FSI'la MPI'yın 100 km yakıt verilerini söyleyebilir misiniz ? bu benim için önemli. bariz bir fark farsa FSI alıp geçeceğim. açıkçası tasarruf yapacağım derken lpg den de yorgunum ben biraz.
LPG motordaki sorunları 2 ile çarpıyor. diğer öğretmen arkadaşlar cumartesi evlerinde dinlenirken ben sabahın köründe sanayide ilk sırayı almaya çalışıyorum.
Arabam.com testlerinde 100 km'de 0.5 litre gibi bi fark var mpi fsi arasında... günlük hayatta nedir bilemiyorum...
ortalama %10-15 lt olarak farkeder. senede kaç km yaptığınıza bağlı.
mpi ve fsi meselesi çok konuşulmuş olsa da yeri geldiği için söylemek istedim.
Karma tüketim olarak fsi, mpi dan 0,6 lt az yakıyor.Yoğun şehir içi trafiğin de bu fark 1,5 lt.Sadece ekonomi olarak düşünüldüğünde tartışmaya açık...
Arada ciddi bir tüketim farkı olsa da, FSI tercihinin ana sebebi ekonomi olmamalı. Zira benzinin birim fiyatı bu kadar yüksekken şehir içinde 8 litre yerine 7.5 litre yakmanın LPG ve dizele kıyasla çok ciddi bir kârı kalmıyor.
Yani MPI + LPG kombinasyonu düşünen kişilerin FSI'nin ekonomosine aldanmamasında fayda var. Ama "mümkünse LPG'siz kullanmak istiyorum" diyen bir kullanıcı da MPI yerine FSI kullanarak ekonomi anlamında ciddi bir avantaj elde etmiş olur.:ok:
fsi şehir içi kullanımında alt devirlerde mpi a göre biraz ağır,fakat üst devirlerde ataklığı çok iyi ,ne de olsa 115 HP.
Şehir içinde mpi alt devirlerde oldukça atak.Yüksek devirlerde tatlı tatlı hizlanmayı seviyor.Devirden düşmedikten sonra uzun yol performansı da tatminkar.(Yaşayan bilir)
Bu FSI-MPI arasındaki "alt devirler" konulu yanılgı, teknik bilgi paylaşımı bölümünde 105'lik motor ile alakalı başlıkta da tartıştığımız üzere AKL-BCB kodlu (yani 105'lik 16V- 102'lik 8V) motorların arasındaki karşılaştırmadan kaynaklanıyor. Yani aslında daha önce grafiğini de foruma eklediğim üzere (teknik bilgi paylaşım bölümü, fabia güç grafikleri isimli sabit başlıkta) FSI motor, VW gruptaki güncel her atmosferik 1.6 motordan her devirde daha fazla tork üretiyor.
Ha bu alt devirlerin canlılığına garanti değil; uzun oranlı bir şanzımanla araç alt devirlerde aciz bir şekilde çırpınmak zorunda da kalabilir. Ama işin ilginci, FSI motorlu Octavia'da FSI'nin ekonomik özelliğini baltalayacağı bile düşünülebilecek şekilde kısa oranlı (en azından MPI'den uzun olmayan) bir şanzıman kullanılmış. Yani aradaki 30 kg civarındaki ağırlık farkına rağmen (FSI'li araç doğal olarak daha ağır) FSI'nin alt devirlerde MPI'ye göre zayıf olması pek olası değil. (tabii bu konuda forumumuzda bulunan Octavia A5 dişli oranlarının tam doğrulukta olduğunu varsayıyorum) 3000 devir seviyesinden sonra ise FSI 6000'lere kadar gümbür gümbür hizmeti zaten tereddütsüz olarak verecektir.:ok: (gümbür gümbür dedim; zira hemen her FSI testinde FSI motorun biraz gürültülü olduğu rapor edilmiş:D Direkt enjeksiyona bağlı bir durum olsa gerek:knp:)
================================
Öte yandan; Octavia A5 MPI de kesinlikle küçümsenecek gibi değil. Şanzıman oranları gayet iyi ayarlanmış. Performans bakımından FSI kadar başarılı olmasa da kullanımda sıkıntı yaratacağını da sanmıyorum. Yalnız bolca yakıt harcayacak işte...
=================================
EK: Bu linkte baksettiğim tork grafiklerini inceleyebilirsiniz. FSI-MPI kıyaslaması alt mesajlarda mevcut.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=328 Ayrıca Octi A5 şanzıman oranları da alttaki linkten görülebilir.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=127
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2010, 15:38:48 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]