škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik Basınç Uyarısı Hakkında

Rifle44 · 23 · 16006

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Aracım Son 6 aydır yazlıklar takılıyken de Kışlıkları takdığımda da sürekli lastik basınç uyarısı veriyor. Hemen hemen her iki sürüşün birinde bu uyarıyı alır oldum. Ölçüm yaptığımda  kaydadeğer bir iniklik tespit edemiyorum. Aracım 2016 superb bu uyarı neden olabilir?


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Lastiklerinizde problem olmadığına emin iseniz, daha hassas hava ayarı için tüm lastiklerinize PSI değerinden uygun havayı basın, uyarıyı sıfırlayın. Yeniden uyarı verir ise o lastiği tekrar PSI değerinden ölçüp kontrol edin. Mutlaka inme meydana gelmiştir.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blackadder59;659073
Lastiklerinizde problem olmadığına emin iseniz, daha hassas hava ayarı için tüm lastiklerinize PSI değerinden uygun havayı basın, uyarıyı sıfırlayın. Yeniden uyarı verir ise o lastiği tekrar PSI değerinden ölçüp kontrol edin. Mutlaka inme meydana gelmiştir.

Bahsettiğiniz gibi PSI cinsinden lastikleri şişiriyorum. Yazlık lastiklerimden kaynaklı olabilir diye bu sene sıfır aldığım goodyear kışlıkları takınca uyarı vermeyeceğini düşünmüştüm ancak kışlıklarda da aynı uyarı zaman zaman devam ediyor kontrol ettipimde 2 haftada 1psi gibi bir fark çıkıyor bu da takdir edersiniz ki normaldir. Aracımızda zarar görme ihtimali olan basınç sensörü de olmadığına göre aküden kaynaklı olabilir mi? Daha önce akü zayıflamaya yakın araçlarda farklı farklı elektronik uyarıların çıktığı yönünde yanlış hatırlamıyorsam paylaşımlar okumuştum ancak şuan aradığımda ulaşamadım. Benim de aküm 5. yıllık şu anda başına gelen arkadaşlar varsa fikir verebilirlerse memnun olurum.
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2021, 16:20:31 Gönderen: Rifle44 »


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Jantta bir eğrilik olmuş olabilir mi? devamlı aynı lastikte basınç düşüklüğü oluyorsa veya sibopta kaçak olabilir.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Jantta eğrilik olacağını sanmıyorum kaldırım kenarlarına ve tümseklere genelde dikkat ederim siboplarımda kontrol ettiğimde yeni durumda. Ölçümlerümde hava farkı olarak 2-3 psi kadar farka hiç rastlamadığım için (genelde aynı veya 1 psi fark görüyorum) bundan pek şüphelenmedim ancak önerdiğiniz bu noktalardaki gözlemlerime devam edeceğim.


Çevrimdışı MUZKENTLİ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
lastiklerinizi sök tak yaparken siboplarıda değiştiriyorsanız. siboplarınızın lastik basınç sensörüne uyumlu olup olmadığından emin olun. ben lastik değiştirirken usta bu şekilde söylemişti.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
2016 model superb araclarda lastik basıncı için sensör sistemi kullanılmıyor diye biliyorum belki daha sonraki yıllarda üretilen superb araçlarda olabilir dediğiniz teşekkür ederim yine de


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: MUZKENTLİ;659083
lastiklerinizi sök tak yaparken siboplarıda değiştiriyorsanız. siboplarınızın lastik basınç sensörüne uyumlu olup olmadığından emin olun. ben lastik değiştirirken usta bu şekilde söylemişti.


