škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2018 Süperb III 1.6 TDİ 1 Yıllık yazılım tecrübem (24.04.2023)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar herkese kolay gelsin bilgilendirme için konuyu açtım merak edenler olursa diye. 1 Yıl önce tanınmış iyi bir firmadan yazılım yaptırdım aracıma bu süre zarfında tecrübelerimi sizlere aktarmak istedim malum herkes yazılım hakkında bir şeyler yazıyor merak ediliyor. 2 gün önce aracımdan servise gireceği için yazılımı orijinal haline çevirdim yazılımlı ve yazılımsız olarak daha net sizlere bilgi verebileceğim.

Aracım 120hp - 250 tork değerinden //// 150 hp - 320 tork civarları olduğunu iddia etmişti yazılım yapan firma.

Araba yazılımlıyken hem uzun yol hem de şehir içinde kullandım bu süre zarfında.

Yazılımın Artıları:
1- Araba yazılımlıyken evet atikleşiyor bariz bir şekilde ama öyle %30 civarı falan değil % 15 - 20 diyelim.
2- Yazılımlıyken uzun yolda net anlıyorsunuz dağlarda vs. araç dağ veya sollamalarda vites düşürmüyor kolay kolay gaz verdikçe gidiyor. Dağda yırtarak 120-140 la gittiğiniz yolda üst viteste çok rahat çıkıyor.
3- Şehir içinde daha atik olduğu için sizi sıkıştırmaya çalışan olursa çok güzel cevabını alıyor.
4- Arkadaşımda 1.5 tsi 150 hp Süperb var yazılımlı iken bir vesile ile aracımı sürmüştü bana 1.4 TSİ Octavia gibi gidiyor benimkinden hızlı demişti o bile kısa bir sürüşte farkına varmıştı.
5- Araba 3000 devir sonrası asıl farkını koyuyor bence 4. vites 3500 üzeri araba kesilmeye başlarken inanın yazılım sonrası bu devir üstü sanki ek bir turbo devreye giriyor gibi hızlanıyor araba.


Yazılımın Eksileri:
1- Araba yazılım sonrası daha az yakacağı söyleniyor hem uzun yolda hem de şehir içinde orijinale çevirdikten sonra daha iyi anladım 1-1,5 litre arasında fazla yakıyor yani mantık olarak bir yerden bir güç veriliyorsa bir yerden kayıp yaşanacaktır. Yazılım firmalarını dediği gibi daha az yakacak mantığı hikaye ben bunu hem çok sakin hem de seri sürüş olarak tespit ettim.
2- Araba üst devirlerde daha çok hp ve tork aldığı için aracı seri kullansanız da DPF tıkanıyor. Üst devirlerde aracın hava yakıt oranı değiştiği için sanırım daha çok karbon açığa çıkıyor seri sürünce DPF daha çabuk gizli jenerasyona giriyordu. Ama bu süre zarfında hiç duman görmedim egzozdan.
3- Motor sıcaklıklarını çok kontrol edemedim yazılımlı iken sıcaklıklarda değişim oldu mu diye ama sanırım bir miktar motor sıcaklığı artıyor.

Arabamla hiç yarışmadım başka bir araba ile rol yapmadım arabamı sadece izmir otobanında 2018-2020 civarı bir AUDİ A6 ile 230 kmreye kadar takip ettim ama AUDİ den hiç geri kalmadı muhtemelen 2.0 TDİ idi o araba bendede 4 yetişkin 2 çocuk vardı.

Sonuç:

Sonuç olarak servis sonrası tekrar yazılımı yükletir miyim HAYIR nedeni;

1. DPF çok fazla jenerasyona giriyor gizli olarak neredeyse 2 -3 günde bir park edince gizli DPF fanını açıyor zaten araba rolantisinin yükseldiğini görünce anlıyorum gizli jenerasyona başladığını.
2- Yakıt 1,5 litre civarı bir yakıt fazla yakması bence fazla ben çok km yapan biriyim.

 


Çevrimiçi Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Yorumlarınız için çok teşekkürler. Ben sadece yakıt tasarrufu için düşünüyordum. Bu durumda yazılıma gerek olmadığını anladım. (1,4 Tsi Dsg 150 Hp)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Mantiken daha az yakıtla daha fazla güç üretiliyorsa üreticiler aptal mı ki kendileri bunu yapmasınlar?!

Ama bu işleri yapanlar işini biliyorlar gerçekten, az yakar çok kaçar dedi mi gelsin paralar. Dürüstlük nerde?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yazılım olunca ister istemez ayak gaza fazla gidiyor sanırım :) 1.0 TSI aracımda yazılım sonrası 0.5 litre azaldı tüketim. Yazılımdan önce 4.5 litre altını hiç görmemişken yazılımdan sonra 4 litre değerlerini görüyorum 100 km'de, 2 senede epey bir gözlem şansım oldu. Herkesin sürüş tarzı, güzergâhı, yükü farklı. Benzinde dpf derdi de olmayınca...

