Bizim arabalarda gaz pedalı semboliktir tüm kontroller ECU'dadır, ne basarsan bas o programına göre davranır her zaman. Sadece ECU'ya bir insanın bindiğini ve kullanmaya başladığını haber veren bir mekanizmadan başkası değildir. Mekanik sistemler dışında kolay kolay diğer kısımlara kullanım bazlı zarar vermek zordur o nedenle, çünkü zaten besleme, ateşleme v.s ECU tarafından kontrol edilir tamamen. (belirlenen minimum-maksimum program aralığındaki değerlerde) ECU üzerinden pedal tepkilerini yazılımsal değiştirmek mümkün, işte o zaman işler değişir. Tabi bu beraberinde sarfiyat üzerinde negatif etkiler getirir ama arabanın gidişi alakasız bir hal alır. Fabia'da bu değerler oynandığı zaman araba kimlik değiştiriyor resmen lakin sarfiyat saçma sapan değerlere ulaşıyor, en gazcı adam bile o değerleri görmektense vazgeçiyor hayallerden, o derece :hanz:
İşte benim bahsettiğim konu bu idi ya... Hani öyle çılgınca bir yakıt pompalansa ilk başta tüketim aşırı olur, sonra egzozdan deli gibi duman çıkar değil mi ? (yakıtın verimli yakılamadığını varsayıyorum)
Ama gene de düşük devirlerde gaza asılmak pek doğru değil tabii. Bir kere o gaza o kadar asılmak gerekiyorsa ortada bir verimsizlik var demektir. En temiz genellememi yaptım. İlk 3 viteste gayet düşük devirler yerine göre (yük, eğim vb.) kullanılabilir. Biraz daha hızlı kullanımlarda ise 4. ve 5. viteste iken 1500'devirden itibaren kullanıyorum. Genelde 1750 devirde seyir. Tırmanışlarda da 5. vites 1750 devri koruyorum. Çok çok kabadayı bir yokuş ise, 1500 devre kadar düşüyorum. Yani gazı yardırmıyorum. Derhal 4. vitese inip orda daha makul bir gaz pedalı itişi ile gene aynı devirlerde tırmanıyorum.
Bu kullanım tazı en iyisidir diye garanti veremem; ama şu an en düşük tüketim değerimi bununla elde etmiş durumdayım. Eski tüketim değerimden bariz bir şekilde daha iyi.
Bütün bunlarda gene en önemlisi yol bilgisayarı takibi. Defalarca kez Hakan'ında dikkat çektiği "ayağını accık gaz pedalından çekme" tekniğini kullandım. Fark etmeden gereğinden fazla bastığımız oluyor doğal olarak.:ok: