škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Farklı bir EPC - Start Stop durumu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mturker

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

56 bin KM'deki 2017 Fabia 1.0 TSI 110bg DSG'yi aile aracı olarak kullanmaktayız. 3 yıl 30 bin KM'dedir bizde. Bakımını aksatmadan yıl-km hangisi önce gelirse referansla gittiğimiz özel serviste yaptırıyoruz.

Araçta ortalama ay'da bir gibi, EPC ve Start Stop hatası almaktayız. Genellikle ilk çalıştırma sonrası EPC ışığı yanıyor, start stop hatası yazısı çıkıyor, 2 bin devirden sonra gaz almıyor ve titriyor. Stop edip tekrar çalıştırmada düzeliyor.

Ankara'da farklı bir markanın yetkili servisine tanıdık vasıtasıyla götürdüğümüzde hata kodu çıkmadı. Buji bobin olabilir dediler, değiştirdik, düzelmedi.

Skoda yetkili servisine götürdüğümüzde ise durum çok karıştı; onlar da hata koduyla karşılaştıklarını söylemediler. Kompresyon ölçümü yapıp değerleri düşük dediler (8,4-8,5-9,4 çıkmış olması lazım) bundan dolayı motor açarız, masrafınız minimum 30 bin TL'den başlar, 150 bin'e kadar gidebilir dediler  :o

Yani bakım eksiği olmayan, benzini Ankara'da merkezi yerlerden alınmış, zorlanmamış, performansında kayıp hissetmediğimiz, duman atma-yağ yakma vb. belirtisi olmayan 56 bin km'deki bir araç için rektefiye yapılması gerektiğini söylediler. Teşhis edemedikleri hata için de 500 küsür lira bayıldık çıktık.  :'(

Aslında benzer konuları da inceledim ama durumumuz biraz farklı gibi olduğundan sizlere danışmak istedim.

Bu konuda tecrübesi ve tavsiyesi olan arkadaşlar var mı? Şimdiden teşekkür ederim.


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
https://www.skodaturkey.com/index.php?topic=43273

konusunda ilk sayfa son mesajda yazılım beklendiği durumda kalmış

Alıntı
Bilgilendirme: Aracı servise götürdüm ve bilgisayara bağlandı. Üretim kaynaklı bir hata olduğunu ve yazılım beklendiğini ilettiler. Bilgisayardan aracın şase numarasını gösterip "Yazılım bekleniyor. Hata uyarısını silin ve işlem yapmayın." Yazısını gösterdiler. Yazılımın ne zaman geleceği bilinmiyor. Servisteki arkadaş superb modelinde bazı araçlarda kalkışta stop sorunu olduğunu ve 2 yıldır yazılım beklendiğini söyledi. Nedir detayı bilemiyorum. Şu an için çözüm yok.


Çevrimdışı mturker

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
https://www.skodaturkey.com/index.php?topic=43273

konusunda ilk sayfa son mesajda yazılım beklendiği durumda kalmış

bu mesajı aslında servise gitmeden önce okumuştum. buna istinaden sorunun yazılımla ilgili olup olmayacağını da sordum fakat netice olarak yazılımla ilişkilendirmediler. problemi kompresyon değerlerine bağladıklarından ve motor açmayı teklif ettiklerinden dolayı soru işareti oluştu aklımda. ayrıca bizim araçta obd'de hata kodu da çıkmıyor, sanıyorum mesaj sahibi arkadaşta hata çıkıyormuş.


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Briskoda forumunda benzer çokça başlığa baktım, sorun genelde ateşleme bobininden kaynaklanmış ama siz bobinlerin yenilendiğini yazmışsınız.

Onun dışında aklıma gelen karbon birikimi, özellikle düşük devir çeviren TSI motorlarda sürekli sakin kullanım nedeniyle olması muhtemel diye biliniyor. Keza oksijen sensörü başta olmak üzere muhtelif sensörlerde kirlenme gibi durumlar da bu uyarılara yol açabilir. Akünün taş gibi sağlam olduğuna da emin olun.

Yine turbo (wastegate actuator temizliği, onun ileri geri hareket eden şaftı zamanla kirleniyor ve takılma yapıyor) kontrol edilebilir. Özellikle uyarı sonrası gaz yememe durumunu yazdığınız için aklıma geldi. Stop edince aktuator eski pozisyonuna geri dönünce düzeliyor. Turbodan anlayan özel servislere de baktırılabilir.

« Son Düzenleme: 22 Aralık 2021, 08:38:48 Gönderen: lrfan »


Çevrimdışı mturker

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Briskoda forumunda benzer çokça başlığa baktım, sorun genelde ateşleme bobininden kaynaklanmış ama siz bobinlerin yenilendiğini yazmışsınız.

