škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Superb ilk bakım 30.000 km ? kandırılıyomuyuz acaba ??

akink · 17 · 4442

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı akink

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Merhabalar, arabayı ilk alırken satış temsilcisinede sormuştum, ilk bakıma ne zaman getiricem diye, oda 30.000 yada 2 yıl içinde ilk hangisi dolarsa dedi, araç içindeki servis bilgilerindende kontrol ettim. Sİzde isterseniz bir sorun.
video :https://www.youtube.com/watch?v=mJE6pFs0upI


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Araçlarda güvenlik marjı aslında çok yüksek ama servisler sorun yaşamamak için bunu dar tutuyor. Bizde 16K olunca motor gidecek gibi düşünüyoruz. Ağır yük altında çalışan, kontak kapatmadan çift sürücü ile günlerce yol alan kamyonlardan DAF 'ın bakım aralığı 200K km mesela.
Ben aracı aldığımda böyle bir bilgi verilmedi ama 30K olması gayet mantıklı.

Örneğin 1.5 dizel Kango Türkiyeden sıfır alınmış, Irakta şantiyede kullanılarak ilk bakımına 4 yıl sonra 270K km de gelmişti. Sadece eksilttikçe yağ ilave edildiği söylenmişti.


Çevrimdışı akink

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Bizlerde sıkıntı yok aslında, servisler bizi zorluyor illede 15.000 ilk bakım yada 1 yıl, yoksa araban garanti dışında kalır diyorlar. Öyle değilmi ? :)


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;656472
Araçlarda güvenlik marjı aslında çok yüksek ama servisler sorun yaşamamak için bunu dar tutuyor. Bizde 16K olunca motor gidecek gibi düşünüyoruz. Ağır yük altında çalışan, kontak kapatmadan çift sürücü ile günlerce yol alan kamyonlardan DAF 'ın bakım aralığı 200K km mesela.
Ben aracı aldığımda böyle bir bilgi verilmedi ama 30K olması gayet mantıklı.

Örneğin 1.5 dizel Kango Türkiyeden sıfır alınmış, Irakta şantiyede kullanılarak ilk bakımına 4 yıl sonra 270K km de gelmişti. Sadece eksilttikçe yağ ilave edildiği söylenmişti.


Zaten şantiyede çalışan araçların durumları malumdur. Eşeğe biner gibi binilir. :D Geçen gün Youtube kanalının birinde, sıfır alınan Subaru XV'nin hiç değiştirilmeyen motor yağını gösterdiler. Yanılmıyorsam araç 35.000 km'deydi. Baya pıhtılaşmış kan gibi veya çamur diye tabir edebileceğimiz akışkanlıktaydı. Ben bu tür şartların ülkeden ülkeye değişeceğini düşünüyorum. Bakım aralığı kısa mı? Evet ancak çok da abartmamak lazım. Sonuçta aracın 50.000'deki ve 270.000'deki güç üretimi bir olamaz. Şanzıman yağı bile fazla ısı ve toz görecek bi proseste çalışmadığı halde yağı zamanla özelliğini yitiriyor.



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
2 ayrı bakım rejimi var. 30.000'lik bakım Avrupada Flexible Service Regime (LongLife Service) aşağıdaki durumlarda yapılıyor. Her gün sürmek, tek marşta en az 40 km yapıyor olmak gibi koşullar var. Ama sanırım ülkemizde bu rejim dist. tarafından desteklenmiyor.

Alıntı
Fixed Service (Time and Distance)
We recommend this service if you are likely to drive less than 10,0001 miles in a year, and if you tend to drive in the following way:

Mainly city centre driving, short journeys with frequent cold starts

High engine loading activities, e.g. frequent hill climbs, driving with your vehicle fully loaded and towing

Uneconomical driving using high rpms with heavy acceleration and heavy braking.

Flexible Service Regime (LongLife Service)
We recommend this service if you are likely to drive more than 25 miles a day, and if you tend to drive in the following way:

Regular long distance driving

Driving at a constant speed with minimum vehicle and engine loading, and minimal towing

Economical driving

This Flexible regime has been made possible due to the development of new Volkswagen engines with the latest technically advanced longlife oil. These engines use built-in sensors that continually monitor the oil quality, making it possible to enjoy reliable and confident motoring for up to a maximum of 18,000* miles or 24 months (whichever occurs first).



Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ben aracı makyajdan 1 ay önce aldım ve servis menüsünde bakım 1 yıl 15K olarak ayarlanmış. Makyaj ile değişiklik olmuş olabilir.
Yukarıda Irfan arkadaşımızın verdiği bilgiler sanırım Amerika yada İngiltereye ait. Oralarda kanunlar tüketiciyi korumaya yönelik olduğu için garanti ve servis süreleri ülkemizden çok daha uzun. Bazı ürünlerde garanti ürünün ekonomik ömründen daha uzun. Mesela: Hyundai ve Kia ABD'de 10 yıl garanti ile satılıyor. Kumho lastiğin garantisi 60K mil.


Çevrimdışı akink

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı selcukakyol

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Birçok ülkenin motor yağı,yakıtı,yolları bizden kat ve kat kaliteli bu sebeplerden bakım süreleri uzun belirlenmiş olabilir ?


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Araçlarda motor yağı ve filtre değişim süresi çok önemli.Her 10 bin km de yakıt filtresi hariç hepsini değiştiriyorum.Bunun faydasını bir önceki aracımda gördüm.Sıfır aldığım dizel aracımı 215 bin km kullanarak sattım.Aracın motoru % 95 çıktı.Usta tebrik etti.Motora  bu şekilde bakılırsa 500 bin km garanti dedi.Aracıma sürekli magnetec edge  5 30 yağ ve orjınal filtreler alarak özel serviste değiştiriyorum.Yetkili serviste kazıklanmak bana göre değil...


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ülkemizi çok hor görmeyelim. Sonuçta kullandığımız yağlar Castrol, Shell, Bp gibi tüm dünyada standart üretim yapan firmalara ait. Merdiven altı üretim yapan bir marka kullanmıyoruz.
Yakıt konusunda ise Avrupa ve Amerika hariç en kaliteli yakıtı kullanan ülkeler arasındayız. Dünyadaki rafinasyonu en kolay ve kaliteli ham petrol Brent ve teksas petroldür ve brent petrolün ana kullanıcısı Avrupa ülkeleridir. Diğer ülkeler genellikle arap (Umman) petrolü kullanır. Umman petrolünün kalitesi düşük olsa da rafinasyon ile Avrupa ile aynı standartta yakıt elde edilir.

Amerika'da daha verimli olduğu için ülkemizdekinden daha düşük oktanlı benzin kullanılır ama araçlar düşük oktanlı yakıta uygun ve daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir.
Motorin ise Avrupa ülkeleri dışında çok düşük kalitededir. Çünkü yakıtın ucuz olduğu ülkelerde dizel yüksek torktan dolayı sadece ağır vasıta yakıtıdır.

Türkiyede motorin rafineriden tek tip olarak çıkar ve EN 590 normunu karşılar. Eurodizel yakıtlar motoru temizlediği iddia edilen katkılara sahiptir. Fakat superb kitapçığında EN 590 yakıta herhangi bir katkı maddesi eklenmesinin motor veya egsoz sistemine zararlı olduğu yazılmıştır. Yani kaliteli diye afilli isimlere sahip dizel yakıt kullanmanın aracınıza yarardan çok zararı olacaktır.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;656612
Araçlarda motor yağı ve filtre değişim süresi çok önemli.Her 10 bin km de yakıt filtresi hariç hepsini değiştiriyorum.Bunun faydasını bir önceki aracımda gördüm.Sıfır aldığım dizel aracımı 215 bin km kullanarak sattım.Aracın motoru % 95 çıktı.Usta tebrik etti.Motora  bu şekilde bakılırsa 500 bin km garanti dedi.Aracıma sürekli magnetec edge  5 30 yağ ve orjınal filtreler alarak özel serviste değiştiriyorum.Yetkili serviste kazıklanmak bana göre değil...


Ali bey kullandığınız yağ motorunuza uygun değil bilginiz olsun. Castrol Magnetec serisinde VW'in dizel motorlar için tavsiye ettiği VW 507, 509, ACEA C3 veya API CJ-4 normlarına uygun bir yağ yok. En uygun olanı bile dizel partikül filtresi olmayan motorlar için tasarlanmış. C3 ve 507 sertifikasına sahip olan Edge longlife 5w 30 tercih edebilirsiniz.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;656615
Amerika'da daha verimli olduğu için ülkemizdekinden daha düşük oktanlı benzin kullanılır ama araçlar düşük oktanlı yakıta uygun ve daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir.

Türkiyede motorin rafineriden tek tip olarak çıkar ve EN 590 normunu karşılar. Eurodizel yakıtlar motoru temizlediği iddia edilen katkılara sahiptir. Fakat superb kitapçığında EN 590 yakıta herhangi bir katkı maddesi eklenmesinin motor veya egsoz sistemine zararlı olduğu yazılmıştır. Yani kaliteli diye afilli isimlere sahip dizel yakıt kullanmanın aracınıza yarardan çok zararı olacaktır.


