škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Az Yakmak

Ziyaretçi · 428 · 145315

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: demir_01;111891
favorit ile adana içi en fazla 4 vitese kadar çıkabiliyorum.hızım ise en fazla 50-60 civarı oluyor,dahada az yaktırmak istiyorsam 3 vites 35-40 km hız takılıyorum.4-5 ay önce 10 liraya 30 km üstü götürmüştü.
eskiler demiş ya düşük hız yüksek vites çok yaktırır.bıraksınlar gitsinler torunlarını sevsinler diyorum onlara..:D


Onu dizel için demişlerdir, hatta kamyoncuymuşlardır, zira enjeksiyonlu ve hava ile yürür cihazlar olduklarından mütevellit diye düşünüyorum.

Yoksa karbüratörlüde boğazı ne kadar az açarsan o kadar az yakar, boğazın açılımıda neye bağlı, gazın ne kadar basılı olduğuna :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;111890
50 tl lik benzinle 215 km yol yaptım

%60 ş.içi %40 uzun yol

uzun yolda 100-110-120 seyrettiğim oldu 90 ın altına hiç düşmedim 95 civarı gittim

klima ara ara 20 derecede açıktı


1.2 miydi sizin??

Cidden çok iyi bir değer..

Benim şehir içi 1.2 roomi ile 50 TL yakıt ile max. 170 km menzil...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;111883
İşte benim bahsettiğim konu bu idi ya... Hani öyle çılgınca bir yakıt pompalansa ilk başta tüketim aşırı olur, sonra egzozdan deli gibi duman çıkar değil mi ? (yakıtın verimli yakılamadığını varsayıyorum)
 
Ama gene de düşük devirlerde gaza asılmak pek doğru değil tabii. Bir kere o gaza o kadar asılmak gerekiyorsa ortada bir verimsizlik var demektir. En temiz genellememi yaptım. İlk 3 viteste gayet düşük devirler yerine göre (yük, eğim vb.) kullanılabilir. Biraz daha hızlı kullanımlarda ise 4. ve 5. viteste iken 1500'devirden itibaren kullanıyorum. Genelde 1750 devirde seyir. Tırmanışlarda da 5. vites 1750 devri koruyorum. Çok çok kabadayı bir yokuş ise, 1500 devre kadar düşüyorum. Yani gazı yardırmıyorum. Derhal 4. vitese inip orda daha makul bir gaz pedalı itişi ile gene aynı devirlerde tırmanıyorum.
 
Bu kullanım tazı en iyisidir diye garanti veremem; ama şu an en düşük tüketim değerimi bununla elde etmiş durumdayım. Eski tüketim değerimden bariz bir şekilde daha iyi.:)
 
 
Bütün bunlarda gene en önemlisi yol bilgisayarı takibi. Defalarca kez Hakan'ında dikkat çektiği "ayağını accık gaz pedalından çekme" tekniğini kullandım. Fark etmeden gereğinden fazla bastığımız oluyor doğal olarak.:ok:


İşin içerisine sabiti olmayan o kadar çok parametre giriyor ki aslında, ayıklayıp ortaya net net birşey dökmek zor oluyor yeri geliyor.
Gözlemlediğim o kadar çok şey var ki, hele bu son benzin zamlarından sonra çok daha fazla Ar-Ge'ye verdim kendimi :)
Karma diyebileceğim bir kullanıma sahibim, şehiriçi ve çevre yolu olarak. Malum İstanbul'dayız, tipik ve efsane bir trafiğe sahibiz, lakin bazı noktalarda kasmayla karışık bir kullanımda benim arabada şu anda değişimleri elde etmeyi başardım :) Bu konuda ki veri dayanak noktam yol bilgisayarı verileri tabi, hoş ortada gözle görülür farklarda var, benzin istasyonuna daha az uğramak gibi :hanz:

Çevre yolunda vitesi 5'e atıp, deviri ve hızıda sabitleyip giderken bazen ortalama sarfiyat gözümü tırmalar nedense, çok gelir gözüme :hanz: O sırada yaptığım işlem pedal üzerinde ayağımı hafifçe geri çekerim, hızım ve devirim belki oynar oynamaz bile böyle çok az etkilenir lakin o sırada 5.5-5.6 gibi olan değerler 4.2-4.4 gibi değerlere iner, bakıyorum araba gidiyor mu gidiyor , götürmekte zorlanan birşey yok neden fazla yaksın, buna dikkat etmesem aynı bölgeyi belki 5.6-6 ile tamamlayacağım,4'lü değerler varken neden olsun :)
Sırf camları 2 parmak açık tutmakla kapalı tutmak arasında 1 litreden fazla fark oluyor :) Camı açıyorum 6.5 camı kapıyorum 5.5 oluyor değer :) (yol düz, devir hız sabit,aynı anda arka arkaya deniyorum) o içeri giren hava dahi sarfiyatı etkiliyor direk:)
Rampalara girmeden keşke hangi devir viteste olacağını önceden söyleyen sistem olsa, rampa içerisinde vites değişimi berbat durum :) Lakin burada gözüme çarpan gene bir durum var. Rampaya girdiniz ve öyle bir rampaki girdiğiniz gibi çıkabileceğiniz bir rampa. Gene bu ortalama değeri değişim gösterebiliyor :) ayağını oynat oynatma, çünkü ECU gaz beslemesi yapıyor, kendi belirlenen değerleri içerisinde gaz veriyor arabaya :hanz: Hiçbir şeyi kımıldatmadan girdiğim rampa içerisinde 6.5 olan ortalama 6.8 oldu, en başta belirttiğim ECU'nun kontrol mekanizması bu, yani aslında bazı şeyler bizim elimizde bile değil, hayır diyor sokuyor burnunu :hanz: devirdeki o milim kımıldamalar bile buna neden oluyor, aslında vermesede gidecek araba, iddia ediyorum :hanz:
Ama özellikle düz yolda arabanın nefes ala ala rahat rahat geniş geniş gittiği zamanlar kesinlikle pedal üzerindeki basınçta güncelleme yapmak lazım :hanz: ortalama sarfiyat kesinlikle değişim gösteriyor :hanz:
Birde şu rampa olayına çözüm bulsam ne güzel olacak:hanz:


06lkn66

  • Ziyaretçi
hakan abi bi çözüm yazmıştı buraya rampaya girmeden önce biraz gaz verip rampayı kasmadan gaza yüklenmeden çıkıyorum demişti tabi bilmem tdı makine içindi bu söylediği ben hiç benzinli kullanmadım:D


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;111921
1.2 miydi sizin??

Cidden çok iyi bir değer..

Benim şehir içi 1.2 roomi ile 50 TL yakıt ile max. 170 km menzil...

evet gökhan abi 1.2 fabia 2010

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Yol bilgisayarı az yakmak için bir nimet bence :) Kullanım tarzınız değişiyor.


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
İkinci bir nimet ise hız sabitleyicidir . Ayağının ayarı daha izi cruise controlün.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Hız sabitleme ve yol bilgisayarı olayına tamamen katılıyorum
sihirli hızlara sabitleyince efsane az yaktırıyor hiç kasmadan :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
En son yakıt aldığım 5 günden beridir ciddi ekonomik kullanıyorum aracı..

Işık yandıktan sonra yaklaşık 15 km daha sonra gidip yakıt almıştım.

50 TL lik yakıt aldım..

Şehir içi kullandım şu ana kadar.

Ekonomik kullanmaya yönelik ne varsa uygulamaya çalıştım..100'ü hiç geçmedim desem yeridir...

Farlar hep açıktı&xenon kit devrede idi.(gerçi daha az elektrik tüketimi oluyor)
Radyo,teyp,amfi hep açıktı.
En az 2 kişi, en fazla 4 kişi ve yükle yolculuk ettim.
Geçen sürede klima açık kalma süresi 1 saat falandır yaklaşık..
Lastik basınçlarını kontrol ettim.
Araçtaki gereksiz ağırlıkları çıkarttım.Sadece zaruri stepne, woofer, amfi,yangın söndürücü ve kriko gibi malzemeler kaldı.Detailing ürünlerini eve postaladım :D
Genelde hava sıcaklığı 25-30 derece arası idi.
Aracın bakımı daha yeni yapıldı.Filtreler ve yağ daha 2 aylık..
Yakıtı TOTAL'den aldım.
Evden çıkıp durmadan yaptığım km en az 5 km'dir.
Eve çıkarken 2 km lik dik bir rampa çıkmak zorundayım ve trafik sıkışıyor çoğu zaman.
Şehir içi boş yoldaki hızım 50-60-70 km/h arası seyrediyordum.Genelde..Ara ara 80-90 km/h bandına çıktım tabi.
Toplamda 4 çizgi çıktı yakıt aldıktan sonra..

Temsili resim.





Şimdilik ayrıntılar bu kadar.

