škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Marş Geç Alma Sorunu

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sait14

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Merhabalar aranıza kısa bir zaman önce 2018 model 1.6 tdi Octavia alarak katıldım. Yaşadığım ve henüz çözemediğim bir sorunum hakkında yardım arıyorum.

Aracım ara sıra marşı geç alıyor. Bu sorun son günlerde daha da arttı. Şöyle bir şey fark ettim. Arabayı biraz sıkınca yani biraz süratli gidince yolculuk bittikten sonra park ediyorum diyelim, 15-20-30 dk gibi bir süre sonra tekrar çalıştırdığımda marşı baya geç aliyor.

Akü kontrolü yaptım sorun yoktu yine de değiştim, Yakıt filtresini 2 ay önce değişmiştim tekrar kontrol ettirdim. Marş dinamosu sağlam denildi, Mazot pompası (şamandıra) değiştirdim sorun düzelmeyince eskiye döndüm. Rail borusu sorun olabilir dediler onu da değiştim ama yine düzelmeyince eskisini taktırdım. (Bir tek enjektörler kaldı bakılmayan)

Adım adım sorunu arıyoruz bu sırada Usta şunu gördü aracımın mazot deposunda anormal bir hava basıncı var gibi.. Yakıt alırken pompacının yanında izledim bende fark ettim. Yakıt deposunun kapağını açınca bir hava basıncı bırakıyor üzerimize. Yine aynı şekilde yukarıda belirttiğim şamandıra değişim anında da baya hava var dediler depoda.

Acaba aracımın deposu havayı tahliye edemediğinden dolayı mı marş geç alma sorunu oluşuyor? Sanayide depo, deponun valfi gibi sorunlara bakamıyorlarmış. Parçaları yok. Yetkili servise randevu oluşturdum. O gün gelene kadar sizlere sormak istedim. Başına böyle bir durum gelen var mı? Aracımda herhangi bir hata uyarısı yok. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkürler..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
...Adım adım sorunu arıyoruz bu sırada Usta şunu gördü aracımın mazot deposunda anormal bir hava basıncı var gibi.. Yakıt alırken pompacının yanında izledim bende fark ettim. Yakıt deposunun kapağını açınca bir hava basıncı bırakıyor üzerimize. Yine aynı şekilde yukarıda belirttiğim şamandıra değişim anında da baya hava var dediler depoda.

Acaba aracımın deposu havayı tahliye edemediğinden dolayı mı marş geç alma sorunu oluşuyor? Sanayide depo, deponun valfi gibi sorunlara bakamıyorlarmış. Parçaları yok. Yetkili servise randevu oluşturdum. O gün gelene kadar sizlere sormak istedim. Başına böyle bir durum gelen var mı? Aracımda herhangi bir hata uyarısı yok. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkürler..
Pompacılar tabanca ile genleşme bölümünün valfini açarak daha fazla yakıt koymaya çalışırlar. Halbuki bu kısım sıcakta vs durumlarda genleşen yakıtın basıncını dengelemek ve depoyu havalandırmak için vardır. Bu kısmı kontrol ettirme şansınız oldu mu?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı sait14

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Pompacılar tabanca ile genleşme bölümünün valfini açarak daha fazla yakıt koymaya çalışırlar. Halbuki bu kısım sıcakta vs durumlarda genleşen yakıtın basıncını dengelemek ve depoyu havalandırmak için vardır. Bu kısmı kontrol ettirme şansınız oldu mu?
Desteğiniz için teşekkür ederim öncelikle hocam. Yok o kısmı ve tüm mazot deposu ekipmanlarını ancak yetkili serviste kontrol ettirebileceğimi söylediler. Bazı ustalarda depodadaki havanın normal olduğunu söylüyorlar. Çözüm bulamazsam yetkili servise gidip dediğiniz kısımları da göstereceğim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Merhabalar aranıza kısa bir zaman önce 2018 model 1.6 tdi Octavia alarak katıldım. Yaşadığım ve henüz çözemediğim bir sorunum hakkında yardım arıyorum.
Aracım ara sıra marşı geç alıyor. Bu sorun son günlerde daha da arttı. Şöyle bir şey fark ettim. Arabayı biraz sıkınca yani biraz süratli gidince yolculuk bittikten sonra park ediyorum diyelim, 15-20-30 dk gibi bir süre sonra tekrar çalıştırdığımda marşı baya geç aliyor.
Akü kontrolü yaptım sorun yoktu yine de değiştim, Yakıt filtresini 2 ay önce değişmiştim tekrar kontrol ettirdim. Marş dinamosu sağlam denildi, Mazot pompası (şamandıra) değiştirdim sorun düzelmeyince eskiye döndüm. Rail borusu sorun olabilir dediler onu da değiştim ama yine düzelmeyince eskisini taktırdım. (Bir tek enjektörler kaldı bakılmayan)
Adım adım sorunu arıyoruz bu sırada Usta şunu gördü aracımın mazot deposunda anormal bir hava basıncı var gibi.. Yakıt alırken pompacının yanında izledim bende fark ettim. Yakıt deposunun kapağını açınca bir hava basıncı bırakıyor üzerimize. Yine aynı şekilde yukarıda belirttiğim şamandıra değişim anında da baya hava var dediler depoda.
Acaba aracımın deposu havayı tahliye edemediğinden dolayı mı marş geç alma sorunu oluşuyor? Sanayide depo, deponun valfi gibi sorunlara bakamıyorlarmış. Parçaları yok. Yetkili servise randevu oluşturdum. O gün gelene kadar sizlere sormak istedim. Başına böyle bir durum gelen var mı? Aracımda herhangi bir hata uyarısı yok. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkürler..
Benim artaçta da aynı durum var, 2013 TDI octavia. Durum üzerinde 5-6 yıldır tespit yapmaya çalışıyorım.  Rail borusu ve şamandra değiştirmedim, ancak akü şarjı, mazot filtresi ve yakıt kalitesine sürekli dikkat ediyorum. Bazen belirsiz zamanlarda geç çalışıyor. Çok can sıkıcı değil, ancak süre bazen uzuyor 3 saniyelere kadar.

