škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kodiaq hararet yükselmesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba, 2019 model 121.000 km’de Kodiaq 1.5 tsı aracım var. Dün yaklaşık 1.000 km lik bir yolculuğa çıktım. Bagajda 3 valiz ve araçta 2 kişiydik. Bu 1.000 km lik yolculuğun yaklaşık 700. km’sinde yokuş tırmanırken bir ara gözüm hararet göstergesine takıldı. Anlık olarak hararet göstergesi 2 diş yükseldi ve yaklaşık 10-20 saniye sonra 1 diş indi. 5-10 saniye sonrasında 1 diş daha indi ve normal haline geldi. Bu yükselmenin olduğu anlarda klima açık, bagaj ve araçtaki yük yukarda yazdığım gibi ve yağ sıcaklığı 122-125 derece civarındaydı.
   Merak ettiğim şeylerden biri şu; bu hararet yükselmesi normal midir, anlık olarak da olsa bunun yaşanmaması kanaatindeyim aslında. İkincisi de şu, bu hararet yükselmesinden hemen öncesinde yokuş yukarı tırmanışda olduğum için vitesi manuele çekip motoru bağırtmamak adına bir üst vitese atıyordum. Örneğin D konumunda vites 5’de ve devir saati 3binlerdeyken ben vitesi manuele çekip 6. Vitese attım ve devir 2.400 civarına düşürüyordum. Bu tarz vitesi manuele çekip bir üst viteste sürüşü o yokuş boyunca yapmıştım.
   Sizce bu hararet yükselmesi normal midir? Hava sıcaktı. Yaklaşık 33 derece gösteriyordu araç. Bu sıcaklık, yağ sıcaklığının 120 derecelerde olması, ve vitesi üst vitese alma durumu, yokuş tırmanma durumu , bunların hepsini birleştirince anlık da olsa bu hararet yükselmesi soru işareti yarattı bende. Sizlerin düşüncesi nedir? Teşekkür ediyorum.


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Soğutma sıvısı seviyesi doğru mu?

Bugüne kadar Skoda araçlarımın hiç birinde hararet ibresi 90 üzerine çıkmadı. Yazın araç dolu ve bagaj yüklü gidiyorum Muğla yöresi, rampalar vs., hatta üstte veya arkada bisiklet de oluyor dışarıda. Radyatör (hem motor hem klima) ve fan kontrolü iyi olur derim. 3 bin devirler benzinli araç için normal devirler zaten. Fakat saniyelik hararet artışı acaba ibre veya müşirde mi arıza var diye de düşündürür.


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Soğutma sıvısı seviyesi doğru mu?

Bugüne kadar Skoda araçlarımın hiç birinde hararet ibresi 90 üzerine çıkmadı. Yazın araç dolu ve bagaj yüklü gidiyorum Muğla yöresi, rampalar vs., hatta üstte veya arkada bisiklet de oluyor dışarıda. Radyatör (hem motor hem klima) ve fan kontrolü iyi olur derim. 3 bin devirler benzinli araç için normal devirler zaten. Fakat saniyelik hararet artışı acaba ibre veya müşirde mi arıza var diye de düşündürür.

Soğutma sıvısı seviyesi max’da. Yetkili serviste 2 ay önce değişti.
Hocam söylemeyi unuttum. Bu hararet yükselmesinden sonra kendi ustamı arayıp danışayım dedim. Kendisi de vw yetkili servisinde 10 yıllık bir geçmişi var. Yukarda yazdıklarımı ona da anlattım. Üst vitese atmak yerine D konumunda bırak dedi. Araç ne kadar devir çevirirse doğal olarak motora giren ve çıkan su da o kadar devirli olur ve motora gerektiği kadar su girişi-çıkışı olur. Ama sen üst vitese atınca motora su girişini-çıkışını azaltmışsın. Bu sebeple de harareti anlık yükseltmişsin demişti. Bana da mantıklı geldi bu açıklaması.
Acaba bu anlık hararet’in 1-2 diş yükselmesi’nin motora bir zararı dokunmuş mudur slzce?


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Acaba bu anlık hararet’in 1-2 diş yükselmesi’nin motora bir zararı dokunmuş mudur slzce?

Kısa sürede hiç bir şey olmaz bence, üstelik çok ısınsa zaten kırmızı uyarı ışı yanar sağa çekmeni isterdi.

DSG varken ona bırakın bence yolda akarken, sadece dur kalk trafikte manuele atıyorum 1 ve 2 arasında gidip gelmesin diye


Çevrimdışı Alibey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Kısa sürede hiç bir şey olmaz bence, üstelik çok ısınsa zaten kırmızı uyarı ışı yanar sağa çekmeni isterdi.

DSG varken ona bırakın bence yolda akarken, sadece dur kalk trafikte manuele atıyorum 1 ve 2 arasında gidip gelmesin diye

Haklısınız, hem hava sıcaktı ( 33 derece gösteriyordu araç) hem yağ sıcaklığı 118 derecelerdeydi, hem yokuş tırmanıyordum hem de araçta yük vardı epeyce. Araç zaten bunalmış, bir de ben yokuş tırmanırken aracın soluğunu kesmiş oldum devrini düşürerek. Hararet’in bir miktar artması aslında kaçınılmazdı. Neyse ki anlık ( 15-20 saniyeliğine ) bir yükselişti ( 2 diş yükselmişti )
   Yorumunuz ve cevabınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Geçen yaz hava sıcaklığı 40 dereceyken otobanda  yağ sıcaklığı 121 e kadar çıkmıştı dik rampada sonra  inmeye başladı ve normale dönmüştü..