škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

25 bine kaç model octavia A5 alayım ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;72847
25 milyar az para değil hatta o fiyata süperb bile alabilirsiniz.
25 bine octavia elegance bulunabilir belki ama superb nin herhalde ölüsünü alabiliriz.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;72879
25-26'ya iyi durumda Elegance bulabilirsiniz ama sürekli takip etemeniz lazım. Fazla duranları ölüdür büyük ihtimalle ama arada düşüyor 27 civarına. İyi pazarlıkla istediğiniz paraya alabilirsiniz. 1.6 MPI motoru A4 kasada kulandım, bence gayet yeterli.
peki yakıtı nasıl ? forumlarda biraz fazla yatığı söyleniyor.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Şöyle söyleyim, Peugeot 306 Xt (1.6) ne yakıyorsa 1.6 MPI da onu yakıyor...
2 arkadaşımda var bu arabalar.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
şimdi ben octaviayı her yönüyle beyendim. cıvıcten, focustan, corolladan vaz geçtim onun için. ancak MPI mı yoksa FSI mı meselesine takıldım kaldım.
peki bu iki motoru yakıt ve performans açısından karşılaştırsak nasıl bir sonuç çıkar ortaya ?
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;73299
şimdi ben octaviayı her yönüyle beyendim. cıvıcten, focustan, corolladan vaz geçtim onun için. ancak MPI mı yoksa FSI mı meselesine takıldım kaldım.
peki bu iki motoru yakıt ve performans açısından karşılaştırsak nasıl bir sonuç çıkar ortaya ?
yakıt performans benzinde = FSI
lpg gerekliyse = mpı


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
ya hu ! şu FSIa lpg takılabilse üzerine balıklama atlayacağım ama takılamıyor.
lpg aşkına da güçsüz bir motor almak istemiyorum.
piyasada bu motorların hangisi daha fazla tutuluyor ?
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Sormayın bu ara 26 civarına 3-4 tane FSI Elegance var.

Bariz FSI oldukları için ucuzlar... Trajik değil mi???


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;73459
Sormayın bu ara 26 civarına 3-4 tane FSI Elegance var.
 
Bariz FSI oldukları için ucuzlar... Trajik değil mi???

 bu fsi n kötü olduğu anlamına gelmiyor.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;73472
bu fsi n kötü olduğu anlamına gelmiyor.

 
Kötü dememiş zaten:); "trajik" hakikaten.:(
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;73476
Kötü dememiş zaten:); "trajik" hakikaten.:(
zamanında bizim komşu 2006 model 1,6 8v ambiente aldı. 2 ay sonra fsi golf aldım. ankara içinde adamın 3 depo yaktıı kmde ben nerdeyse 2 depo yakıyordum. bu yüzden aldıklarından beri zevkle binemediler octi kapıda çürüdü tabiri caizse. lpg yede karşı adam onuda yapmıyor.
 
 almalarınında tek sebebi skoda bayisinde hemen showroomdaki arabaymış fsi istedikleri zaman getirtmek gerek ama değmez fark koyarız  falan filan karalamalar. octi sahibi komşumuz halen yüksek sesle o adama bir güzel söver her octisine binişinde.
 
bu tarz laflar yüzünden çok şişirildi mpılar. servislerin ve bayilerinde işine geliyor. getirtmesi ucuz bakımı arızası artık ezberlemişler. fsi motoru sök desen yada gidip yetkiliye bilader nasıl çalışır bu desen onu bile bilmezler. sanayidekiler ise hiç bilmez korkar. tipik vasat usta mantığı beceremiyorsan motoru karala gitsin.
 
trajik olanda halkımızın bu oyuna çok çabuk gelmiş ve o motora razı kalmış olması.
 
ben olsam a5 almam a4 kasa alırım gider tdi alırım eğer tüketim ille şart ise.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;73477
zamanında bizim komşu 2006 model 1,6 8v ambiente aldı. 2 ay sonra fsi golf aldım. ankara içinde adamın 3 depo yaktıı kmde ben nerdeyse 2 depo yakıyordum. bu yüzden aldıklarından beri zevkle binemediler octi kapıda çürüdü tabiri caizse. lpg yede karşı adam onuda yapmıyor.
 
