škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni skoda octavia tsi hakkinda

VOKLÜZ · 49 · 21503

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

berfin.meb

  • Ziyaretçi
Arabanız hayırkı olsun. Kazasız ve sorunsuz sürüşler sayın VOKLÜZ.


Çevrimdışı VOKLÜZ

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
tsk ederım
berfin sizde öğretmensinsiniz herhalde


Çevrimdışı VOKLÜZ

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı VOKLÜZ

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun aracınız..:)

Şu rodaj süresi aslında Hakan'ın dediği gibi olmamalı ama nedense onun gibi kullanılan araçların genelinde aynı durumu bende gözlemledim.Alındığı gün bile dip gaz gezilen doblo 1.3 multijet şirket aracımız hızlanma, yakıt ve son sürat olarak rakiplerinin önünde gidiyor.

Sakin sakin kullandığım(malum yakıttan dolayı) roomster aracım max. hızda çok tatmin etmiyor.Uzun yol yaptığımda ise araç kendine geliyor.

Bende şu rodaj dönemi hakkında ne yapılması gerektiği konusunda kararsızım :D AhmetH'nin paylaştığı yazı çok iyi aslında, tekniğe meraklı arkadaşlar mutlaka okumalı..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bugüne gerek babam gerek ben (benim kullandıklarım içinde) 5 farklı aracın rodajını aynen kitapçıktaki gibi yaptık. her aracada minimum 300 bn km biniyourz hiç bir şekilde sağırlaşma falanda yaşamadım. o olay kurumlanmadan oluyor kurumda sürekli düşük devirde olur. ben zaten her binişimde bir kaç kez redline a çıkarm :)
 
ayrıca kitapçıktada sürekli düşük devir git demiyor ilk 1000 km mekanik aksamın birbirine bir nevi alışması sürecinde dikkat edilmesi gerekiyor ondan sonrasnda ani şekilde olmayacak şekilde yavaşyavaş daha devirli sert kullanın diyor.
 
aynı şekilde lastiklerin ve frenlerinde alışma evresi vardır.balataların disk yüzeyinin şeklini alması gibi motor içindeki aksamda birbirine uyum sağlamaya başlar zaten dikkatli bir kullanıcı bir kaç yüz km içinde motorun sesinin bile daha toklaştığını farkedebilir.
 
örnek: leonum 5700 kmde. ilk 3000 km gaza aslmadım. ama şuan kar lastiği + 2 kişi varken 9,8 snlik katalog verisini tutturuyor. aynı şekilde 260 bn kmde lpg takılan toledo aracımda lpg öncesi yağ değişimden hemen sonra denediğimde 10,7 sn lik katalog verisini yakalıyordu. hatta 210 küsür olan katalogtaki son süratinide 230 olarak verebiliyordu o kmde.
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2010, 23:21:38 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı dogmatik

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
1.4 TSİ 122bg lik motorlarla ilgili bazı forumlarda sadece turbo mevcut ,süpercharger yok deniliyor.Bununla ilgili bilgi sahibi olanlardan açıklama gelirse sevinirim.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dogmatik;76071
1.4 TSİ 122bg lik motorlarla ilgili bazı forumlarda sadece turbo mevcut ,süpercharger yok deniliyor.Bununla ilgili bilgi sahibi olanlardan açıklama gelirse sevinirim.
doğru diyorlar. 140/150/160/170 bg olanlar hem turbo hem kompresör 122/125 bg olanlar sadece turbo. daha basit mekanik ve ekonomi odaklı bir tasarım.


Çevrimdışı drys

  • 1.6 TDI CR DSG Elegance
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 197
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;76095
doğru diyorlar. 140/150/160/170 bg olanlar hem turbo hem kompresör 122/125 bg olanlar sadece turbo. daha basit mekanik ve ekonomi odaklı bir tasarım.
Bu bilgiden eminmisiniz?


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drys;89945
Bu bilgiden eminmisiniz?
baya bi geç olucak ama sorunun gereksizliğini sanrım siteyi takip eden herkes biliyordur sanırım.


