škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Marş geç alma sorunu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı drhumerus28

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Merhaba değerli forum üyeleri, aranıza yeni katıldım. 2019 1.6 tdi Style dsg 4bin km de olan aracımda anahtarsız çalıştırma tuşuna basinca her zaman olmamakla birlikte, ara sıra marşı normalden daha geç aliyor, sanki çalişmayacak gibi olup geçte olsa çalıştırıyor. Bunu dedigim gibi her zaman yapmıyor. Bulundugum ilde yetkili servis olmadığı için daha servise gösteremedim. Benzer sorunu yaşayan var mi acaba ve çözüm öneriniz nedir, teşekkürler


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Merhaba, aramıza hoş geldiniz. Bu durum bende 1. yılın sonunda başladı. S/S düğmelerinde fabrikasyon bir sıkıntı var, garantiden değişti 2. yıl bakımımda ücretsiz olarak

Düğmenin 4 bakır temas noktası var altta, biri bile bozulsa sıkıntı başlıyor, ben servise kadar düğmeye saat 12 yönünde basıyordum, burada sorunsuz çalışıyordu, siz de değişene dek düğmenin sağlam yönün keşfedin, idare edin değişene kadar


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Tdi motorlu aracımın bazen geç marş alma durumu ile ben de uğraşıyorum yıllardır.
Eğer sizi doğru anladıysam, marş basıyor ama geç çalışıyor.
Bu kronik ve tam çözemediğim bir durum.
Akünüz tam dolu ise, araç uzun süre hareketsiz yatmadıysa geç marş alma sorunu olmuyor. Buna ek olarak yakıt kalitesi ve yakıt filtresinin kirli olmaması etkendir.
Aracı sürüş kültürünüzden bahsederseniz, yorumlamaya devam ederiz. Araç günlük veya haftalık ne kadar kullanılıyor, yakıt kalitesi ve yakıt filtresi ne durumda, akünüz ne durumda?


Çevrimdışı drhumerus28

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;656962
Merhaba, aramıza hoş geldiniz. Bu durum bende 1. yılın sonunda başladı. S/S düğmelerinde fabrikasyon bir sıkıntı var, garantiden değişti 2. yıl bakımımda ücretsiz olarak

Düğmenin 4 bakır temas noktası var altta, biri bile bozulsa sıkıntı başlıyor, ben servise kadar düğmeye saat 12 yönünde basıyordum, burada sorunsuz çalışıyordu, siz de değişene dek düğmenin sağlam yönün keşfedin, idare edin değişene kadar


Teşekkür ederim


Çevrimdışı drhumerus28

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;656963
Tdi motorlu aracımın bazen geç marş alma durumu ile ben de uğraşıyorum yıllardır.
Eğer sizi doğru anladıysam, marş basıyor ama geç çalışıyor.
Bu kronik ve tam çözemediğim bir durum.
Akünüz tam dolu ise, araç uzun süre hareketsiz yatmadıysa geç marş alma sorunu olmuyor. Buna ek olarak yakıt kalitesi ve yakıt filtresinin kirli olmaması etkendir.
Aracı sürüş kültürünüzden bahsederseniz, yorumlamaya devam ederiz. Araç günlük veya haftalık ne kadar kullanılıyor, yakıt kalitesi ve yakıt filtresi ne durumda, akünüz ne durumda?


Araç 2020 Ocak çıkışlı, su an 4 bin km de. Aracı her gün evden işe kullaniyoruz fakat gittigimiz km çok uzun degil, haftasonu da aktif kullaniyoruz. Yakıtı hep opet ten aldık. Bu sorunu 3. aydan itibaren farketmeye başladim, ara ara yaptigi için de servise yolum duserse götürürüm diye düşündüm. Daha 7 aylik araç, aküde sıkınti olacağını düşünmüyorum


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drhumerus28;656965
Araç 2020 Ocak çıkışlı, su an 4 bin km de. Aracı her gün evden işe kullaniyoruz fakat gittigimiz km çok uzun degil, haftasonu da aktif kullaniyoruz. Yakıtı hep opet ten aldık. Bu sorunu 3. aydan itibaren farketmeye başladim, ara ara yaptigi için de servise yolum duserse götürürüm diye düşündüm. Daha 7 aylik araç, aküde sıkınti olacağını düşünmüyorum
Şahsi görüşüm;

* Akünüz zayıflamış olabilir. Bu konuda forumda çok tecrübe ettik, şu kanaate vardık. Akü voltajı kısa sürüşlerde şarj olamıyor ve düştükçe düşüyor. Akünün voltajı düşük olunca, bir çok sistem etkilenmektedir. Yakıt pompası daha az basınç yaparak, yakıtı sağlayamayabiliyor. Günlük an fazla 2 marş basma ve 100km kadar ancak aküyü seviyede tutabiliyor. Günlük 2 marşın sarf ettiği enerji, 30-40km sürüşle yerine gelmiyor.

