škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Az Yakmak

Ziyaretçi · 428 · 145247

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı meto_meto

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
mükemmel bir yakıt tüketimi walla
:wsh2:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;107846
Damn right SEAHAWK'cım.
 
Ama bak şu var, 1500 devirde 4. veya 5.viteste yakıt pompasını falan zorluyor olacaksın aracı hızlandırmak istediğinde, TDI kudretinden çok yoksun kaldığın bir devir.
 
Ben o 3.5 litre ortalamaları falan 4.-5. vites 1750 rpm dolaylarında tutturuyorum fakat asla hızlanmak istediğimde ordan gaza basmıyorum, vites düşürüyorum. Sabit gideceksem gidiyorum o devirde ama hızlandırmak istediğimde asla sıkıntıya sokmam cihazı, direk 2500 rpm denk gelecek şekilde düşürrüm vitesi ve tüketimine fazla takılmam ortalamamı 0.1 lt bile etkileyeceğinden bile şüphe olan bir durum için, zaten hızlan sora yine sabitlen gazı azalt az yakışa geçtiğini sende biliyorsun.
 
 
Yüksek vites-düşük devir ıkına sıkına hızlandırdığın zaman çok çok güvendiğim ve asla sanayi kasabı olmayan kalın bir ustam yakıt pompasını sıkıntıya düşürebileceğimi tembihlemişti sıkıntılı ivmelenme durumlarında.
 
 
Yani sonuç olarak normal düz gidişte ben kendim zaten 1500-1750 rpm kullanıyorum, ama yokuştur, hızlanmadır gibi durumlarda asla ordan gaza asılmıyorum.

 
Abi ben şu açıdan şüphedeyim: Yakıt pompasının zorlanması için çok fazla yakıt pompalıyor olması lazım değil mi ? Yani bizim uzun süredir o hayalini kurduğumuz aşırı zengin karışımın falan oluşması lazım. Ama dikkat ettim, 1200 devirde pedalı dibe vurup beklediğim zaman ne duman oluşuyor (tabii aynadan görüldüğü kadarıyla) ne de yol bilgisayarına göre saçma/aşırı bir tüketim oluşuyor. Burda benim tahminim motorun belli bir istekten fazlasını zaten karşılamadığı yönünde. Yani sana varını yoğunu sunmak için son bir ümit deyip çokca yakıt pompaladığını sanmıyorum. Sanırım beyinden gelen emir motorun kendini koruması yönünde. Hani o eski "ne basarsan onu yiyen" karbüratörlü sistemlerden farklı olarak...
 
Ha bir de gazın dibine basmak dedim; ama bu sadece uç bir örnekti. Önceki mesajımda belirttiğim "ekonomi" çalışmalarında gaz gene de gayet yumuşak kullanılıyor.
 
 
 
Senin tekniğini iyice bir netleştirelim ama; kendim onu da denemek istiyorum. Sen yanılmıyorsam duran aracı seyir hızına ulaştırırken her viteste çok hafif gaz vererek devir saatini yavaş yavaş 2500 devire tırmandırıp vites büyüterek hızlanma taraftarısın ? Doğru anlamış mıyım ?
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Valla ben 1200 devirde gidemiyorum 4-5. viteslerde ??? Bırak oralardan gaza basmayı...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;108079
Valla ben 1200 devirde gidemiyorum 4-5. viteslerde ??? Bırak oralardan gaza basmayı...

 
Yok yahu, 1200 sembolik bir değer.:D Ha o devirde de gittiğim oluyor ama onun için eğim lazım. Yani iniş.:ok:
 
Bir de önceki yazının son paragrafını cevaplasan.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Senin tekniğini iyice bir netleştirelim ama; kendim onu da denemek istiyorum. Sen yanılmıyorsam duran aracı seyir hızına ulaştırırken her viteste çok hafif gaz vererek devir saatini yavaş yavaş 2500 devire tırmandırıp vites büyüterek hızlanma taraftarısın ? Doğru anlamış mıyım ?


Absolutli rayt.

