škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 htp motorların kronik yüksek motor sıcaklığına öneri...

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ahmetapaydin43

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Öncelikle cümleten selamın aleyküm.

2010 model 1.2 HTP skoda roomster aracım var. Yaptığım araştırmalarda 1.2 htp motorun en önemli sorununun motorun normalden yüksek sıcaklıklarda çalışmasıymış. bunun neticesindede yağ yakım oranı normalden fazla oluyor. benimde aklıma şöyle bir fikir geldi. ilk olarak araca harici yağ soğutucu takayım dedim. Sağolsun alman mühendisler buna müsade edecek tasarımı yapmamışlar. (1.2 tdi motorlarda filtre gövdeye harici bağlandığı için araya yağ soğutucu takılabiliyor.) bende ustamla konuşarak orjinal termostadı ıptal edip daha düşük sıcaklıkta açan renault 9(boru içine takılan modeli) termostadı takıp motor su sıcaklığını düşürmeyi planlıyorum. fakat herhangi bir sıkıntı olur mu diyede endişelenmiyor değilim. Aracın ECU'su motoru olduğundan daha soğuk görüp acaba yakıt miktarını artırırmı. Bu sıcaklığın başka sebebi(bana göre)belli km üstündeki htp motorlarda buji ve enjektörden kaynaklı tekleme stop etme gibi sorunlar oluyor. oda bana göre aşırı sıcaklıkta kavrulan kabloların sebep olması gibi geliyor. bu konuda fikri olan arkadaş varmı.?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı
Yaptığım araştırmalarda 1.2 htp motorun en önemli sorununun motorun normalden yüksek sıcaklıklarda çalışmasıymış. bunun neticesindede yağ yakım oranı normalden fazla oluyor. benimde aklıma şöyle bir fikir geldi.

Yazdığınız bilginin ve araştırmaların kaynağı neresi? Link var mı?

30 bin km kadar 1.2 HTP kullandım, yüke ve yaza rağmen yağ yakma, hararet vs. denk gelmedim.

« Son Düzenleme: 14 Aralık 2023, 10:04:36 Gönderen: lrfan »


Çevrimdışı ahmetapaydin43

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Aracım 190 bin civarında. Maalesef htp motor konusundan çok tatmin edici bilgiye ulaşamadım internette vs. Bu kanıya varmamin asıl sebebi internette araştırırken yabancı bir sitede şöyle bir ifade okudum. Htp motorlarin en büyük sıkıntıları arasında yüksek sıcaklıklarda çalışması geliyor. Buda motorun dogasinda var. Kullandiysaniz bilirsiniz aracla bir yere seyahat edince kaputun altı sauna gibi oluyor. Soğutma konusunda maalesef alman mühendisler biraz yetersiz kalmışlar. Ve genel olarak htp motorlarda sebebi bulunamayan motor arızaları cikiyor. bende burdan yola çıkarak böyle bir onermede bulundum. Motoru sogutursam sorun ortaadan kalkar. Çünkü bejim aractada ufaktan ufaktan başladı tekleme konusu.