* Farkli bir marka yakıt deneyin bir süre.


Nihayetinde tespitiniz şöyle tam net olabilir.
10bin bakımnda yakıt filtresini değiştirtin.
Akünüzü ful şarj ettirin.
Başka marka yakıt alın.


Bu üç değişiklik sonrası izlemeye alın durumu derim, naçizane.


Çevrimdışı drhumerus28

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;656966
Şahsi görüşüm;

* Akünüz zayıflamış olabilir. Bu konuda forumda çok tecrübe ettik, şu kanaate vardık. Akü voltajı kısa sürüşlerde şarj olamıyor ve düştükçe düşüyor. Akünün voltajı düşük olunca, bir çok sistem etkilenmektedir. Yakıt pompası daha az basınç yaparak, yakıtı sağlayamayabiliyor. Günlük an fazla 2 marş basma ve 100km kadar ancak aküyü seviyede tutabiliyor. Günlük 2 marşın sarf ettiği enerji, 30-40km sürüşle yerine gelmiyor.

* Farkli bir marka yakıt deneyin bir süre.


Nihayetinde tespitiniz şöyle tam net olabilir.
10bin bakımnda yakıt filtresini değiştirtin.
Akünüzü ful şarj ettirin.
Başka marka yakıt alın.


Bu üç değişiklik sonrası izlemeye alın durumu derim, naçizane.

Teşekkür ederim, önerilerinizi dikkate alacağım


Çevrimdışı drhumerus28

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Size daha önce bahsettiğim marş geç alma sorunu için aracımı henüz daha servise götürmemişken, araçla yaklaşik 3 bin km yol katettiğim tatilden döndükten 1 gün sonra, geçen hafta aracı çalistirdiğimda motor arıza lambası yanması ile birlikte ekranda EPC işareti ve Hata: start stop uyarısı çıktı. Skoda yol yardimi aradım, aracı çekici ile birlikte servise aldirdilar. Serviste motorun üst kısminda kaput kaldırılınca da rahatlikla görülen (ama benim farketmediğim) küçük bir kablonun kemirgen tarafından koparıldığı söylenerek kablo 250 tl ye değişti.

Serviste marş geç alma sorununu da ustaya söyledim ve bu kopan kablo ile ilgisi varmıdır(aklıma tam kopmadan ara sıra temassızlik mi yapiyodu acaba diye gelmişti) diye sordum. Çünkü araç hata:start-stop uyarısı verince aklima ilk anahtarsız çaliştirma tuşunda arıza olabileceği gelmişti ancak usta tuşun farkli yerlerine basarak bir kaç defa test etti, tuşta bir sorun olmadığını, tuş arızasi olsa tuşa basıldığında ekran işiklari falan hiç yanmayacağini söyledi. Kopan kablo ile tuşa basılınca marşın geç alma sorunu ile ilgili direk bir bağlantı olduğunu tahmin etmediğini, olsa aracın daha önce arıza lambası yakacağinı, kablodaki durumun yeni gelişen bir olay olduğunu düşündüğünü belirtti.

Kablo değiştikten sonra marş geç alma sorunu ile şimdilik karşilaşmadim ama tekrarlarsa servisten tuşun değişmesini talep edeceğim. Çünkü bu kablo kopmadan önce tatilde aracı aktif uzun yolda kullanirken de bu marş geç alma sorununu bir iki kez yapmişti, bu bana akü ile ilgili bir sorun olmadığını muhtemelen tuş ile ilgili bir arıza olduğunu düşündürmüştü.

Hepinize iyi  forumlar


Çevrimdışı Ayhan5348

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu marş geç alma sorununa çözüm üreten varmı


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu marş geç alma sorununa çözüm üreten varmı
Ben hala çözemedim.
Ama çift kontak yapınca araç çabuk marş alıyor. Onu fark ettim. Sizde de bu şekilde mi oluyor?
Örnek; Garaja inip bir defa kontak yapıyorum (anahtarı yarım çevir), 2-3 saniye bekleyip kontağı kapatıyorum. Sonra tekrar kontağı açıyorum, 2-3 saniye sonra marşa basıyorum. Anında çalışıyor motor.
Bu sorun ya ısıtma bujisi kaynaklı, ya da yakıt sistemindeki yakıtın geri kaçmasından ve hava yapmasından kaynaklı....bence.


