škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kodiaq 1.5 TSI Şanzıman Yağı Değişimi Sonrası Sorunlar

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Merhaba, aracım 2019 kodiaq 1.5 tsi 103.000 km’de. Geçen hafta aracımın şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresini değiştirttim. Aracımın şanzımanı Dq381 kodlu 7 ileri yağlı kavrama denilen bir dsg şanzıman tipi.  Bu şanzımana uyumlu olduğunu tespit ettiğim febi marka 49700 kodlu şanzıman yağını koydurttum. Şanzıman Yaklaşık 5 litre yağ aldı. Ben ne olur ne olmaz diye 7 litre yağ almıştım. Fakat Usta yağı bastıktan sonra seviye tapasından fazla yağı geri akıttı ve kabarcıklar gelmeye başladığında da seviye nin tamam olduğunu söyleyerek tapasını kapattı. Ayrıca Şanzıman yağı filtresini Skoda yetkili servis ten yaklaşık 980 tl ye orjinalini almıştım ve bunu taktırdım. Gelelim bu yağ değişiminden sonra yaşadığım sıkıntılara.
   Şanzıman yağını değiştikten 4-5 gün sonra bir uzun yola çıktım. Herhangi bir sorun yoktu. Hatta vites geçişleri çok daha pürüzsüz hale geldi. Fakat kırmızı ışıkta ayağım frene tam basıyor ve vites D konumunda iken şanzımandan gelen bir titreme hasıl oldu. Direksiyonda hissettiğim bir titreme bu. Şanzıman yağı ve filtresi değişimi Öncesinde kesinlikle yoktu bu titreme.  Net olarak bunu söyleyebilirim.
Yetkili Servis ürünü olan şanzıman yağının kodu ile benim almış ve şanzımana koydurmuş olduğum febi marka şanzıman yağının kodları tam olarak birbirleri ile aynı ( G055 529 A2)   Zaten yağın seviyesinde bir eksiklik olsa ve ya yanlış bir yağ olsaydı mutlaka vites geçişlerinde bir sorun olurdu. Vuruntulu , sarsıntılı geçiş gibi. Ama dediğim gibi vites geçişleri lokum gibi. Hiçbir sorun yok. Sadece ve sadece rolantide beklerken ve vites D konumunda ayağım frende iken bu titreme oluyor. Şunu de eklemek istiyorum. Bu rolantideki titreme de daima olmuyor. Bazen kırmızı ışıkta beklerken titreme başlıyor ve kesilmiyor. Vitesi N ye aldığımda titreme yok oluyor ama Bazen de aynı yol şartlarında kırmızıda beklerken ve vites D konumunda ayağım frendeyken titreme falan olmuyor. Sebebini anlayamadım. Benzer sorunu yaşayan oldu mu acaba? Olduysa nasıl çözdü. Yardımcı olabilecek olan var mıdır?


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Merhabalar, geçmiş olsun. Sorunun şanzımandan kaynaklı olduğunu sanmıyorum. Titremelerin %90 ı ateşleme kaynaklı oluyor genelde. Ateşleme sistemini (buji/ bobin) öncelikle kontrol ettirin derim. Önce bilgisayara bağlatıp arıza kodu baktırın.


Çevrimiçi Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Söylemeyi unuttum. Bu titreme sıkıntısından sonra aracı bilgisayara da bağlattım. Şazımandan hata kodu veriyordur belki diye. Ama hiçbir hata yok araçta. Zaten bu sıkıntı nın şanzımandan olduğu Vitesi N ye aldığımda titreme nin kesilmesinden belli.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Söylemeyi unuttum. Bu titreme sıkıntısından sonra aracı bilgisayara da bağlattım. Şazımandan hata kodu veriyordur belki diye. Ama hiçbir hata yok araçta. Zaten bu sıkıntı nın şanzımandan olduğu Vitesi N ye aldığımda titreme nin kesilmesinden belli.
Vitesi N ye alınca titreşimin kesilmesi, sorunun %100 şanzımandan kaynaklı olduğunu göstermez maalesef. Manuel araçlarda da debriyaja basınca titreme kesiliyor ama sorun ateşleme oluyor büyük çoğunluk. Ateşleme dememin sebebi en çok titreme bu sistemlerden olması, ve çözümün en kolay ve ucuz yoldan başlanarak zora/ pahalıya doğru ilerlemesinin daha mantıklı olması. Yoksa 20 yıldır forumlarda ve kişisel tecrübelerimde nokta atışı titreşimin kaynağını bulan çok çok az gördüm/ duydum. 2014 senesinde aracımı sırf titreme yüzünden satmışlığım var.  :D


