škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 tdi dsg tekleme sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı aliusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba.

2016 model 1.4 tdi 90hp dsg rapid aracım var. Aracım yaklaşık 6 ay kadar önce vites geçişlerinde (genelde 1-2-3. viteslerde) hafif bir silkeleme yapmaya başladı. İlk başlarda bu durum ayda 1 defa oluyorken zamanla sıklaşmaya, bazen günde 1-2 defa olmaya başladı.

Sorunu araştırınca herkes dsg mekatronik'ten olabileceğini söyledi ve özel bir serviste basınç tüpü değiştirdim. Ancak değişen hiçbir şey olmadı, araç yine silkeleme-tekleme yapmaya devam ediyordu. Bu durum hep vites geçişlerinde olduğundan hep şanzımandan şüpheleniyorduk ancak 20 gün kadar önce 130 km hızla ilerlerken motor 7-8 defa tekleme yaptı. Bunu yaptığı esnada araç 7. vitesteydi ve vites değişimi gibi bir durum yoktu.

Bundan sonra uzunca bir süre aracımda hiçbir tekleme sorunu olmadı, ta ki düne kadar! Bu kez kalkış esnasında 7-8 defa seri tekleme yaptı.

Benzer sorunla karşılaşan oldu mu? Neyi kontrol ettirmem lazım? Bilgi veren olursa memnun olurum.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Sizin araçta dq200 tipi 7 ileri kuru kavrama vardır muhtelemen. Kavrama bitmiş olabilir. Araç km sini bilmiyorum. Daha önce kavrama değişimi yapıldı mı bilmiyorum. Ama muhtemelen kavrama bittiği için yapıyor olabilir. Ayrıca tüp değişimi yaptırdım dediniz. Bu işlemden sonra temel ayar yapıldı mı? Vag grubundan anlayan bir ustaya götürmenizi tavsiye ederim. Zaten işinin ehli bir ustaysa siz şikayetlerinizi belirtince usta çözer problemi.


Çevrimdışı aliusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Sizin araçta dq200 tipi 7 ileri kuru kavrama vardır muhtelemen. Kavrama bitmiş olabilir. Araç km sini bilmiyorum. Daha önce kavrama değişimi yapıldı mı bilmiyorum. Ama muhtemelen kavrama bittiği için yapıyor olabilir. Ayrıca tüp değişimi yaptırdım dediniz. Bu işlemden sonra temel ayar yapıldı mı? Vag grubundan anlayan bir ustaya götürmenizi tavsiye ederim. Zaten işinin ehli bir ustaysa siz şikayetlerinizi belirtince usta çözer problemi.

Aracım 124bin kmde. Bu güne kadar kavrama değişimi yapılmadı. Yukarıda yazmayı unuttum, tüp değişiminden önce vw servisinde temel ayar yapıldı. Bir değişiklik olmayınca tüp değişimi dediler. Tüp değişiminden sonra de temel ayar yapıldı ama sonuç gene aynı. Tüp değişimini yaptırdığım ustayı aradım, devam ettiğini söyledim, yapacak bir şey yok, o zaman kavrama değişecek dedi.

Vuruntuyu araç vites değiştirirken yaparken hep şanzımandan ve kavramadan şüphelenmiştik ama en son sabit hızda 7. viteste giderken seri bir şekilde yapınca acaba şanzımandan değil midir diye düşünmeye başladım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Sağlıklı teşhis ve tespit yapmadan değişime başlarsa, kavramadan sonra mekatroniği sonra şanzımanı diye değiştirmeler devam eder. Usta dediğin sorunu çözecek, çözemiyorsa her seferinde parça parası ve üstüne işçilik ücreti koymayacak! Gerekmiyecek parçaları da değiştirmeyecek!
Daha önce de yazmıştım. Yolculuk esnasında tekleyen motor için gittiğim özel skoda servis, sırf kablo girişinin birinde oksitlenmeden temas etmeyen ateşleme bobinimi değiştirmişti de bir sürü para almıştı. O sinirle çıkan bobini oradan alıp bagaja atmıştım. Sonra kontrol ettiğimde basit bir temizleme ile sökülen bobini yerine takıp senelerdir yerinde çalışıyor. Böyle bir ustaya güvenilir mi? Bu tür insanlar mesleğinin hakkını veren dürüst ustalara da güveni maalesef sarsıyor!


