škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

KISA SÜRELİ KULLANIMDA BİLE FAN AÇMASI..!

meehmet · 15 · 57704

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı meehmet

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
merhaba 2014 1.6 TDI Dsg Octavia aracımda, kısa süreli kullanımlarda bile aracım sürekli fan açıyor.
durduğum zamanlarda start-stop devreye girmiyor.
rolantide 1000 devirde çalışıyor.

Daha önceden bunu ara ara yaparken 2gündür sürekli yapıyor. nedenini bilen var mıdır acabe?

Tesekkürler.


Not: 70derecelerde iken stop edince fan duruyor, ama 90da iken stop edince fan acık kalıyor ve devam ediyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Akla ilk gelen müşir arızası, oradan başlanabilir incelemeye, ucuz yolludur sorun oradaysa


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
aracın dpf  revize etmeye çalışıyor. dizel aracı uzun süre kısa mesafe kullanmaktan kaynaklanan klasik dizel partikül filtresi (dpf) temizlik işi,,,
Aracın ile düz ve mümkünse trafik olmayan bir yola çık vitesi manuele al ve sabit 70 km hız ve en az 3 bin devirde (ideali 3000-3500 devir aralığıdır) en az 15 dakika (15-30 dakika) sabit 70 ve devir aralığında araç kaç km hız yaparsa o hız frene basmaksızın belirttiğim süre kullan dpf kendini revize (temizlesin) etsin düzelir...yapmazsan dpf ölür buda bayağı masrafa neden olur...


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
bu ara senin nezdinde sana ve herkese naçizane tavsiyem arada boş vakitlerinizde kullandığınız her şeyin kullanma klavuzlarını okuyun...ve okuyun okumak ufkunuzu genişletir...


Çevrimdışı meehmet

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Oncelikle her 2 yorum icinde tesekkur ederim.
Macahel kitapcigi okudum merak etmeyin.
Aracim euro5 mi euro6 mi olduguna bile baktim euro6 larda dpf oldugunu benim aracim ise 105bg oldugu ici  dpf olmayacagina kanaat getirdim.
Ayrica dpf ikaz lambasi vs yanmiyor. Yansa zaten dediginizi yapardim.
Ayrica hafta sonu uzun yoldan geldim. Dpf den olsa temizliğini bitirirdi heralde diye dusundum.

Okumamisim gibi onyargi ile cevaplamaniz beni uzdu acikcasi. Kitapcikta fan acma ile ilgili herhangj bir bilgiyede rastlmadim acikcasi


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
haklısınız ön yargım için özür dilerim... aracınız euro 5 motor ve aynı aracın manueli sahibiyim ve araçlarımız dpf li buna emin olun.
ve maalesef bu araçlar günlük ve 50 km  altında kullanımlarda dpf revizeyi tamamlayamıyor bu yüzden bahsettiğin sorunu yaşıyorsundur.
revizyonu tamamlayacak sürüşü boş bir yolda yap zira uzun yol yapılsada araç yüksek devirde 15 dk den az kullanıldıkça bu sürede frene her dokunmada dpf de yeterince yanma yapmıyor bu yüzden her kullanımda bu işi yeniden yapmaya başlıyor, boş ve güvenli bir yolda sen bi sürüş yap faydası mutlak olacaktır.
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2021, 07:49:26 Gönderen: MaÇaHeL »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
merhaba 2014 1.6 TDI Dsg Octavia aracımda, kısa süreli kullanımlarda bile aracım sürekli fan açıyor.
durduğum zamanlarda start-stop devreye girmiyor.
rolantide 1000 devirde çalışıyor.

Daha önceden bunu ara ara yaparken 2gündür sürekli yapıyor. nedenini bilen var mıdır acabe?

Tesekkürler.


Not: 70derecelerde iken stop edince fan duruyor, ama 90da iken stop edince fan acık kalıyor ve devam ediyor.
Yaşadığınız olay yüksek ihitmal dpf temizlemesidir.
Aracınız kaç km'de? Yakıtı sabit bir yerden mı alıyorsunuz? Genellikle kısa sürüşler mı yapıyorsunuz? Örnek günlük 40-50km? Akünüz ne durumda (konuyla alakası yok)?
Aracınızın uzun yol yapması yeterli olmuyor, motor yüksek devirli sürüş gerekiyor dpf temizleme için.

