škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tek kelimeyle hayal kırıklığı

skoda53 · 57 · 23016

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;106192
5-30 ve 0-30 gayet ince yağlar aslında hakikaten.:confused: Ama bir yandan da turbo var; onu korumak daha öncelikli olduğundan böyle bir karar verilmiş olabilir mi ?
 
Ama sanırım en mantıklı açıklama 5-30 ve 0-30'un 5000-6000 devir aralığına kadar koruma sağlayacak kadar kalın olduğu. VW mühendisinin karşısına varsayımla çıkacak değilim.:D

redline kadranda 6000 de başlıyor kesici 6500 de falan :)

zaten çok hafif bir eksiltme yapıyor ama 5000 kmde yarım lt falan oda devirli kullanımda :)


06lkn66

  • Ziyaretçi
yaw abi işkillendim şimdi ben arabaya 0w 40 mı kullansam daha iyi olur yoksa 10w 40 kullanmaya devam edeyimmi iki seferdir babam ilgilenmiyo bakımlara falan ben gidip geliyorum ben bu yağ işini falan babamada anlatıyorum bu bakımda bide öyle yap bakalım iyi olursa öyle kullanırız dedi


Çevrimdışı skoda53

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;72099
Hikayenize bakılırsa motor baştan hastaymış, satan da bilerek satmış. 2000 TL'lik masraf iyiymiş duruma bakınca.
 
Ekspertiz yapan servisi sikayetvar.com'a yazın derim. İsmi buralarda da geçsin bence. En azından google'da aranınca ne mal olduğu anlaşılır. Burada yazacaklarınız üst sıralarda çıkacaktır google'da... Yapabileceğiniz en kestirme cezalandırma böyle olacaktır.
 
Bununla geçmiş olsun.

yüce oto'ya şikayet ettim.durum değerlendirmesi yapıyorlarmış.bu hafta arayacağım.eğer iyi bir cevap gelmezse şikayetvar.com'a yazacağım.dikkat ettim orada belgeli ayıplarda genelde skoda müşteriye yardım etmiş.bende de ekspertiz raporu var.bekleyip göreceğim.buraya işin nereye vardığını yazarım artık...


Çevrimdışı lazianke

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skoda53;108888
yüce oto'ya şikayet ettim.durum değerlendirmesi yapıyorlarmış.bu hafta arayacağım.eğer iyi bir cevap gelmezse şikayetvar.com'a yazacağım.dikkat ettim orada belgeli ayıplarda genelde skoda müşteriye yardım etmiş.bende de ekspertiz raporu var.bekleyip göreceğim.buraya işin nereye vardığını yazarım artık...
hocam beni de gereksiz parça değişimi ile kazıklamışlardı. (rizede adı önemli değil sanayide çok iyi bilinen bir bosch car servisi) şikayetvar a ve bosch a yazdım. googlede firma ismini yazınca direkt benim şikayet çıkıyordu. adamlar araya bakım ustamı koyarak şikayetimi geri almam için yalvardılar...
:ok: İRİ STERİ KOBORE; MİTİ STERİ VABORE!


Çevrimdışı agasarca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 634
    • Profili Görüntüle
Şikayetvar sitesi önceleri çok daha iyi çalışıyordu. Artık onlarında firmalarala garip ilişkilere girdiğinden şüpheleniyorum. Önceden yazılan şikayetin çözülüp çözülmediğini müşteri onaylıyordu. Şimdi ise satıcının olumlu yada olumsuz cevap vermesi fark etmeden ilk cevapta otomatikmen çözüldü çıkıyor.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;106167
10-40 konulmaması gerektiği daha önce tartışıldı. Genel kanı, bu yağın fazla kalın olduğu yönünde. Özellikle soğuk ve ilk çalıştırma koşulları altında yeterli koruma yapamayacağı değerlendirildi.
 
