Yağ eksiltme durumunun bir çok sebebi olabilir.
Tam olarak tespit edilmesi için, bir çok noktada kontrol yapılmalı, neticesinde tekrar tespit için uzun süreli izleme yapılmalıdır. Bu kontrol ve tespitler de çok uzun süreç alarak gerçekleşir.
Bundan dolayı servisler kaçamak yanıt veriyorlar ve zaten de yasalar tüketiciyi çok korumuyor bizim memlekette. Ayrıca servislerin kullandığı yağdan sebep de olma ihtimali vardır.
Motordaki yağ, turboyu da soğutuyor, bundan dolayı yağ eksilmesi olabiliyor (yağ yakma)
Segman/piston durumu, sibop ayar durumu v.s.v.s. sebepler çok olabilir.
Çok ünlü bir japon marka aracın motorlarında uzun yıllar yağ yakma sorunu vardı (2007 / 2014 arası). TR'de çok fazla dava açıldı ve araç değişimi yapıldı. Tabii bu olayları çok kimse bilmiyor, bu japon marka olayları ört pas etti.
Benim eski aracım da çok yağ yakan bu japon marka araçtandı, 6000km sürüşte 2litre cıvarı yağ eksiltiyordu, üstelik aracım 35bin km'deydi. Servise gittiğimde prosedürü şöyle açıkladılar;
Önce turbo değişecek, izlemeye alınacak. Olmazsa, sonra segman piston değişecek, izlemeye alınacak. Olmadı sonunda sandık motor gelecek "sıfır", o değişecek.