škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tek kelimeyle hayal kırıklığı

skoda53 · 57 · 23099

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lazianke

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
mehmet hocam geçmiş olsun,
fabia aldığınızı geçenlerde bu foruma arabasının satılık ilanını koyduğum arkadaş(mustafa önal) söylemişti. bugün başınıza gelenleri sizden dinledikten sonra çok üzüldüm.  dediğim gibi, eğer elinizde sağlam ekspertiz varsa ve ispatlayabiliyorsanız mahkemeye verin. en azından hakkınızı aramış olursunuz. bu arada www.sikayetvar.com gibi sitelere de şikayetinizi yazabilirsin. firmalar acayip rahatsız oluyorlar. ben bir bosch carı şikayet ettim de adamlar araya adam koyup şikayetimi sildirmemi istediler. adamların o kadar alçalması üzerine büyüklük bizde kalsın mahkeme-i kübraya havale ettik deyip vazgeçtik. kışkırtmak gibi olmasın ama siz de tlf açarak en azından ekspertizi yapanlara ve satıcısına mahkeme-i kübrayı hatırlatan bir beddua edebilirsiniz.
 
(hocamı tanırım, branştaşız,forumda rizeden bir fabiacı olması beni sevindirdi.)
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2010, 00:09:29 Gönderen: lazianke »
:ok: İRİ STERİ KOBORE; MİTİ STERİ VABORE!


Çevrimdışı agasarca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 634
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. 3500tl deyip sonra 2000 tl'ye yaptırmanız sizi şikayetten alıkoymuş olabilir. Elinizde ekspertiz raporu varsa hemen mahkemeye verin bence. Hakem heyeti için belirlenen limitin üzerinde bir bedel var çünkü. Elinizde rapor yoksa bile aksini ıspatlamak tüketicinin değil satıcının yükümlülüğüdür.
Ben iki yıl önce yaptırdığım ekspertizde (Fiat) özellikle raporu vermek istememişlerdi ve ısrar ederek almıştım.
 
Ayrıca yaklaşık 7 aydır tüketici hakem heyetinde görüşülen bir şikayetim var. Araba garanti sorunu ile ilgili. Sonuçlanınca forumdan duyuracağım.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: agasarca;105324
Geçmiş olsun. 3500tl deyip sonra 2000 tl'ye yaptırmanız sizi şikayetten alıkoymuş olabilir. Elinizde ekspertiz raporu varsa hemen mahkemeye verin bence. Hakem heyeti için belirlenen limitin üzerinde bir bedel var çünkü. Elinizde rapor yoksa bile aksini ıspatlamak tüketicinin değil satıcının yükümlülüğüdür.
Ben iki yıl önce yaptırdığım ekspertizde (Fiat) özellikle raporu vermek istememişlerdi ve ısrar ederek almıştım.

Ayrıca
 yaklaşık 7 aydır tüketici hakem heyetinde görüşülen bir şikayetim var. Araba garanti sorunu ile ilgili. Sonuçlanınca forumdan duyuracağım.
Bu yoldaki tüm tecrübelerinizi bekleriz.


Çevrimdışı ozgursbs

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;71369
Bu motordan az-çok anlarım. (forumda yeni falan değilim mesajlarım cezalandırma yüzünden silindi :D :D düşük görünüyor)

Şimdi, motorundan enteresan sesler gelirken, aslında almak pek mantıklı değil ama muhtemelen satıcının araçtan kurtulmak için koyduğu fiyata göz kırptınız, size ucuz geldi.

Babamdan araba alıyor olsam dediğine inanmam, yine üstünden girer altından çıkarım. Kartelin çatlaması sonucu muhtemelen yağ kaybına mukabil motorda aşınma olmuş olmalı. Aklıma kartel çatlatmanın pistonlara zarar vermesi keyword'unu girip arama yaptığımda yağsızlıktan başka sonuç döndürmüyor :)  Canınızı sıkmak istemem ama güzel şeyler değil bunlar. Hatta kim bilir ne tarz bir motor yağı koyulupta çalıştırıldı zavallı motor... 10-40 koyan yetkili servis bile varken bahsettiğiniz ortam iç açıcı değil.

Acaba turbosu ne durumda?  



Tabi görmeden ne desek boş, servisin dediği ne derece doğrudur bilemem ama muhtemelen doğrudur, zira anlamsız bir motor sesinden bahsediyorsunuz.

Dizel makinesinin açılıp revize edilmesi işlemi pahalıdır yazdığınız fiyattan belli olduğu üzere.


Size bir kaç tavsiyede bulunayım, araba alacağınız zaman satan kişinin dediği servise veya yetkili servise baktırmayın, önceden kendiniz başka bir yer ayarlayıp oraya baktırın. Muhtemelen satıcı 2-3 gösterebileceğiniz yeri önceden bağlamıştır. Araca binin sürün, her şeyini deneyin.

10w 40 koyulmazmı?? daha geçen hafta yağ değiştirdim 10w 40 shell koydurdum . kaç lık yağ olmalı peki?
fabia choice 1.4 101 hp :favo1:


06lkn66

  • Ziyaretçi
bizde aldık alalı 10w 40 kullanıyoruz garanti kapsamındayken atada aynı yağı kullanıyordu bugüne kadarda bi sorunumuz olmadı çok şükür


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ozgursbs;105500
10w 40 koyulmazmı?? daha geçen hafta yağ değiştirdim 10w 40 shell koydurdum . kaç lık yağ olmalı peki?

Alıntı yapılan: 06lkn66;105502
bizde aldık alalı 10w 40 kullanıyoruz garanti kapsamındayken atada aynı yağı kullanıyordu bugüne kadarda bi sorunumuz olmadı çok şükür

 
10-40 konulmaması gerektiği daha önce tartışıldı. Genel kanı, bu yağın fazla kalın olduğu yönünde. Özellikle soğuk ve ilk çalıştırma koşulları altında yeterli koruma yapamayacağı değerlendirildi.
 
Buna karşın, bu durum Ömer'in ve hatta Hakan'ın (10-40'a şiddetle karşı çıkan bir isim) araçlarında, bizim araçta yaratacağı kadar ciddi bir sıkıntı yaratmayacaktır kanımca. Bizim araç gerçekten ince yağa ihtiyaç duyan bir kullanıma maruz kalıyor. Kısa mesafe kullanımı oldukça yoğun. Şehir içinde çok kullanılıyor. Bu yüzden de Hakan'ın 0-40'ının da ötesinde, direkt 0-30 kullanıyoruz hatta.:D
 
Hakan'ın aracı ise bizimkine kıyasla çok daha uzun yol ağırlıklı, yüksek viteste uzun süreli yüksek devirli (5. viteste 4500'e dayaya dayaya gitmez her 1.4 TDI:hanz:) bir kullanıma maruz kalıyor. Yanlış hatırlamıyorsam Ömer'in aracı da daha çok uzun yol ağırlıklı, oldukça km yapmış bir araç. Uzun yol kullanımı fazla olan bir araçta 10-40'ın sorun yaratmayacağını, aksine daha iyi koruma bile sağlayabileceğini düşünüyorum.
 
Tabii ben sadece düşünüyorum; Serkan Usta gelip de önceden tartıştığımız başlıkta olduğu gibi ağırlığını koyarsa:sopa: bir şey diyemem.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ozgursbs;105500
10w 40 koyulmazmı?? daha geçen hafta yağ değiştirdim 10w 40 shell koydurdum . kaç lık yağ olmalı peki?

Koyulmaz.


06lkn66

  • Ziyaretçi
abi araba sabah bi çalışır fix 110 gider bu değişmez öğlen bi çalışırsa en az 100 de öyle yapar sonra akşam mesai bitiminde bi 110 daha hiç yapmazsa bunu yapar bi günde 538 km rekorumuz şu an araba 219 binde bu zmana kadar bi sorun olmadı motor hala dört dörtlük 75 likler için bu yağmıki normal olan


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;106179
abi araba sabah bi çalışır fix 110 gider bu değişmez öğlen bi çalışırsa en az 100 de öyle yapar sonra akşam mesai bitiminde bi 110 daha hiç yapmazsa bunu yapar bi günde 538 km rekorumuz şu an araba 219 binde bu zmana kadar bi sorun olmadı motor hala dört dörtlük 75 likler için bu yağmıki normal olan

 
Yok, bak demişsin işte; sizin araç kısa mesafe kullanılmıyor.:) Kış mevsiminde her gün 2-3 km'lik iş yerine gidip geliyor olsanız, şehir merkezinde sıkça işiniz oluyor olsa, onu bırakıp bunu alıyor olsanız belki sorun olurdu. Sizinki gibi uzun yol yapan araçta sıkıntı olacağını sanmıyorum.
 