Düşük oktanlı kullanmalarının bir sebebi, Amerika'da rakım farklarının az oluşuyla alakası olabilir mi? Tamam dağları var ama nüfusun yoğunluğuna göre dağlık bölgelerde değiller. Düşük oktan ve verim konusunda bilgi verebilirseniz sevinirim.

İkinci olarak, afilli isimli dizel yakıt kullanımını da açıklarsanız. Yanılmıyorsam forumda yine siz dizel yakıtla alakalı bir bilgi paylaşmıştınız. Üretilmediği, ithal edildiği konusunda. Türkiyedeki dağıtımcıların ise rafineriden çıkarken katkı eklediğinden bahsedilmişti. Ucuz veya pahalı, adı bilinen veya adı bilinmeyen istasyonlardan alındığında, yakıt kaynaklı sıkıntı yaşayan bir çok insan var. Opet'ten şaşmayan da var, opet'e lanet eden de. Shell arabayı açtı diyen de var, total'den şaşmam diyen de. Çok spesifik bir bilgi yok. Daha çok kulaktan dolma muhabbetler. Şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;656617
Düşük oktanlı kullanmalarının bir sebebi, Amerika'da rakım farklarının az oluşuyla alakası olabilir mi? Tamam dağları var ama nüfusun yoğunluğuna göre dağlık bölgelerde değiller. Düşük oktan ve verim konusunda bilgi verebilirseniz sevinirim.

İkinci olarak, afilli isimli dizel yakıt kullanımını da açıklarsanız. Yanılmıyorsam forumda yine siz dizel yakıtla alakalı bir bilgi paylaşmıştınız. Üretilmediği, ithal edildiği konusunda. Türkiyedeki dağıtımcıların ise rafineriden çıkarken katkı eklediğinden bahsedilmişti. Ucuz veya pahalı, adı bilinen veya adı bilinmeyen istasyonlardan alındığında, yakıt kaynaklı sıkıntı yaşayan bir çok insan var. Opet'ten şaşmayan da var, opet'e lanet eden de. Shell arabayı açtı diyen de var, total'den şaşmam diyen de. Çok spesifik bir bilgi yok. Daha çok kulaktan dolma muhabbetler. Şimdiden teşekkürler.


Oktan yakıtın tutuşma sıcaklığı ile alakalıdır. Yüksek oktanlı yakıtın tutuşma sıcaklığı yüksektir buda verimi nispeten düşürür. Düşük oktanlı benzin buji ile ateşlendiğinde daha kolay ve homojen yanar yüksek verim sağlar ama Avrupa birliğinde emisyon normları için düşük hacimli motor kullanımı yüksek sıkıştırma oranına sahip motorların üretilmesine ve yüksek oktanlı benzin kullanımını zorunlu kılmıştır. Bu yüzden TSI motorlar en az 95 ROZ oktan benzin gerektirir.
Oktanın rakımla ilişkisi hakkında bilgim yok ama düşük oktanlı yakıtın düşük rakımda daha fazla oksijen bulunduğu için kolay tutuşması gerektiği aklıma geliyor.

Türkiyede dizel yakıt üretiliyor ancak dizel araç sayısındaki yükseklik nedeniyle üretim ihtiyacın çok altında. Türkiye'de rafineriler yurtdışına işlenmiş benzin satıp motorin alıyor.  Çünkü en iyi şartlarda 1 varil yani 159 lt ham petrolden %50 benzin %18-20 motorin üretilebiliyor. Fakat ülkemizde enerji işleri genel müdürlüğü geçen yılki verilerine göre günde 70 milyon litre motorin, 11 milyon benzin kullanılmış. Verilere şu linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.eigm.gov.tr/File/?path=ROOT%2F4%2FDocuments%2F%C4%B0statistik%20Raporu%2F2019%20A%C4%9Fustos%20Ay%C4%B1%20Enerji%20Raporu.pdf

Hatta rafineriler bu ticaretten zarar ediyor. 1 varil petrolden üretilen benzin fazla olduğu için uluslararası piyasalarda benzin fiyatı daha düşük. Ucuz benzin satıp pahalı mazot alıyorlar ama bilemiyorum bu zararı bir şekilde bize yansıtıyorlardır.

V power, Ultra force, V/Pro, ultimate dizel adı altında satılan yakıtlar EN 590 standartlı yakıta katkı eklenmesi ile oluşturuluyor ve skoda kitapçığında bu katkılara gerek olmadığı söyleniyor.