škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fistik yeşili

JBL · 48 · 14965

0 Üye ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mustisahin;72984
yok öyle Hakanım, deneyip görmek lazım, gecen siddetli rüzgar vardı, sabaha karsı aldım kayınbiraderin Fabia II sini otobanda havaalanına gittim geldim, onu bırakıp kendi Fabia I imi aldım Kocaeline geldim otobandan, inanılmaz bir fark var, rot balans bozuk zannettim, yeni yaptırdım, sorun yok dedi, sasırdım,
test ettim cok rüzgar alıyor, 120 den sonra rüzgar yedigi icin korkutuyor, dans ediyor resmen, :++:
ama bu fıstık yesilininde yay vs varsa bilmem,:) muhtemelen 1,9 oldugu icin vardır biseyler,


Abi sen korkuyon bence. Yoksa viyadük girişlerine 180'le dalıp kendi kendine şerit atlattığımda oluyor yani :hanz: Hızlanırken 120-130 gibi hızlara gelince birden her şey değişir, ama 160'dan sonra bambaşka bir hâl alır, 120 ne abi taş atsan 120 ile gider 120 asla bir kıstas değil.

Sen hızlandıkça araba tepesine basan rüzgardan ötürü yere basar kendini.

Gerçi bi tane bulursam 180-200 basmayı denerim merak ettim nasılmış. Zira sanmıyorum Fabia I'den kötü olsun, bi ton testi mühendisi var. Ama börtü böcümsü bi tasarımı var. İçine binince kamyon sürer gibin çok yüksek :D  Fabia I onun yanında Blade :D
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2010, 17:27:32 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Üstten bastırıyonda altına aldığın hava ne olacak?:hanz:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;73011
Üstten bastırıyonda altına aldığın hava ne olacak?:hanz:


Yav alçalıyo gittikçe onu diyom, demek ki üste basan alta girenden daha kuvvetli :hanz:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Ben fabia 1.2 'imle ne virajlara girmişimdir..Gerçekten sıkı arabaydı..

Roomiyi söylemeyeyim..:++:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;73023
Ben fabia 1.2 'imle ne virajlara girmişimdir..Gerçekten sıkı arabaydı..

Roomiyi söylemeyeyim..:++:

Olmaz, söyle :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;73089
Olmaz, söyle :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:

Biraz önce yoldan geldim.Şehir içi boş yollarda araçta 5 kişi ile..Güzelde oturdu roomi..Virajlarda fena değil yüklü iken.Ama çok tatlı yol alıyor.Vede işin ilginci hızlanması çok iyi geliyor bana..Yani vitesler uzun uzun değil ya rahat oluyor.Fabiada 1. vites uzundu çok.Bunda daha kısa ve keyifli.

Virajda tatlı tatlı zorlamaya çalıştım.Araçta aile olunca pek yapamıyorsunda :D Yük varken kesinlikle daha keyifli..Yola güzel oturuyor..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73013
Yav alçalıyo gittikçe onu diyom, demek ki üste basan alta girenden daha kuvvetli :hanz:
Durgun havanın basıncı hareketli havanın basıncından daha fazladır.
Aracın tavanını yalayıp geçen hava alttan geçenden daha hızlı olduğu için alttaki aracı yukarıya kaldırmaya meylediyor.:wnk:


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73006
viyadük girişlerine 180'le dalıp kendi kendine şerit atlattığımda oluyor yani :hanz:  :D
:rock1:aman viyadük girislerinde müzigin sesini kıs :rock1:, ha bide mümkünse viyadüklere orta seritten gir, ne olur ne olmaz, rüzgar bu isi belli olmaz, kendi kendine serit atlattığında bariyerlerle iletisime girme yeter:haha:
 
demek istedigim rüzgarlı havada 120 den sonra dans ediyor yolda, sağa sola atıyor, seridi tutturamıyorsun, alttan rüzgar alıyor :++: neyse bosver,


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Bas oturur abi yav şahinle 160'la gidiyo adam, Ranger XLT ile 140 la şerit kapardım yaa :lol:

Neyse aman, tavsiye filan değil :D


Çevrimdışı JBL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 263
    • Profili Görüntüle
Alttan geçen havanin kaldirma kuvvetimi fazla yoksa ortalama 45 derecelik ön cama çarman rüzgarin bastirma kuvvatimi cevap belli zaten o yüzden hizlanmada sikintiyok :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ya öle şey mi olur, alttan giren çok daha etkin olsa uçar gideriz, yav ben hergün 180 le S curve (S şeklinde virajlar) alıyom bişi olmuyo ya, sen hızlandıkça tamam yere uyguladığın ağırlık düşüyor ama arabanın altına giren havanın yukarı kaldırdığını iddia edenlere her şeyimi ortaya koymak pahasına derim ki, tamam alttan aldığı hava azaltıyor tutunmayı ama hızlandıkça alçalıyorsa araba e üstten yediği daha baskındır. Aksi halde hepimiz uçarız :D


Çevrimdışı JBL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 263
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73223
ya öle şey mi olur, alttan giren çok daha etkin olsa uçar gideriz, yav ben hergün 180 le s curve (s şeklinde virajlar) alıyom bişi olmuyo ya, sen hızlandıkça tamam yere uyguladığın ağırlık düşüyor ama arabanın altına giren havanın yukarı kaldırdığını iddia edenlere her şeyimi ortaya koymak pahasına derim ki, tamam alttan aldığı hava azaltıyor tutunmayı ama hızlandıkça alçalıyorsa araba e üstten yediği daha baskındır. Aksi halde hepimiz uçarız :d


bunu özetlemeye çalişmiştim yukardaki yazimla açiklama için teşekkürler ;)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73223
Ya öle şey mi olur, alttan giren çok daha etkin olsa uçar gideriz, yav ben hergün 180 le S curve (S şeklinde virajlar) alıyom bişi olmuyo ya, sen hızlandıkça tamam yere uyguladığın ağırlık düşüyor ama arabanın altına giren havanın yukarı kaldırdığını iddia edenlere her şeyimi ortaya koymak pahasına derim ki, tamam alttan aldığı hava azaltıyor tutunmayı...
Havanın alttan üstten girmesi çıkması değil mesele. Nereden geçen hava akımının diğerinden ne kadar az veya fazla hareket ettiğiyle alakalıdır.
 
3 cm.×10 cm. ebatlarında bir kağıt kes. Kısa kenarın birinden tutup alt dudağının altına koyup üfle. Göreceksin ki aşağıya sarkmış olan kısım yukarı kalkacaktır. Neden? Üstteki havayı hareketlendirdin alttaki hareketsizin basıncı üsttekinden fazla olduğu için kağıdı kaldırdı. Primitif uçakların uçma prensibidir.
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73223
Ya öle şey mi olur, alttan giren çok daha etkin olsa uçar gideriz...
Alttan hava akımı geçtiği kadar üstten de geçiyor. Aradaki makas farzettiğin gibi iyice açık olunca uçuyorsun işte!:D
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73223
...hızlandıkça alçalıyorsa araba e üstten yediği daha baskındır. Aksi halde hepimiz uçarız :D
Böyle bir şey olmuyor bana göre.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;73245

Böyle bir şey olmuyor bana göre.


Tamam olmuyo taaam :hih:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Nan Hakan :hanz:
Pist arabalarını adamlar niye asfalta yapıştırıyor o zaman :hanz: Ağırlık merkezi+giren havayı azaltmak için.
Bir mm'nin bile orada önemi var,alttan giren havanın kontrolü çok çok daha önemli üstelik aradaki mesafeyi azaltmak ağırlık merkezinide düşürüyor.
Difüzör sistemleri neden var? Bu alttan geçen havanın düzenli olmasını sağlar,kafam kadar o difüzörleri görüntü olsun diye koymuyorlar :hanz:
Haşmetlim de bilimsel anektodlar ile açıklamış konuyu zaten :hanz: