škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kodiaq 1.5 TSI Şanzıman Yağı Değişimi Sonrası Sorunlar

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Geçmis olsun.
"Hayalet arıza" diye tabir edilen ve doğrudan isabetli çözümü nadir bulunan, yada kolay ama çok maliyetli olan türden bir durum ile karşı karşıyasınız.
Bu ve benzer durumlar, genellikle bizim gibi titiz insanlarıun başına gelmektedir, "sakınan göze çöp batar" misali.
Volanttan da benzer sorunlar olabileceği okumuştum bir yerde. Umarım öyle bir şey değildir.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim.
   Umarım Şanzıman yağı yeni konulduğu için araç kavraması çok daha iyi tutuyor ve bu yüzden rölantide beklerken araç sanki yürümek istiyormuşçasına bu titremeyi yapıyordur. Yoksa sorunu tespit etmek çok çok zor gibi geliyor bana da. Ya küçükten büyüğe doğru maliyetlere katlanacağım ya da bu şekilde kullanıp zamanla ne olacağını gözlemleyeceğim. Henüz net bir karar veremedim. Zamana bırakacağım sanırım.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Muhakkakiyetle işlem doğru yapılmıştır, ancak belirgin şekilde yağ değişim sonrası sorun yaşamış olmanız, yapılan işlemde hata olabilaceğini kuvetlendiriyor veya şanzıman içinde bulunan her hangi SORUNLU ve "pusuda bekleyen" bir aksam (valf, clutc v.b) eski yağ ile düzgün çalışırken, yeni yağın akışkanlığından dolayı arızalanmış olabilir ve bu durum sorunlara sebep olmuş olabilir.

Asıl soru, çıkan eski yağ miktarı tam olarak ne kadardı? (aşağıdaki linkteki forumda tartışılmış, 4.7 litre yağ çıkmış.)
Asıl soru 2, yağı değiştiren usta, arıza hakkında ne diyor?

https://www.vwroc.com/forums/topic/28983-dsg-dq381-fluid-capacity/

Çıkan yağı malesef ölçtürmedim. Bunu aslında ölçtürmem gerekirdi. Bu konuda hata yaptım malesef. Ama zaten 6 litre yağ bastıktan sonra 1 litre civarında yağı geri akıttığını gördüm. Yani sizin de bahsettiğiniz gibi 4.5- 5 litre civarı yağ almış oluyor şanzıman karteri aslında.
   Gelelim usta nın ne dediğine;
Ustaya bu durumla ilgili şanzıman yağı değişiminden sonra gittim ve sorunu izah ettim. Yani daha önce böyle bir durumla karşılaşmadığını ama ancak aracı bilgisayara bağlayıp şanzımanda hata var mı yok mu buna bakabileceğini söyledi. Tamam dedim. Bilgisayara bağladı ve şanzımanın içine girdi. Sıfır hata kodu nu ben kendi gözlerimle de gördüm. Zaten şanzımanda bir hata olsaydı araç içine hata uyarısı şeklinde de verirdi dedi usta.
   Ustaya şöyle birşey teklif ettim. Dedim ki usta biz bu şanzımana elimdeki açılmamış olan 1 litre yağı da bassak, Fazla olsa mı acaba dedim. Ama usta kesinlikle olmaz bu dedi. Fazla yağ zarar verir dedi şanzımana. Zaten yağı basarken ucuna serum hortumu gibi birşeyi bağladığımız o parça nın seviye tapası görevi gördüğünü ve fazlasını akıttığını dile getirdi. Ayrıca zaten ben de biliyordum fazla yağ konmaması gerektiğini ve bunun zararlı olacağını. Ama burda ustayı denemiş oldum bir nebze. Ve usta tahmin ettiğim gibi doğru bildiğinden şaşmadı. :)
   Usta nın bana son sözü şu oldu. Şanzıman zaten araç rölantideyken çalışmıyor yani bir görevi yerine getirmiyor, e zaten vites geçişlerinde de bir sorun yok diyorsun ve dolayısıyla herhangi bir sorun yok. Bu şekilde kullanabilirsin dedi.
   Sonuç olarak öyle yapıyorum şimdilik kullanıyorum. Gözlemlerimi aktarırım yine