almalarınında tek sebebi skoda bayisinde hemen showroomdaki arabaymış fsi istedikleri zaman getirtmek gerek ama değmez fark koyarız falan filan karalamalar. octi sahibi komşumuz halen yüksek sesle o adama bir güzel söver her octisine binişinde.
 
bu tarz laflar yüzünden çok şişirildi mpılar. servislerin ve bayilerinde işine geliyor. getirtmesi ucuz bakımı arızası artık ezberlemişler. fsi motoru sök desen yada gidip yetkiliye bilader nasıl çalışır bu desen onu bile bilmezler. sanayidekiler ise hiç bilmez korkar. tipik vasat usta mantığı beceremiyorsan motoru karala gitsin.
 
trajik olanda halkımızın bu oyuna çok çabuk gelmiş ve o motora razı kalmış olması.
 
ben olsam a5 almam a4 kasa alırım gider tdi alırım eğer tüketim ille şart ise.
FSI'la MPI'yın 100 km yakıt verilerini söyleyebilir misiniz ? bu benim için önemli. bariz bir fark farsa FSI alıp geçeceğim. açıkçası tasarruf yapacağım derken lpg den de yorgunum ben biraz.
LPG motordaki sorunları 2 ile çarpıyor. diğer öğretmen arkadaşlar cumartesi evlerinde dinlenirken ben sabahın köründe sanayide ilk sırayı almaya çalışıyorum.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Arabam.com testlerinde 100 km'de 0.5 litre gibi bi fark var mpi fsi arasında... günlük hayatta nedir bilemiyorum...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;73483
FSI'la MPI'yın 100 km yakıt verilerini söyleyebilir misiniz ? bu benim için önemli. bariz bir fark farsa FSI alıp geçeceğim. açıkçası tasarruf yapacağım derken lpg den de yorgunum ben biraz.
LPG motordaki sorunları 2 ile çarpıyor. diğer öğretmen arkadaşlar cumartesi evlerinde dinlenirken ben sabahın köründe sanayide ilk sırayı almaya çalışıyorum.

 
ortalama %10-15 lt olarak farkeder. senede kaç km yaptığınıza bağlı.


octaviaman

  • Ziyaretçi
mpi ve fsi meselesi çok konuşulmuş olsa da yeri geldiği için söylemek istedim.
 
Karma tüketim olarak fsi, mpi dan 0,6 lt az yakıyor.Yoğun şehir içi trafiğin de bu fark 1,5 lt.Sadece ekonomi olarak düşünüldüğünde tartışmaya açık..
 
fsi şehir içi kullanımında alt devirlerde mpi a göre biraz ağır,fakat üst devirlerde ataklığı çok iyi ,ne de olsa 115 HP.
 
Şehir içinde mpi alt devirlerde oldukça atak.Yüksek devirlerde tatlı tatlı hizlanmayı seviyor.Devirden düşmedikten sonra uzun yol performansı da tatminkar.(Yaşayan bilir)
 
Mpi motor, Fsi motordan daha az sorunlu...(Mpi dan eminim,fsi için servisler böyle söylüyor,istisnalar olabilir).Mpi Yakıt da seçmez pek.
 
LpG takılacaksa mpi motor tercih edilmeli.
 
Netice itibariyla ikisininde + ve - leri var.Birine kötü diğerine iyi demek haksızlık olur.
 
Ben 2008  senesinde aracımı alırken,(Mpi elegance),fsi ve mpi arasında kalmıştım.Forumlarda istişare haricinde, vw ve skoda yetkili ve özel servis ustalarını dolaşıp danışmıştım.O zaman için Servisler tarafından %90 mpi tavsiyesi edilmesi nedeniyle tercihimi o yönde kullandım.Aracımdan çok memnun kalmıştım.Bazen sattığıma üzülüyorum.
 
Şu an ikisi arasında kalsam sırf değişiklik olsun diye fsi alabilirim.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;73483
FSI'la MPI'yın 100 km yakıt verilerini söyleyebilir misiniz ? bu benim için önemli. bariz bir fark farsa FSI alıp geçeceğim. açıkçası tasarruf yapacağım derken lpg den de yorgunum ben biraz.
LPG motordaki sorunları 2 ile çarpıyor. diğer öğretmen arkadaşlar cumartesi evlerinde dinlenirken ben sabahın köründe sanayide ilk sırayı almaya çalışıyorum.

