škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ssangyong Torres-EVX Alınır mı?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
S.a. Arkadaşlar bir kaç gündür bu aracı alıp almamayı düşünüyorum. Şuan ki aracım 2018 Süperb 1.6 TDİ Stye paket bu gün aracı almak için gelecekler.
Bayiden benzinli modelini inceleme fırsatı buldum Elektrikli modeli Şubat sonu gelecek. 100 bin ön ödeme yaptım. Paranın tamamını verirsem kurdan etkilenmeyeceğim.
Yada parayı geri iade isteyeceğim.

Araç 10 yıl 1 milyon km batarya garantili.
74 KW saat Lityum Demir Fosfat (LifeP04) bataryaya sahip.
WLTP 630 km diyor şehir içi ama bence 500 km anca gider.
Isı Pompası mevcut.
Güvenlik donanımları güzel.
Güçlendirilmiş kaynaksız tek döküm çelik şase.

Fiyatı da 1590.000TL bence fiyatı şuan için güzel.

Siz değerli forumdaş arkadaşlardan fikir yürütmenizi rica ediyorum.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 443
    • Profili Görüntüle
Öncelikle hayırlısı olsun şimdiden.
Karar tabiiki sizin ama marka modelden bağımsız elektrikli araçlar için henüz erken olduğu düşüncesindeyim. Tercihim benzinliden yana olurdu.
Marka olarak da pek güven vermiyor açıkçası. Bir dönem TR den çekildiler sonra yine geldiler. Pek tutulmayan bir Kore markası, yine çekilmeyecekleri meçhul. Servis ve yedek parça ağı yaygın değil. Kısa vadede olmasa da ileride sorun yaşatabilir.


Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Hocam yorum için sağ olun firma bayadır var diye biliyorum. Ben ne zaman bayisine uğrasam baya kalabalık oluyor. Firmadan yana sorun olacağını çok düşünmüyorum. Ben daha çok ileride 1000 km menzilli araçlar gelince ne olacak bu tip arabalara veya yazılım kaynaklı sorunlarla çok karşılaşır mıyım örnek TOGG gibi. Bunlar daha çok kafamı karıştırıyor. Yılda 20-25 bin km yapıyorum. %90 şehir içi garajım var. Şuan süperb ile 7,5 - 8 litre şehir içi geziyorum. 2,7 veya 3 tl bandında kmrede yakıyorum bu araç ile yılda 40 bin tl tasarruf yapmış olacağım.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 443
    • Profili Görüntüle
Yorumumun sebebi  bende Super-B yi satarken alacağım araç için çok araştırdım çok düşündüm. Elektrikli ve hibritlere epey baktım.
Yine markadan bağımsız, özelikle kış aylarında araçların konfor tüketicileri yaklaşık menzili %25 düşürüyor elektrikli araçlarda. (Rezistanslar, koltuk ısıtma, klima, kalorifer vb) Geçen bir video seyrettim.Abd de kış kar otoyollarda onlarca elektrikli araç, şarjlarının bitmesi sebebi ile terk edilmiş yol kenarında ve çoğu Tesla.
Mutlaka yılda birkaç defa uzun yola yada tatile çıkacaksınız. Uzun yolculuklarda benzinliklerde yapacağınız hızlı şarjlar benzinli bir aracın neredeyse 1,5- 2 katına yakın bir şarj maliyetine tekabul ediyor depoda. En yakın yerde yolda kalsanız çekiciler 5.000 Tl den kapı açıyor. 40.000 Tl tasarrufunuzun çok uzun süreceğini sanmıyorum bu koşullarda.
Dediğim gibi teknoloji henüz yaygınlaşmadı, sorunlar net bilinmiyor elektrikli araçlarda. Servis ve yedek parça Renault vb de bile sıkıntılar yaşandığını duyuyorum.
Kanımca kısa vadede elektrikli araç nasıl olur, 2. araç olarak sadece şehir içi kullanımı için alınır. Benzinli aracımı da uzun yolda keyifle sürerim.  :)
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2023, 17:00:23 Gönderen: Blackadder59 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim de aklımda olan bir araç. Geçen gün benzinlisini test sürüşü yaptım ve çok hoşuma gitti. Gelecek olan elektrikli modeli dingil mesafesi biraz daha kısa olacak, sürüş olarak ne kadar etkisi olur yine denemek lazım.
Para iadesi 6 ay sonra yapılıyor ona göre tamamını yatırın yada faize yatırıp araç gelene kadar zaten farkı çıkarmış olursunuz.
BYD Atto 3 de test sürüşü yaptım Tores daha iyi koltuk ve sürüş pozisyonu olarak, gerçeği o D SUV fakat aynı paraya o daha mantıklı.
2024 Süperb pluin hybrit olaral geliyor 100 km menzilli, o da mantıklı bir seçenek fakat fiyat uçuk olur sanırım.

« Son Düzenleme: 18 Aralık 2023, 18:13:58 Gönderen: mşah »


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Şöyle bir kıyaslama da ben yapayım;
Skoda Yeti 1.2 TSI DSG ile Ümraniye-Kocaeli/Kandıra arası 132km yolu normal sürüşle 6.5lt/100km sarfiyatla alıyorum. Yani gidiş dönüş 17LT ve 35TL ile çarparsak 600TL yakıyor.
Aynı yolu TOGG ile aynı sürüş ile aldığımda 16-18KW/100km sarfiyatla alıyorum. Bu da gidiş geliş 45KW elektrik eder. Ev şarjı ile yüksek kademeden çarpınca 100TL civarı yapıyor.
Özetle, benzinin 5-6 da biri yakıt tüketimi oluyor. Senede kaç defa uzun yol yapıyorsanız ona göre yakıt tüketimi benzine yaklaşabilir. Soketlerden 45KW'yı şarj etsek, sanırım 9TL/KW civarı, 4 kat (405TL) artmış olacak ki bu bile sırf yakıt tüketimi olarak benzinden daha ekonomiktir. Tabi burada batarya ömrünü de hesaba katmak gerekir. Herhalükarda motor sesi olmadan sürüş keyfi bir başka ve buna değer.


Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Hocam ev şarjı için nasıl bir yol izlemem gerek. Direk saatten bir hat çekip şarj cihazına bağlatsam olur mu? Birde 22 kw saatlik bir sistem kurdursam elektrik kw fiyatı farklı mı olacak?


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ben şimdilik pencereden sarkıttığım 20 mt 3x2.5mm uzatma kablosu ile 3.7kw şarj cihazıyla şarj ediyorum. 7.4kw üzeri şarj cihazları trifaze abonelik gerektiriyor. Kapalı garajınız varsa sayaç panosunda sürekli açık olmayacak şekilde endüstriyel bir priz takarak oradan şarj edebilirsiniz. Monofaze abonelik için de aynı yöntemle priz montajı yapılabilir. Bizdeki şarj cihazı en düşük güçte olsa da gece boyunca ettiği şarj yeterli oluyor. Uzun menzilli batarya bu cihazla her üç saatte yaklaşık yüzde 10 şarj edebiliyor.
Ev/mesken aboneliğinde tek faz da üç faz da olsa bildiğim kadar kw ücreti aynı. Sanayide trifaze/üçfaz abonelik kw'ı biraz daha düşük.


Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Hocam benim ev trifaze yani 3 faz girişi var. Dün buradaki dağıtım şirketiyle görüştüm. Bana saatten direk çekerseniz kaçak olur dedi bunu neden dedi anlamadım. Sonuçta ben saat çıkışımdan çekeceğim. 3 lü tarifeye geçince gece doldurursam 0,44 dedi gece tarifesi. 74 kw bataryaya sahip 0,5 ile çarpsam 0,5*74=37 tl yapıyor yani 400 km götürse bile 37/400=0,10 kuruş yapar kmrede yok direk ev elektiriği alsam 240 kw saat üzeri 2,11 kw saat ücreti dedi. 2,11*74=156 lt batarya dolacak buda 160/400=0,40 kuruş yapar kmrede en kötü seneryoda. Ben ayrı saat almak istiyorum evden ayrı 3 lü tarifeye geçerek gece doldurmak istiyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Hocam benim ev trifaze yani 3 faz girişi var. Dün buradaki dağıtım şirketiyle görüştüm. Bana saatten direk çekerseniz kaçak olur dedi bunu neden dedi anlamadım. Sonuçta ben saat çıkışımdan çekeceğim. 3 lü tarifeye geçince gece doldurursam 0,44 dedi gece tarifesi. 74 kw bataryaya sahip 0,5 ile çarpsam 0,5*74=37 tl yapıyor yani 400 km götürse bile 37/400=0,10 kuruş yapar kmrede yok direk ev elektiriği alsam 240 kw saat üzeri 2,11 kw saat ücreti dedi. 2,11*74=156 lt batarya dolacak buda 160/400=0,40 kuruş yapar kmrede en kötü seneryoda. Ben ayrı saat almak istiyorum evden ayrı 3 lü tarifeye geçerek gece doldurmak istiyorum.