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Şanzıman takozunda kulağında bir sorun olsaydı bu titreme sıkıntısını devamlı yapardı diye düşünüyorum.  Fakat devamlı yapmıyor bu titreme’yi. Uzun yol giderken de vites artırmasında ve ya vites düşürmesinde de hiçbir vuruntu yok. Sadece rölantide zaman zaman bu titreme’yi yapıyor.
   Az önce de yetkili servisteki şanzıman ustası ile telefonda bir görüşmem oldu. Şanzımandaki kavrama ve ya herhangi bir parça değişimi yapılmadığı takdirde bir adaptasyon, kalibrasyon işlemi yapılmadığını, Şanzıman yağı ve / ve ya filtresinin çok kez değiştirildiğini, Fakat böyle bir şikayetle gelen araç olmadığını söyledi. Aynı ustaya değişim yapılırkenki aşamaları da dile getirdim. ( Aşamaları daha önce yazmıştım burada)  İşlem doğru, Herhangi bir yanlışlık yok dedi. Eğer bu titreme sıkıntısı artarsa randevu alın bir bakalım o zaman dedi. Ama her zaman yapmıyor diyorsunuz, belki buraya geldiğinizde de sorun kendini göstermeyebilir dedi. Kullanmaya devam edin şimdilik dedi. Teşekkür ettim kapattım.

Benim DSG kuru kavrama ve çoğu kez herhangi bir işlem yapılmazsa da adaptasyon yaptıran ben dahil gördüm. Çoğu kez sebebi aracın geç teki vermesi veya geçişlerde vuruntu, evet sizde bu tarz sorunlar yok fakat aşınan balata ayar yapılmadan kaç bin km çalışması gerekiyor bilemiyorum. Bence adaptasyon işini deneyin.
Titreme olayı ateşleme kaynaklı da olabilir, buji değişimi yapıldı mı veya kontrol edildi mi çünkü buji başları oksitlenme yaparsa bu tarz titreme sorunları yaşatıyor.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Benim DSG kuru kavrama ve çoğu kez herhangi bir işlem yapılmazsa da adaptasyon yaptıran ben dahil gördüm. Çoğu kez sebebi aracın geç teki vermesi veya geçişlerde vuruntu, evet sizde bu tarz sorunlar yok fakat aşınan balata ayar yapılmadan kaç bin km çalışması gerekiyor bilemiyorum. Bence adaptasyon işini deneyin.
Titreme olayı ateşleme kaynaklı da olabilir, buji değişimi yapıldı mı veya kontrol edildi mi çünkü buji başları oksitlenme yaparsa bu tarz titreme sorunları yaşatıyor.

Evet daha önce ben de kuru kavrama dsg araçlarım oldu. Dediğiniz gibi zaman zaman temel ayar denilen bir kalibrasyon yapılıyor kuru kavrama dsg’lerde. Fakat ıslak kavrama araçlarda bu tarz aşınmalar minimum düzeyde. Islak kavramalarda Şanzıman Yağ içinde kavrama yaptığı için zaten daha uzun ömürlü oluyor. Hem yetkili servisteki şanzıman ustasına hem de aracımın şanzıman yağını değiştiren ustaya sordum. Şanzıman yağı ve filtresinin değişiminden sonra bir Kalibrasyon,adaptasyon işlemi yapılmadığını,sadece şanzımanda herhangi bir parça değişirse (kavrama, valf vs ) kalibrasyon yapıldığını söylediler. Buji başları,bobin, şanzıman takozları(kulakları) vs bunlardan kaynaklı bir kasılma ve titreme değil bu. Arabadan az çok anlayan biriyimdir ve bu sıkıntının tek sebebi şanzıman. Yüzde yüz eminim bundan. Çünkü arabamı 105bin km dir kullanıyorum 4 yıldır. Ve hiçbir zaman bu şekilde bir titreme kasılma sıkıntısı yaşamadım. Ta ki bu şanzıman yağını değişene kadar. Şanzıman yağını değiştiğim için çok pişmanım gerçekten. Ben şanzıman daha sağlıklı olsun diye bunu yaptırmıştım ama malesef tam tersi oldu ve sağlıksız bir hale geldi. Ne yapacağımı bilmiyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Evet daha önce ben de kuru kavrama dsg araçlarım oldu. Dediğiniz gibi zaman zaman temel ayar denilen bir kalibrasyon yapılıyor kuru kavrama dsg’lerde. Fakat ıslak kavrama araçlarda bu tarz aşınmalar minimum düzeyde. Islak kavramalarda Şanzıman Yağ içinde kavrama yaptığı için zaten daha uzun ömürlü oluyor. Hem yetkili servisteki şanzıman ustasına hem de aracımın şanzıman yağını değiştiren ustaya sordum. Şanzıman yağı ve filtresinin değişiminden sonra bir Kalibrasyon,adaptasyon işlemi yapılmadığını,sadece şanzımanda herhangi bir parça değişirse (kavrama, valf vs ) kalibrasyon yapıldığını söylediler. Buji başları,bobin, şanzıman takozları(kulakları) vs bunlardan kaynaklı bir kasılma ve titreme değil bu. Arabadan az çok anlayan biriyimdir ve bu sıkıntının tek sebebi şanzıman. Yüzde yüz eminim bundan. Çünkü arabamı 105bin km dir kullanıyorum 4 yıldır. Ve hiçbir zaman bu şekilde bir titreme kasılma sıkıntısı yaşamadım. Ta ki bu şanzıman yağını değişene kadar. Şanzıman yağını değiştiğim için çok pişmanım gerçekten. Ben şanzıman daha sağlıklı olsun diye bunu yaptırmıştım ama malesef tam tersi oldu ve sağlıksız bir hale geldi. Ne yapacağımı bilmiyorum.

Yapılan yağ değişiminde herhangi bir yanlışlık yok tek kuşku uyandıran durum şanzıman yağı, gerekirse yetkili servisten yağı temin edip tekrar değişim yapmak sorunu çözecektir.

Yapılan uygulamada bir yanlışlık yok bu işte tek şüphe uyandıran unsur şanzıman yağı, gerekirse yetkili servisten yağı temin edip tekrar sadece yağ değişimi yapın.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Yapılan yağ değişiminde herhangi bir yanlışlık yok tek kuşku uyandıran durum şanzıman yağı, gerekirse yetkili servisten yağı temin edip tekrar değişim yapmak sorunu çözecektir.

Yapılan uygulamada bir yanlışlık yok bu işte tek şüphe uyandıran unsur şanzıman yağı, gerekirse yetkili servisten yağı temin edip tekrar sadece yağ değişimi yapın.

Sanırım öyle yapacağım. Yetkili servisin şanzıman yağ değişimi için verdiği fiyatın hemen hemen yarı fiyatına bu işlemleri yaptırmıştım ama malesef o rakamdan daha fazlasını harcamış olacağım ikinci kez bu işlemleri yekili serviste yaptırınca. Hayırlısı artık. Değişim yaptırırsam ve ya farklı bir çözüm bulabilirsem gelişmeleri aktaracağım.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba; konu hakkında bir güncelleme yapmak istedim. Bahsettiğim titreme vites D konumunda ve frene tam bastığımda kırmızı ışıkta rölantide bekliyorken oluyor yine zaman zaman. Ama şunu farkettim ki frene tam değil de hafif yarım bastığımda bu titremeyi daha çok hissediyorum ve frene tam bastığımda bu titreme kesiliyor. Yani şanzıman tam kavrama noktasıyla ayırma noktası arasında bir yerde iken bu ses geliyor ve frene tam bastığımda bu ses yok oluyor genellikle.
   İşi sadece şanzıman olan Ankara’da bir özel şanzıman servisine de gittim bu süreçte. Ve bana söylediği şu oldu; şanzıman yağ değişimi ve/ve ya şanzıman yağ filtresi değiştiği için bahsettiğiniz titreme sesini yapmaz. Ayrıca aracıma koyulan yeni şanzıman yağı (febi 49700 kodlu) da bizim yıllardır Mercedes,Bmw,Audi,Vw grubu tüm araçlara koyduğumuz yağın aynısı dedi. Son derece kaliteli bir yağ olduğunu ve yağ’dan dolayı aklımda bir şüphe olmamasını söyledi. Şanzıman’on yeni yağ’a alışma sürecinin olacağını, Zamanla şanzıman yağı yıprandıkça bu titreme diye bahsettiğim durumun da düzeleceğini söyledi.
   Son olarak ben aracımı yaklaşık 3bin km’dir kullandığımı da söyledim bu usta’ya. Bana zaten sen bu aracı o kadar km kullanmışsan ve şanzıman dağılmamışsa, ekranda bir hata mesajı görmemişsen, vites geçişlerinde de bir vuruntu hissetmemişsen herşey yolunda demektir dedi.
   Sonuç itibariyle aracı bu şekilde kullanmaya devam edeceğim. Artık ne olursa olacak. Şanzımanı kucağıma alırsam da yine burdan güncelleme yapacağım :)