Standart yazılım değil custom remap yapıldı benim araca, defalarca farklı değerler ile testler yapıldı dyno'da, anca öyle içime sindi, tanıdık arkadaşımdı yapan biraz da ona güvendim (Ecutuned Chiptuning & Performance Solutions ). Memnun kalmazsam eski yazılımı yükleme ve para iadesi garantisi de vardı


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
@İrfan hocam bu mantıklı mı gerçekten? Yazılım normal haldeki motora ne yapıyor mesela? Enjektör açma sürelerini mi kısaltıyor? Güç artışı varsa o fark yakıtla sağlanmalı?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
@İrfan hocam bu mantıklı mı gerçekten? Yazılım normal haldeki motora ne yapıyor mesela? Enjektör açma sürelerini mi kısaltıyor? Güç artışı varsa o fark yakıtla sağlanmalı?

Bana uzun uzun anlattı da kafama yattı ama aklımda kalmadı o günkü detaylar  :o

Benim en çok istediğim gaz pedalı tepki süresini kısaltmak idi, onu halledince zaten mutlu oldum


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Tepki süresi farklı bir şey. Az yakıtla çok güç üretiliyorsa bunun teorik ve pratik açıklaması olmalı. Yani böyle bir imkan mümkünse üreticiler bunu yapardı diye düşünüyorum. Act ve start stop ile de en azından emisyon miktarını düşürüyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Az yakıtla çok güç üretiliyorsa bunun teorik ve pratik açıklaması olmalı.

Ekonomik sürüşte çok güç kullanmıyorsun işte, yanılgı burada. Yukarıda örnek vermiştim, yazılım öncesi hiç 4 litre tüketim görmedim. Artık görüyorum. Bu tip bir sürüşte çok güçten bahsetmek mümkün değil. En yüksek devirde araba tüm beygirleri kullanıyor, bu açıdan kimse bakmıyor pek duruma. Tapa gazda ekonomik olacak diye bir iddiası yok yazılım yapanların. Ama genelde yazılım yaptıranın içine canavar kaçıyor  :)

Perf için aracı limitlerinde kasarsan hiç bir araba ekonomik değil.



Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Yazılım olunca ister istemez ayak gaza fazla gidiyor sanırım :) 1.0 TSI aracımda yazılım sonrası 0.5 litre azaldı tüketim. Yazılımdan önce 4.5 litre altını hiç görmemişken yazılımdan sonra 4 litre değerlerini görüyorum 100 km'de, 2 senede epey bir gözlem şansım oldu. Herkesin sürüş tarzı, güzergâhı, yükü farklı. Benzinde dpf derdi de olmayınca...

Standart yazılım değil custom remap yapıldı benim araca, defalarca farklı değerler ile testler yapıldı dyno'da, anca öyle içime sindi, tanıdık arkadaşımdı yapan biraz da ona güvendim (Ecutuned Chiptuning & Performance Solutions ). Memnun kalmazsam eski yazılımı yükleme ve para iadesi garantisi de vardı

Yorumunuz için teşekkürler yalnız şunu belirteyim. Ben yazımda size hem sakin hem seri sürüşte şehir içinde ve şehir dışında ki sürüşümde fark ettiklerimi yazdım. Ben yazılımlı ilen gaza dokunurcasına basarak işe gittiğimde işyerim şehrin üst tarafında yokuş çıkılan bir yerde 7,6 litre en iyi yakalamışken yazılım sonrası hiç dikkat etmeden ve hatta yer yer güç azalması sebebi ile daha çok gaza asılmama rağmen 7,4 litre yakaladım. Ve ben sürekli test ederim orijinal halde sürdüğüm gibi sürüdüğüm zaman yazılımlı iken aracım 8,6 - 9 litre genel kayması vardı.

Bu konuda kesinlikle iki durumu da da aynı senaryoda ne yaktılarsa onu karşılaştırarak yazdım. Bu benim ilk yazılım tecrübem değil 2012 Mercedes B180 dede yazılımlı kullanmıştım ve çok bilenen ünlü bir yazılım firmasında yüklü bir para vererek onda ne güç ala bildim nede yakıtım arttı. Hatta bir o dönem yazılım firmalarıyla konuşurken işine hakim başka bir yazılımcı B180 lere yazılım yapamıyoruz beyin izin vermiyor demişti.
 
Hocam sizin arabada neden az yakıt yaka bildiğinizi bilmiyorum ama şöyle diyeyim belki de sizin araba 5 litre yakarken yol bilgisayarı 4 litre gösteriyor da olabilir bunlar olası şeyler belki de gerçekten az yakıyor arabanız ama şunu sizin de bildiğiniz gibi bir cisme hareket ve kuvvet uygulamak için enerji gereklidir fazla enerji yoktan var edilemeyeceğine göre kesinlikle yakıt artırılmalı, enjektör süreleri değişmeli, turbo basıncı yükseltilmeli en azından motorun daha hızlanması için bunlar en temel bileşenler. Yakıtı artırmadan orantılı yapılamaz.

Bu arada yazılımı kötülemiyorum bence motora çok zararı olan bir durum değil sonuçta fabrikaların belli sebeplerle kıstıkları güçlerin açılması olayı olarak bakıyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Benim görüşüm, şehiriçi sürüşlerde düşük tüketim de olsa hem rolantideki hemde ihtiyaçtan fazla motorun ürettiği gücü hibrit araçlardaki gibi bataryada depolamak ekonomiklik adına anlaşılabilir. Fakat onda da hibrit aracın tasarruf edeceği yakıtın bilmem kaç katı satın alırken ödeniyor!