Ama gene de Hakan'ın 0-40'ı tercih etmenizde fayda var. Daha az sayıda olsa da sizin araç da çalıştırılıp harekete geçiyor. Daha az yıpranmak varken niye illa 10-40 ile gezesiniz.:ok:
 
Biz de 0-30'a devam.:hanz:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;106168
Koyulmaz.
neden koyulmaz hakan? benim toledonun fabrikadan geldiğinden beri koyulan yağı 10 40. belki dizelde değişebilir ama 10 40 benzinli araçlarda en uygun yağlardan birisidir diye bilirim.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Soğuklarda turboyada gidecek ya, motor olsa sade sıkıntı yok.

20-50 koysanda elbet çalışır, ama fark kesinlikle net bariz hissedilir olur  makineler arasında (1.4 TDI için konuşuyorum)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;106186
Soğuklarda turboyada gidecek ya, motor olsa sade sıkıntı yok.

20-50 koysanda elbet çalışır, ama fark kesinlikle net bariz hissedilir olur  makineler arasında (1.4 TDI için konuşuyorum)
anladım danke.

benim emektar fiestaya koyduydum yaw 20/50 1,2 zetec motora :D çömezdik o zamanlar sonra 1500 kmde tekrar değiştiydik.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;106185
neden koyulmaz hakan? benim toledonun fabrikadan geldiğinden beri koyulan yağı 10 40. belki dizelde değişebilir ama 10 40 benzinli araçlarda en uygun yağlardan birisidir diye bilirim.

 
Bizdeki olay araçta turbo olması idi.:) Yani "10-40'lık yağ gereğinden kalın olduğu için, özellikle ilk anlarda turboyu yeterince iyi koruyamaz" şeklinde bir görüş hakim.
 
Atmosferik motorda gayet normal bir yağ seçimi olabilir. Hatta atmosferik motor gayet kalın bir yağa sahip olmalı. Zira araç 6500 devir çeviriyor. Bizim 0-30'luk yağ 30 derece sıcaklıkta 6500 devirde koruma falan sağlayamaz örneğin.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;106189
Bizdeki olay araçta turbo olması idi.:) Yani "10-40'lık yağ gereğinden kalın olduğu için, özellikle ilk anlarda turboyu yeterince iyi koruyamaz" şeklinde bir görüş hakim.
 
Atmosferik motorda gayet normal bir yağ seçimi olabilir. Hatta atmosferik motor gayet kalın bir yağa sahip olmalı. Zira araç 6500 devir çeviriyor. Bizim 0-30'luk yağ 30 derece sıcaklıkta 6500 devirde koruma falan sağlayamaz örneğin.
yanlız tsi lar 5-30 ve 0-30 tam sentetik yağ kullanıyor 6000 devirde çevirebiliyor. :)

ben şöyle biliyorum. 90 ların sonunda ilk tdi ler gelmeye başladığı zaman 10-40 maliyet açısından en uygun yağ idi. 0-30 lar falan aşırı pahalıydı ve  bulmakta zordu bu yüzden o makinelerin büyük kısmına (bunun içinde yüzbinlerce km devirenlerde var)  ilk günden beri 10-40 kullanılıyordu.belkide bu yüzden yağ değişim aralıkları 7500 km falan oldu tdi lerde diye düşünüyorum.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;106190
yanlız tsi lar 5-30 ve 0-30 tam sentetik yağ kullanıyor 6000 devirde çevirebiliyor. :)
 
ben şöyle biliyorum. 90 ların sonunda ilk tdi ler gelmeye başladığı zaman 10-40 maliyet açısından en uygun yağ idi. 0-30 lar falan aşırı pahalıydı ve bulmakta zordu bu yüzden o makinelerin büyük kısmına (bunun içinde yüzbinlerce km devirenlerde var) ilk günden beri 10-40 kullanılıyordu.belkide bu yüzden yağ değişim aralıkları 7500 km falan oldu tdi lerde diye düşünüyorum.

5-30 ve 0-30 gayet ince yağlar aslında hakikaten.:confused: Ama bir yandan da turbo var; onu korumak daha öncelikli olduğundan böyle bir karar verilmiş olabilir mi ?
 
Ama sanırım en mantıklı açıklama 5-30 ve 0-30'un 5000-6000 devir aralığına kadar koruma sağlayacak kadar kalın olduğu. VW mühendisinin karşısına varsayımla çıkacak değilim.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]