Buna karşın, bu durum Ömer'in ve hatta Hakan'ın (10-40'a şiddetle karşı çıkan bir isim) araçlarında, bizim araçta yaratacağı kadar ciddi bir sıkıntı yaratmayacaktır kanımca. Bizim araç gerçekten ince yağa ihtiyaç duyan bir kullanıma maruz kalıyor. Kısa mesafe kullanımı oldukça yoğun. Şehir içinde çok kullanılıyor. Bu yüzden de Hakan'ın 0-40'ının da ötesinde, direkt 0-30 kullanıyoruz hatta.:D
 
Hakan'ın aracı ise bizimkine kıyasla çok daha uzun yol ağırlıklı, yüksek viteste uzun süreli yüksek devirli (5. viteste 4500'e dayaya dayaya gitmez her 1.4 TDI:hanz:) bir kullanıma maruz kalıyor. Yanlış hatırlamıyorsam Ömer'in aracı da daha çok uzun yol ağırlıklı, oldukça km yapmış bir araç. Uzun yol kullanımı fazla olan bir araçta 10-40'ın sorun yaratmayacağını, aksine daha iyi koruma bile sağlayabileceğini düşünüyorum.
 
Tabii ben sadece düşünüyorum; Serkan Usta gelip de önceden tartıştığımız başlıkta olduğu gibi ağırlığını koyarsa:sopa: bir şey diyemem.:++:

Alıntı yapılan: ozgursbs;105500
10w 40 koyulmazmı?? daha geçen hafta yağ değiştirdim 10w 40 shell koydurdum . kaç lık yağ olmalı peki?

Alıntı yapılan: 06lkn66;105502
bizde aldık alalı 10w 40 kullanıyoruz garanti kapsamındayken atada aynı yağı kullanıyordu bugüne kadarda bi sorunumuz olmadı çok şükür

Alıntı yapılan: SEAHAWK;106183
Yok, bak demişsin işte; sizin araç kısa mesafe kullanılmıyor.:) Kış mevsiminde her gün 2-3 km'lik iş yerine gidip geliyor olsanız, şehir merkezinde sıkça işiniz oluyor olsa, onu bırakıp bunu alıyor olsanız belki sorun olurdu. Sizinki gibi uzun yol yapan araçta sıkıntı olacağını sanmıyorum.
 
Ama gene de Hakan'ın 0-40'ı tercih etmenizde fayda var. Daha az sayıda olsa da sizin araç da çalıştırılıp harekete geçiyor. Daha az yıpranmak varken niye illa 10-40 ile gezesiniz.:ok:
 
Biz de 0-30'a devam.:hanz:

Alıntı yapılan: SEAHAWK;106189
Bizdeki olay araçta turbo olması idi.:) Yani "10-40'lık yağ gereğinden kalın olduğu için, özellikle ilk anlarda turboyu yeterince iyi koruyamaz" şeklinde bir görüş hakim.
 
Atmosferik motorda gayet normal bir yağ seçimi olabilir. Hatta atmosferik motor gayet kalın bir yağa sahip olmalı. Zira araç 6500 devir çeviriyor. Bizim 0-30'luk yağ 30 derece sıcaklıkta 6500 devirde koruma falan sağlayamaz örneğin.

Alıntı yapılan: mayham85;106190
yanlız tsi lar 5-30 ve 0-30 tam sentetik yağ kullanıyor 6000 devirde çevirebiliyor. :)
 
ben şöyle biliyorum. 90 ların sonunda ilk tdi ler gelmeye başladığı zaman 10-40 maliyet açısından en uygun yağ idi. 0-30 lar falan aşırı pahalıydı ve bulmakta zordu bu yüzden o makinelerin büyük kısmına (bunun içinde yüzbinlerce km devirenlerde var) ilk günden beri 10-40 kullanılıyordu.belkide bu yüzden yağ değişim aralıkları 7500 km falan oldu tdi lerde diye düşünüyorum.

Alıntı yapılan: SEAHAWK;106192
5-30 ve 0-30 gayet ince yağlar aslında hakikaten.:confused: Ama bir yandan da turbo var; onu korumak daha öncelikli olduğundan böyle bir karar verilmiş olabilir mi ?
 
