Size daha önce bahsettiğim marş geç alma sorunu için aracımı henüz daha servise götürmemişken, araçla yaklaşik 3 bin km yol katettiğim tatilden döndükten 1 gün sonra, geçen hafta aracı çalistirdiğimda motor arıza lambası yanması ile birlikte ekranda EPC işareti ve Hata: start stop uyarısı çıktı. Skoda yol yardimi aradım, aracı çekici ile birlikte servise aldirdilar. Serviste motorun üst kısminda kaput kaldırılınca da rahatlikla görülen (ama benim farketmediğim) küçük bir kablonun kemirgen tarafından koparıldığı söylenerek kablo 250 tl ye değişti.
Serviste marş geç alma sorununu da ustaya söyledim ve bu kopan kablo ile ilgisi varmıdır(aklıma tam kopmadan ara sıra temassızlik mi yapiyodu acaba diye gelmişti) diye sordum. Çünkü araç hata:start-stop uyarısı verince aklima ilk anahtarsız çaliştirma tuşunda arıza olabileceği gelmişti ancak usta tuşun farkli yerlerine basarak bir kaç defa test etti, tuşta bir sorun olmadığını, tuş arızasi olsa tuşa basıldığında ekran işiklari falan hiç yanmayacağini söyledi. Kopan kablo ile tuşa basılınca marşın geç alma sorunu ile ilgili direk bir bağlantı olduğunu tahmin etmediğini, olsa aracın daha önce arıza lambası yakacağinı, kablodaki durumun yeni gelişen bir olay olduğunu düşündüğünü belirtti.
Kablo değiştikten sonra marş geç alma sorunu ile şimdilik karşilaşmadim ama tekrarlarsa servisten tuşun değişmesini talep edeceğim. Çünkü bu kablo kopmadan önce tatilde aracı aktif uzun yolda kullanirken de bu marş geç alma sorununu bir iki kez yapmişti, bu bana akü ile ilgili bir sorun olmadığını muhtemelen tuş ile ilgili bir arıza olduğunu düşündürmüştü.
Hepinize iyi forumlar