Evet arkadaşlar cuma günü aracı teslim aldım. bahsettiğim yağ pompası ve zincir takımı değişti. Elimde triger seti de hazır olduğu için triger setini de değiştik. Araç çalıştı. Herhangi farklı bir ses çekişte vs. sorun görünmüyor. Tamir sonrası bugüne kadar 450 km yol yaptım. Şükür bi sorun görünmüyor.
Şimdi bilen ustalarıma bir sorum var. 2012 de ilk aldığımdan beri her yağ değişiminde(son iki yağ değişimi hariç) bor kullanıyordum(son 27.000km de bor konulmadı). Sökülen parçalar yıkamacıdan geldikten sonra yıkamacı ya bu araca yağ ilave edilmiş yada kaydırıcı kullanılmış zor temizledim dedi. Bende her ikisinin de olmadığını 27.000km öncesine kadar bor kullandığımı belirttim. Ondandır dedi.
Bor kullanmanın bir zararı var mı? Kullanmış olduğum bor üst taraflara vurmasını engellemiş olabilir mi?
Gemi inşaatı ve makinaları mühendisiyim. 25 sene önce makina elemanları ve laboratuar derslerindeki hocalarımızla yaptığımız dersler ve labrotuar testlerinde. Tek pistonlu bir dizel motor ile testler yapıyorduk. Bir konu geçmişti. Dizel katkısı.
O zaman hocamız demişti ki dün gibi aklımda piyasada çokça katkı maddesi var ve biz bunlardan çokça bilinen ve satışta olanları aldık ve teste tabi tuttuk o zaman takribi 7-8 tane ürünü test etmişlerdi ve sadece 1 tanesi iyi performans vermiş geri kalan hepsi motora kötü yönde etki etmişti.
O nedenle ne yakıt ne de yağ hiç bir katkı maddesi kullanmamak gerekir. Sadece ve sadece üreticinin test edip onayladığı ve ya siz kendiniz imkanınınız var da laboratuarda test edebiliyorsanız ancak kullanılır.
Kimin ne ürettiğini, içinde ne olduğunu, iddialarının doğru olup olmadığını asla bilemezsiniz. Bunlardan sadece 5% i dogru ürün olabilir. o ürünede vereceğiniz paraya kıyasla katkısına bakarsanız yine sınıfta kalır bence. O nedenle motora kaliteli yakıt ve kalıtelı bir yagdan baska hiç bir şey koyulmamalı.