Ama sanırım en mantıklı açıklama 5-30 ve 0-30'un 5000-6000 devir aralığına kadar koruma sağlayacak kadar kalın olduğu. VW mühendisinin karşısına varsayımla çıkacak değilim.:D

 
 
 
 
 
DIKKAT!
 
Arkadaşlar çok özür dilerim. Eski yazıları karıştırırken fark ettim ve hatırladım ki, bizim araçta kullanılan yağ 0-30 değil 5-30. Bütün bu alıntılarda belirttiğim 0-30'ları 5-30 olarak düşününüz.:D
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2010, 22:33:39 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı skoda53

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
madem konuyu başlattık sonucunu da yazalım.yüce oto şikayetim için havanı alırsın dedi.trabzondaki yetkili servis olan atlas oto ekspertiz diye iş emri kağıdı çıkartmış.iş emri kağıdına el yazısıyla ekspertiz yazılmış.ayrıca bu yalan ekspertizi verip bazı parça değişimleri için sipariş vermişti.ben de on gün sonra gittim.o zaman bana motor bitik dediler.yüce oto benim motoru on gün içinde bitirdiğimi de ima ediyor.ama yetkili servis olan atlas otonun ekspertiz yalanını es geçiyor.adaletin hızı da göz önüne alınırsa mahkemeye de gitmeyi düşünmüyorum.arabadan şimdilik memnunum.atlas oto ve yüce oto firmalarının gönüllü bir müşterisi olarak bunu herkesle paylaşayım dedim.


Çevrimdışı lazianke

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skoda53;132065
.atlas oto ve yüce oto firmalarının gönüllü bir müşterisi olarak bunu herkesle paylaşayım dedim.

 hala mı gönüllüsün hocam?
:ok: İRİ STERİ KOBORE; MİTİ STERİ VABORE!


Çevrimdışı skoda53

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lazianke;132198
hala mı gönüllüsün hocam?

bunu her ortamda paylaşarak reklamlarını elimden geldiğince yapıyorum.şu anda bir ziyaret için istanbul'dayım.burada bir hasardan dolayı birkaç yere uğradım.özellikle yetkili bir servisin yağdaki oyununu görünce tamam dedim.bu esnaflık yalansız olmuyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: skoda53;132593
bunu her ortamda paylaşarak reklamlarını elimden geldiğince yapıyorum.şu anda bir ziyaret için istanbul'dayım.burada bir hasardan dolayı birkaç yere uğradım.özellikle yetkili bir servisin yağdaki oyununu görünce tamam dedim.bu esnaflık yalansız olmuyor.
Madem ki İstanbul' dasınız, http://www.sahkanotomotiv.com adresinden iletişim bilgilerine ulaşıp onlara da danışabilirsiniz.


Çevrimdışı skoda53

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;132596
Madem ki İstanbul' dasınız, www.sahkanotomotiv.com adresinden iletişim bilgilerine ulaşıp onlara da danışabilirsiniz.
işin doğrusu şahkan oto'ya gittim.oraya gittiğimde onbin bakımı için fiyat sormaya gittim.ertesi gün de bahçelievler koçtaş otopark girişinde -saçma ve trafik olmayan bir yerde- kapı ve çamurluğu hafiften ezdirdik.
 
şu anda hasar ile uğraşıyorum.onbin bakımını sonraya bıraktım.araç kaskolu olduğu için servise bıraktım.az önce arayıp aracı alabilirsiniz dediler.sitenin adını verince şahkan oto tüm filtreler ve 5-60 gulf yağ ile yanlış hatırlamıyorsam 290 tl fiyat verdi.şu işi bir halledeyim gerisine bakacağım.ilginiz için teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2010, 18:22:14 Gönderen: skoda53 »


Çevrimdışı Schekip

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Bu aralar bende bakıyorum ama biraz da şans işi bu işler ya.
Fakat bu sadece Skoda'ya has değil. Çok yakın bir zamanda Opel'de de bu sorunu yaşadık. Arkadaş halen masraf yapıyor...