škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Az Yakmak

Ziyaretçi · 428 · 148478

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: crash;143324
Bu iki cümle sence biraz çelişmiyormu hakancım.Her nekadar ağırlık yer çekiminin bir çarpanı olsada bu ağrılığın etkili olmayacağı anlamına gelmez.Çünkü ağırlığın sadece yer çekimine değil motorada etkisi var.Hatta bunu basit bir örnekle açıklayabiliriz.İki araç düşün.Araçlar birbirinin aynısı.Gidilen yol aynı.İklim şartları yol şartları herşey aynı.Bu araçlardan birinin bagajı dolu ve 4 kişiyle seyahat ediyor.Diğeri ise bagaj boş ve sadece sürücü var.Bu araçların aynı oranda yakıt tüketmesi imkansız.Yükü fazla olan aracın motorunun boş olana göre daha fazla zorlanacağını söylememe gerek yok sanırım.Bu zorlanmanın neticesindede tabiki yakıt tüketimi artacaktır.

Ben dönüş için söylemiştim fark olacağını, çıkarken yani.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;143358
Şehiriçi veya dışı, hızı sabit tutarsanız tüketim ciddi oranda kontrol altında oluyor. Yalnız rampalarda hızınızı değil de motor devrinizi sabit tutmalısınız.
 
Kumbağ' a giderken tüketim diye kasmadım, fakat 80-90 km/s hızda sabitlemeye çalıştım. Önüme rampa geldiğinde yavaşlamaktan çekinmedim ve gerekiyorsa 3. vitese bile düştüm. Sonuç : Yaklaşık 0,22-0,23 lira/km.

Bizim standart güzergah Beykoz-Maslak arası olduğundan çok dur kalk oluyor iş saatleri trafik felan o yüzden çok zor o değerler deiştim yoksa gün içinde akan trafikte yakalanabilir :ok:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;143337
Bir gün istanbula yolun düşerse hakan abi burdada bir test yapı ver 4 lt ye razıyım ben :D

Önce dizel olacak makine yiğidim, bujinin çakıp hani benzin? (yada LPG) diye sorduğu sistemler yazmaz bizim kitapta, kendi yağında kavrulan has mazot olacak :++::++:


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;143341
o değilde geçenlerde hem eskişehir yoluna hemde konya yoluna asfalt yapan zihniyetler yüzünden 5 dakkalık yolu 50 dakkada geldik daha ve 3. vitese atma fırsatımız olmadı ve yol bilgisayarı 7.0 litre gösteriyordu yani en baba trafikte bile tdı 7 litre yakar:D


len adamlar kaymak gıbı asfalt yapıyorlar sıkayet edıyon altı ustu bı defa beklıceksın.gel adanaya delık desık.bu memlekette tuketım hıkayeeee


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Musluk suyumuz kireçli olduğu için çay yemek vs. için yakın köylerden su dolduruyoruz. Dün akşam Fabia 1.2 ile Safranbolu eski çarşıdan da geçerek ortalama 3. vites bi yolculukla 10 küsür km'lik bi köye suya gittik. Ekonomi odaklı bi kullanımla 3 kişi, dönüşte de yaklaşık 140 litre su ile 6.2 litre ortalamayla gidiş/dönüş yaptım.

Bugün de çoğunluğu Karabük şehir içi olmak üzere toplam 20 km'lik yolculuk ortalamam 6.6 idi. Yine ekonomik tabi... Hatta yumurta modunda... 6.6 ile km'de 24 kuruş yakmışım. Tüplü Sephia ile gitsem ekonomi diye bi derdim olmadan kütür kütür basar 22 kuruş yakardım. Yani tüplü 1.6 normal kullanım ile benzinli 1.2 ekonomik kullanım neredeyse aynı yakıyor.

Tam uzun yol kullanımında herhalde 4.3 lt gibi yakılabilir 1.2 ile...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;143107
NOT:Birazdan aşağıda okuyacaklarınız asla bir gövde gösterisi, rekor iddiası değildir, tamamen içine düştüğüm bir iç hesaplaşmanın sonucudur hatta ego tatminidir. Tabi SEAHAWK'ın 2.x lt'li laflarıda kızgınlaştırmıştır mevzuyu. Konuya başka araçlar, başka kişiler müdahil olunca ağırlığımı koyma ihtiyacı hissettim neden bilmiyorum. Konuya geçiyoruz.
 
Rotamız klasik. Ankara Eryamanevlerinden start alıp, yine aynı yerde biten bir seyahattir. Yani başlangıç ve bitiş noktamız aynı olduğundan rakım farkı gözetilmeyecektir, rakım etmeni tarafımızca yok edilmiştir.
 
Ölçüm oldukça titizlikle yapılmıştır, bütün karşılabileceğim çamur atmalara cevap verilecek kapasitededir. Ona göre çamur atmadan evvel iyi düşününüz zira tahammülüm yoktur :++::++:
 
Evden öğleden sonra çıkılmıştır, 28 derece sıcaklıkta sıcak güneşli bir Ankara günüdür. aracı çalıştırınca karşılaştığım sürpriz ciddidir, buyrunuz:
 
Önce bir oha falan olunur, her neyse denilip tırsıla tırsıla petrole kadar gidilir. Tabi gidiş ölçümümüz marş ile çoktan start almıştır. Eryaman içersinde asla 3.vitesin üzerine çıkılamaz yollardan geçilerek (rotamı 2 km uzatmıştır) Şeker Shell'e varılır. (neyse ki bitmeden vardı :D) mazot alınır.
 
Ardından geri Ayaş yoluna, esas rotama çıkmak için 3 ışıklı bir kavşak 3 ışıktada dur kalklar ile dönülür yola çıkılır. Önceki sayfalarda yazdığım teknikleri uygulamak sûreti ile yol alınmaya başlanır. İyide oluyor yavaş gidince, zira her yer radar.
 
Fakülteye varana kadar 9 ışıkta durmuşum. Bir kağıda tik attıydım her duruşumda. Tabi benzinliğe girip bir defalıkta start-stop-start yapmış idik.
 
Trafik nispeten yoğun fakat akıcı idi. Bu seyahatin hemen rakım verilerini girelim.
 
Eryaman'da bulunduğum yerde rakım: 822 metre
 
Fakülte rakımı: 863 metre
 
(kaynak doğrulaması veya rota uzunluğundaki şüpheler için detaylı bilgi konusunda bana danışıp, Google Earth'den sağlama yapabilirsiniz)
 
 
Varış verilerimize geçelim resimleriyle.
 
Seyahat boyunca tüketilen yakıtın 100 kilometreden cinsi.
 
Seyahatin ortalama hızı (benzinlikte geçen süre 0 km/s olarak sayıldığından düşürüyor.)
 
 
Geçen süre seyahat boyunca
 
 
Kat edilen mesafemiz:
 
 
 
 
 
Varış anında dış sıcaklık:
 
==============================================================================================
 
 
 
Varıcağımız yere vardık. Nazarımca çok yaktı, bazen araç sollamak durumunda kaldım veya önümde otobüs durdu, yavaşla hızlan falan oldu, o zamanlar anlık tüketim ekranı 5-6 lt gibi sapık değerler yazıyor, ortalamamı yükseltiyordu.
 
Gelelim varış verilerimize. Bu sefer yüksek rakımdan alçak rakıma gideceğiz. Fakat çok kötü, aleyhimize çalışan bir faktörümüz vardı. GECE. Mecburen ışıkları yakmak zorunda kaldım. Nerden bakılsa CD çalar ile birlikte 0.1 lt falan yükseltmiştir tüketimimi. Bu arada gidiş geliş boyunca 4 camda 4'er parmak açıktır.
 
Fakülteden çıkıp aynı rotadan geri yola koyuldum, fakat gece olduğu için hiç bir ışıkta durmadım, sadece bağlantı yollarında biraz yavaşlamak durumunda kaldım 3. vitese düşmem gerekti. Tekrar 4'e çıkmak için çok yakıt harcıyordum.
 
Otoparkta durulduğu an resmedilen veriler aşağıdaki gibidir;
 
Kat edilen mesafe (22 km'dir, sabah ki seyahatten 2 km eksiktir zira mazot almak için petrole gitmiştim)
 
 
 
Ortalama hız (sabahkinden yüksektir zira mazot almak için durmuştum sabah)
 
 
 
Geçen sürede haliyle düşüktür.
 
 
Sıcaklık 23 derecedir.
 
Ve varış ortalamamız, hiç elde edemediğim 2.9 litredir.
 
 
Depoda kalan yakıt göstergeden görülmektedir, sahibi olarak tahmini olarak 8-8.5 litre yakıtımız var. Menzilimiz ortada.
 
(Bu verdiği menzili sadece geliş ortalamamdan vermemektedir, son 50 km ortalamasından vermektedir. Yani hemen hemen rakım farksız olan seyahatimden, ki bu 46 km'dir 50'ye çok yakın, vermektedir.)
 
 
 
======================================================================================
 
 
Gelelim matematiğine işin. Yani biz asıl git-gelde, rakım farksızda ne yaktık Ankara'da.
 
Gidişin matematiği;
 
Toplam geçilen mesafe: 24 km
 
Toplam tüketilen yakıt: 24 km'lik ilk seyahatte yakılan yakıt miktarı 24.3,3/100=0,792 lt.
 
TL cinsinden ederi:0.792.3,09=2.44 TL
 
Gelişin matematiği;
 
Geçilen mesafe: 22 km
 
Toplam tüketilen yakıt: 22.2,9/100=0,638 lt
 
TL Cinsinden ederi:0,638.3,09=1,97 TL
 
 
 
TOPLAM VERİLER;
 
-46 kilometrede 1,43 litre motorin tüketilmiştir. Bunun 100 km'deki (yani yol bilgisayarı) hesabı;
 
143/46=3.108 lt/100 km'dir.
 
Km başına kuruş hesabı ise 9,6 kuruştur.
 
 
Yol bilgisayarı yanlıştır tarzı çamurluklar için lütfen geçmiş sayfaları kontrol ediniz, %99.9 doğru ölçtüğünü ispatlamıştım.
 
 
İster şehir içi deyin, ister dışı... Gidin uzay yolunda yapın gelin ispatlayın adil ölçümler kullanın, boynum kıldan ince. Kendim gibi ölçülmüşünü kabul ederim. Ne kibir yaptımsa :++::++::++::++:
 
Aracım sınıfının en panzer nitelikli, üst donanımlı (4 hava yastığı, ABS, TDI makine, tam boy stepne, sedan kasa vs...) bi çeşididir. Yüce oto'nun verdiği kantar ağırlığında 1206 kg gözükmektedir boş, benimle birlikte 1283 kg civarındadır.
 
Mühim Faktör: Paranın bu araç ölçülerinde satın alabileceği en düşük yuvarlanma dirençli Good Year Efficient Grip lastikler rol oynayabilir.

Maşallah Hakan, hakikaten çok temiz tüketim.:ok: Ama hiç kabullenmezlik yapma, benim Punto için iddia ettiğim 2.x'ler hala geçerli.:)
 
Biz bu 1.4 TDI üzerine aşırı ihtisas yaptık; aynı şey 1.3 CDTI için geçerli olsa neler olurdu sence ? 1.4 TDI'ın 4.1 litre olan şehir dışı tüketimine karşılık sayende 3.1'lik bir tüketim var ortada.:)
 
 
Bu arada "Efficient Grip etkisi" de kanıtlanmış oldu.:D O değil de, asıl şaşırdığım önceki lastiklerinin sürtünmesi... Sanırım hakikaten "it gibi" kavrıyormuş yolu.:++: Zira 3.3'ten 3 ayarına inmesi için ciddi sürtünme farkı olması lazım.
 
 
Alıntı yapılan: dgn;143327
Tüketim süper hatta süperin ötesi bir şey Hakan abi.Senin tüketim dğerlerini görünce 1.4 TDI adına gurur duydum abi:D

1.4 TDI değil, Hakan abin adına gurur duy Doğancım.:++: Burda konuşan artık neredeyse tamamen pilotaj.:)
 
 
Alıntı yapılan: dgn;143341
o değilde geçenlerde hem eskişehir yoluna hemde konya yoluna asfalt yapan zihniyetler yüzünden 5 dakkalık yolu 50 dakkada geldik daha ve 3. vitese atma fırsatımız olmadı ve yol bilgisayarı 7.0 litre gösteriyordu yani en baba trafikte bile tdı 7 litre yakar:D

En baba trafikte ilerleyebiliyorsanız 7 civarı... Ama benim gibi akşam 5-7 arası Dikimevi trafiğine açık klima ile dalarsanız 1.4 TDI ile 7-11 litre ortalama sahibi olmanın benzersiz keyfini yaşayabilirsiniz.:++: Gerçi haksızlık olmasın, mesafe 5-8 km arası ve rakım farkı var. (tırmanış)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yok estagfurullah.

Bundan öncesinde aynı rotada aynı yöntemle 3.3 vardı dediğin üzere, şimdi 3.1 lt. Efficient Gripler sahiden etkili. Zira lastikler takıldığı gibi direksiyondan aldım farkı, oldukça hafiflemişti.

Yav hala büyülü vaziyetteyim, ses gelmiyor abi yerden, ne güzel bişiymiş yahu! :)


Şimdi hâla hiç denemek fırsatını yakalayamadığım bir merak konum var, ıslakta ne yapacaklar??? :lol:


Neyse tüketimsel konuşursak, bakalım tüy siklet bir mJet veya dCi ile eş ölçüm koşullarında bizi duman edecek ikinci bir psikopat çıkacak mı? :kiki:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;143480
Yok estagfurullah.
 
Bundan öncesinde aynı rotada aynı yöntemle 3.3 vardı dediğin üzere, şimdi 3.1 lt. Efficient Gripler sahiden etkili. Zira lastikler takıldığı gibi direksiyondan aldım farkı, oldukça hafiflemişti.
 
Yav hala büyülü vaziyetteyim, ses gelmiyor abi yerden, ne güzel bişiymiş yahu! :)
 
 
Şimdi hâla hiç denemek fırsatını yakalayamadığım bir merak konum var, ıslakta ne yapacaklar??? :lol:
 
 
Neyse tüketimsel konuşursak, bakalım tüy siklet bir mJet veya dCi ile eş ölçüm koşullarında bizi duman edecek ikinci bir psikopat çıkacak mı? :kiki:

 
Anca onlarla karşımıza çıkabilirler zaten, merak etme.:hhh: Ama ben bir elime 85'lik DCI geçirsem...:rock1: Hiç abartmıyorum; 1.5 DCI 85 hp Symbol, spor yay (abartılı değil ha, en az alçaltandan) ve 175 65 14'lük orjinal ölçülerde bir Efficient Grip üçlüsü 2.5'e oynar.:ok:
 
 
Lastiğinin tadını çıkar; ıslakta da dikkat et.:D Önündeki araçla 2 saniye değil 3 saniye mesafe bırakırsan sorun yok.:++: Şaka bir yana, her dakika da yardırmıyorsun zaten. Çok gerekli değilse ve şartlar uygun değilse uzak durmak en iyisi. Bu lastik seni daha temkinli kılarsa Efficient Grip'in daha emniyetli olduğunu da iddia edebiliriz.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Çokda kasmamak lazım canım, ayağımızın altında fren var en kötü :lol:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;143483
Çokda kasmamak lazım canım, ayağımızın altında fren var en kötü :lol:

 
Ahahah, zaten sorun orda. Bu lastiğin sorunu ıslak zeminde frenleme.:D Ama abartmaya da gerek yok, karşılaştırmada diğerlerinden daha kötü sonuç elde etti diye durmuyor diyecek değiliz. Sadece Contilerinin yeni haline kıyasla bariz fark hissedebileceğini bilmek lazım.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Kışlık takacaz canım, Petlas neyim, babalar gibi 4 tane sac jantımız var :D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;143486
Kışlık takacaz canım, Petlas neyim, babalar gibi 4 tane sac jantımız var :D

 
Ahahah, Kumho'nun fiyatı ile karşılaştırmadan direkt takarsan ayıp olur, ona göre.:D Ha, babamın malı değil, ama şu ana kadar elde ettiğimiz tecrübeler çok iyi.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Multijetli bir manyak tanıyorum :P ama dizel kullanmayı daha tam öğrenemedi. Bugünkü rekorum 3.8 lt / 100 km idi. Ortalama hızım 55 km idi. 2 kez marş bastım soğuk motorda vs vs. Öğrendikçe daha az yaktırıcağız bakalım :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bu arada dikkatimi çekti. 64000 olmuşsn hakan ankarada görüştüğümüzde 40 lardaydı km :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Efficient Grip'in kuru zemin yol tutuşu nasıl Hakan?