Şanzıman takozunda kulağında bir sorun olsaydı bu titreme sıkıntısını devamlı yapardı diye düşünüyorum. Fakat devamlı yapmıyor bu titreme’yi. Uzun yol giderken de vites artırmasında ve ya vites düşürmesinde de hiçbir vuruntu yok. Sadece rölantide zaman zaman bu titreme’yi yapıyor.
Az önce de yetkili servisteki şanzıman ustası ile telefonda bir görüşmem oldu. Şanzımandaki kavrama ve ya herhangi bir parça değişimi yapılmadığı takdirde bir adaptasyon, kalibrasyon işlemi yapılmadığını, Şanzıman yağı ve / ve ya filtresinin çok kez değiştirildiğini, Fakat böyle bir şikayetle gelen araç olmadığını söyledi. Aynı ustaya değişim yapılırkenki aşamaları da dile getirdim. ( Aşamaları daha önce yazmıştım burada) İşlem doğru, Herhangi bir yanlışlık yok dedi. Eğer bu titreme sıkıntısı artarsa randevu alın bir bakalım o zaman dedi. Ama her zaman yapmıyor diyorsunuz, belki buraya geldiğinizde de sorun kendini göstermeyebilir dedi. Kullanmaya devam edin şimdilik dedi. Teşekkür ettim kapattım.
Forumlarda gördüğüm kadarıyla, ayrıca bu forumda da okuduğum şekilde DSG resetleme işlemini yaptım. Ama bir işe yaramadı malesef.
Titreme esnasında Vites D konumunda iken devir ibresi bazen dalgalanma da yapıyor dediğiniz gibi. Bu neye delalet eder bilmiyorum. İşin garibi araç 58bin km’de iken de şanzıman yağını yetkili serviste değişimini yaptırmıştım ve o zamandan şimdiye kadar (yaklaşık 2 yıldır) bu şekilde hiçbir sorun yaşamadım. O zamanki ile şimdiki arasında yapılan işlemlerde tek fark o zaman (2 yıl önce) şanzıman yağ filtresini değişimini yaptırmamıştım araç km’si düşük olduğu için (58bin km’deydi araç). Tabi bir de en büyük fark kullanılan şanzıman yağı. O zaman yetkili serviste orjinal şanzıman yağı kullanıldı. Şimdi ise ( 2 hafta önce) Febi marka 49700 kodlu şanzıman yağı kullanıldı. Sebep malum. Maliyetler…
Orjinal şanzıman yağı 6 litresi 10bin tl idi yetkili serviste.( 1 ay önce sormuştum). Benim aldığım şanzıman yağı ise 7 litresi 3.500 tl idi. Fakat daha önce de dediğim gibi her iki şanzıman yağı paketinin (orjinal ve febi marka) üzerinde aynı kodlar yazıyor. ( G 055 529 A2 ) Yağ da doğru. Zaten yağda bir sıkıntı olsa sürüş esnasında eminim vuruntu, sarsıntılı vites geçişleri gibi bir sıkıntı yaşardım. Ama vites geçişleri mükemmel. Geçişler hissedilmiyor nerdeyse. Eski yağ’dan yeni yağ’a geçince bu pürüzsüz geçişleri hissettim zaten. Bunda da sorun yok. Ama Bu titreme sorunu neyden kaynaklı hala çözüme kavuşmadı. Aracı kullanmaya devam ediyorum bu şekilde.
Bakalım zaman ne gösterecek. Gelişmeleri buradan aktarırım yine. Bu konuda bana yol gösterebilecek biri olursa çok memnun olurum. Yoksa bu gidişle araçtan soğuyup satmak zorunda kalacağım gibi