škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DPF SORUNU

ogzng · 20 · 7164

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ogzng

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Hepinize merhabalar aranıza yeni katıldım yaklaşık 9-10 aydır superb sahibiyim. Arabayı aldığımdan bu yana ayda 1 defa DPF ikazı yanıyor. 1 ay önce 700 tl verip temizlettim fakat bugün tekrar başıma geldi. Bu illetten kurtulmanın yolu yok mudur? Söktürmeyi düşünüyorum fakat internette acayip bilgi kirliliği var zararları mı değil mi anlamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim


Çevrimdışı alperuzi

  • Yönetici
  • Acemi Üye
  • *****
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Söktürürseniz aracın motoru, turbosu baya rahatlar. Ancak egzoz'unuz eski otobüsler gibi kokmaya başlar. Duman olmasa bile partiküller koku yapıyor. Özellikle kapalı otoparklara girip çıkarken siz dahil çevrenizdekileri rahatsız eder.

Başka marka bir aracım var, benzer sorunlar nedeniyle 3 sene önce söktürdüm partikül filtresini. Çevre ve koku konularında memnun değilim, ama mecbur kaldım çünkü başka kesin çözümü yoktu.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Yakıt markasını değiştirmeyi denediniz mi? Aracı kullanım durumu ne şekilde? Çoğunlukla kısa mesafe mi?


Çevrimdışı ogzng

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Söktürürseniz aracın motoru, turbosu baya rahatlar. Ancak egzoz'unuz eski otobüsler gibi kokmaya başlar. Duman olmasa bile partiküller koku yapıyor. Özellikle kapalı otoparklara girip çıkarken siz dahil çevrenizdekileri rahatsız eder.

Başka marka bir aracım var, benzer sorunlar nedeniyle 3 sene önce söktürdüm partikül filtresini. Çevre ve koku konularında memnun değilim, ama mecbur kaldım çünkü başka kesin çözümü yoktu.


Evet bende söktürme taraftarı değilim fakat normal bir dizele göre ayda 1 bu sorunun olması sizce de çok değil mi? Bir de muayeneden geçmiyor 2 senede bir gidip taktırmak lazım


Çevrimdışı ogzng

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Yakıt markasını değiştirmeyi denediniz mi? Aracı kullanım durumu ne şekilde? Çoğunlukla kısa mesafe mi?

Shell’den alıyorum genelde ama eve şehir içi kısa mesafelerde kullanılıyor. Mümkün olduğunca devirli kullanmaya çalışıyorum. Haftada bir defa çevre yolunda vs gazlama dizel için iyi biliyorum fakat pek zamanım olmuyor


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Shell’den alıyorum genelde ama eve şehir içi kısa mesafelerde kullanılıyor. Mümkün olduğunca devirli kullanmaya çalışıyorum. Haftada bir defa çevre yolunda vs gazlama dizel için iyi biliyorum fakat pek zamanım olmuyor
DPF dolma sebepleri genelde kalitesiz yakıt ve kullanım şeklinde etkileniyor.
Aracın eski geçmişinde farklı durumlar olabilir mi? Aracın ilk sahibi siz misiniz? Model kaç? Km kaç?
Daha iyi tetkik edilebilir imkanınız varsa kontrol ettirmekte fayda var.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Yakıt kalitesi doğrudan etmen değil. Kaldı ki Türkiye'deki motorinin çoğu aynı yerden çıkma. Abidik gubidik bir istasyondan almıyorsanız arada fark yok. Yazılanların çoğu psikolojik. DPF'in ana dolma sebebi, devirli kullanımın az olması bunun bir de kısa mesafelerde kullanımıyla etkisinin artması. Araç motoru ısınmadan zaten fazla yakıt tüketiyorsunuz, bir de bu yakıtın tam yanmadan atıldığını düşünürseniz, DPF napsın... Söktürme veya kimyasal kullanma gibi işlere girmeden önce aracı 30-45 dk arası biraz devirli kullanmanızı tavsiye ederim. Kitapçıkta yazıyor ama kendiniz de devirli kullanıp çözüm üretebilirsiniz.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Yakıt kalitesi doğrudan etmen değil. Kaldı ki Türkiye'deki motorinin çoğu aynı yerden çıkma. Abidik gubidik bir istasyondan almıyorsanız arada fark yok. Yazılanların çoğu psikolojik. DPF'in ana dolma sebebi, devirli kullanımın az olması bunun bir de kısa mesafelerde kullanımıyla etkisinin artması. Araç motoru ısınmadan zaten fazla yakıt tüketiyorsunuz, bir de bu yakıtın tam yanmadan atıldığını düşünürseniz, DPF napsın... Söktürme veya kimyasal kullanma gibi işlere girmeden önce aracı 30-45 dk arası biraz devirli kullanmanızı tavsiye ederim. Kitapçıkta yazıyor ama kendiniz de devirli kullanıp çözüm üretebilirsiniz.
Ana malzeme yakıt zaten. Nasıl etken olmaz ki? :)
Ben ne zaman Opet ten yakıt alsam, dpf yakma iki kat daha sık aralıklarla oluyor.
Arkadaş devirli kullanmaya özen gösterdiğini yazmış zaten.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Ana malzeme yakıt zaten. Nasıl etken olmaz ki? :)
Ben ne zaman Opet ten yakıt alsam, dpf yakma iki kat daha sık aralıklarla oluyor.
Arkadaş devirli kullanmaya özen gösterdiğini yazmış zaten.