Şu an 2 çizgi kaldı. 95 km yol yaptım.Bakalım ne kadar dayanacak..:) Zaten bu ölçüm eğer beklediğim gibi giderse en ekonomik tüketim değerlerini elde etmiş olacağım.1.2 roomi için sanırım dahada düşük yakıt tüketimi söz konusu olmaz :)

Aracın boş ağırlığı 1200 kg (yaklaşık)

Bundan sonraki testte devirli kullanım yaparak test edeceğim.Yine aynı yerden yakıt alarak.Tabi çok güvenilir bir test olmasada iş görür :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı megamania

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Maşallah, gerçekten az yakmış roomster.
70-620 Passed
70-290 Passed
70-291 Passed
70-299 Passed MCSA
70-293 Pending


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Dün golf gti ile ankaraya gidp geldik. 640 km yol yaptık ortalama tüketimimiz 7,4 civarıydı yanlışm yoksa park ettiğimde menzil değeri yol bilgisayarında 110 km idi. daha yarının hemen altındaki çizgide idi :)

yol sırasında bir kaç kez 270 e çıkmamız arada kısa bir sre 200-240 arası gitmiş olmamız haricinde pek bir zorlamamız olmadı. ankara içinde bir iki kez kalkıştı ara hızlanmaydı falan ufak tefek şeyler yaptık kalan kısım hız sabitleme açık sabit hızla :)

gti sahibi arkadaşımın eski 1,6 aracı bu değerleri bu tarz bir  kullanımla hiç bir zaman görememişti. (1,6 8v leon) ben şahidim ne kadar kastıysam 7 lt nin altına indirememiştim istanbuldan eskişehire gelirken geçen sene. (ortalama 80-100 arası hızlarla)

kısmetse satarsam benimde alacağım motor artık 1,8 tfsi yada 2,0 tfsi gibi bir makine olacak 1600 cc atmosferik gibi o kasaları taşımaktan aciz motorlar kaybetti artık.

hem tüketim hem zevk için aracı çekecek doğru bir motor seçmek gerek diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2010, 03:09:59 Gönderen: mayham85 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: demir_01;111891
favorit ile adana içi en fazla 4 vitese kadar çıkabiliyorum.hızım ise en fazla 50-60 civarı oluyor,dahada az yaktırmak istiyorsam 3 vites 35-40 km hız takılıyorum....
Eğer gittiğin yol düz ise, 4. viteste 50 km/s' ye sabitle. O zaman en az tüketimi yakalayabiliyorsun.
Alıntı yapılan: FF;111964
...Rampalara girmeden keşke hangi devir viteste olacağını önceden söyleyen sistem olsa, rampa içerisinde vites değişimi berbat durum...
Rampaya girmeden önce ayağını gazdan çekip vitesi 4' e alıp 5. viteste gittiğin devirde sabitlersen motoru gene az yakacaktır. Aynı devirde 4. vites dişlisini 5. vites dişlisinden daha rahat çevirir motor.:wnk:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;112696
Eğer gittiğin yol düz ise, 4. viteste 50 km/s' ye sabitle. O zaman en az tüketimi yakalayabiliyorsun.

Rampaya girmeden önce ayağını gazdan çekip vitesi 4' e alıp 5. viteste gittiğin devirde sabitlersen motoru gene az yakacaktır. Aynı devirde 4. vites dişlisini 5. vites dişlisinden daha rahat çevirir motor.:wnk:


İşte o rampayı burada anlatamıyorum haşmetlim, rampaya girmeden vites küçültmek bu durum için pek değil. Ben o anlık oynamaları bile hesaba katıyorum :hanz: çok ince görüyorum :hanz:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Hani gaz pedalımız elektronikti? Elektronikse o zaman ihtiyaca göre gazı kendisi belirlemiyor mu? Hani gaza basıp giderken, baktık gerek yok milimetrik geri çekiyoruz ya ayağımızı pedaldan.O zaman bu pedal elektronikse onu kendisi ayarlamıyor mu?Yoksa elektronik gaz pedalı tel karmaşasından kurtulmak için kullanılan bir sistemmi sadece?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı linkin20

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
vallahi bende uno varken genelde üniversite-ev arası kullanırdım. baktım, 3.5 ayda 600 tl'lik benzin gitmiş. ama öyle az yakmayla hiç uğraşamıyorum. yol boşsa basıp gidiyorum. 70-80-90 yakıt için çok uygun ama bana pek uygun değil.