Çevrimdışı aliusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Sağlıklı teşhis ve tespit yapmadan değişime başlarsa, kavramadan sonra mekatroniği sonra şanzımanı diye değiştirmeler devam eder. Usta dediğin sorunu çözecek, çözemiyorsa her seferinde parça parası ve üstüne işçilik ücreti koymayacak! Gerekmiyecek parçaları da değiştirmeyecek!
Daha önce de yazmıştım. Yolculuk esnasında tekleyen motor için gittiğim özel skoda servis, sırf kablo girişinin birinde oksitlenmeden temas etmeyen ateşleme bobinimi değiştirmişti de bir sürü para almıştı. O sinirle çıkan bobini oradan alıp bagaja atmıştım. Sonra kontrol ettiğimde basit bir temizleme ile sökülen bobini yerine takıp senelerdir yerinde çalışıyor. Böyle bir ustaya güvenilir mi? Bu tür insanlar mesleğinin hakkını veren dürüst ustalara da güveni maalesef sarsıyor!

Haklısınız ama maalesef işler böyle her yerde. Onu değişelim, olmadı şunu değişelim, gene olmazsa değişecek başka bir şey buluruz elbet! Dsg temel ayar için gittiğim vw servisinde motor takozu ve volanın da değişmesi gerektiğini söylediler. Sonra gittiğim servisler (skoda yetkili servisi de dahil) takozda ve volanda bir sorun olmadığını belirtti! Kime, neye güveneceğiz belli değil.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Aracım 124bin kmde. Bu güne kadar kavrama değişimi yapılmadı. Yukarıda yazmayı unuttum, tüp değişiminden önce vw servisinde temel ayar yapıldı. Bir değişiklik olmayınca tüp değişimi dediler. Tüp değişiminden sonra de temel ayar yapıldı ama sonuç gene aynı. Tüp değişimini yaptırdığım ustayı aradım, devam ettiğini söyledim, yapacak bir şey yok, o zaman kavrama değişecek dedi.

Vuruntuyu araç vites değiştirirken yaparken hep şanzımandan ve kavramadan şüphelenmiştik ama en son sabit hızda 7. viteste giderken seri bir şekilde yapınca acaba şanzımandan değil midir diye düşünmeye başladım.
Arac 124 binde ve hiç kavrama değişmemiş. Problem kavramada. Bitmiş belliki nasıl anlamıyorlar ki. Mekatronik tupunu değiştiren çapsız kavramayı hiç kontrol etmedi mi?!


Çevrimdışı aliusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Arac 124 binde ve hiç kavrama değişmemiş. Problem kavramada. Bitmiş belliki nasıl anlamıyorlar ki. Mekatronik tupunu değiştiren çapsız kavramayı hiç kontrol etmedi mi?!

Kavrama bitmiş olsa bilgisayara bağlayınca belli olur o dediler. Hem vw servisi hem özel servis aynı şeyi söyledi : )


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Kavrama bitmiş olsa bilgisayara bağlayınca belli olur o dediler. Hem vw servisi hem özel servis aynı şeyi söyledi : )
Sensorde arıza varsa?! Benim bir arkadaşın passat aracında olmustu 60 binde baskı balata değişti bitmiş ve sensorde uyarı vermemişti. Aynı sorunları vardı. Kavrama değişti sorunu çozuldu. 124bin zaten kavramanın rutin ömrü nekadar ki. 100 bini devirdikten sonra bekle. Senin 124 nin olmuş güzel de km yapmış. Ömürlük balata yok. 200 bin devirmesini bekleme bence.