Bu olayı çok sık yaşamaya başladıysanız;
1. Son aldığınız yakıt kalitesi kötüdür.
2. Yakıt filtrenizin ömrü dolmuştur (aracın geç çalışması da oluyor ek olarak)
3. DPFiltresi ikaz sınırına yaklaşmaya başlamıştır.


Çevrimdışı meehmet

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
haklısınız ön yargım için özür dilerim... aracınız euro 5 motor ve aynı aracın manueli sahibiyim ve araçlarımız dpf li buna emin olun.
ve maalesef bu araçlar günlük ve 50 km  altında kullanımlarda dpf revizeyi tamamlayamıyor bu yüzden bahsettiğin sorunu yaşıyorsundur.
revizyonu tamamlayacak sürüşü boş bir yolda yap zira uzun yol yapılsada araç yüksek devirde 15 dk den az kullanıldıkça bu sürede frene her dokunmada dpf de yeterince yanma yapmıyor bu yüzden her kullanımda bu işi yeniden yapmaya başlıyor, boş ve güvenli bir yolda sen bi sürüş yap faydası mutlak olacaktır.

Verdiğiniz bilgileri gercekten bilmiyordum günlük kullanımım genelde 7*4=28km. teşekkür ederim dediklerinizi uygularım ilk fırsatta. Peki bu dpf nin revizyonu ne sıklıkla yapılması lazım? 10günde bir mi yoksa 2-3 ayda bir mi?





Yaşadığınız olay yüksek ihitmal dpf temizlemesidir.
Aracınız kaç km'de? Yakıtı sabit bir yerden mı alıyorsunuz? Genellikle kısa sürüşler mı yapıyorsunuz? Örnek günlük 40-50km? Akünüz ne durumda (konuyla alakası yok)?
Aracınızın uzun yol yapması yeterli olmuyor, motor yüksek devirli sürüş gerekiyor dpf temizleme için.

Bu olayı çok sık yaşamaya başladıysanız;
1. Son aldığınız yakıt kalitesi kötüdür.
2. Yakıt filtrenizin ömrü dolmuştur (aracın geç çalışması da oluyor ek olarak)
3. DPFiltresi ikaz sınırına yaklaşmaya başlamıştır.

1.Aracım 93bin km de. alalı daha 1 ay oldu önceki yakıtlarını bilmiyorum benimde 2.depom zaten.
2. Yakıt Filtresi değişti mi bilmiyorum. Araç servis bakımlı servis kayıtlarından ulaşıp gerekeni yaparım. Ayrıca ara ara sabahları geç çalışma olduğu için akümü yaklaşık 10gün önce serviste  değiştirdim.
Kullanımların hafta içi kısa mesafe oluyor hafta sonu ancak uzun mesafe gidebiliyorum.


Dediğiniz gibi deviri ayarlayarak bi yol yaparım inşallah sorun çözülür. Bu arada bugün hiç yapmadı ilginç.



Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Şayet aracı hep aynı şekilde yani her zaman kullandığınız gibi kullanacaksanız yine yaşamakta olduğunuz sorun tekrar nüksederse o zaman tekrarlamanız yeterli olur lakin revizyonun sağlıklı bir şekilde tamamlandığına emin iseniz. Birde kullandığınız yakıtın kalitesi bu süreci değiştirir o yüzden aracınızda olsun kulağınız o söyledikçe sizde yaparsınız.


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
bir de naçizane tavsiyem uzun yol yaptığınız sürüşlerin sonuna yaklaştığınızda revizyon sürüşü yapın böylelikle hem dpf daha temiz kalır hem de akü ömrü uzar...


Çevrimdışı meehmet

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Herkese teşekkür ederim. Aracımda dpf olduğunu bilmiyordum, arızası olsa dpf ışığı yanar diye düşünüyordum.
Dediklerinizi yapıcam, inşallah problemsiz kullanırız hepimizde araçlarımızı.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Şimdi bazı şeylere açıklık getireyim. Kadranda gördüğünüz 70 veya 90 gerçek değeri göstermiyor. Bunun ispatını yapan ustanın videosu da var. Rampa çıkarken yağ sıcaklığı arttığını dijital gösterge gösteriyor ancak su sıcaklığı arttığı halde 90 derece sabit görüyoruz. Bu kullanıcıların paniklememesi adına yapılmış olabilir.

105'lik TDI'da DPF var. DPF, rejenerasyon yapılırken aracın motoru devirli kalır, stop/start çalışmaz. Egzoza yaklaşıp bakarsanız, koktuğunu ve zemini siyaha çevirdiğini görürsünüz. Hatta bu çıkan gaz çok sıcak olduğu için arkaya başka bir aracı çok yanaşık şekilde durulmaması gerektiğini bile söyleyen usta var; tampon erimesine yol açabilirmiş.

DPF tıkanma eğilimine girdiğinde, motor rejenerasyon yaparken motoru kapatsanız dahi fanı kapatmaz. En az 5 en çok 10 dk içinde fan kapanır. Fan açıkken motorun kapatılması tavsiye edilmez. Kadranda DPF ışığı yanarsa, el kitapçığında yazan talimatı uygulamanız halinde sorun kendilinden çözülebilir. Hatta bu talimatı uygulamadan sadece araç çalışır vaziyette bırakırsanız da DPF ışığı sönebiliyor. Aracı bağırttırmanıza gerek yok. 2500-3000 devir aralığı bu iş için yeterli.

Rölantinin 1000 devirde durması, ya DPF rejenarasyonu, ya klima, ya akünün zayıflığı olarak yorumlanabilir. Akü gereken değere eriştiğinde devir anında düşecektir. Düşmüyorsa diğer durumlar devrededir. Stop/start sık kullanıldığında aküde problem yoksa genellikle DPF ile alakalı bu devir yüksek kalıyor. Mazotu opet'ten de alsanız bir şey değişmiyor tecrübeyle sabit.


Çevrimdışı OsKa38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Selamün aleyküm arkadaşlar. 2015 1.4 TDİ DSG rapid aracım var. Bugün sabah aracı çalıştırdığımda hava -2 ila 0 derece arasındaydı. Araçta buzlanma bile yoktu camlarda falan. Her neyse yukarıda arkadaşın belirttiği durum benimde başıma geldi Fan motor soğukken bile çalışmaya başladı. Dizel aracı ilk çalıştırmada genelde 3-5 dakika bekler sonra hareket ederim. Şehiriçi 40-50'yi geçmeyen hızlarda kullanıyoruz aracı. Dün akşam biraz motor 50 derecelere geldiğinde S moduna aldım devirli kullandım ısı 90'a gelsin diye de yapmıştım. Sonra düşük viteste arkadaşımla az dolaştım eve geçmiştim. Sabah böyle bir durum geldi ve normalden daha çabuk ısındı araç fan dönmesine rağmen. Yani fan çalışmazken normalde en az 10-15 dakika dolansam (bu kullandığım hızlarda) zor ısınırken hiç basmama rağmen ısı kendiliğinden 90 dereceye geldi ve stop edip çalıştırdım fan yine dönmeye devam ediyordu. İş yerim yakın mesafe gelip park ettim egzozdan su gibi birşey atıp az leke yaptığını farkettim. Son depoyu fullememde hep shell alıyordum aracıma bu sefer yakıtı güzel dediler TP'den biraz daha euro diesel'i uygun diye doldurmuştum depomda hala dolu acaba o DPF'yi doldurdu mu ? İlk fırsatta aracımla 20-30km 3000-3500 devirde 4. viteste bir miktar git gel yapayım diyorum. Bir daha içindeki mazot bitsin shell hariç yakıt almam. Bu depo sonrası belki yakıt filtresini bile değiştirebilirim. Eğer fan'ın dpf harici başka durumu yoksa nedir durum bilemedim.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Selamün aleyküm arkadaşlar. 2015 1.4 TDİ DSG rapid aracım var. Bugün sabah aracı çalıştırdığımda hava -2 ila 0 derece arasındaydı. Araçta buzlanma bile yoktu camlarda falan. Her neyse yukarıda arkadaşın belirttiği durum benimde başıma geldi Fan motor soğukken bile çalışmaya başladı. Dizel aracı ilk çalıştırmada genelde 3-5 dakika bekler sonra hareket ederim. Şehiriçi 40-50'yi geçmeyen hızlarda kullanıyoruz aracı. Dün akşam biraz motor 50 derecelere geldiğinde S moduna aldım devirli kullandım ısı 90'a gelsin diye de yapmıştım. Sonra düşük viteste arkadaşımla az dolaştım eve geçmiştim. Sabah böyle bir durum geldi ve normalden daha çabuk ısındı araç fan dönmesine rağmen. Yani fan çalışmazken normalde en az 10-15 dakika dolansam (bu kullandığım hızlarda) zor ısınırken hiç basmama rağmen ısı kendiliğinden 90 dereceye geldi ve stop edip çalıştırdım fan yine dönmeye devam ediyordu. İş yerim yakın mesafe gelip park ettim egzozdan su gibi birşey atıp az leke yaptığını farkettim. Son depoyu fullememde hep shell alıyordum aracıma bu sefer yakıtı güzel dediler TP'den biraz daha euro diesel'i uygun diye doldurmuştum depomda hala dolu acaba o DPF'yi doldurdu mu ? İlk fırsatta aracımla 20-30km 3000-3500 devirde 4. viteste bir miktar git gel yapayım diyorum. Bir daha içindeki mazot bitsin shell hariç yakıt almam. Bu depo sonrası belki yakıt filtresini bile değiştirebilirim. Eğer fan'ın dpf harici başka durumu yoksa nedir durum bilemedim.