Bizim araçlarda ABS sensörlerinden okuyor, jant içinde veya siboptan değil.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;659076
Bahsettiğiniz gibi PSI cinsinden lastikleri şişiriyorum. Yazlık lastiklerimden kaynaklı olabilir diye bu sene sıfır aldığım goodyear kışlıkları takınca uyarı vermeyeceğini düşünmüştüm ancak kışlıklarda da aynı uyarı zaman zaman devam ediyor kontrol ettipimde 2 haftada 1psi gibi bir fark çıkıyor bu da takdir edersiniz ki normaldir. Aracımızda zarar görme ihtimali olan basınç sensörü de olmadığına göre aküden kaynaklı olabilir mi? Daha önce akü zayıflamaya yakın araçlarda farklı farklı elektronik uyarıların çıktığı yönünde yanlış hatırlamıyorsam paylaşımlar okumuştum ancak şuan aradığımda ulaşamadım. Benim de aküm 5. yıllık şu anda başına gelen arkadaşlar varsa fikir verebilirlerse memnun olurum.


Akü kaynaklı olsa daha fazla arıza ışığı yakardı. Abs sensörü arızalansa yine hata ışığı yakardı. Aracım 2015 model. 1,5 senedir kullanıyorum. 1 defa dahi hata almadım basınçlardan. Siz yine lastik havalarına yoğunlaşın derim.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blackadder59;659089
Akü kaynaklı olsa daha fazla arıza ışığı yakardı. Abs sensörü arızalansa yine hata ışığı yakardı. Aracım 2015 model. 1,5 senedir kullanıyorum. 1 defa dahi hata almadım basınçlardan. Siz yine lastik havalarına yoğunlaşın derim.


3 ay kadar önce akü zayıf uyarısı almıştım ondan dolayı aküden şüphelendim Ama dediğiniz gibi başka uyarılar gelmeyince ben de akü olduğuna kanaat getiremedim. Dediğiniz gibi lastik havalarına yoğunlaşmak daha mantıklı olacak gibi.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
lastiklerinize ince bir çivi, sert bir diken felan girmediğine emin misiniz?
bende de bu tarz bir sıkıntı vardı oyle bir diken girmiş ki meret incecik lastik içinde kalmıs dıstan bakınca anlaşılmıyor. Normalde hava da kacırmıyor  yerine denk gelmezse park halınde. Bir yerine denk gelince kacırıyordu diye tahmin ediyorum. neyse çıkardık içten yama yaptık oldu şımdı sorun yok. bence lastiğe birsey girmiştir ama gözükmüyordur.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Basınç uyarısını tam olarak hangi safhada alıyorsunuz? Kontağı açınca mı? Marşa basınca mı? Bir kaç km sürdükten sonra mı?
Lastik havalarında 2-3 PSI gibi değişim olmadığı sürece uyarı gelmiyor benim araçta. Ayrıca, hem yazlıklarda hemde kışlıklarda sorun yaşanıyorsa, lastik-jant kaynaklı olması çok düşük ihtimaldir.
 Akünüzü ölçtürmenizi ve tam şarj ettirmenizi şiddetle öneririm. Araçtaki bazı elektronik kart ve donanımlar, farklı voltajlara farklı tepkiler verebiliyor. "Yazılım-donanım(elektronik kart)-sensör" komple bir sistem olup, toleranslarında sapmalar olabiliyor.
Aracınız kaç yıllık? Akünüz 5 yıllık olarak yazmışsınız, akü tipi nedir? Agm mi Efb mi? Aracın km'si kaç? Araç çok sık kullanılmıyorsa akü voltajı düşük olabilir.
 Akünüzü aracı çalıştırarak veya kısa mesafe sürerek şarj olmasını sağlayamazsınız, bundan dolayı kesinlikle akü şarjı ile şarj gereklidir.
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2021, 09:55:19 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659108
lastiklerinize ince bir çivi, sert bir diken felan girmediğine emin misiniz?
bende de bu tarz bir sıkıntı vardı oyle bir diken girmiş ki meret incecik lastik içinde kalmıs dıstan bakınca anlaşılmıyor. Normalde hava da kacırmıyor  yerine denk gelmezse park halınde. Bir yerine denk gelince kacırıyordu diye tahmin ediyorum. neyse çıkardık içten yama yaptık oldu şımdı sorun yok. bence lastiğe birsey girmiştir ama gözükmüyordur.

