Derin derken ?
Daha ekonomik derken şimdi bu iş karışık abi.
Bu olayla aslında düşük devirlerde daha fazla doluluk elde ediliyor, bunun için çok turbo devri lazım ve buda daha fazla yakıt+havadan geçiyor. Şimdi düşük devirde bana biraz daha fazla yakıtla baygınlıktan kurtaracaksa, benim üst devir gezintimden dahada ekonomik olacaksa OK. Ama en fazla ne kadar ekonomik olabilir?
Yani anlatmak istediğim bu olay motordan ziyade turboya biraz daha görev biçiyor, hortum çıkaran falan çok, zebilnen. Kara duman olmazsa olmazımız, e orjinalliğide gidecek cihazın, ben takmasamda 2.el olayında dert.
Bu olayın uygulama maliyeti bana km başına ettirdiği 1-2 kuruşu çıkaracak mı?
Chip var diye asılıp durucam, sınırları genişletilmiş motoru bir de öyle ben mahvedeceğim, eeee 1.6 düz benzinlilere ayar atar bi hale gelir 240 tork-105 bg ile çok rahat. Mini bi dizelden ayar çekmekde piyasaya hoş olacaktır, e yapmaman lazım ama dicen, e madem yapmayacam niye motorun işletimini bozdum, 500 devir yukarda sür yine ekonomik, 4.5 litre şehir içimi 3.9 ortalamaya çekecek halie yok, e başta dedim uygulama maliyeti.
Offf kararsızlık... Turbo kucaklarsam kendimi asla affetmem.