Pompacılar tabanca ile genleşme bölümünün valfini açarak daha fazla yakıt koymaya çalışırlar. Halbuki bu kısım sıcakta vs durumlarda genleşen yakıtın basıncını dengelemek ve depoyu havalandırmak için vardır. Bu kısmı kontrol ettirme şansınız oldu mu?
Bu tespit nasıl yapılır? Genleşme bölümüne elle müdahale edildiğini ve yakıt doldurulduğunu ilk defa sizden duyuyorum. İşin mantığını anlayamadım. Biraz daha açar mısınız konuyu.



Çevrimdışı sait14

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Benim artaçta da aynı durum var, 2013 TDI octavia. Durum üzerinde 5-6 yıldır tespit yapmaya çalışıyorım.  Rail borusu ve şamandra değiştirmedim, ancak akü şarjı, mazot filtresi ve yakıt kalitesine sürekli dikkat ediyorum. Bazen belirsiz zamanlarda geç çalışıyor. Çok can sıkıcı değil, ancak süre bazen uzuyor 3 saniyelere kadar.
Bu tespit nasıl yapılır? Genleşme bölümüne elle müdahale edildiğini ve yakıt doldurulduğunu ilk defa sizden duyuyorum. İşin mantığını anlayamadım. Biraz daha açar mısınız konuyu.

Sorunum çözüldü ( yani inşallah  :) ) yukarıda saydığım adımları tek tek yapınca ve düzelmeyince iş enjektör ve pompaya kaldı. Yüksek basınç pompası diyorlar aynı zamanda. Bu pompa içi kirlenmiş , krom dedikleri bir tortu gibi bir şey toplamış bunun temizliğini yaptılar 2 haftadır çok şükür sorun yok. Enjektörlerde bir problem görünmedi.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Sorunum çözüldü ( yani inşallah  :) ) yukarıda saydığım adımları tek tek yapınca ve düzelmeyince iş enjektör ve pompaya kaldı. Yüksek basınç pompası diyorlar aynı zamanda. Bu pompa içi kirlenmiş , krom dedikleri bir tortu gibi bir şey toplamış bunun temizliğini yaptılar 2 haftadır çok şükür sorun yok. Enjektörlerde bir problem görünmedi.
Sait bey biraz detay verir misin? Bu pompa nerede bulunyor? İşlem ne kadar sürdü?


Çevrimdışı sait14

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Sait bey biraz detay verir misin? Bu pompa nerede bulunyor? İşlem ne kadar sürdü?
Hocam kusura bakmayın işlerin yoğunluğundan yeni görebildim msjınızı.
Yani bu pompa ön tarafta enjektörlerin üstünde bir yerde tam emin değilim. Yüksek Basınç Pompası diyorlar. Ustanız bilir. Bunu ve enjektörleri söküp enjektör bakım onarım tamircisine veriyorlar onlar temizliyor. (benim enjektörler için sağlam diyorlardı iş oraya kadar gidince emin olmak için onu da söktürdük)
Enjektör tamiri yapan ustanın telefonda bize dediği, parçalar sağlam sadece pompanın krom/kir denilen tortu gibi bir şey toplamış onu temizlediler.
İşlem 1 gün rahat sürüyor. Çünkü sonrasında ustam gün boyunca test sürüşlerine çıktı. Daha sonraki günde ben bol bol test ettim.


Çevrimdışı alyunix

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Bende de 2019 Octavia 1.0 TSI  Otomatik araç var,  araç 70.000 km de. Aralıklarla geç çalışma var, hiç çalışmama durumu olmuyor fakat ara ara geç çalışıyor. Ateşleme bujisi 2-3 defa değişti fakat yine aynı problem. Karşılaşan oldu mu?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Bende de 2019 Octavia 1.0 TSI  Otomatik araç var,  araç 70.000 km de. Aralıklarla geç çalışma var, hiç çalışmama durumu olmuyor fakat ara ara geç çalışıyor. Ateşleme bujisi 2-3 defa değişti fakat yine aynı problem. Karşılaşan oldu mu?
Akünüz ne durumda?
Araç ne kadar sık sürülüyor ve ne kadar mesafelerde en sık sürülüyor, 15-20km veya 150-200km mi?
Yakıt markaları arasında farklılık oluyor mu?