Opet ve Shell'den aldım, arada bir fark göremedim. Akaryakıt satış müdürünün anlattığı şeyi aktarayım. "Gemi 50.000 ton getirdi. Aynı gemiden limanda duran 3 farklı firma depolarına 50.000 tonu çekti. Motorin aynı motorin, gemide a kalite b kalite diye bir malzeme yok. Total, Opet, Shell, BP aynı malzemeyi şehirde istasyonlarına dağıttı. Sen de gittin o istasyon farklı bu istasyon farklı diye alıyorsun. Fark yok. Sadece işkillenmen gereken şey, dağıtım yerine ve mesafeye göre, Aliağa rafineri çıkış fiyatına +/- çok yakın fiyata satıyorsa o istasyondan yakıt almam. Çünkü ekonomik olarak kurtarmaz."

Bir de yakıt tanklarının temizliği önemli. Her istasyonda aynı kalite olmayışını da buna bağlıyorum. Kurumsal firmaların denetimleri iyi olduğu için sorun çıkma ihtimali çok düşük. Ancak kaliteli yakıt filtresi kullanılmadığını ve alınan yakıtın da dip temizliği yapılmamış yakıt tankından doldurulduğunu düşünürsek, evet yakıt farkları ortaya çıkması olası.


Çevrimdışı alperuzi

  • Yönetici
  • Acemi Üye
  • *****
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle

Evet bende söktürme taraftarı değilim fakat normal bir dizele göre ayda 1 bu sorunun olması sizce de çok değil mi? Bir de muayeneden geçmiyor 2 senede bir gidip taktırmak lazım
2 hafta önceki dahil, sökük bir şekilde toplamda 3 kez TÜV den geçtim. Ama egzos muayenesini sanayide yaptırıyorum, TÜV geçirtmiyor. Bu tabi bendeki gibi düz boru varsa böyle. Yoksa DPF söküp içini boşalttırma olayı da var, onu TÜV görselde algılayamıyor ve yazılımı düzgün yapılırsa karbon monoksit testinden de geçebiliyor. Ama 3bin euroluk bir parçaya ben pek bunu yaptırmak istemedim.

Yakıta da dikkat etseniz, motor yağını da DPF dostu alsanız eninde sonunda tıkanıyor. Bazı araçlarda daha çok oluyor, mesela Alfa 159 dizellerde (benim arabam) 1-2 jenerasyon eski motorlar olduğundan kronik sorundur, içi boşaltılmamış veya sökülmemiş DPF nerdeyse yoktur 159'larda.



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Hepinize merhabalar aranıza yeni katıldım yaklaşık 9-10 aydır superb sahibiyim. Arabayı aldığımdan bu yana ayda 1 defa DPF ikazı yanıyor. 1 ay önce 700 tl verip temizlettim fakat bugün tekrar başıma geldi. Bu illetten kurtulmanın yolu yok mudur? Söktürmeyi düşünüyorum fakat internette acayip bilgi kirliliği var zararları mı değil mi anlamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim

Selamlar biraz geç oldu ama neyse:

1- Siz aracı uzun yol hariç sürekli S modunda kullanın. Bu DPF icin kesin çözüm değil ama süreci biraz geciktirir.

2- Kasinlikle start-stop sürekli kapalı olsun. Uzun, kısa tüm yollarda SS'i kapalı tutun.

3- Ara sıra araçla gezin yani bunda da biraz uzun yani aracı 20 dk 30 dk sabit hızda kullanabileceğiniz yerleri seçin.
    Bunu yaparken hız yapmayın aracı 5. vitesten yukarı çıkarmayın. 4. ve 5. viteste 2000 ila 2500 devir arasında kullanın. Bu DPF yi temizler.

