diş atlamış olursa yapar mı ki böyle şeyler?
Yani araçtaki tüm işlemler kam milinin senkronizasyonu ile oluyor. Subab açılma kapanma anları, yakıt pompası, enjektörlerin püskürtme zamanları, ateşleme zamanı vs vs vs. Bunlarda zaten büyük bir fark olsa olmaz ama küçücük farklar verim ve çalışmada çok farklı sonuçlar doğuruyor.
Eski aracım Honda Civic idi 2010 model aynı yıl çalındı neyse. O yıl Vtec motor vardı onda yeni çıkmış sayılırdı. En önemli özelliklerinden biri de yanlış hatırlamıyorsam (biraz farklıda oluabilşr 13 yıl once okuduğum birseydi) subapları yanma tamamlanınca değil bitmeden hemen önce açıyordu. Ateşlemeyi de tam pik noktada değil sıkıştırmanın zirvesine gelmeden hemen önce. Tabi bu işte orada mühendislik, kontrollu bir şekildee vs vs vs. Bu sayede daha yüksek tork ve verim oluyormuş o motorda.
Şimdi kıyaslamayı senin yaşadıkların, yazışmalarınız ve bu motorla kıyasladığımda yanlış olan sapma da doğrusuna göre tam tersi senin yaşadığın gibi sonuçlar doğurabilir. Ayrıca kontağı kapattıktan sonra 1 2 sn sonra araç stop ediyor diyorsun bu bana senkronizasyon (zamanlama) hatası var gibi geliyor, Mehmet Kardeşimin de dediğinde atesleme, yakıt fazlalığı ve püskürtme zamanı vs. Onlarda yine aynı şekilde zamanlama sorunları. Bunların hepsi de kam mili ve onun tahrikiyle alakalı.
Bilemedim sadece mantıksal çıkarım yapıyorum. İlk aklıma gelen buydu. Genelde de insanın ilk aklına gelen doğru olur 😉.
Arıza tespiti tam yapılmadan ve kanıtlarıyla gösterilmeden araca ustanın budur demesiyle dokundurtmamak gerek. Sağlam parçayı değiştiriyor sorun yine aynı. Nerde masraf nerde ustalık. Bir de çıkan parçaları çöpe atsan bile alacaksın, usta milletinde bırakmayacaksın.