škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo Motorlar Bir Aldatmaca Mı?

Ziyaretçi · 31 · 16162

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Turbo Motorlar Bir Aldatmaca Mı?
 
SORU:
Derginizde bir süredir turbo motorların gücü, ekonomikliği ve teknolojilerinin ne kadar ilerlediği anlatılıyor. Ancak benim aklıma takılan bir soru var ki kimse cevaplayamadı: Turbo motor uygulamaları bu kadar muhteşem sistemler ise neden dünyanın en büyük motor üreticisi olan Honda hiç bir benzinli turbo motor üretmiyor? (Toyota da üretmiyor) Örneğin VW grubunun ürettiği 2 litrelik 211 HP'lik turbo motora karşılık; Honda hemen hemen aynı gücü (200 HP) aynı hacimli atmosferik motorla sağlayabiliyor! Sizce Honda neden benzinli turbo motor üretmiyor? Ayrıca bu iki teknolojiyi kısaca karşılaştırırsanız avantajlar, dezavantajlar nelerdir?
 
CEVAP:
Turbo motor üretim ve özellikleri gün geçtikçe araç motorlarının vazgeçilmez bir parçası olmaya devam ediyor. Sizin de işaret ettiğiniz gibi artıları ve yüksek tork üretim avantajları olarak farklı boyutlarda kullanım alanı buluyor. Toyota uzun yıllardır turbo motorları Corolla, Celica, Supra gibi araçlarda başarı ile kullandı. Honda ise kendi üretim anlayışı çok yüksek devirli küçük motorlar üzerine olduğundan bunu tercih etmedi. Honda tercih etmiyor diye bu sistemin kötü olduğu veya aldatmaca olduğu anlamını çıkarma doğru olmaz. Kaldı ki Honda ve son yıllarda benzinli turbo üretmeyen Toyota gibi markaların çok başarılı turbo dizel motorları bulunuyor. Verdiğiniz örnekte VW’nin 2.0 TFSI motoru 211 HP’lik gücü 5100 d/d’de elde ediyor ve torku da 1700-5000 d/d aralığında 280 Nm. Honda’nın 2.0 lt’lik atmosferik motoru ise 200 HP’lik gücü 7800 d/d ancak üretebiliyor ve torku da sadece 5600 d/d’de 195 Nm. Bu veriler ışığında hangi motor daha performanslı ve başarılı mukayeseyi size bırakıyorum.
 
Alıntı : http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=10364


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Tokat manyaa derim sadece :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Kandırıkcılık yapıyor evet evet :hanz::hanz::hanz:
Gerçi atmosferiktede kayda değer performans almak farklı ambiyans olsada aşırı besleme farklı dünyadır :hanz:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle

octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;69486
soruyu soran adamın arabası kesin honda:++:


+1  birazda vw hayrani:)Ben aldatmacamdan memnunum:)


Çevrimdışı mert0640

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
çok teknik bi tokat yemiş soruyu soran arkadaş :D
Detailing Garage
0537 623 54 52


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Şu an galiba piyasadaki en problemsiz turbo dizel araç 2.0Tdi 140hp lik vw motoru.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Güzel :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Mercedes-Benz Abi... Makine Kompressor olacak.

Egzost gazı beklersin devir artacak lag gelecek, Kompressor öyle mi? Direk krank hareketine bağlı, motor döndüğü gibi dönüyor başlıyor basmaya. Turbo dediğin nalet egzost gazıyla çalışır, kurum yapar bi kaç yüz bin km sonra indirilmek ister, egzost gazı ebesinin gömü gibi sıcak ısın-soğu, ısın-soğu mal olur turbo, üstüne üstlük çalıştırırsın yağ gidesiye dek kupkuru çalışır, motoru durdurunca yağlaması durur kendi döner anası ağlar...

Falaaaan filan...


Şarjın kralı Kompressor abi, yağ derdi yok, lag derdi yok, ömür problemi turboyla karşılaştırıldığında turbo kelebekse Kompressor çınardır...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;69619
Mercedes-Benz Abi... Makine Kompressor olacak.
 
Egzost gazı beklersin devir artacak lag gelecek, Kompressor öyle mi? Direk krank hareketine bağlı, motor döndüğü gibi dönüyor başlıyor basmaya. Turbo dediğin nalet egzost gazıyla çalışır, kurum yapar bi kaç yüz bin km sonra indirilmek ister, egzost gazı ebesinin gömü gibi sıcak ısın-soğu, ısın-soğu mal olur turbo, üstüne üstlük çalıştırırsın yağ gidesiye dek kupkuru çalışır, motoru durdurunca yağlaması durur kendi döner anası ağlar...
 
Falaaaan filan...
 
 
Şarjın kralı Kompressor abi, yağ derdi yok, lag derdi yok, ömür problemi turboyla karşılaştırıldığında turbo kelebekse Kompressor çınardır...

E200 kompressor babamın almak istediği araba çok hoş bir tasarımı var yıldızı yeter zaten :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
E200 benimde gözdem :) Yolda görüyorum çokça...BMW 3 serisi yerine rahatlı seçebileceğim bir alet..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;69626
E200 benimde gözdem :) Yolda görüyorum çokça...BMW 3 serisi yerine rahatlı seçebileceğim bir alet..

5 serisinin emsalidir ;)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;69627
5 serisinin emsalidir ;)


Oo pardon C200 diyecektim biraz uçtum E200 falan :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
hakan iyi güzel demişsin kompresör diyede onlarda bir arıza çıktımı arabaya sıfır motor takmakla aynı bedele çıkıyor nerdeyse. zatn mercedes te artk direkt enjeksiyon + turboya dönüyor bir çok motorda.