Ama yinede her vites için 2500 değil. 3. vitese kadar küçük bir V8 edâsında kullandığımı söliyebilirim. 2000 ve üstüne 1-2 de hiç çıkmıyom desem yalan değil, 3'ten sonra 2200 de atıyorum diyelim ve 4. viteste 1750 altına inmem, 5. viteste ise 2250 sabiti gitmeye çalışırım yokuş gelirse dik-hafif farkmaz 4'lerim. Burda yolun durumuna göre belki 5'te kalınsa daha az yakabilir ama ben o flexibilite yoksunluğundan nefret ediyorum.

Hani böle basar basmaz sakız gibi olmuyor ya 1750-2000 lerde 5. viteste, nefret ediyorum. Böle bı sarsıntı bi gerinti bi ıhınımınını vurmalı bi efekt o 2250 devir aşılana kadar, hiç bana göre değil, direk 4 :D

Yani ille her vites için 2500 gibi bişey falan yapmıyorum :D 2500 devir görmeden okula gittiğim oluyor belkide 24 km boyunca :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
İyide o 5.viteste hıklamalar iyi değil deniyor turbolu dizellerde??

Ben onca yüke rağmen bugün 5.6 lt'yi geçemedim..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;108170
İyide o 5.viteste hıklamalar iyi değil deniyor turbolu dizellerde??

Ben onca yüke rağmen bugün 5.6 lt'yi geçemedim..

Değil değil iyi değil, yapmayın zati asla yapmam tavsiyede etmem, düşük devir yüksek vites bi tecük tatlı meyil aşağı olunca yeğdir :ok:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;108170
İyide o 5.viteste hıklamalar iyi değil deniyor turbolu dizellerde??
 
Ben onca yüke rağmen bugün 5.6 lt'yi geçemedim..

Alıntı yapılan: hakanerdogan;108185
Değil değil iyi değil, yapmayın zati asla yapmam tavsiyede etmem, düşük devir yüksek vites bi tecük tatlı meyil aşağı olunca yeğdir :ok:

 
Tabii, kimseye tavsiye edemeyiz böyle bir şeyi. Ama zaten bu 5. vites olayı da uç bir örnek; 5. viteste 1200 falan değil 2000 devir ile bile çok sevindirik gitmiyor araç.
 
Belirttiğimiz gibi, bazı özel durumlar için geçerli. :)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
çok güzel değerler tebrik ederim çok sabır isteyen bir iş :)

birazdan ben de son durumu fotoğraflayacağım

bu arada 1.2 roomi veya fabia kullanıcılarının yakıt durumları ne alemde :)

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Bizim arabalarda gaz pedalı semboliktir :) tüm kontroller ECU'dadır, ne basarsan bas o programına göre davranır her zaman. Sadece ECU'ya bir insanın bindiğini ve kullanmaya başladığını haber veren bir mekanizmadan başkası değildir. Mekanik sistemler dışında kolay kolay diğer kısımlara kullanım bazlı zarar vermek zordur o nedenle, çünkü zaten besleme, ateşleme v.s ECU tarafından kontrol edilir tamamen. (belirlenen minimum-maksimum program aralığındaki değerlerde) ECU üzerinden pedal tepkilerini yazılımsal değiştirmek mümkün, işte o zaman işler değişir. Tabi bu beraberinde sarfiyat üzerinde negatif etkiler getirir ama arabanın gidişi alakasız bir hal alır. Fabia'da bu değerler oynandığı zaman araba kimlik değiştiriyor resmen lakin sarfiyat saçma sapan değerlere ulaşıyor, en gazcı adam bile o değerleri görmektense vazgeçiyor hayallerden, o derece :hanz:


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle


Uploaded with ImageShack.us

depoyu shellde fulledim ve km yi 0 ladım

araç daha rodajı atlatmadı gördüğünüz üzere ve %80-85 şehir içi kullanıldı.

