škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Az Yakmak

Ziyaretçi · 428 · 145386

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;126430
5.vites 70 km en ekonomik hız bizim arabada

5. viteste TDI 90 da bile zorlanıyor 70km hız bence yanlış.


06lkn66

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;126460
5. viteste TDI 90 da bile zorlanıyor 70km hız bence yanlış.
zorlanıyor evt 4. vites istiyo doğan ama anlık tüketimi görünce hiç değiştiresi gelmiyo babamın tam depo kullanımı bi test edemedik ben oturunca direksiyona değerler alt üst oluyo:Dartık üniversiteye gidince babadan isteyecem tüketim değerlerini geçen gün anlıkta 33.5 i gördüm rampayı sara sara çıkıyodu:D


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
bizim de 530 km lik yolda tüketim 8 lt 7 kişi full bagaj klima hep açık çıkan değer :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Ercan bir türlü denk gelemedik kaç gündür :D Ben arıyorum sen müsait değilsin, sen arıyorsun ben düüğünde falan oluyorum :D

Arayıpta sorayım dedim ama burdan sorayım, Bu scangaugeII'yi kaça getirttin? Extra kablo almamız gerekiyor mu? Kalibrasyon yapılması gerekiyormuş?, bu zor bir işlemmi?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
:) Evet denk gelemedik birtürlü.

Scangauge 170 dolar shipping dahil geldi.
Kutusundan çıkanlar yetiyor, direkt obd2 portuna bağlıyorsun. kalibrasyon yok, birkaç parametre ayarlıyorsun sadece. Kalibrasyon gibi bir tek doğrulama yapıyorsun depoyu doldurduğunda. Şu akdar litre aldım diyorsun, o özelliğini hiç kullanmadım ama :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;126659
:) Evet denk gelemedik birtürlü.

Scangauge 170 dolar shipping dahil geldi.
Kutusundan çıkanlar yetiyor, direkt obd2 portuna bağlıyorsun. kalibrasyon yok, birkaç parametre ayarlıyorsun sadece. Kalibrasyon gibi bir tek doğrulama yapıyorsun depoyu doldurduğunda. Şu akdar litre aldım diyorsun, o özelliğini hiç kullanmadım ama :)

Aslında arabaya masraf yapmayı düşünmüyordum ama şu cihaz aklımı çeliyor.Ekonomi yapmama fayda sağlar diye düşünüyorum..

Anlık tüketimi, ortalama tüketimi güzel gösteriyor mu? Birde sanırım aracın beygir gücünü hesaplayabiliyormuş..?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
O özelliklerini kullanmadım henüz Gökhan.
Cihazın bir standard özellikkleri avr birde xgauge dedikleri kod vs girerek ortaya çıkan özellikleri var.

Std yetti bana:)
Anlık tüketimi gösteriyor, tepkileri hızlı. Aslıdna detaylı bir incelmee eklesem foruma fena olmayacak.

Bende arabaya para harcamayacaktım ama bu cihaz mobil istediğinde sök başka arabaya tak yada sat :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;126685
O özelliklerini kullanmadım henüz Gökhan.
Cihazın bir standard özellikkleri avr birde xgauge dedikleri kod vs girerek ortaya çıkan özellikleri var.

Std yetti bana:)
Anlık tüketimi gösteriyor, tepkileri hızlı. Aslıdna detaylı bir incelmee eklesem foruma fena olmayacak.

Bende arabaya para harcamayacaktım ama bu cihaz mobil istediğinde sök başka arabaya tak yada sat :D


Evet evet bu noktası bana cazip geliyor zaten..

İyi bir inceleme bekliyoruz o zaman..:ok:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bu arada bir noktayı belirtmek istiyorum. benim aracın sn düşük tüketim verilerinin arkasında daha yeni bakımdan çıkmış olması doğru yağ kullanılmış olması ve filtrelerinin tertemiz olması yakıtın iyi yerden  alınmış olması gibi etkenler var. hepsi birbirini ciddi şekilde etkiliyor ekonomide.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;125944
Yol bilgisayarına git gide daha çok alışıyorum. Mesela 70 km hızla 5. viteste gitmek 4. vitese göre 1, 1,5 litreye yakın tasarruf sağlıyor. Bazı düz yollarda 4,5 litre/100 kmleri gördüğüm oldu 5. vites 70 km hızla. 90 km ile gidince düz yolda 5.5 litre filan gösteriyor, ki buradanda en ekonomik hızın 90 km olmadığını anlıyoruz. Denemelere devam :)

 
Kesinlikle.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: 06lkn66;126430
5.vites 70 km en ekonomik hız bizim arabada

Alıntı yapılan: dgn;126460
5. viteste TDI 90 da bile zorlanıyor 70km hız bence yanlış.

 
Belli hızlara ve viteslere çok takmayın. Bu işte 1200 devirle çok düşük tüketimle araç yürütmek de var, 2500 devirde vites büyütmek de... İlk zamanlar gözünüz sürekli kullandığınız yollarda seyir halindeyken yol bilgisayarında anlık tüketimde olsun. Sonraları kendi yönteminizi geliştirirsiniz zaten.:ok:
 
 
Yalnız kritik bir konuyu hatırlatmak lazım.
 
Daha önce Hakan vurgulamıştı; her bulduğunuz inişte cut off deyip el etek çekmemek lazım gazdan. İnişten sonra çıkış yoksa bile eğer motor freni aracı yavaşlatıyorsa, yani eğim yeterince sert değilse çok hafif bir seviyede gaz vermeye devam edin. 0.8, 1 litre anlık ortalama ile sonradan yaşayacağınız "hızlanma" ihtiyacını engellemiş olursunuz.
 
İlk denemelerde cut off işini abartıp örneğin 80'le giderken 60'a inene kadar 0 yakıyorum diye cut off kullanırdım. Ama o 60'ın sonra tekrar 80'e çıkması lazım. (ekonomi sebebiyle)
 
İşte bu yüzden gazdan çekinmeyin. :ok:
 
 
 
 
=============================================
 
 
 
Alıntı yapılan: SEAHAWK;107797
Bizim Oğuz Ziya'nın 3.20'nin o klasik anolog anlık tüketim göstergesi birkaç haftadır beni farklı bir sürüş tarzına itti...
 
Şöyle,
 
Bu adam az yakmak için 600-2000 devir aralığında kullanıyor ciddi ciddi. 6 silindirli, yemek masası büyüklüğünde bir motor var araçta, malum... Neyse, sollamaya çıkarken bizim gibi vites küçültüp gaza asılmıyor, 1800 devirde bile gidiyorsa vites büyütüyor. Normalde bu tip bir durumda aracın daha fazla yakmasını falan bekler çoğu insan aşırı düşük devir kullanımından dolayı. Ama anlık tüketim gayet de aksini söylüyor. Düşük devir kullanımında araç gerçekten de daha az yakıyor. (ne var bunda demeyin; çok düşük devir çok yaktırır diye çok yaygın bir görüş var ortada)
 
Bu araçta bu durum gene de çok beklemediğim bir şey değil. Sonuçta hacimli, atmosferik benzinli bir makineden bahsediyoruz. Ama bizim motor için de bu durumu değerlendirmeye başladım. Zira 1000-2000 arası çok yakar falan diyoruz, ama bazı şüphelerim vardı.
 
Uygun bir yerde 3. vites 1000 devirde başladım asılmaya... (bizim 1.4 TDI ile) Anlık tüketimde karşıma çıkan değerler hakikaten de çok ilginçti: 1600-1700 devre kadar nispeten düşük, 1750 civarından itibaren çıldıran bir tüketim...
 
Bu birinci nokta idi.
 
2. nokta olarak hatırlamadığım bir markanın ekonomi rehberinde çok düşük devirlerde kullanımı teşvik eden bir ifade görmüştüm.
 
3. nokta olarak bir arkadaşın otomotik vitesli 1.4 TDCI Fiestası'nın ısrarla 2000 deviri geçmeden vites büyütüp 1500 devir ile araç gezdirdiği gözüme çarptı.
 
 
 
4. nokta ise en sağlamı...
 
Bu altta gördüğünüz kadran resmi Opel'in yakıt tüketimi için özel optimize edilmiş serisine (EcoFlex) ait bir modele ait.
 

 
 
 
Bu resim çok şey anlatıyor aslında, üzerine çok şey konuşmaya gerek yok. Ama şunu eklemek lazım: Haydi bu model alt devirlerde daha rahat çalışıyor falan olsun; bizim araçta da böyle bir işaret olsa 1300'den değil de 1500'den başlasın hadi.
 
 
=============================
 
 
Bütün bunları düşünerek kullanım tarzımı buna göre adapte ettim. Deneme yapıyorum birkaç haftadır. Bilimsel veri gibi olmaz tabii; ama tesadüfi midir bilemem, gerçekten daha düşük tüketim değerleri elde ettim. Ama hala da tam emin değilim. Vites büyütüp çok düşük devirlerin kullanımının kesin daha iyi olduğ yerler var. Örneğin hafif inişlerde hız arttırırken 4. vitesle ne kadar az gaz verirseniz verin, 5. viteste gene de daha da düşük tüketim söz konusu. Ya da duran aracı sakin sakin hızlandırıyorsanız gene erken erken vites büyütüp gaza hafifçe basmak daha karlı. Gaza çoook az basarak deviri 2000 küsürlere tırmandırmak en azından yol bilgisayarından gözlediğim kadarıyla daha yüksek tüketime neden oluyor.
 