Aracınızın rölanti devri 1000 devirse ve arac DSG otomatik vites ise sport moda alıp aracınızı kullanın. Aracı kapatacagınız zaman işiniz cok acil değilse aracı stop etmeyin. Bir 10 15 dk sürer arac rölantide calıssın. Start stop acık kalsın. Ve bir kac dk da bir devri biraz yukseltip bırakın (sürekli gaz vermeyin). Arac ekranından motor uyarısını takip edin. Bu uyarı gecince devri 600e kendi ceker arac ve ss devreye girer. Arac ss devreye girip stop edince veya siz 600 devre dustugunu görünce aracı stop edebilirsiniz.

Bu arada bir arkadaş 3000 3500 devir demiş dizel motorlar için o devir çok yüksek devirdir. O devirlere çıkılıp surekli kullanılmasını ben tavsiye etmiyorum.
Ben 15 dk 4. Yada 5. Viteste 2000 ila 2500 devir arasında kullanılmasından taraftarım. Bir bayi yetkilisi aracı ilk aldığımda bu sorunu soylediğimde bana söz ettiği devir budur.
Ben genelde uzunyolda aracı manuel moda alıp 80-85 arası sabit ve 5.vites yapıyorum 15dk. 2200 devre falan denk geliyor.

Son olarak soguk havalarda aracı 3 5 dk bosta calıstırıp ilerlemenize gerek yok. Rölantide beklemeniz hayrınıza değil, zararınızadır. Aracta kızdırma bujisi var ve aracı en iyi ısıtma yontemi yol almaktır. Ancak yapmanız gereken sey arac ısınana kadar yüksek devirlere cıkmamak araca fazla yüklenmemek gerekir. Sakin rahat bir şekilde aracı kullanmak en dogrusudur.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Ek olarak, Kullnma Klavuzunda yazan:
Partikül filtresi, egzoz gazındaki kurum partiküllerini süzer ve yakar.
  yanıyorsa - filtre kurum nedeniyle tıkanmış.
Filtreyi temizlemek için trafik koşulları izin veriyorsa, » , önerilen viteste
50-120 km/h hız aralığında sürülmelidir.

Otomatik vites araclarda sport moduna alıp kullanmak ana ve trafiksiz yola cıkınca 2000-2500 devir arasında 10-15dk kullanmak ve teyp ekranı göstergesinden araca ait ikaz notlarını izlemek iyi olacaktır.