škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

TDI Motor

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi yazilim sonrasi dyno verileri. Ama dizel araclarin max tork degerleri daha dusuk devirde oluyor sanırım.

[/url][/IMG]


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;658236
Yüksek devırde motor bg ve torkunu % 100 yola yansıtıyor,bu demek değil ki sürekli bu şekilde kullanılmalı.Ama özel ve anlık durumlarda çok işe yarıyor


Yola iyi yansıtıyor derken neyi ima ettiniz anlamadım?


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;658229
4. ve 5. vites dışında yüksek devir çevirmeyi uygun bulmuyor ve tavsiye etmiyorum.


Korkmayın hocam devirden zarar gelmez. İşin aslı düşük vites, yüksek devirde aracın yeterli torku olduğu için motor daha az zorlanır. Yüksek viteste hem tork düşer hem rüzgar direnci artar motora yansıyan basınç daha yüksek olur. Dizel araçtan geçtiğim 1.6 MPI passatı düşük devirde tork olmadığı için sürekli yüksek devirde kullandım, 1. ve 2. viteste sık sık devir kesiciye girerdim ama 100K km de sattığımda motor gücündeki kayıp sadece %4 idi.

Alıntı yapılan: ringcep;658236
Yüksek devırde motor bg ve torkunu % 100 yola yansıtıyor,bu demek değil ki sürekli bu şekilde kullanılmalı.Ama özel ve anlık durumlarda çok işe yarıyor


Size katılıyorum ama yakıt ekonomisi için sürekli düşük devirde kalma isteği olan DSG özellikle şehir içinde sürüş zevkini ciddi şekilde törpülüyor. Bu nedenle favorim her zaman manuel vitestir.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
DSG  sport modunda kullanıldığında oldukça keyifli aslında. Tabi yakıt doğal olarak biraz artıyor.


Çevrimdışı Engin E.

  • H u r d a c ı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;658243
Korkmayın hocam devirden zarar gelmez. İşin aslı düşük vites, yüksek devirde aracın yeterli torku olduğu için motor daha az zorlanır. Yüksek viteste hem tork düşer hem rüzgar direnci artar motora yansıyan basınç daha yüksek olur. Dizel araçtan geçtiğim 1.6 MPI passatı düşük devirde tork olmadığı için sürekli yüksek devirde kullandım, 1. ve 2. viteste sık sık devir kesiciye girerdim ama 100K km de sattığımda motor gücündeki kayıp sadece %4 idi.



............... favorim her zaman manuel vitestir.
:ok:

dizel olunca biraz önyargı var bende, tabii bunda arabayı 2. el almış olmam da etkili... bununla beraber araba 1, 2, ve 3. viteste yüksek devirde paninajdan kurtulmuyor, o yüzden 4e kadar yumuşak sürüş, 4 ve 5 de dipliyorum gazı...lastikler ve debriyajı da düşünmek gerek..


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Alıntı yapılan: Engin E.;658339
:ok:

dizel olunca biraz önyargı var bende, tabii bunda arabayı 2. el almış olmam da etkili... bununla beraber araba 1, 2, ve 3. viteste yüksek devirde paninajdan kurtulmuyor, o yüzden 4e kadar yumuşak sürüş, 4 ve 5 de dipliyorum gazı...lastikler ve debriyajı da düşünmek gerek..

Motor yağ çubuğunda ki oran nereye kadar olmalı? Çubuğun uç tarafındaki 5 cm bölüm tam yağmı olmalı yoksa ucunda mı olmalı