škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Çekişten Düşme Problemi

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mhgonul

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

2014 Yılı Octavia 1.6 DSG araç kullanıyorum. 60.000 km de bakımı için aracı özel bir servise götürdüm. 7 yıl olduğu için triger değişimi ve periyodik bakımı yapıldı.
Servis özellikle DPF in tıkanmak üzere olduğunu ve mutlaka iptali gerektiği bilgisini verdi. DPF in iptalini istemediğimi belirttim. Servisi yapan kişi bu kadar kirli veremeyeceğini açmak için biraz temizlik yaptığı bilgisini vererek aracı bana teslim etti.

Aracı aldıktan belli bir süre sonra aracın çekişinin düştüğünü gözlemledim.  Yaklaşık 100 km sürüşten sonra araç bariz bir şekilde çekişten düşüp hızlanmayı neredeyse imkansız hale getiriyordu. 80 km hızla sabit giderken D7 olan araçta gaza sonuna kadar yüklenip vites düşmesini bekledim ama araç 80 ile 100 arasını anca 15 sn içerisinde çıkabiliyordu. D7 den ya düşmüyor ya da D6 ya çekip yine hızlanmıyordu. Aracı kenara çekip yarım saat dinlendikten sonra düzeliyordu.

Aracı bu problem olduktan bir gün sonra servise götürdüm. Cihaza bağlayıp kontrol ettiğimizde herhangi bir problem gözükmedi.

Geçen cuma günü yine uzun yol yaparken yine aracın çekişi düştü ve bu sefer motor arızası ışığı yandı. Aracı çekip bekledim ama arıza ışığı geçmedi. Çekiş yerine geldi. Bütün gün ışık işareti aracı her çalıştırdığımda sürekli olarak yandı. Dönüş yolumda 100 km yol yaptıktan sonra ışık işareti kendiliğinden söndü şu anda çekiş ve ekranda herhangi bir sorun gözükmemekte.

Daha önce böyle bir problem ile karşılaşan var mıdır?


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Yakıt aldığınız benzinliği değiştirin, bence kirli yakıttan kaynaklanan sorun.


Çevrimdışı Mhgonul

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

Servisi yaptırdığım yere gittim. Kaputu açıp bir kabloyu söküp taktılar ve sorun çözüldü. Sanırım bir temassızlık durumu söz konusuymuş.



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Sökülüp geri takılan ne kablosuydu peki?
Bu tarz temassızlık olayları genelde 10 yil ve üstü araçlarda oluşmaktadır.
Motor arıza lambası yaktıktan sonra bilgisayara bağladılar mı? Hata neydi sorguladiniz mı?


Çevrimdışı Mhgonul

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Bir şey müşürü dedi ama tam o anda anlayamamıştım.

Arıza okuması yapıldı motor elektroniği hatası yazıyordu. Sıfırlandı ve bir daha çekiş düşüklüğü yaşamadım. Sanırım triger değişimi sırasında söküldü ve operatör arkadaşın bir anlık boşluğuna denk geldim.


Çevrimdışı Mhgonul

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Hata verdiği süreçte aracın yakıt tüketimi 7 litreye kadar çıkmıştı. Şu anda 4-5 litreye kadar tekrar geriledi.


Çevrimdışı man in dark

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Buna benzer bir durum benim başıma da geldi ve maf sensör (hava akışmetresini) temizlettim durum düzeldi. Hava akışmetresi de kirlendiğinde araç çekişten düşüyor ve arıza lambası yanıyor.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
DPF tıkanmak üzere olduğu bilgisi geldiyse, aracınızı kendiniz rejenerasyon yapmayı neden denemediniz? Araç normalde rejenerasyon yapıyor aralıklarla. Yetmediğinde bunu sizin de yapmanız gerekir. Yakıt aldığınız istasyonu da değiştirin. Bazı istasyonların denetimi yeterli olmayabilir. Özellikle kırsal bölgelerdeki istasyon denetimlerinin zayıf olduğunu, bizzat bölge satış müdüründen dinledim.