Superbteki stepne orijinal ebatta olmayıp yer tasarruflu bir lastiktir. 205 55 16 lastik uzun süre yedek lastikle yol alabilmenizi sağlarken firmanın da maddi tasarruf yapmasını sağlar.
Çevresi aynı kalacak şekilde lastiğin ebadıyla oynayabilirsiniz fakat 16 jantta 215'ten büyük taban kullanamazsınız. tabanı genişletmek için 18 janta geçmeniz lazım. Çünkü orijinal 16 jant 6,5j yani en fazla 215 tabanla kullanabilirsiniz. 17 jant 7.0j, 18-19 jant ise 7,5j olması lazım. J'nin anlamı ise lastiğin janta oturduğu bölümdeki en iç ve dışı arasındaki mesafe yani inç olarak jantın taban genişliğidir. 6,5j 16 janta geniş tabanlı lastik takarsanız lastiğin dişleri açılır ve yol tutuş olumsuz etkilenir. Hatta 215 taban bile 16 jantta geniş kalıyor, ben 2016'da superbi aldığımda üzerindeki michelin lastikleri 7K kmde iken yol tutmadığı için değiştirdim, 17 janta geçip 215 55 17 kumho gibi ucuz bir lastikle bile çok çok iyi yol tutuş elde etmiştim.
Lastik ve jantla ilgili terimleri ve bunlardaki değişikliklerin aracınıza getireceği etkileri öğrenmeden lastikçilerin tavsiyesi ile lastik ebadında oynama yapmamanızı tavsiye ederim. Sonuçta lastikçi elinde ne varsa onu satacak.
Son yıllarda araçlarda yüksek torklu motorlar kullanıldığı için D segment araçların jant-lastikleri de görsel amaçlı büyütüldü. Aynı araçta hiç bir değişiklik yapmadan 16, 17, 18 veya 19 jant kullanılabilir duruma geldi. Donanım paketine göre herhangi birisi araçta yer alabiliyor.