škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

100000 km den sonra her 10 binde yağ değişmi yapılmalı

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hukuki

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Böyle bir efsane dolaşıyor motor ömrü açısından, sizler ne diyorsunuz bu konuda.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Ülkemiz şartlarında zaten Km bakım periyodları düşürülmüş araçların. Bence dediğiniz gibi sadece efsane.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Toplam km'den bağımsız olarak, Ford ve PSA'da 10.000 km'de bir duydum ama VW gibi Alman arabalarında 15.000'de bir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
1 yıl aralığına nasıl yorum yapıyoruz peki?
5k km geçsek de 1 yıl dolduysa bakıma gidilir mi?
Veya, 15k km yi 3 yılda yaparsak 3 yılda bir mi gitmeliyiz bakıma.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;657601
1 yıl aralığına nasıl yorum yapıyoruz peki?
5k km geçsek de 1 yıl dolduysa bakıma gidilir mi?
Veya, 15k km yi 3 yılda yaparsak 3 yılda bir mi gitmeliyiz bakıma.


15k yada 1 yıl. Hangisi önce dolarsa..


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Aracı yıllarca kullanıp 500-600.000 km hatta 1.000.000 km kadar kullanabileceğinizi düşünüyorsanız zaten bu pratikte pek mümkün olmuyor. O km'lere varana kadar ya sandık motor ya da elden geçirilmiş motor kullanıyorlar. Yani istediğiniz kadar yağ değiştirin, o motor aşınacak. 600.000 km'ye gelmiş Mercedes'in bir modelini izlemiştim. 500 küsur beygirden, 380-400 aralığına kadar düşmüştü gücü. Ne yaparsanız yapın, baktığınız kadar iyi, bakmadığınız kadar kötü ama çok baktığınızda da alacağınız fayda git gide düşecek.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;657601
1 yıl aralığına nasıl yorum yapıyoruz peki?
5k km geçsek de 1 yıl dolduysa bakıma gidilir mi?
Veya, 15k km yi 3 yılda yaparsak 3 yılda bir mi gitmeliyiz bakıma.


Yıl olayı bence uydurma bir durum, satış politikası. Şanzıman yağı için ömürlük denirken motor yağı için 1 yıl biçilmiş. Sanki yağ elektronik olarak programlanmış tam 1 yılda kendini kullanılamaz hale getirecek. 15 bin km de sorun yok ama hiç kullanmadan 1 yılda bozulacak. Ben 10 binde bir bakım yapıyorum ve neredeyse 2 yıla tekabül ediyor, ilk marşta ve motor yağ sıcaklığında bir fark göremedim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;657620
Yıl olayı bence uydurma bir durum, satış politikası. Şanzıman yağı için ömürlük denirken motor yağı için 1 yıl biçilmiş. Sanki yağ elektronik olarak programlanmış tam 1 yılda kendini kullanılamaz hale getirecek. 15 bin km de sorun yok ama hiç kullanmadan 1 yılda bozulacak. Ben 10 binde bir bakım yapıyorum ve neredeyse 2 yıla tekabül ediyor, ilk marşta ve motor yağ sıcaklığında bir fark göremedim.
Yorum için teşekkürler. Ben de yavaşça oraya götürüyorum işleri.
1 yılda 15k geçemiyorum, bundan dolayı 15k ne zaman tamamlanırsa o zaman gideceğim sonraki bakıma.
2 hafta önce bakım yaptırdım, 10k geçmişim ve son bakım 18 ay önce yapılmış. Motor yağını parmak ile test ettiğimde, yapışkanlığı ve kayganlığı çok da kötü değildi.
Artık kısmetse seneye veya 2022 de 15k da servise giderim.
:)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;657627
Yorum için teşekkürler. Ben de yavaşça oraya götürüyorum işleri.
1 yılda 15k geçemiyorum, bundan dolayı 15k ne zaman tamamlanırsa o zaman gideceğim sonraki bakıma.
2 hafta önce bakım yaptırdım, 10k geçmişim ve son bakım 18 ay önce yapılmış. Motor yağını parmak ile test ettiğimde, yapışkanlığı ve kayganlığı çok da kötü değildi.
Artık kısmetse seneye veya 2022 de 15k da servise giderim.
:)


Ben bu şekilde program kullanıyorum çünkü benim parçaların değişim periyotları farklı, yağ değişiminde komple tüm parçalar değişmiyor :).



Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Yalnız gözardı edilen bir şey var. Almanya, Hollanda veya İngiltere gibi ülkelerde bizdeki kadar toz toprak yol yok. Bizim filtreler daha hızlı ömrünü yitiriyor olabilir. Siz aracı kullanmasanız da Türkiye gibi toz toprak olan ülkelerde filtreler çabuk yıpranır. Kullanırken de gittiğiniz km'de zaten daha fazla maruziyet var.