Çevrimdışı Ayhan5348

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Bende ki durum biraz değişik açıkçası anlamadım gitti . Motor sıcak soğuk hiç farketmeksizin tek marşta alıyor . Ama uzun yol yapayım yarım saat 1 saaat mola verip çalıştırayım zor çalışıyor. yarım kontak yapsam da aynı değişen bir şey yok. Anlam veremedim doğrusu . Ustalarda enjektörden kaynaklı olabilir diyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Bende ki durum biraz değişik açıkçası anlamadım gitti . Motor sıcak soğuk hiç farketmeksizin tek marşta alıyor . Ama uzun yol yapayım yarım saat 1 saaat mola verip çalıştırayım zor çalışıyor. yarım kontak yapsam da aynı değişen bir şey yok. Anlam veremedim doğrusu . Ustalarda enjektörden kaynaklı olabilir diyor.
Ben enjektörlere baktırdım. Sorun yok benim enjektörlerde.
Araç bir süre çalışıp ısındıktan sonra, yakıt sistemi dahil tüm sistem ısınıyor. Devamında stop edince, yakıt sistemindeki ısıdan dolayı iç basınç oluşuyor ve sistemdeki yakıtı depoya doğru geri basıyor. Sonraki marş gecikmeli oluyor, yakıt sistemindeki fakir yakıt seviyesinden dolayı. Bence olay böyle gerçekleşiyor. Muhtemelen bu olayın önüne geçecek bir valf var sistemde ve o valf geri kaçırıyor.
Veya yakıt pompalarından biri bu geri yakıt basmasını önlemesi gerekiyor, ancak başarılı olamıyor.


Çevrimdışı Ayhan5348

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Ben enjektörlere baktırdım. Sorun yok benim enjektörlerde.
Araç bir süre çalışıp ısındıktan sonra, yakıt sistemi dahil tüm sistem ısınıyor. Devamında stop edince, yakıt sistemindeki ısıdan dolayı iç basınç oluşuyor ve sistemdeki yakıtı depoya doğru geri basıyor. Sonraki marş gecikmeli oluyor, yakıt sistemindeki fakir yakıt seviyesinden dolayı. Bence olay böyle gerçekleşiyor. Muhtemelen bu olayın önüne geçecek bir valf var sistemde ve o valf geri kaçırıyor.
Veya yakıt pompalarından biri bu geri yakıt basmasını önlemesi gerekiyor, ancak başarılı olamıyor.

Evet bahsettiğiniz durum olabilir. Bazı kişilerde akünüz bozuk olabilir dedi. Kimisi de rail basınç sensörü diyor. Bu problemin aynısını yaşyan başka bir arkadaş vardı Fakat o nun aracı benzinliydi . Depo havalandırma valfi diye bir valf vardı onu değiştiğinde düzelmişti. Bizde böyle bir valf varmı onu da bilmiyorum doğrusu.


Çevrimdışı sait14

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Evet bahsettiğiniz durum olabilir. Bazı kişilerde akünüz bozuk olabilir dedi. Kimisi de rail basınç sensörü diyor. Bu problemin aynısını yaşyan başka bir arkadaş vardı Fakat o nun aracı benzinliydi . Depo havalandırma valfi diye bir valf vardı onu değiştiğinde düzelmişti. Bizde böyle bir valf varmı onu da bilmiyorum doğrusu.

Merhabalar, bu sorunu nasıl çözdünüz acaba. Bende aynı sorunu yaşamaktayım. Yardımcı olursanız çok sevinirim.


Çevrimdışı sait14

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ben enjektörlere baktırdım. Sorun yok benim enjektörlerde.
Araç bir süre çalışıp ısındıktan sonra, yakıt sistemi dahil tüm sistem ısınıyor. Devamında stop edince, yakıt sistemindeki ısıdan dolayı iç basınç oluşuyor ve sistemdeki yakıtı depoya doğru geri basıyor. Sonraki marş gecikmeli oluyor, yakıt sistemindeki fakir yakıt seviyesinden dolayı. Bence olay böyle gerçekleşiyor. Muhtemelen bu olayın önüne geçecek bir valf var sistemde ve o valf geri kaçırıyor.
Veya yakıt pompalarından biri bu geri yakıt basmasını önlemesi gerekiyor, ancak başarılı olamıyor.
Merhabalar, bu sorunu nasıl çözdünüz acaba. Bende aynı sorunu yaşamaktayım. Yardımcı olursanız çok sevinirim.