şehir dışı kullanımda da 85-90-100 ile seyrettim. 5 kişiydik ve klima hep açıktı.

aracı az yaktırmak için kasmadım zaten aracı yeni yeni tanıyorum

birkaç gündür de annem şehir içi kullanıyor o benden beter 1. viteste yığdırıyor aracı :)

pek gerçekçi değil ama bir kere de uzun yol yapınca değerleri foruma koyacağım

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;108228
Bizim arabalarda gaz pedalı semboliktir :) tüm kontroller ECU'dadır, ne basarsan bas o programına göre davranır her zaman. Sadece ECU'ya bir insanın bindiğini ve kullanmaya başladığını haber veren bir mekanizmadan başkası değildir. Mekanik sistemler dışında kolay kolay diğer kısımlara kullanım bazlı zarar vermek zordur o nedenle, çünkü zaten besleme, ateşleme v.s ECU tarafından kontrol edilir tamamen. (belirlenen minimum-maksimum program aralığındaki değerlerde) ECU üzerinden pedal tepkilerini yazılımsal değiştirmek mümkün, işte o zaman işler değişir. Tabi bu beraberinde sarfiyat üzerinde negatif etkiler getirir ama arabanın gidişi alakasız bir hal alır. Fabia'da bu değerler oynandığı zaman araba kimlik değiştiriyor resmen lakin sarfiyat saçma sapan değerlere ulaşıyor, en gazcı adam bile o değerleri görmektense vazgeçiyor hayallerden, o derece :hanz:

 
İşte benim bahsettiğim konu bu idi ya... Hani öyle çılgınca bir yakıt pompalansa ilk başta tüketim aşırı olur, sonra egzozdan deli gibi duman çıkar değil mi ? (yakıtın verimli yakılamadığını varsayıyorum)
 
Ama gene de düşük devirlerde gaza asılmak pek doğru değil tabii. Bir kere o gaza o kadar asılmak gerekiyorsa ortada bir verimsizlik var demektir. En temiz genellememi yaptım. İlk 3 viteste gayet düşük devirler yerine göre (yük, eğim vb.) kullanılabilir. Biraz daha hızlı kullanımlarda ise 4. ve 5. viteste iken 1500'devirden itibaren kullanıyorum. Genelde 1750 devirde seyir. Tırmanışlarda da 5. vites 1750 devri koruyorum. Çok çok kabadayı bir yokuş ise, 1500 devre kadar düşüyorum. Yani gazı yardırmıyorum. Derhal 4. vitese inip orda daha makul bir gaz pedalı itişi ile gene aynı devirlerde tırmanıyorum.
 
Bu kullanım tazı en iyisidir diye garanti veremem; ama şu an en düşük tüketim değerimi bununla elde etmiş durumdayım. Eski tüketim değerimden bariz bir şekilde daha iyi.:)
 
 
Bütün bunlarda gene en önemlisi yol bilgisayarı takibi. Defalarca kez Hakan'ında dikkat çektiği "ayağını accık gaz pedalından çekme" tekniğini kullandım. Fark etmeden gereğinden fazla bastığımız oluyor doğal olarak.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;111883
Bütün bunlarda gene en önemlisi yol bilgisayarı takibi. Defalarca kez Hakan'ında dikkat çektiği "ayağını accık gaz pedalından çekme" tekniğini kullandım. Fark etmeden gereğinden fazla bastığımız oluyor doğal olarak.:ok:

Sırrımız oydu :lol:

Harbiceddin fark yapar, gerekli hıza gelince aynı basıklıkta kalınca 5 çeken motor azıcık öncüleyince pedalı 3'lere iniyor. :)


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
50 tl lik benzinle 215 km yol yaptım

%60 ş.içi %40 uzun yol

uzun yolda 100-110-120 seyrettiğim oldu 90 ın altına hiç düşmedim 95 civarı gittim

klima ara ara 20 derecede açıktı

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
favorit ile adana içi en fazla 4 vitese kadar çıkabiliyorum.hızım ise en fazla 50-60 civarı oluyor,dahada az yaktırmak istiyorsam 3 vites 35-40 km hız takılıyorum.4-5 ay önce 10 liraya 30 km üstü götürmüştü.
eskiler demiş ya düşük hız yüksek vites çok yaktırır.bıraksınlar gitsinler torunlarını sevsinler diyorum onlara..:D