Trifaze kullanabilmek için sayacınız da trifaze olması gerekiyor, eğer öyle ise sayaçtan sonra ki kaçak akım rölesinden elektriği alabilirsiniz.


Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Benim saate 3 faz giriyor. Saat garajda evim 5. kat evdeki panoya da 3 faz geliyor kaçak akım rölesi evdeki panoda. Ben alırsan direk saat çıkışından garajdan almak zorundayım.


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Hocam benim ev trifaze yani 3 faz girişi var. Dün buradaki dağıtım şirketiyle görüştüm. Bana saatten direk çekerseniz kaçak olur dedi bunu neden dedi anlamadım. Sonuçta ben saat çıkışımdan çekeceğim. 3 lü tarifeye geçince gece doldurursam 0,44 dedi gece tarifesi. 74 kw bataryaya sahip 0,5 ile çarpsam 0,5*74=37 tl yapıyor yani 400 km götürse bile 37/400=0,10 kuruş yapar kmrede yok direk ev elektiriği alsam 240 kw saat üzeri 2,11 kw saat ücreti dedi. 2,11*74=156 lt batarya dolacak buda 160/400=0,40 kuruş yapar kmrede en kötü seneryoda. Ben ayrı saat almak istiyorum evden ayrı 3 lü tarifeye geçerek gece doldurmak istiyorum.
Kaçak olacak bir durum yok. Sayaç panosu mühürlüyse mührü söküp sayaç çıkışından kaçak akım rölesinden sonra, ayrı uygun amperde bir sigorta üzerinden (trifaze ise trifaze sigorta, monofazede çiftli sigorta) hat çekip priz montajı yapmalısınız. Şarj cihazının gücüne göre sigorta ve kablo çapı seçilmeli. Trifaze şarj cihazı için 4x4mm2 gibi bir kablo kullanılmalı. Aynı şekilde endütriyel tip bir priz monte edilmeli. Priz anahtarlı kapatılacak bir pano kutusuna yerleştirilmeli. 30mA Kaçak akım rölesi yoksa o da takılmalı ve topraklamanın sağlam olması kontrol edilmeli! Tesisat mühür sökülerek işlem yapılmışsa işletmeye yazılı dilekçe vererek panoda tadilat yapıldığını belirterek tekrar mühürlenmesi istenmelidir. 22kw şarj cihazı kullanılacaksa sözleşme gücünün yeterli olup olmadığı araştırılmalıdır. Ayrı bir aboneliğe gerek yoktur. Zaten ayrı bir abonelik verileceğini de sanmıyorum ama binaya ortak bir abonelik alınabilir. Asansör varsa onun hattından ortak bir duvar tipi şarj cihazı da takılabilir. Bunlarda kullanıcı ve şifre tanımıyla kim ne kadar kullanmışsa ayrı ayrı görülüyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Hocam benim ev trifaze yani 3 faz girişi var. Dün buradaki dağıtım şirketiyle görüştüm. Bana saatten direk çekerseniz kaçak olur dedi bunu neden dedi anlamadım. Sonuçta ben saat çıkışımdan çekeceğim. 3 lü tarifeye geçince gece doldurursam 0,44 dedi gece tarifesi. 74 kw bataryaya sahip 0,5 ile çarpsam 0,5*74=37 tl yapıyor yani 400 km götürse bile 37/400=0,10 kuruş yapar kmrede yok direk ev elektiriği alsam 240 kw saat üzeri 2,11 kw saat ücreti dedi. 2,11*74=156 lt batarya dolacak buda 160/400=0,40 kuruş yapar kmrede en kötü seneryoda. Ben ayrı saat almak istiyorum evden ayrı 3 lü tarifeye geçerek gece doldurmak istiyorum.

Süzme sayaç takılsa?


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Hocam süzme sayaçlık bir durum yok ki.

Saatten direk çekilirse kaçak olur gibi yazınca