Çevrimdışı erdemmm

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
abi valla ben de manuel tsi 1.4 aldım.
bende 1 ve 2. viteslerde anlık bazen 40 litre yakıt değeri görüyorum :)
benim araç birkaç gün oldu bende ama birkaç kez 3-4 bin devirlerde vitesleri değiştim,araç o zaman resmen uçuyor ama kullanma kılavuzunda daha 80 km ye gelmeden vites değiştir diyor:) (yol bilgisayarı ) ya kardeşim normalde 80 den sonra 5.vitese geçilirdi diye biliyorum ama bu tsi araç daha 60 ta 5.vitese geç diyor.ben birkaç günlük kullanımda ortalama yakıt değeri 9.7 ye ulaştım.(full şehir içi) araba 4 yada 5.vitesteydi 170 falan yaptım ama sanki bir 170 yaparsın daha diyo sana araç:) 340 mı eder:p
ben van da oldugum için limitleri test edemiyorum,heryerde kamera sistemi her yerde yer barikatı:D
aracı 215 e fulledim. yol bilgisayarı 520 km diyor ama sürüş tarzına göre onu ayarlıyor. yani eger yol bilgisayarına uyulursa bu araç sanırım 800 km i cok rahat görür bir depoyla(şehir içi) 5.vites 60 la giderken anlık tüketim 4 litre falan oluyor ama her 0.5 sn de degisiyor bu değer. yani düşük devir yüksek viteste gidince araç hiç ama hiç yakmıyor.
şayet yüksek devir düşük vites olunca sakın bakmayın anlık değerlere:)
bu gemi gibi araç 1.4 motorla resmen bir güç ünitesi.
valla ben rodaj modaj anlamam .düzgün bir yol bulursam aracı 230 a kadar çıkarıcam.
atmosferik araç tsi araç arasındaki kullanım farkları hakkında detaylı bilgisi olan varsa ve bunu paylasırsa cok sevinirim.
yol bilgisayarına kalsa araç 60 km hıza cıkınca 5 e atmak gerekiyor ,bu durum da bana ters işte:) yinede rodaj dönemi sonuna kadar o aptal bilgisayara uymayı düşünüyorum(arada kaçamak yapcam tabi)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: erdemmm;156177
...5.vites 60 la giderken anlık tüketim 4 litre falan oluyor ama her 0.5 sn de degisiyor bu değer. yani düşük devir yüksek viteste gidince araç hiç ama hiç yakmıyor...
Bu şekilde gyol alırken ufacık bir rampaya bile denk gelse, ECU hava-yakıt karışımını hemen ayarlayacağı için değer hemen değişecektir. Hatta rampa aşağıya 50 km/s hızla ve 5. viteste saldığınızda, motor devri 1500 d/d olana kadar motora yakıt sevkiyatını bile kesiyor.:wnk:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;69644
bugüne gerek babam gerek ben (benim kullandıklarım içinde) 5 farklı aracın rodajını aynen kitapçıktaki gibi yaptık. her aracada minimum 300 bn km biniyourz hiç bir şekilde sağırlaşma falanda yaşamadım. o olay kurumlanmadan oluyor kurumda sürekli düşük devirde olur. ben zaten her binişimde bir kaç kez redline a çıkarm :)
 
ayrıca kitapçıktada sürekli düşük devir git demiyor ilk 1000 km mekanik aksamın birbirine bir nevi alışması sürecinde dikkat edilmesi gerekiyor ondan sonrasnda ani şekilde olmayacak şekilde yavaşyavaş daha devirli sert kullanın diyor.
 
aynı şekilde lastiklerin ve frenlerinde alışma evresi vardır.balataların disk yüzeyinin şeklini alması gibi motor içindeki aksamda birbirine uyum sağlamaya başlar zaten dikkatli bir kullanıcı bir kaç yüz km içinde motorun sesinin bile daha toklaştığını farkedebilir.
 
örnek: leonum 5700 kmde. ilk 3000 km gaza aslmadım. ama şuan kar lastiği + 2 kişi varken 9,8 snlik katalog verisini tutturuyor. aynı şekilde 260 bn kmde lpg takılan toledo aracımda lpg öncesi yağ değişimden hemen sonra denediğimde 10,7 sn lik katalog verisini yakalıyordu. hatta 210 küsür olan katalogtaki son süratinide 230 olarak verebiliyordu o kmde.

Tamamen katılıyorum , yoksa adamlar ne uğraşcak kılavuzu doldurmazlar bile bin git der,keyfinden yazmamışlar bunları. rodaj zamanını nedense çoğu kişi yanlış biliyor.
Benim amcamda geçen gün yeni partner almış sıfır araç onunla rodajı beraber yaptık nerdeyse. şimdi çok iyi yakıt tüketimleri elde ediyoruz, ve hiçbi hantallık yaşamadık arabada,rodaj zamanı geçeli binlerce km gitti.
Daha yenii gıcır gıcır bir aracı sol şeritte zorlamak.... bilmiyorum bana mantıklı gelmiyor.
Bizim favoritide sıfır aldık rodajı da ona göre yaptık,birçok benzinli favoritten daha iyi 18 yasında araba nerdeyse, 58 beygir bi araç 170de hiçbir kontrolsüzlük veya dengesizlik yok ilk günki gibi her zaman dikkat ederiz filtre değişimlerine lastik değişimlerine ;)
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;156320
...58 beygir bi araç 170de hiçbir kontrolsüzlük veya dengesizlik yok...
Zaten bu dediklerinin de motor rodajıyla alakası yok.:wnk:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Abi anlatmak istediğim doğru rodajlı arabanın ömrü.
-------------------------------------------------