Alıntı yapılan: turker;73485
Arabam.com testlerinde 100 km'de 0.5 litre gibi bi fark var mpi fsi arasında... günlük hayatta nedir bilemiyorum...

Alıntı yapılan: mayham85;73486
ortalama %10-15 lt olarak farkeder. senede kaç km yaptığınıza bağlı.

Alıntı yapılan: octaviaman;73572
mpi ve fsi meselesi çok konuşulmuş olsa da yeri geldiği için söylemek istedim.
 
Karma tüketim olarak fsi, mpi dan 0,6 lt az yakıyor.Yoğun şehir içi trafiğin de bu fark 1,5 lt.Sadece ekonomi olarak düşünüldüğünde tartışmaya açık...

 
Arada ciddi bir tüketim farkı olsa da, FSI tercihinin ana sebebi ekonomi olmamalı. Zira benzinin birim fiyatı bu kadar yüksekken şehir içinde 8 litre yerine 7.5 litre yakmanın LPG ve dizele kıyasla çok ciddi bir kârı kalmıyor.
 
 
Yani MPI + LPG kombinasyonu düşünen kişilerin FSI'nin ekonomosine aldanmamasında fayda var. Ama "mümkünse LPG'siz kullanmak istiyorum" diyen bir kullanıcı da MPI yerine FSI kullanarak ekonomi anlamında ciddi bir avantaj elde etmiş olur.:ok:
 
 
 
 
Alıntı yapılan: octaviaman;73572
fsi şehir içi kullanımında alt devirlerde mpi a göre biraz ağır,fakat üst devirlerde ataklığı çok iyi ,ne de olsa 115 HP.
 
Şehir içinde mpi alt devirlerde oldukça atak.Yüksek devirlerde tatlı tatlı hizlanmayı seviyor.Devirden düşmedikten sonra uzun yol performansı da tatminkar.(Yaşayan bilir)

 
Bu FSI-MPI arasındaki "alt devirler" konulu yanılgı, teknik bilgi paylaşımı bölümünde 105'lik motor ile alakalı başlıkta da tartıştığımız üzere AKL-BCB kodlu (yani 105'lik 16V- 102'lik 8V) motorların arasındaki karşılaştırmadan kaynaklanıyor. Yani aslında daha önce grafiğini de foruma eklediğim üzere (teknik bilgi paylaşım bölümü, fabia güç grafikleri isimli sabit başlıkta) FSI motor, VW gruptaki güncel her atmosferik 1.6 motordan her devirde daha fazla tork üretiyor.
 
Ha bu alt devirlerin canlılığına garanti değil; uzun oranlı bir şanzımanla araç alt devirlerde aciz bir şekilde çırpınmak zorunda da kalabilir. Ama işin ilginci, FSI motorlu Octavia'da FSI'nin ekonomik özelliğini baltalayacağı bile düşünülebilecek şekilde kısa oranlı (en azından MPI'den uzun olmayan) bir şanzıman kullanılmış. Yani aradaki 30 kg civarındaki ağırlık farkına rağmen (FSI'li araç doğal olarak daha ağır) FSI'nin alt devirlerde MPI'ye göre zayıf olması pek olası değil. (tabii bu konuda forumumuzda bulunan Octavia A5 dişli oranlarının tam doğrulukta olduğunu varsayıyorum) 3000 devir seviyesinden sonra ise FSI 6000'lere kadar gümbür gümbür hizmeti zaten tereddütsüz olarak verecektir.:ok: (gümbür gümbür dedim; zira hemen her FSI testinde FSI motorun biraz gürültülü olduğu rapor edilmiş:D Direkt enjeksiyona bağlı bir durum olsa gerek:knp:)
 
 
================================
 
 
Öte yandan; Octavia A5 MPI de kesinlikle küçümsenecek gibi değil. Şanzıman oranları gayet iyi ayarlanmış. Performans bakımından FSI kadar başarılı olmasa da kullanımda sıkıntı yaratacağını da sanmıyorum. Yalnız bolca yakıt harcayacak işte...
 
 
 
=================================
 
 
EK: Bu linkte baksettiğim tork grafiklerini inceleyebilirsiniz. FSI-MPI kıyaslaması alt mesajlarda mevcut.
 
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=328
 
 
Ayrıca Octi A5 şanzıman oranları da alttaki linkten görülebilir.
 
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=127
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2010, 15:38:48 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]