Çevrimiçi Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Aracımı yaklaşık 4 yıldır düzenli olarak kullanırım ve hassas biriyimdir bu konuda. Kimseye kullandırtmam aracımı Çok mecbur kalmadıkça. Şanzıman yağı ve filtresini değişim yaptırmadan önce rölantide titreme ve ya sarsıntı herhangi birşey yok iken şanzıman yağı ve filtresinin değişiminden sonra rölantide titreme nin baş göstermesi aslında bu durumun şanzımandan olduğunun göstergesidir diye düşünüyorum. Belki kullandığım yağ (febi 49700) şanzımana uyum sağlamamıştır diyeceğim ama spesifikasyonları tam olarak örtüşüyor orjinal yağ ile. Zaten vites geçişlerinde de en ufak bir vuruntu, sarsıntılı geçiş gibi bir problem gözlemlemedim. Bu arada Yağ değişiminden sonra yaklaşık 1.500 km dir kullanıyorum aracı.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Klima ya da havalandırma açık değil değilmi? Yani açıksa kesinlikle titreme yapar. Ayrıca yağın olması gerekenden fazla doldurulması da iyi değildir. Kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa onu koymak gerek.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
DSG'lerde dişli kutusuna seviyesinden fazla yağ konması başta köpüklenmeye, artan basınçtan (normalde basınçlı bir sistem değildir ama köpük basıncı artırır) dolayı yağ kaçağına hatta fazla ısınmaya yol açabilir. Bu da vites geçişlerinde sıkıntıya yol açabilir. Bence işi bilen bir yerde şanzıman yağ seviyesine baktırın derim daha büyük bir iş açmadan.

Kodiaq'ta da yağ değişimi akünün altından yapılıyor sanırım. Akü sökülünce haznenin kapağı açıldığında belli olur köpüklenme veya fazla yağ durumu. Motorun altında drenaj vidasından sonra çıkan tahliye noktasındaki siyah çubuksu aparat sifon görevi görüyor ve üstten konan fazla yağı tahliye ediyor. Böylece fazla yağ konma riski olmuyor. İşini bilen bir yer bunu böyle yapıyor genelde.

Serviste yazılım (VCDS gibi yazılımlarla kendiniz de bakabilirsiniz merakınız varsa) ile transmisyon yağ sıcaklığına da bakılabilir, 45° üzerinde olmaması lazım.
« Son Düzenleme: 05 Ekim 2023, 12:09:39 Gönderen: lrfan »


Çevrimiçi Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Şanzıman yağ ve filtre değişimini sanayi’de tanıdığım ve güvendiğim bir ustaya yaptırdım. Usta daha öncesinde 9-10 yıl vw yetkili serviste çalışmış bir usta. Yani işin içinden gelen bir usta. Yağ değişimini yaparken izledim. Öncesinde şanzıman ın az da olsa sıcak olması gerektiğini söyledi ve zaten ben de şehir içinde günlük işlerimi hallettikten sonra yanına gitmiştim ustanın. Lifte kaldırdı ve önce şanzıman yağ karteri nin tapasını açtı. Bir miktar yağ aktıktan sonra seviye tapası dediği plastik bir parçayı daha söktü karter tapası nın takıldığı yer ile aynı noktadan. Sonrasında yağ çok daha büyük miktarda akmaya başladı ve belli bir süre daha yağ süzüldü. (Tamamı akmaz ama akabildiği kadar aksın dedi usta). Sonrasında şanzıman filtre haznesini söktü yine araç liftte iken alttan doğru söküldü. Yeni filtre’yi taktı. Filtre haznesinin oringini değiştirip haznesini de yerine oturttu. ( filtreyi ve oringi yetkili servisten almıştım)
Öncelikle 1’er litrelik febi marka 49700 kodlu şanzıman yağını toplamda 6 litre olarak doldurdu şanzıman karterine. Benim yetkili servisten aldığım bilgi “bu araçlarda yaklaşık 6,5 litre şanzıman yağı alır” şeklinde olduğu için toplam 7 litre yağ almıştım. Fakat dediğim gibi önce bi 6 litre koyalım dedik. Sonrasında 6 litre koyduktan sonra usta araç liftte iken aracı çalıştırdı ve her viteste yani P R N ve D viteslerinde 3er saniye beklemek gerekiyor dedi ve öyle de yaptı. Bu sırada araç liftte ve şanzımana yağı basabilmek için kullandığı aparat ın hortumu bağlıydı şanzıman karterinin seviye tapasına bağlıydı. Sonrasında araç çalışır haldeyken fazla yağ geri gelmeye başladı aparatın içine. Ve bir süre sonra kabarcıklar gelmeye başlayınca usta yağ seviyesi tamam dedi ve karter tapasını da kapattı. İşlem bu kadar dedi. O karter tapasının içindeki diğer plastık sarı parça seviye tapası görevini görüyormuş. Yabancı forumlarda da aynı bu şekilde değişim ve dolum yapıldığını okudum. Yanlış bir şey yok aslında işlemler doğru bana göre. Ama yine de dediğim gibi rölantide titreme mevcut. Ve daima yapmıyor bunu. Bazen yapıp bazen yapmıyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Şanzıman yağ ve filtre değişimini sanayi’de tanıdığım ve güvendiğim bir ustaya yaptırdım. Usta daha öncesinde 9-10 yıl vw yetkili serviste çalışmış bir usta. Yani işin içinden gelen bir usta. Yağ değişimini yaparken izledim. Öncesinde şanzıman ın az da olsa sıcak olması gerektiğini söyledi ve zaten ben de şehir içinde günlük işlerimi hallettikten sonra yanına gitmiştim ustanın. Lifte kaldırdı ve önce şanzıman yağ karteri nin tapasını açtı. Bir miktar yağ aktıktan sonra seviye tapası dediği plastik bir parçayı daha söktü karter tapası nın takıldığı yer ile aynı noktadan. Sonrasında yağ çok daha büyük miktarda akmaya başladı ve belli bir süre daha yağ süzüldü. (Tamamı akmaz ama akabildiği kadar aksın dedi usta). Sonrasında şanzıman filtre haznesini söktü yine araç liftte iken alttan doğru söküldü. Yeni filtre’yi taktı. Filtre haznesinin oringini değiştirip haznesini de yerine oturttu. ( filtreyi ve oringi yetkili servisten almıştım)
Öncelikle 1’er litrelik febi marka 49700 kodlu şanzıman yağını toplamda 6 litre olarak doldurdu şanzıman karterine. Benim yetkili servisten aldığım bilgi “bu araçlarda yaklaşık 6,5 litre şanzıman yağı alır” şeklinde olduğu için toplam 7 litre yağ almıştım. Fakat dediğim gibi önce bi 6 litre koyalım dedik. Sonrasında 6 litre koyduktan sonra usta araç liftte iken aracı çalıştırdı ve her viteste yani P R N ve D viteslerinde 3er saniye beklemek gerekiyor dedi ve öyle de yaptı. Bu sırada araç liftte ve şanzımana yağı basabilmek için kullandığı aparat ın hortumu bağlıydı şanzıman karterinin seviye tapasına bağlıydı. Sonrasında araç çalışır haldeyken fazla yağ geri gelmeye başladı aparatın içine. Ve bir süre sonra kabarcıklar gelmeye başlayınca usta yağ seviyesi tamam dedi ve karter tapasını da kapattı. İşlem bu kadar dedi. O karter tapasının içindeki diğer plastık sarı parça seviye tapası görevini görüyormuş. Yabancı forumlarda da aynı bu şekilde değişim ve dolum yapıldığını okudum. Yanlış bir şey yok aslında işlemler doğru bana göre. Ama yine de dediğim gibi rölantide titreme mevcut. Ve daima yapmıyor bunu. Bazen yapıp bazen yapmıyor.
Muhakkakiyetle işlem doğru yapılmıştır, ancak belirgin şekilde yağ değişim sonrası sorun yaşamış olmanız, yapılan işlemde hata olabilaceğini kuvetlendiriyor veya şanzıman içinde bulunan her hangi SORUNLU ve "pusuda bekleyen" bir aksam (valf, clutc v.b) eski yağ ile düzgün çalışırken, yeni yağın akışkanlığından dolayı arızalanmış olabilir ve bu durum sorunlara sebep olmuş olabilir.

Asıl soru, çıkan eski yağ miktarı tam olarak ne kadardı? (aşağıdaki linkteki forumda tartışılmış, 4.7 litre yağ çıkmış.)
Asıl soru 2, yağı değiştiren usta, arıza hakkında ne diyor?

https://www.vwroc.com/forums/topic/28983-dsg-dq381-fluid-capacity/


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Tesadüfen, farklı bir sebepten dolayı oluşan bu titreşimleri, şanzıman kaynaklı algılıyor olabilir siniz.
Mesela motor soğukken ve motor takozlar (kulaklarındaki) lastikler aşındıysa, bu titreşimlere sebep olabilir.
« Son Düzenleme: 05 Ekim 2023, 15:05:35 Gönderen: Levcho »


Çevrimiçi Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Aracımı günlük 50-100 km arası kullanıyorum. Hem şehiriçi hem de merkez den ilçeye gidip geliyorum diyeyim. Dolayısıyla aracın tüm dinamiklerine hakimim aslında. Sürüş esnasında pek müzik dinlemem ve aracın sesini sürekli duyarım. Motor kulaklarından ve ya farklı bir aksamdan olabileceğini pek zannetmiyorum aslında. Çünkü daha önce de söylediğim gibi bu rölantideki titreme Vitesi N ye aldığımda tamamen yok oluyor. Fakat bir süre sonra yine durduğumda yine başlıyor rölantideki titreme. Ve yine N ye aldığımda titreme yine kayboluyor. Bu rölantide vitesin D de iken şanzıman yağı ve filtre değişiminden sonra günde 3-5 kez yaşıyorum diyebilirim. Bu arada bugün şunu da fark ettim. Şanzıman yağı ve filtre değişiminden sonra günde en az 3-5 kez yaşadığım bu rölantideki titreme sorununu bugün sadece 1 kez yaşadım. Acaba gün geçtikçe şanzıman yeni konulan yağa alışıyor olabilir mi?  Şanzımanla ilgili başka ne şekilde bir sağlama yapabilirim kendi adıma. Mesela seviye kontrolünü yapamıyoruz. Bunun farkındayım. Başka nasıl bir kontrol yolu var acaba? Bu konuda bana yol gösterebilecek olanlar varsa yardımlarınızı bekliyorum.
   Ayrıca pusuda bekleyen bir sorun olabilir belki ama ben aracımın şanzıman yağını 58bin km de iken yine değiştirtmiştim yetkili serviste. Fakat o zaman henüz erken olduğu için sadece şanzıman yağını değiştirilmesini istemiştim. Şanzıman yağ filtresini değiştirilmesini hem ben istememiştim hem de yetkili servisteki arkadaş da gerek görmemişti. Çünkü onların klavuzuna göre şanzıman yağı ve filtresi 120bin km de değiştiriliyormuş. Dolayısıyla sadece yağ değişimi yapılsın demiştim. Yaklaşık 2 yıl önceydi bu. Ve 2 yıldır bu şekilde hiçbir sorun yaşamamıştım. Ne titreme ve sarsıntı vardı şanzımanda. Ama bu son değişimden sonra bu titreme, sarsıntı baş gösterdi.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Ben ısrarla sorunun şanzımandan kaynaklanmadığını düşünüyorum.  :) Şanzıman takozunda problem yok ise, şanzıman kendi başına yağ filtre vb den kaynaklı titreme yapmaz.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Titreme esnasında D konumundaki motor devri ve N posizyonundaki motor devirlerinde fark oluyor mu. İbre oynuyor mu? Bunu bir gözlemleyin. Sonra yeniden değerlendirme yaparız, sonuca göre.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Aracınıza adaptasyon yapıldı mı. Yeni yağ ile eski yağ arasında akışkanlık farkı ve  olduğundan kavrama da doğal olarak aşınma olduğu için kendini eski yağ göre ayarlamış olabilir ve yeni yağ ile kavrama boşluk ayarı değişmiştir.
DSG yi önce kendiniz resetleyin düzelmez ise cihaz ile adaptasyon yaptırın.


