škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo Motorlar Bir Aldatmaca Mı?

Ziyaretçi · 31 · 16540

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Hep maliyetler yüzünden işte... Turbo çok daha basit doğrusun.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
bu soruyu ahmet çakara sorsa kesin patlatırdı alnının ortasına.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;69625
E200 kompressor babamın almak istediği araba çok hoş bir tasarımı var yıldızı yeter zaten :)
Nerede o eski dikine, kaputun önünde ve tam ortada duran Mercedes yıldızı, nerede şimdiki ucubeler...


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;69717
Nerede o eski dikine, kaputun önünde ve tam ortada duran Mercedes yıldızı, nerede şimdiki ucubeler...
abi çalıyorlar,kırıyorlar namussuzlar.yoksa hey gidi eski mersolar ve amblemleri.ah 190 e ah :rock1::rock1:


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;69635
hakan iyi güzel demişsin kompresör diyede onlarda bir arıza çıktımı arabaya sıfır motor takmakla aynı bedele çıkıyor nerdeyse. zatn mercedes te artk direkt enjeksiyon + turboya dönüyor bir çok motorda.
kelebek-çınar örneğini es geçmemek lazım


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Atmosferikte Amerikan,Alman ve İtalyan motorları aşmış yarmıştır zaten. Hem sağlamlık hem performans sunarlar. Aşırı besleme yapmasalarda çok iyi motorlar çıkartıyorlar/çıkartırlarda. Belli bir sınıfa kadar aşırı beslemeye aşırı karşıyımdır zaten.Bakım maliyetlerini yükseltmekten başka bir halta yaramayacaklar. İnsanların gözüne alımlı geliyor ama sonrasını düşünmüyorlar. Mercedes falan başka zaten, servis anahtarı vurmadan binlerce km gidiyor motorlar. En düz E200 motorunu veya BMW 3.20 motorunu bugün benim diyen pek çok motora tercih ederim. Varsın aşırı besleme olmasın, düzde pedalı yapıştırdınmı katır katır gidiyorlar.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: demir_01;69780
kelebek-çınar örneğini es geçmemek lazım
o örneği abartılı buluyroum. yüzbinlerce km sorunsuz binilen turbo makinelerde var.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;69838
o örneği abartılı buluyroum. yüzbinlerce km sorunsuz binilen turbo makinelerde var.

Fabrikasyon hatalı çıkan turbolara daha fazla.. kompresorde bu ihtimal daha az nerdeyse hiç daha sonra 2-2,500 bin tl masraf açmıyor en azından:ok:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;69842
Fabrikasyon hatalı çıkan turbolara daha fazla.. kompresorde bu ihtimal daha az nerdeyse hiç daha sonra 2-2,500 bin tl masraf açmıyor en azından:ok:

komple motor msarafına yakın açıyor. turboya göre katıyla. servisten alındığı günden beri çıkamayan mercedeslerde var bu ülkede. mercedes turboya boşuna dönmedi. son kasa E serisinde 1,8 Turbolu motorlar var 200 küsür bg. dizel mersolarda turbolu. sadece dezavantajlarına değil avantajlarınada bakın.
 
http://www.otohaber.com.tr/haber/3338-vergi_avantajl_e_serisi_sat_ta.html
 
ayrıca bir defada çuvalla para vermektense 2 defa turbo değişmeyi tercih ederim ki benim gibi birinin altında 2 turbo değişimi en az 300 bn km yapar. bizim iş ortağımızın 9-5 saab aracı 200 küsür bn kmde orjinal turbosu var ki 150 bn kmsi chip tuning ile binilmiş olduu halde.
 
10 sene önce kimse turbo dizel binek araçmı olur derdi. şimdi turbosuz dizel kalmadı piyasada nerdeyse. ve bu benzinliliernde kaderi olacak artık.
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2010, 14:54:46 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;69844
komple motor msarafına yakın açıyor. turboya göre katıyla. servisten alındığı günden beri çıkamayan mercedeslerde var bu ülkede. mercedes turboya boşuna dönmedi. son kasa E serisinde 1,8 Turbolu motorlar var 200 küsür bg. dizel mersolarda turbolu. sadece dezavantajlarına değil avantajlarınada bakın.
 
http://www.otohaber.com.tr/haber/3338-vergi_avantajl_e_serisi_sat_ta.html
 
ayrıca bir defada çuvalla para vermektense 2 defa turbo değişmeyi tercih ederim ki benim gibi birinin altında 2 turbo değişimi en az 300 bn km yapar. bizim iş ortağımızın 9-5 saab aracı 200 küsür bn kmde orjinal turbosu var ki 150 bn kmsi chip tuning ile binilmiş olduu halde.
 
10 sene önce kimse turbo dizel binek araçmı olur derdi. şimdi turbosuz dizel kalmadı piyasada nerdeyse. ve bu benzinliliernde kaderi olacak artık.

 
Ben fabri çıkışlı bahsettim turboda hata olma ihtimali yüksek başımıza geldi 30 binde turbo yağ kaçırmaya felan başladı şu anki turbo 150 binde maşallah taş gibi fabrika çıkışlı hata yükse kompresorde hata olsa direk motoru bitiriyor hemen anlaşılır turbo durum öyle değil. .


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;69856
Ben fabri çıkışlı bahsettim turboda hata olma ihtimali yüksek başımıza geldi 30 binde turbo yağ kaçırmaya felan başladı şu anki turbo 150 binde maşallah taş gibi fabrika çıkışlı hata yükse kompresorde hata olsa direk motoru bitiriyor hemen anlaşılır turbo durum öyle değil. .

ama bu artılarının eksilerinden daha fazla olduğu gerçeğini değiştirmiyor :)


efe_38

  • Ziyaretçi
turbosuzmu :D :D caddy sdi motoru sürdüm turbosuz olanı afedersinizde bi tarafını kaldıramıyo düz yolda rampada ne yapar allah bilir.
 
bizimki ise tdi motor bilindiği üzere turbolu,rampalarda adının hakkını veriyo kedi gibi tırmanıyo,ali dağı rampası vardır her araba yemez o yolu ben 100-120 gidiyom :D
 
birde şu gaza yarıdan fazla asılınca bir ıslık sesi geliyo vay anam vay o sesi duyunca tüm köklememek elde değil :D


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Arkadaşta 1.3 multijet palio var 2000 devirde turbo devreye giriyor turbo devreye girdimi uçuyor resmen


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ero__;73390
Evet 2000 devirden 4500 devire kadar :++:

Benzinlideki bisiklet şanzımanı yok.

5.viteste dediğin o 2500 rpm lik bantta 90'dan 200'e çıkıyor.