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Şanzıman yağı değişimini özel servis ustam hiç önermıyor
Sıfır olarak alıp 215 bin km de sattığım aracımın 1 defa dahi şanzıman yağını değişmedim
Aracı alan kişi motor testi yaptırdı % 94 verimli çıktı
Şuan aktif olarak kullandığım Superb aracım 100 bin km de ,şanzıman yağını değiştirmeyi düşünmüyorum


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Herkese Merhaba, Şanzımanla ilgili sorunlarımdan bahsetmiştim. Acaba Şanzıman için yol adaptasyonu,temel ayar gibi işlemleri kendi bilgisayarımda nasıl yapabilirim. Bu konuyla ilgilenen arkadaşlar yardımcı olabilirse memnun olurum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Herkese Merhaba, Şanzımanla ilgili sorunlarımdan bahsetmiştim. Acaba Şanzıman için yol adaptasyonu,temel ayar gibi işlemleri kendi bilgisayarımda nasıl yapabilirim. Bu konuyla ilgilenen arkadaşlar yardımcı olabilirse memnun olurum.

Kablo ve VCDS ile linkteki temel ayarlar yapılabilir DSG için

https://www.youtube.com/watch?v=FLiidi_iKPM

Benzer uygulamalar için
https://www.google.com/search?q=vcds+7+dsg+adaptation
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2023, 17:06:29 Gönderen: lrfan »


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler Hocam. Peki bu videodaki işlemler benim araçtaki şanzımana da uygulanabilir mi acaba? Benim araçtaki şanzıman Dq381 kodlu 7 ileri ıslak kavrama. Bu videodaki araç şanzımanı’nı tam çözemedim ama kuru kavrama gibi geldi bana.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Teşekkürler Hocam. Peki bu videodaki işlemler benim araçtaki şanzımana da uygulanabilir mi acaba? Benim araçtaki şanzıman Dq381 kodlu 7 ileri ıslak kavrama. Bu videodaki araç şanzımanı’nı tam çözemedim ama kuru kavrama gibi geldi bana.

VCDS aracınıza göre uygun işlemi yapacaktır, zaten öncesinde detaylı tarama yapıyor. Ben uzun yıllardır bir çok farklı araçta yaptım bu uygulamayı. Ama programa alışmak ve onu öğrenmek için zaman ayırmak lazım


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Anladım Hocam. Bir de Odis isminde bir program var vag araçlar için. Hangisini önerirsiniz? Bir de bu programları (Vcds ve ya Odis) nerden bulup ta bilgisayarıma indirebilirim? Ayrıca kablosunda da belli aralıklarla versiyon güncellemeleri yapılıyor diye duymuştum. Önerebileceğiniz güvenilir bir satıcı var mıdır kablo için?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Anladım Hocam. Bir de Odis isminde bir program var vag araçlar için. Hangisini önerirsiniz? Bir de bu programları (Vcds ve ya Odis) nerden bulup ta bilgisayarıma indirebilirim? Ayrıca kablosunda da belli aralıklarla versiyon güncellemeleri yapılıyor diye duymuştum. Önerebileceğiniz güvenilir bir satıcı var mıdır kablo için?

AliExpress'te veya sahibinden sitesinde oluyor kablo, açıklamaları dikkatli okuyun, yazılım için link veya CD veriyorlar genelde kablonun araç yılına uygun olduğundan emin olun. Odis hiç kullanmadım. 15 yıldır VCDS ile yaptım ufak ayar, tweak vb. işlemleri