Bahsettiğiniz ihtimali ilk olarak bende düşündüm ancak sıfır almış olduğum kışlık lastiklerimi araca taktığım zaman aynı uyarının tekrar ettiğini gördüm. Bu yüzden lastik kaynaklı olması ihtimali üzerinde fazla durmadım.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659114
Basınç uyarısını tam olarak hangi safhada alıyorsunuz? Kontağı açınca mı? Marşa basınca mı? Bir kaç km sürdükten sonra mı?
Lastik havalarında 2-3 PSI gibi değişim olmadığı sürece uyarı gelmiyor benim araçta. Ayrıca, hem yazlıklarda hemde kışlıklarda sorun yaşanıyorsa, lastik-jant kaynaklı olması çok düşük ihtimaldir.
 Akünüzü ölçtürmenizi ve tam şarj ettirmenizi şiddetle öneririm. Araçtaki bazı elektronik kart ve donanımlar, farklı voltajlara farklı tepkiler verebiliyor. "Yazılım-donanım(elektronik kart)-sensör" komple bir sistem olup, toleranslarında sapmalar olabiliyor.
Aracınız kaç yıllık? Akünüz 5 yıllık olarak yazmışsınız, akü tipi nedir? Agm mi Efb mi? Aracın km'si kaç? Araç çok sık kullanılmıyorsa akü voltajı düşük olabilir.
 Akünüzü aracı çalıştırarak veya kısa mesafe sürerek şarj olmasını sağlayamazsınız, bundan dolayı kesinlikle akü şarjı ile şarj gereklidir.

Öncelikle ayrıntılı cevabınız için çok teşekkür ederim. 1-2 sefer kontağı ilk açtğımda marş basmadan bu uyarıyı aldım ama genellikle hareket ettikten 3-4 kilometre sonra veriyor. Daha önce benim araçta da 2-3 psi gibi değişimlerde uyarı vermiyordu Ayrıca sizin de bahsettiğiniz gibi yeni sıfır kışlık lastikleri taktıktan sonra uyarıya devam etmesi bende de akü kaynaklı olabileceği fikrini verdi. Aracım 5 yıllık üzerinde orijinal Efb+ akü var. Şimdiye kadar hiç değişim yapmadım aracı da kısa mesafelerde kullanıyorum yazın servis bakımında aracın aküsünün biraz zayıf olduğunu söylemişlerdi. Uygun zamanda bırakırsam bir gün boyunca şarj edilebileceğini söylemişlerdi ancak fırsatım olmadı. Ayrıntılı bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim tekrardan.
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2021, 14:00:43 Gönderen: Rifle44 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;659116
Öncelikle ayrıntılı cevabınız için çok teşekkür ederim. 1-2 sefer kontağı ilk açtğımda marş basmadan bu uyarıyı aldım ama genellikle hareket ettikten 3-4 kilometre sonra veriyor. Daha önce benim araçta da 2-3 psi gibi değişimlerde uyarı vermiyordu Ayrıca sizin de bahsettiğiniz gibi yeni sıfır kışlık lastikleri taktıktan sonra uyarıya devam etmesi bende de akü kaynaklı olabileceği fikrini verdi. Aracım 5 yıllık üzerinde orijinal Efb+ akü var. Şimdiye kadar hiç değişim yapmadım aracı da kısa mesafelerde kullanıyorum yazın servis bakımında aracın aküsünün biraz zayıf olduğunu söylemişlerdi. Uygun zamanda bırakırsam bir gün boyunca şarj edilebileceğini söylemişlerdi ancak fırsatım olmadı. Ayrıntılı bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim tekrardan.
Umarım sorununuz çözümlenir, bizi de haberdar edin ltf tecrübe olmuş olur.
Size naçizane önerim, kapalı alan yada yakın priz imkanınız varsa, düşük maliyetli bir şarj cihazı edinin ve akünüzü canlı tutunuz. Enerji dengesizlikleri tüm sistemleri etkilemektedir. Aküyü sağlam tutmakta fayda var. Daha detaylı bilgiye ihtiayacınız varsa, Koray'ın öncülük ettiği "aküsünü şarj edenler" grubuna alalım sizi. :gut:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429


Bu arada, lastiklerin havasını tamamladıktan sonra, "reset"  yaptığınızı varsayıyoruz. Doğrudur di mi?