4- Aracı stop etmeden önce ve durduğunuz zaman rölanti devrini kontrol edin. Rölanti 1000 devir civarını gösteriyorsa ve çok acillen aracı bırakip gitmeniz gerekmiyorsa; aracı stop etmeyin ve 10 15 dk gibi tutacaktır bırakın DPF temizleme çalışsın. Ara sıra gaz vererek devri 2000 lere çıkarıp birakın. Aracın rölantisi 700 lere tekrar gerilediğinde stop edip gidebilirsiniz.
Bu işlemi yapmadan pek çok kere aracı boşverevek stop edip giderseniz. İlerde bu işlem ya cok uzar veya araç kendi kendine temizleyemez.
O nedenle aracın rölanti devrini muhakkak sürekli kontrol edin yolsa ısıklarda dururken bile, ki aklınızda olsun neden 1000 devire çıktığı rölantinin.

Kendi imkanlarınızla yapacağınız şeyler bunları düzenli yaparsanız DPF temizletmeye gitmanize gerek kalmaz. 3 kuruşluk iş için 1000 1500 tl ye yakın bedel elıyorlar ya birde serviste siniz oluyorum.

kolaylıklar dilerim.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bir de dizel, tdi bir araba mı deneyeyim düşünürken, hem dizelin zahmeti neden çekilir, torktan ziyade çoğu aynı litre yakıtla daha çok km olarak tercih edecektir. Fakat daha az yaksın diye bunca zahmete katılmak sırf bu dpf yüzünden boşa gitmiş olmuyor mu? Dpf incinmesin diye sürekli yüksek devirde sürmek bile kendisini memnun etmezken, kısa süreli, kısa mesafeleri gündeme bile getirmemek gerekiyor! Yoksa benim gibi yıllık 10k km altı sürüş için tsi'a devam daha mantıklı değil mı?


Çevrimdışı ogzng

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Selamlar biraz geç oldu ama neyse:

1- Siz aracı uzun yol hariç sürekli S modunda kullanın. Bu DPF icin kesin çözüm değil ama süreci biraz geciktirir.

2- Kasinlikle start-stop sürekli kapalı olsun. Uzun, kısa tüm yollarda SS'i kapalı tutun.

3- Ara sıra araçla gezin yani bunda da biraz uzun yani aracı 20 dk 30 dk sabit hızda kullanabileceğiniz yerleri seçin.
    Bunu yaparken hız yapmayın aracı 5. vitesten yukarı çıkarmayın. 4. ve 5. viteste 2000 ila 2500 devir arasında kullanın. Bu DPF yi temizler.

4- Aracı stop etmeden önce ve durduğunuz zaman rölanti devrini kontrol edin. Rölanti 1000 devir civarını gösteriyorsa ve çok acillen aracı bırakip gitmeniz gerekmiyorsa; aracı stop etmeyin ve 10 15 dk gibi tutacaktır bırakın DPF temizleme çalışsın. Ara sıra gaz vererek devri 2000 lere çıkarıp birakın. Aracın rölantisi 700 lere tekrar gerilediğinde stop edip gidebilirsiniz.
Bu işlemi yapmadan pek çok kere aracı boşverevek stop edip giderseniz. İlerde bu işlem ya cok uzar veya araç kendi kendine temizleyemez.
O nedenle aracın rölanti devrini muhakkak sürekli kontrol edin yolsa ısıklarda dururken bile, ki aklınızda olsun neden 1000 devire çıktığı rölantinin.

Kendi imkanlarınızla yapacağınız şeyler bunları düzenli yaparsanız DPF temizletmeye gitmanize gerek kalmaz. 3 kuruşluk iş için 1000 1500 tl ye yakın bedel elıyorlar ya birde serviste siniz oluyorum.

kolaylıklar dilerim.


hocam aracım 2011 model ve manuel yani start-stop da mevcut değil fakat diğer önerilerinizi dikkate alacağım teşekkür ederim


Çevrimdışı ogzng

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
DPF dolma sebepleri genelde kalitesiz yakıt ve kullanım şeklinde etkileniyor.
Aracın eski geçmişinde farklı durumlar olabilir mi? Aracın ilk sahibi siz misiniz? Model kaç? Km kaç?
Daha iyi tetkik edilebilir imkanınız varsa kontrol ettirmekte fayda var.
benden önceki durumundan haberdar değilim fakat eksperde vs bir şey çıkmadı ilk dizel deneyimim araç 2011 model ve 174 bin km de


Çevrimdışı ogzng

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Söktürürseniz aracın motoru, turbosu baya rahatlar. Ancak egzoz'unuz eski otobüsler gibi kokmaya başlar. Duman olmasa bile partiküller koku yapıyor. Özellikle kapalı otoparklara girip çıkarken siz dahil çevrenizdekileri rahatsız eder.

Başka marka bir aracım var, benzer sorunlar nedeniyle 3 sene önce söktürdüm partikül filtresini. Çevre ve koku konularında memnun değilim, ama mecbur kaldım çünkü başka kesin çözümü yoktu.

hocam peki söktürmek derken parça mı sökülüyor yoksa yazılımla iptal mi ediliyor