 
Gene de sizlerin de bunları deneyip gözlemlemenizi isterim. Ben belki de bakıma birkaçyüz km kaldığı ve lastik havalarım kontrolsüz olduğu için çok da istediğim mücizevi değerlere ulaşamadım. Gene de bariz bir düşüş var normal kullanımda. Ama bu fark genel sürüşü sakin ve yavaş kıldığım için de olabilir. Sizler de deneyimlerinizi paylaşırsanız daha belirgin bir fikrimiz olur.:ok:

 
 
 
Bu mesajda eklediğim resimde görülen yeşil bölgeyi bizim BNV kodlu 1.4 TDI için kendimce yeniden yorumladım.
 
Son görüşüm: Bizim araçta böyle bir eklenti yapılsaydı o yeşil işaret 1500'de başlar, 2500'de biterdi... Bitiş çok önemli değil. Asıl kritik olan başlangıç olsa gerek. Benim görüşüm bu yönde.:)
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2010, 20:01:23 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
1.2 HTP 70HP bir motor için yeşil bölge ne olmalıydı mesela?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bende tavsiye bekliyorum sabit giderken hangi vites hangi devir olmalı ekenomi yapmak için?

Genelde babam 2700 devir 5. vites olarak kullanıyor bu devir bu viteste ekonomi yaptırır mı?

Birde babam genelde vites atmadan illa 3000-3500 aralını görmesi lazım bu da fazla yakmasına neden olur mu? Yoksa 2500 devirde vites mi atmak lazım?


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Bildiğim kadarıyla son vites her zaman için ekonomi vitesidir.
Örneğin biz 6.vites 2500 devir civarındaki seyrederken en az yakıtı harcıyoruz.

Kadir sizin durumda performanslı kullanım oluyor.Motora devrini aldırarak vites değişimi yaptığınız için yakıt artıyor tabi.

Mesela bizim aracın yol bilgisayarı 2000 devire bile gelmeden vites at diye uyarı veriyor.En az yakıt için tabiki...


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;129957
Bildiğim kadarıyla son vites her zaman için ekonomi vitesidir.
Örneğin biz 6.vites 2500 devir civarındaki seyrederken en az yakıtı harcıyoruz.

Kadir sizin durumda performanslı kullanım oluyor.Motora devrini aldırarak vites değişimi yaptığınız için yakıt artıyor tabi.

Mesela bizim aracın yol bilgisayarı 2000 devire bile gelmeden vites at diye uyarı veriyor.En az yakıt için tabiki...

öle yol pcsine can kurban:D bizimki anca lastik patlar onu söyler git mazot al der başka bişey demez:hanz::hanz:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;129516
1.2 HTP 70HP bir motor için yeşil bölge ne olmalıydı mesela?

Onu bilemem abi, motorun elimde büyümüş olması lazım tam bir devir aralığı vermem için.:D Ama benim aklımdan geçen, ilk deneyeceğim aralık 2000-3000 aralığı olurdu. Hatta alt viteslerde 1500'e kadar inmek mümkün. (sabit hızlı seyir için)
 
 
Alıntı yapılan: kadir_;129954
Bende tavsiye bekliyorum sabit giderken hangi vites hangi devir olmalı ekenomi yapmak için?
 
Genelde babam 2700 devir 5. vites olarak kullanıyor bu devir bu viteste ekonomi yaptırır mı?
 
Birde babam genelde vites atmadan illa 3000-3500 aralını görmesi lazım bu da fazla yakmasına neden olur mu? Yoksa 2500 devirde vites mi atmak lazım?

 
 
Alıntı yapılan: Can;129957
Bildiğim kadarıyla son vites her zaman için ekonomi vitesidir.
Örneğin biz 6.vites 2500 devir civarındaki seyrederken en az yakıtı harcıyoruz.
 
Kadir sizin durumda performanslı kullanım oluyor.Motora devrini aldırarak vites değişimi yaptığınız için yakıt artıyor tabi.
 
Mesela bizim aracın yol bilgisayarı 2000 devire bile gelmeden vites at diye uyarı veriyor.En az yakıt için tabiki...

 
İşte bu tip ayrıntılar aracı yeterince çok kere, değişik şartlar altında dikkatlice gözleyerek kullanmış olmayı gerektiriyor. Uzaktan çok hassas bir tavsiyede bulunmak mümkün değil.:(
 
 
Yalnız Can,
 
Amacınız ekonomi ise (yani baban "yürü git la işine" demeyecekse:D) benim için bir de 6. vites 2000 devir'i deneyin. Elde ettiğiniz sonuca göre ekonomi konusunu 1.4 TSI için daha da ileri taşıyabiliriz.:ok:
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2010, 22:34:09 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]