En basitinden, benzinin ve mazotun kalitesi konusunda şüpheler var. Şimdi bana, bilimsellik adına rafineri bilgileri vs paylaşacaklar olacaktır. Opet'ten benzin alıp aracı arıza ışığı yakan, bp'den alınca sorun yaşamayan kullanıcılar var. Tam tersi, opet'ten mazot alıp sorun yaşamayan, tp'den alınca sorun yaşayanlar var. Avrupa'da benzinin çeşitleri bizden fazla. Türkiye'deki yakıttan da gurbetçiler memnun kalmayabiliyor. Bu durumda, yakıt filtrenizin ne kadar sürede şişeceğini veya tıkanacağını net söyleyebilir misiniz? Eşit olmayan şartlarda değerlendirme yaparak, Alman 30.000 km dedi, ben de öyle yapacağım demek pek mantıklı değil.

O zaman periyodu uzatıp, ne 10 bin ne 15 bin'i ne de seneliği gözardı edin. Araca 4 sene tek tük binip, ya zaten fazla gitmedik değiştirmeye gerek olmaz diyelim. Geçen galerinin birinde 3500 km'de 2011 model araç gördüm. Siz olsanız aynı yağ ve filtrelerle devam eder misiniz? 9 sene olmuş. Ne triger, ne yağ, ne filtre, ne bakım hiçbir şey yok.

Bu argümana karşılık bazılarımız da garajda 9-10 sene yatıp, sadece akü bağlanıp çalıştırılan Mercedeslerden örnek vereceklerdir. Buyrun denemesi bedava.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;657655
Yalnız gözardı edilen bir şey var. Almanya, Hollanda veya İngiltere gibi ülkelerde bizdeki kadar toz toprak yol yok. Bizim filtreler daha hızlı ömrünü yitiriyor olabilir. Siz aracı kullanmasanız da Türkiye gibi toz toprak olan ülkelerde filtreler çabuk yıpranır. Kullanırken de gittiğiniz km'de zaten daha fazla maruziyet var.

En basitinden, benzinin ve mazotun kalitesi konusunda şüpheler var. Şimdi bana, bilimsellik adına rafineri bilgileri vs paylaşacaklar olacaktır. Opet'ten benzin alıp aracı arıza ışığı yakan, bp'den alınca sorun yaşamayan kullanıcılar var. Tam tersi, opet'ten mazot alıp sorun yaşamayan, tp'den alınca sorun yaşayanlar var. Avrupa'da benzinin çeşitleri bizden fazla. Türkiye'deki yakıttan da gurbetçiler memnun kalmayabiliyor. Bu durumda, yakıt filtrenizin ne kadar sürede şişeceğini veya tıkanacağını net söyleyebilir misiniz? Eşit olmayan şartlarda değerlendirme yaparak, Alman 30.000 km dedi, ben de öyle yapacağım demek pek mantıklı değil.

O zaman periyodu uzatıp, ne 10 bin ne 15 bin'i ne de seneliği gözardı edin. Araca 4 sene tek tük binip, ya zaten fazla gitmedik değiştirmeye gerek olmaz diyelim. Geçen galerinin birinde 3500 km'de 2011 model araç gördüm. Siz olsanız aynı yağ ve filtrelerle devam eder misiniz? 9 sene olmuş. Ne triger, ne yağ, ne filtre, ne bakım hiçbir şey yok.

Bu argümana karşılık bazılarımız da garajda 9-10 sene yatıp, sadece akü bağlanıp çalıştırılan Mercedeslerden örnek vereceklerdir. Buyrun denemesi bedava.
Volkan bey;
Tartışmayı uzatmak istemem, ben de fikrimi yazmak isterim. :)
Siz olayın uç noktalarından bahsederek örnekleme yapmış ve yanlış algılamşsınız konuyu bence.

Bir çok unsurun etkili olacağı sarf malzemelerinden bahsediyoruz.
Türkiye'de çöl iklimi yok ki yollar toz toprak olsun yaw... !!? :)

Toz toprak yol dediğiniz nedir anlayamadım? Zaten otobanlar boş toprak arazısınden geçiyor. Bu Avrupa'da da öyle, Türkiye'de de.

Türkiye'de son 15-20 yılda çok fazla duble otoyol yapıldı, çoğu da otoban niteliğinde.
Aracın sürekli tarla veya orman içinde yürümesi başka, otoban ve şehirler arası duble yolda yürümesi başka.
Sizin görüşünüze saygılıyım, ancak Avrupa yollarında daha az toz var konusu efsane oldu artık. Mantığa ve evrensel doğrulara ters, otoban ve duble yolda toz ne gezer?
Ben aracımı genelde otoban veya şehir içi kullanırım, yılda 2-3 defa piknik amaçlı orman gibi yerlere gideriz günlük. Yıllık (8-9bin km) bakım yaptırırdım hep. Çıkan hava filtrelerin rengi bile değişmemiş oluyor, bırakın tozlanmayı.
İçim sızlıyor o hava filtrelerini görünce.
Benzin ve mazot kalitesine gelince, örnekleme kimyasal ve tortulaşma analızi yapmadan, hiç kimse yakıtın kalitesini tartışmamalı bence. Ben tartışmıyorum, ancak çok da kalitesiz yakıtımız olduğunu sanmıyorum. Akaryakıtımız çok kaltesiz olsaydı, yol kenarlarında filtresi tıkanmış ve arıza yapmış arabalar olurdu muhakkak, öyle değil mi?

Tekil olarak bazı benzinliklerin depolarında tortu, pislik ve pas gibi şeyler biriktikçe yakıt kalitesi bozulur. İşlek ve kaliteli akaryakıt istasyonlarında sorun yaşanacığı sanmıyorum. Ayrıca aldığımız ürünün ne kadar saf olduğunu, tedarikçi veya perakendecilerin dürüstlüğü de tartışılır.

Zaten yakıt filtresi 2 peryodikte değişiyor. yani 30bin km'de değişiyor.

Türkiyede'ki gurbetçiler, her şeyin ucuzunu sever. Ben şahsen hiç bir almancının yorumuna inanmıyorum. Şimdi Türkiye'de 1 euro'dan çok daha düşük bir fiyata 1 litre yakıt alınıyor, siz inanıyor musunuz gurbetçilerin burdan fullemeden gittiğini? Ben inanmıyorum !!
15-17 yıl kadar önce, Bulgaristan'da akaryakıt çok hesaplıydı, ayrıca gümrük/sınırlarda KDV'siz yakıt satılıyordu. Gurbetçiler hep ordan alırdı akaryakıt. Ben o yıllarda çok defa sınırda şahit oldum bu olaylara. Yakıt alırken gurbetçiler arabaların arka taraflarını sallıyorlardı ki daha çok yakıt alsın.

O yıllardan kalan bir safsatadır bu "Türkiye'de akaryakıt" kötü.
Aslında kötü değildi, pahalıya geliyordu eskiden almancılara.

Bundan dolayı gurbetçilerin yorumlarını bence göz ardı edin siz.

Galerideki 2011 model araç-3500km çok uç bir örnek, bunu örnek göstermeniz çok saçma olmuş, siz de farkındasınızdır. Biz o örnekleri savunacak değiliz, kabul edilir örnekler değil.
Bizim tartıştığımız 1 yıl şartının ve 15k km şartının göreceli olduğu ve bizim ülkedeki şartların, avrupadan çok farklı olmadığıdır.
12 ay yerine, 15 ay sonra bakıma gidilince örneğin, aracın garantı dışı kalacak bir durum oluşmaz. Yağ denilen şey, öyle 1-2 yılda bozulacak veya "suya dönüşme" hali yoktur. Kullanılmış ve 4-5 yıl üstü yatmış yağların yağlama özelikleri bozulur elbette ki. 9 yıl da çok uzun bir süre, ancak o yağ yine de "suya dönüşmez" bu kadar sürede.

Bunlar da benim düşüncelerim.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
10 sene kadar önce 1,4 hdi Pug bir araç almıştım sıfır. Tüm katalog, kitapçık ve araç bilgisayarında periyodik bakım 15.000 km yazarken, aldığım bayi 10.000 km de bakıma getirmeniz gerek yoksa garanti dışı kalır demişti. Karşı çıkıp heryerde 15.000 km yazıyor deyip gösterdim. Türkiye şartlarında anlaşmamız bu şekilde diye söylemişlerdi. Volkan Bey bundan bahsediyor. Gerçekten araçların Avrupa/ Amerika bakım periyodları ile Türkiye yada başka Asya/ Afrika ülkelerinde bakım periyodları farklılık gösteriyor.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Servisler satıştan çok kazanamadığı için servisten para kazanmaya çalışıyorlar. Bu yüzden yalan söyleyip tüm bakım aralıklarını azaltmaya çalışıyorlar. Araç için Türkçe kitap basarken firma farkında değil mi hangi pazara araç sattığının ki 10000 km yazmıyor da 15000 km yazıyor. Bu bir çok markada aynı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Dayatılan düzen maddiyat kaynaklı yoksa araç sahibini veya aracı düşünmek değil.
Renault 1,5 DCİ motoru 20 bin km de bakım yaparken aynı motoru kullanan Nissan 15 bin km de bakım yapıyor, düzen ortada. Benim için 10 bin km veya 2 yıl bakım periyodum.