Çevrimiçi Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Şanzıman takozunda kulağında bir sorun olsaydı bu titreme sıkıntısını devamlı yapardı diye düşünüyorum.  Fakat devamlı yapmıyor bu titreme’yi. Uzun yol giderken de vites artırmasında ve ya vites düşürmesinde de hiçbir vuruntu yok. Sadece rölantide zaman zaman bu titreme’yi yapıyor.
   Az önce de yetkili servisteki şanzıman ustası ile telefonda bir görüşmem oldu. Şanzımandaki kavrama ve ya herhangi bir parça değişimi yapılmadığı takdirde bir adaptasyon, kalibrasyon işlemi yapılmadığını, Şanzıman yağı ve / ve ya filtresinin çok kez değiştirildiğini, Fakat böyle bir şikayetle gelen araç olmadığını söyledi. Aynı ustaya değişim yapılırkenki aşamaları da dile getirdim. ( Aşamaları daha önce yazmıştım burada)  İşlem doğru, Herhangi bir yanlışlık yok dedi. Eğer bu titreme sıkıntısı artarsa randevu alın bir bakalım o zaman dedi. Ama her zaman yapmıyor diyorsunuz, belki buraya geldiğinizde de sorun kendini göstermeyebilir dedi. Kullanmaya devam edin şimdilik dedi. Teşekkür ettim kapattım.

   Forumlarda gördüğüm kadarıyla, ayrıca bu forumda da okuduğum şekilde DSG resetleme işlemini yaptım. Ama bir işe yaramadı malesef.

   Titreme esnasında Vites D konumunda iken devir ibresi bazen dalgalanma da yapıyor dediğiniz gibi. Bu neye delalet eder bilmiyorum.  İşin garibi araç 58bin km’de iken de şanzıman yağını yetkili serviste değişimini yaptırmıştım ve o zamandan şimdiye kadar (yaklaşık 2 yıldır) bu şekilde hiçbir sorun yaşamadım. O zamanki ile şimdiki arasında yapılan işlemlerde tek fark o zaman (2 yıl önce) şanzıman yağ filtresini değişimini yaptırmamıştım araç km’si düşük olduğu için (58bin km’deydi araç). Tabi bir de en büyük fark kullanılan şanzıman yağı. O zaman yetkili serviste orjinal şanzıman yağı kullanıldı. Şimdi ise ( 2 hafta önce) Febi marka 49700 kodlu şanzıman yağı kullanıldı. Sebep malum. Maliyetler…
    Orjinal şanzıman yağı 6 litresi 10bin tl idi yetkili serviste.( 1 ay önce sormuştum).  Benim aldığım şanzıman yağı ise 7 litresi 3.500 tl idi. Fakat daha önce de dediğim gibi her iki şanzıman yağı paketinin (orjinal ve febi marka) üzerinde aynı kodlar yazıyor. ( G 055 529 A2 )   Yağ da doğru. Zaten yağda bir sıkıntı olsa sürüş esnasında eminim vuruntu, sarsıntılı vites geçişleri gibi bir sıkıntı yaşardım. Ama vites geçişleri mükemmel. Geçişler hissedilmiyor nerdeyse. Eski yağ’dan yeni yağ’a geçince bu pürüzsüz geçişleri hissettim zaten. Bunda da sorun yok. Ama Bu titreme sorunu neyden kaynaklı hala çözüme kavuşmadı. Aracı kullanmaya devam ediyorum bu şekilde.
   Bakalım zaman ne gösterecek. Gelişmeleri buradan aktarırım yine. Bu konuda bana yol gösterebilecek biri olursa çok memnun olurum. Yoksa bu gidişle araçtan soğuyup satmak zorunda kalacağım gibi  >:(