Çevrimdışı aliusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Sensorde arıza varsa?! Benim bir arkadaşın passat aracında olmustu 60 binde baskı balata değişti bitmiş ve sensorde uyarı vermemişti. Aynı sorunları vardı. Kavrama değişti sorunu çozuldu. 124bin zaten kavramanın rutin ömrü nekadar ki. 100 bini devirdikten sonra bekle. Senin 124 nin olmuş güzel de km yapmış. Ömürlük balata yok. 200 bin devirmesini bekleme bence.

Yapacağım ilk hamle o zaten. İlk fırsatta kavramayı değiştireceğim. Sadece son teklemenin vites değişmediği bir anda olmamış olması beni farklı bir şey olabilir mi sorusunu sormaya yöneltti.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Yapacağım ilk hamle o zaten. İlk fırsatta kavramayı değiştireceğim. Sadece son teklemenin vites değişmediği bir anda olmamış olması beni farklı bir şey olabilir mi sorusunu sormaya yöneltti.
Vites değişmediğinde olması artık balatanın neredeyse tamamen bittiği şüphesini doğuruyor bende. Metal aksamı bile kazımaya başlamış olabilir. Fren balataları da aynı şekilde oluyor. Diske gelmeden değişmek gerek yoksa diski tornalıyor. Ondan sonra sadece balata değil, üstüne birde ya diski değistirmek gerekiyor veya taşlamaya göndermek.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Aracın aküsü ne durumda?
Araç ekseriyet hangi yolda kullanılıyor? Şehir içi mi? Şehir dışı mı?
Şanzımandaki yağlar ve filtre değişimi yapıldı mı?


Çevrimdışı aliusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Aracın aküsü ne durumda?
Araç ekseriyet hangi yolda kullanılıyor? Şehir içi mi? Şehir dışı mı?
Şanzımandaki yağlar ve filtre değişimi yapıldı mı?

Aküm zayıftı ve dün değiştirdim. Genelde şehir içi yolda kullanıyorum. Mekatronik tüpü değişince şanzıman yağı da değiştirildi. Filtre değişimi yapılmadı.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Aküm zayıftı ve dün değiştirdim. Genelde şehir içi yolda kullanıyorum. Mekatronik tüpü değişince şanzıman yağı da değiştirildi. Filtre değişimi yapılmadı.
Akü değişimi olması iyi olmuş. (ilk defa mı akü değişimi oldu? 2016 model araç)
Mutlaka (!) DSG resetleme yapın ve bir süre test edin. DSG resetleme videoları internette var (kontak açık, gaz pedalına 40-50 saniye kick down sonuna kadar basılı tutun, basılı iken kontağı kapat)


Çevrimdışı aliusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Akü değişimi olması iyi olmuş. (ilk defa mı akü değişimi oldu? 2016 model araç)
Mutlaka (!) DSG resetleme yapın ve bir süre test edin. DSG resetleme videoları internette var (kontak açık, gaz pedalına 40-50 saniye kick down sonuna kadar basılı tutun, basılı iken kontağı kapat)

2020'de değişmiş ilk kez, ben ikinci defa değiştirdim. DSG resetlemeyi daha önce yaptım birkaç kez ancak bir işe yaramadı. Tekrar denerim ama.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
2020'de değişmiş ilk kez, ben ikinci defa değiştirdim. DSG resetlemeyi daha önce yaptım birkaç kez ancak bir işe yaramadı. Tekrar denerim ama.
Şanzımanda iki değişik yağ var, her ikisi de değişti mi? Bir çok bilir ve tecrübeli kişi, DSG de olumsuzlukların yaşanması halinde, önce yağ değişimi ile başlanmalı olarak belirtiyor.
Resetleme, mutlaka belirtmemin amacı şu. DSG içerisindeki kontrol kartı ve diğer tüm elektrik valflerinin, yeni enerji akışına tekrar adapte olmasıdır.