Onun dışında aklıma gelen karbon birikimi, özellikle düşük devir çeviren TSI motorlarda sürekli sakin kullanım nedeniyle olması muhtemel diye biliniyor. Keza oksijen sensörü başta olmak üzere muhtelif sensörlerde kirlenme gibi durumlar da bu uyarılara yol açabilir. Akünün taş gibi sağlam olduğuna da emin olun.

Yine turbo (wastegate actuator temizliği, onun ileri geri hareket eden şaftı zamanla kirleniyor ve takılma yapıyor) kontrol edilebilir. Özellikle uyarı sonrası gaz yememe durumunu yazdığınız için aklıma geldi. Stop edince aktuator eski pozisyonuna geri dönünce düzeliyor. Turbodan anlayan özel servislere de baktırılabilir.



Hocam cevabınız için teşekkürler. düşük devir kaynaklı durum olabilir, genellikle sakin kullanılıyor.

Akü exide marka. Temel kontrolümde bir sıkıntı görmedim. Buji bobin değiştiren ustalar da ölçüm yaptı diye biliyorum ama başka bir ustada daha ölçtürme niyetim var.

Oksijen sensörü ve turbo kontrolü de aklımda bulunsun, düşünmemiştim.


Çevrimdışı mturker

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,

Neredeyse 2 yıldır uğraştığımız arıza için, her birine referansla gittiğimiz yaklaşık 10 usta ve Skoda yetkili servisi net çözüm bulamadı. 100 bin TL civarı masraf ettik. Ustaların son fikirleri motorun komple açılıp bakılması veya motorun blok olarak değişmesi. Fakat bunun da kesin çözüm olacağını söyleyebilen yok...

Buji, bobin, enjektör değişti; üst kapak açılıp sübaplar temizlendi, benzin deposu temizlendi (depoda su olduğu söylendi), sente ayarı yapıldı vs vs...

Araç şu an 74 bin kilometrede. Ankara-Çankaya şehiriçi orta mesafe-çok yoğun olmayan trafikte nadiren kullanılıyor. İlk mesajımı okuduğumda hata'nın biraz farklılaştığını söylemeliyim. Güncel durumu şu şekilde; ilk marş çalıştırmadan sonra bir süre şehiriçi kullanıyoruz. Her zaman aynı şekilde olmamakla beraber; özellikle 2.000 devir üstü "yorucu" kullanım sonrasında, trafik ışıklarında durduğumuzda 800-1.200 devir arası dalgalanıyor, motor ışığı yakıyor, start-stop'a geçmiyor ve ardından epc ışığı yakarak koruma moduna alıyor. Stop edip çalıştırmak istediğimizde marş alıyor fakat çalışmıyor. Ortalama 10-15 dk dinlendirme sonrası tekrar çalışmaya başlıyor.

Ankara-Şaşmaz'da iyi bir beyinci arıza'nın elektronik değil mekanik aksam kaynaklı olduğunu söyledi. Alınan hata kodları:
- p030000 Yanma kesintisi algılandı,
- p030300 - Zyl3 - Yanma kesintisi algılandı,
- p130A00 silindir gizlenmesi,
- p218800 sıra1 yakıt ölçüm sistemi, rölanti devri sırasında sistem çok zengin.

Arıza olmadığı zaman aracın motoru standart çalışıyor ve performans kaybı yok.

Araçtan ciddi olarak keyfimiz kaçtı. Vakit ve nakit kaybımız fazla oldu.

Bu konuda tecrübesi olan ve/veya çözümü bilen arkadaşlarımızın yorumlarını almak isterim. Şimdiden teşekkürler.
« Son Düzenleme: 03 Eylül 2023, 16:06:19 Gönderen: mturker »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Bu arada akü değişimi yaptınız mı? Alternatör kontrolü, konvertör kontrolü yapıldı mı? Yetersiz şarj durumu olabilir.
Ayrıca buji, buji kabloları ve ateşleme bobini kontrolu yapıldı mı, değiştirildi mi? Gaz kelebeği temizlendi mi, adaptasyonu yapıldı mı?!


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Ek olarak: Hava kanallarını temizletin. Hava filtresini ve hava kanallarını söküp hava gelişi komple güzelce temizleyip tıkanma olmadığından emin olun. Gaz kelebeği de muhakkak kontrol edilip temizlenmeli ve ayarı tekrar yapılmalı. Bujiler ve ateşleme sistemi kontrol edilmeli. Yakıt pompası kontrol edilmeli.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2023, 02:55:35 Gönderen: mkoray79 »