škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Az Yakmak

Ziyaretçi · 428 · 145137

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle




 


Aha! doblo..Zaten bu dobloyu ekonomik kullanmayı seviyordum.(Sanki cebimden çıkıyor parası ama öyle olmuyor ;) ) Az yaktırmak beceri işidir.Herkes yapamaz gerçekten..

Bu akşam hadi madem buna az yaktırıyon Hakan aklıma geldi foto çekeyim dedim :)

Bu anlık tüketim değeri tabi."2.0"'dan aşağıya inmiyor.Boşta gitsende "2.0" ne biçim bişeyse :D Dizelde ekonomik yapmak kolay aslında..2000 devirde hafif gaz ile bu araç bu değeri gösteriyor..Şirketten eve giderken kaç ortalamada kalmış bilmiyorum ama eve döndüğümde (yaklaşık 3 km yolda) 5.9 lt yi bulmuştu.Gündüz daha ayrıntılı bir test yapacağaım ama şu teneke, takoz, hurda doplo bile 135.000 km'de olmasına rağmen az yakıyor ya beni deli ediyor :D

Depoyu 130'a doldur.Şehir içi 800 yapmak garanti..Diğer araba kullanmayı bilmeyen ustalara veriyorum bazen onların kullanışına rağmen 700'ü buluyor.

İnsanın doblo 1.3 multijet alası geliyor :D 14.000 TL civarı koltuklu, ABS, CD çalarlı, uzaktan kumandalı Yol bilgisayarlı :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Eğer gerçekten ekonomi ile kafa bozulmuşsa, dCi derim. Renault makineleri cidden az yakıyor. Hani iyi fiyatada alınabilirik bakımından.

İddiasına her şeyine varım şu Privilage ile resmen yakmadan giderim (zira Megane'ında full klima ile 3.4 ile gidiyordum :++:)

http://www.sahibinden.com/sahbinden_yeni_dizel_cilio_3-10WQQaXQQ21408799WQQpXQQdisplayitem


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;74147
Eğer gerçekten ekonomi ile kafa bozulmuşsa, dCi derim. Renault makineleri cidden az yakıyor. Hani iyi fiyatada alınabilirik bakımından.

İddiasına her şeyine varım şu Privilage ile resmen yakmadan giderim (zira Megane'ında full klima ile 3.4 ile gidiyordum :++:)

http://www.sahibinden.com/sahbinden_yeni_dizel_cilio_3-10WQQaXQQ21408799WQQpXQQdisplayitem


Skoda,vw,seat'tan başka B ve C segmenti  dizel arabaya binmem..Tamam az yakıyor ama beğenmezsen arabayı zevk alamazsın ..

Bize mantık evliliği değil AŞK lazım :hanz:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Bence Gökhan Abi böle senin arabana bakışına falan hasta biri bulursan güzel fiyata çak geç şöle aldığın para kadar mesela, masraf ettin o kadar, gerçi daha 30 bin bile olmamıştır aldığından pahalıya bile çakabilirsen çak.

Az binik temiz bir dizel "otomobil" bak kafana göre. O kamyonete 1.2 petrol feriştah ekon. motor taksan yine yakar :hanz:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;74151
Bence Gökhan Abi böle senin arabana bakışına falan hasta biri bulursan güzel fiyata çak geç şöle aldığın para kadar mesela, masraf ettin o kadar, gerçi daha 30 bin bile olmamıştır aldığından pahalıya bile çakabilirsen çak.

Az binik temiz bir dizel "otomobil" bak kafana göre. O kamyonete 1.2 petrol feriştah ekon. motor taksan yine yakar :hanz:


Ferah araba lazım bana :) Alıştık yüksek tavana.. Zaten alırsam yine böyle düşük km'li olmalı..

Kamyonetle işimiz olmaz bizim..:) Octavia şasili yüksek tavanlı çok amaçlı roomi ile mutluyuz..:)

Şu an için araç değiştirme düşüncesinde değilim. Araç zaten 22.000'de..Az biniyoruz, aylık 100 TL lik yakıt harcıyoruz yetiyor.Manayla havayı kirletmiyoruz çok gezerek :D

Masrafları karşılar nitelikte satmakta zor.20'ye falan gidebilir anca.En fazla..19 'a almıştım zaten..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI



Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Manisa sabuncu beli tırmanıp indim akhisar tarafında denk geldi dahada artmadı :D
 
Depo izmirde dolduruldu bursa üzerinden istanbul ve edirne bulgaristan yapacaktık sınırda oyalanırz diye korkup 20 ytl daha almıştık gereksiz yere..
 
yani izmirden bulgaristana tek depo gittim diyebilirz :kiki:
 
bana sorarsanız o kadar piskopata bağlamamak lazım zira çekilmiyor yol :kiki:
 
 
bu arada  araba  benzinli  1.6   km de  sanırım  22 kuruş yakıyor kabaca hesaplamaya çaışmıştım  geçen haftalarda izmirdeyken..
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2010, 22:40:32 Gönderen: AhmetH »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;74153
Ferah araba lazım bana :) Alıştık yüksek tavana.. Zaten alırsam yine böyle düşük km'li olmalı..

Kamyonetle işimiz olmaz bizim..:) Octavia şasili yüksek tavanlı çok amaçlı roomi ile mutluyuz..:)

Şu an için araç değiştirme düşüncesinde değilim. Araç zaten 22.000'de..Az biniyoruz, aylık 100 TL lik yakıt harcıyoruz yetiyor.Manayla havayı kirletmiyoruz çok gezerek :D

Masrafları karşılar nitelikte satmakta zor.20'ye falan gidebilir anca.En fazla..19 'a almıştım zaten..

He tabi canım orası öyle, ara sıra memnuyetsizlik dile getiriyorsunda, ondan dedim yanee :haha:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;74160
He tabi canım orası öyle, ara sıra memnuyetsizlik dile getiriyorsunda, ondan dedim yanee :haha:

Tek memnuniyetsizliğim yakıt, onuda kullanmayarak hallediyorum :D

Unutmadan bir de torpido kapağı olmaması beni deli ediyor, ona bir çözüm bulamadım bir türlü..Geri kalan özellik, kullanım vs optimum düzeyde beğeni karşılar nitelikte..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Suleyman;73983
Peki Hakan otoyolda kaç km hızla, hangi vitesle gitmeliyiz sence. Yarın Adana - Niğde gitgel yapcamda. 5. vites 90 km'ye kitleyim bende...

Ben 5. vites 100 km/s'yi öneririm. 75'e kitleyemeyecek durumda hissederseniz, ki otoyolda hissedeceksiniz, 5. viteste minimum sağlıklı hız 100 km/s civarı.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73998
Şimcik, baştan bütün pasif tüketim artırıcıları yok etmek lazım. Örneğin gündüz far falan yakmam abi burası Belçika değil, TR'de saçmalık. Far açmayın. Daha sonra hava karardığı zaman farları açacağız değil mi? Bu beraberinde bir çok ampül yakacak.

Diğer hemen her önerine aynen katılmakla beraber bu kısma şiddetle karşı çıkıyorum. Tüketime 0.1 litre dahi eklediği belli olmayan hayati öneme sahip far sistemi gündüz de aynen yakılmalı. 0.3 litre fazla yakacak olsa gene yakılmalı; sağladığı fayda paha biçilemez. Kaldı ki tüketimde gözlenebilir bir fark oluşturduğu da yok. Ben 3.5 litreyi elde ettiğimde de farlarım açıktı.
 
Hem tüketime belirgin etkisi olabilecek, elektrik yükü yaratacak her sistem rölantide fazladan yakıt tüketerek kendini belli edecektir. Farlar açık içen rölanti tüketiminde değişiklik olmuyor. Ha; sis farları için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Tüketimi fark edilir seviyede arttırması olası.
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;73998
Birde şu durum var, memlekete 2 gün kar yağar ama vatandaşım 4 ay kışlık lastikle gezer ve yaptığı her kilometrede gereksiz yere fazladan yakıp durur. Yuvarlanma direnci yüksek kış lastiği asfaltta arabaya fazla yaktırmaktan başka hiç bir işe yaramaz. Ben özellikle bu kelek lastiklerimi seviyorum, o kadar düşük ki yuvarlanma direnci, çok rahat hareket ediyor araba.

 
Bu kısıma da şiddetle karşıyım. Ömrünün sonuna yaklaşmış, sertleşmiş bir lastiğin sürtünme direnci düşmüş olabilir; ancak bu olay kış şartları için geçerli olmak zorunda değil. Kış lastikleri sanıldığı gibi tamamen yüksek sürtünmeli lastikler değil. Standar bir yaz lastiğinden daha yüksek sürtünmeye sahip kış lastikleri olduğu gibi, daha düşük sürtünmeye sahip lastikler de bulunmakta. Bunun öznel değeri falan da olamaz. Ortada bilimsel veriler var.
 
Autoshow dergisinde yapılan profesyonel bir lastik karşılaştırmasındaki teknik veriler (Kış lastikleri testi. Araya bir tane örnek 4 mevsim lastiği bir tane de yaz lastiği eklenmiş):
 
YUVARLANMA DİRENÇLERİ (CRR) (en düşük düşük sürtünmeliden en yükseğe doğru sıralanmış)
 
Michelin (kış) : 0.790
Nokian (kış) : 0.876
Sava (kış) : 0.883
Vredestein (kış) : 0.883
Pirelli (kış) : 0.898
ÖRNEK 4 MEVSİM LASTİĞİ : 0.914
Kenda (kış) : 0.917
ÖRNEK YAZ LASTİĞİ : 0.929
Goodyear (kış) : 0.937
Kumho (kış) : 0.937
Continental (kış) : 0.963
Semperit (kış) : 0.965
Firestone (kış) : 0.972
Dunlop (kış) : 1.037
 
 
Gördüğünüz üzere yaz lastiğinin sürtünme konusunda mutlak bir üstünlüğü falan yok.
 
 
Hatta bu testte elde edilen en düşük değer olan 0.790 (ki kendisi Michelin'in kış lastiği olan PRIMACY ALPINE PA3 modeline aittir) gene Autoshow'un yaptığı bir YAZ LASTİĞİ karşılaştırmasındaki yuvarlanma direnci değerlerinin EN DÜŞÜĞÜ olan 0.939'dan (Michelin Energy) düşüktür. Yani bırakın testteki en düşük direnç değerli Michelin Energy'yi, onun gerisinde kalan 10 yaz lastiği (Contiler, Bridgestonelar, Nokianlar uçuşuyor burda) bu kış lastikleri testindeki lastiklerinin düşük sürtünme değerlerine ya ancak yetişiyor, ya da yetişemiyor.
 
 
Diyelim ki en düşük dirençli yaz lastiği ile en yüksek dirençli kış lastiğini karşılaştırıyorsunuz. (ne şans ise artık:hanz:) Bırakın 3.8 yerine 4 litre yaksın aracınız. Kavuşacağınız emniyet üstünlüğü tarışılmaz.
 
 
 
========================================
 
 
Güvenlik önlemleri için yasa beklemeyin. Açık far ve hava sıcaklığının 10 derecenin altına düştüğü bütün dönem boyunca kullanılan kış lastiklerinin kurtarabileceklerine paha biçilemez.
 
 
 
 
 
Alıntı yapılan: mygokhan;74078
Bu yorumu benzinli içinde alabilirmiyizz :D

 
Benzinlide olay düşük devirlerin motoru taşıyabilmesinden ibaret. Eğer alt devirler yeterince güçlü ise minimum devir-maksimum vites kombinasyonu en büyük anahtar. Ha taşıyamayacak kadar tıfıl bir motor-şanzıman ikilisi ile karşı karşıyaysak (şanzıman iyi oranlanmış ise 1.2 litrelik motor bile alt devirlerde yeterli çekiş sunar) motor yaşadığı sıkıntıyı yakıt tüketimiyle de hissettirir zaten.
 
Güçlü atmosferik motorlarda olabildiğince düşük devirlerde ve yüksek viteste kullanmak yeterli. Bizim OĞUZ ZİYA'nın 3.20 Coupe'si 600-2000 devir aralığında özenli kullanımla 10.5 litre seviyesinde yakıt tüketimine sahip. Aracın kullanıldığı şartlar(çoğunlukla kısa mesafeden biraz fazla mesafe-şehir içi), arkadan itişli aktarma, 225 tabanlı lastikler ve aracın yaşı (muhtemel güç kayıpları vb.) göz önüne alındığında mükemmel bir değer. Araç da her bir silindirinin hakkını veriyor; 1000 devirde dahi gitmem demiyor hani.:)
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2010, 23:59:16 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Gündüz far yakılması ile kabak lastik ve sürtünme konusunda bende Hakan'a katılmıyorum..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Direnç mirenç bilmem arkadaş, kaç kere denedik şirket Focus'unu yokuş aşağı sallıyon arabayı kış lastiği varken resmen gitmiyor.


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Siz siz olun gündüz far kapatıp gitmeyin. Özellikle gri araç sahipleri!!!


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
abi o kadarda zorlamaya gerek yok. kış lastikleri yokken arabanın halini hatırladıkça kötü oluyorum. daha ilk viteste bile sarıyordu alet. güvenlik konusunda çok önemli varsın 0,5 lt fazla yaksn. farlarda aynı şekilde.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;74141
...İnsanın doblo 1.3 multijet alası geliyor :D 14.000 TL civarı koltuklu, ABS, CD çalarlı, uzaktan kumandalı Yol bilgisayarlı :D
Doplo' nun yolbilgisayarının uzaktan kumandası mı var ki?:blm: