škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2019 Kodiaq 1.5 TSI Triger değişimi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba. 2019 model Skoda Kodiaq 1.5 TSI Act Dsg bir aracım var. 115.000 km’de. Triger değişim zamanı geldi. Yetkili serviste triger setini değişimini yaptıracağım. Triger setiyle birlikte V kayışı ve rulmanları da değişmeli mi değişmemeli mi emin değilim. Yetkili servise sorsam muhtemelen ne var ne yok hepsi değişmeli der gibime geliyor. Bana göre de V kayışı değişmeli. Sonuçta o da Triger kayışı gibi kauçuk bir malzemeden üretilmiş bir kayış. Fakat V kayışı kısmında kaç tane rulman var ve görevleri nedir emin değilim. Rulman/kasnak hangileri değişmeli acaba? Ya da değişmemeli mi? Bu konuda yardımcı olmanızı rica ediyorum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Değişmeli, hem yıl hem km'den ötürü

Hatta devri daim pompası bile değişmeli. Güvenilir bir özel serviste yaptırılabilir bence


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba. 2019 model Skoda Kodiaq 1.5 TSI Act Dsg bir aracım var. 115.000 km’de. Triger değişim zamanı geldi. Yetkili serviste triger setini değişimini yaptıracağım. Triger setiyle birlikte V kayışı ve rulmanları da değişmeli mi değişmemeli mi emin değilim. Yetkili servise sorsam muhtemelen ne var ne yok hepsi değişmeli der gibime geliyor. Bana göre de V kayışı değişmeli. Sonuçta o da Triger kayışı gibi kauçuk bir malzemeden üretilmiş bir kayış. Fakat V kayışı kısmında kaç tane rulman var ve görevleri nedir emin değilim. Rulman/kasnak hangileri değişmeli acaba? Ya da değişmemeli mi? Bu konuda yardımcı olmanızı rica ediyorum.

Merhaba. Yetkili servis ne var ne yok değiştirmez. Özel servisler bunu yapar. Yetkili servisler ellerindeki değişim periyod listesindeki duruma göre parça değişimi yaparlar.
Ek olarak 5 yaşındaki bir aracın bakımlarını dışarda kaliteli bir özel serviste yaptırmanızı da tavsiye ederim. En az 2/3 fiyat ödersiniz.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Triger değişimini yetkili serviste yaptırmak istememin sebebi 1.5 tsı act motorlarda sente ayarının bilgisayar destekli bir program aracılığıyla yapıldığını öğrendiğim içindir. Bir süredir bunu araştırdım ve dışarda evet kendi ustam da gayet makul bir fiyata ( yetkili servisin 3te 1i fiyatına) bu değişimi yapabileceğini söyledi ama o Bilgisayar destekli aparatlar olmadan eski düzen kitleme aparatları ile yapacağını belirtti. Bana kalırsa ben de kendi ustamda yaptırmak isterim ama bu motorlarda hassas sente ayarı yapılması gerektiğini yabancı forumlardan, türkiyedeki diğer forumlardan fark ettim.
   Ayrıca 1.5 tsı motorlarda devirdaim pompası triger tarafında değil, motoruh arkasında silindir kapağının tam arkasına denk gelen konumda yer alıyor. 100.000 km’de pompa kaçırdığı için değişimini yaptırmıştım zaten.
   Kendi ustama güvendiğim kadar yetkili servise güvenmiyorum fakat bu triger işi doğru kararın yetkili servis olduğuna işaret ediyor gibi geliyor bana.
   V kayışını da değişim yapılmasını isteyeceğim fakat v kayışı ile birlikte dönen bilya,rulman,kasnak vs hangi parçalar var o bölgede bunu tam bilmiyorum. Kritik olandan olmayana göre bir sıralama yapıp duruma göre değişim kararı vermek istiyorum. Bu konuda beni aydınlatan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
1__.TSI Motorda Triger Kayışı yok Zincilrlidir.
2__.Kayış dizel motorlarda bulunur onu da aracını hor kullanıp bakımlarına itina göstermeyen biri isen 10 yıl veya 210 bin km den önce kronik devir daim pompası sorunu yaşarsan değişime git, pompa değişmişken her şeyi değiş.
3__.Zircirli sistemde değişim 300 bin ve üzeri km'lerde zincir de esneme ve buna bağlı ses veya farklı bir sorun yaratıyor ise değişimi tavsiye edilir.


       Vw gurubu araç sahibi herkese tavsiyem TDI yada TSI yada TFSI motorlu araçların devir daim ve triger işlemlerinde tanıyıp bilmediğiniz ve güven telkin etmeyen kişi yada kurumlara, aracınızı tanımıyor sahip olduğu özelikleri tam olarak bilmiyorsanız, eletmeyiniz Servis fiyatları yüksek de olsa bu tip araç sağılığı acısında önemli işlemler de parça ve de varsa iyi niyet garantisini kaybetmemiş olur gereksiz işler ve masrafları da ödememiş olursunuz.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1__.TSI Motorda Triger Kayışı yok Zincilrlidir.
2__.Kayış dizel motorlarda bulunur onu da aracını hor kullanıp bakımlarına itina göstermeyen biri isen 10 yıl veya 210 bin km den önce kronik devir daim pompası sorunu yaşarsan değişime git, pompa değişmişken her şeyi değiş.
3__.Zircirli sistemde değişim 300 bin ve üzeri km'lerde zincir de esneme ve buna bağlı ses veya farklı bir sorun yaratıyor ise değişimi tavsiye edilir.

VAG 1.5 TSI motorlarda zincir yok, kayış var. 1.0 TSI aracımda da kayıştır, zincir değil.

1.4 TSI ve 1.2 motor TSI ile karıştırmayın.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2024, 12:17:28 Gönderen: lrfan »