NOT:Birazdan aşağıda okuyacaklarınız asla bir gövde gösterisi, rekor iddiası değildir, tamamen içine düştüğüm bir iç hesaplaşmanın sonucudur hatta ego tatminidir. Tabi SEAHAWK'ın 2.x lt'li laflarıda kızgınlaştırmıştır mevzuyu. Konuya başka araçlar, başka kişiler müdahil olunca ağırlığımı koyma ihtiyacı hissettim neden bilmiyorum. Konuya geçiyoruz.
Rotamız klasik. Ankara Eryamanevlerinden start alıp, yine aynı yerde biten bir seyahattir. Yani başlangıç ve bitiş noktamız aynı olduğundan rakım farkı gözetilmeyecektir, rakım etmeni tarafımızca yok edilmiştir.
Ölçüm oldukça titizlikle yapılmıştır, bütün karşılabileceğim çamur atmalara cevap verilecek kapasitededir. Ona göre çamur atmadan evvel iyi düşününüz zira tahammülüm yoktur :++::++:
Evden öğleden sonra çıkılmıştır, 28 derece sıcaklıkta sıcak güneşli bir Ankara günüdür. aracı çalıştırınca karşılaştığım sürpriz ciddidir, buyrunuz:
Önce bir oha falan olunur, her neyse denilip tırsıla tırsıla petrole kadar gidilir. Tabi gidiş ölçümümüz marş ile çoktan start almıştır. Eryaman içersinde asla 3.vitesin üzerine çıkılamaz yollardan geçilerek (rotamı 2 km uzatmıştır) Şeker Shell'e varılır. (neyse ki bitmeden vardı
) mazot alınır.
Ardından geri Ayaş yoluna, esas rotama çıkmak için 3 ışıklı bir kavşak 3 ışıktada dur kalklar ile dönülür yola çıkılır. Önceki sayfalarda yazdığım teknikleri uygulamak sûreti ile yol alınmaya başlanır. İyide oluyor yavaş gidince, zira her yer radar.
Fakülteye varana kadar 9 ışıkta durmuşum. Bir kağıda tik attıydım her duruşumda. Tabi benzinliğe girip bir defalıkta start-stop-start yapmış idik.
Trafik nispeten yoğun fakat akıcı idi. Bu seyahatin hemen rakım verilerini girelim.
Eryaman'da bulunduğum yerde rakım:
822 metre Fakülte rakımı:
863 metre
(kaynak doğrulaması veya rota uzunluğundaki şüpheler için detaylı bilgi konusunda bana danışıp, Google Earth'den sağlama yapabilirsiniz)Varış verilerimize geçelim resimleriyle.
Seyahat boyunca tüketilen yakıtın 100 kilometreden cinsi.
Seyahatin ortalama hızı (benzinlikte geçen süre 0 km/s olarak sayıldığından düşürüyor.)
Geçen süre seyahat boyunca
Kat edilen mesafemiz:
Varış anında dış sıcaklık:
==============================================================================================
Varıcağımız yere vardık. Nazarımca çok yaktı, bazen araç sollamak durumunda kaldım veya önümde otobüs durdu, yavaşla hızlan falan oldu, o zamanlar anlık tüketim ekranı 5-6 lt gibi sapık değerler yazıyor, ortalamamı yükseltiyordu.
Gelelim varış verilerimize. Bu sefer yüksek rakımdan alçak rakıma gideceğiz. Fakat çok kötü, aleyhimize çalışan bir faktörümüz vardı. GECE. Mecburen ışıkları yakmak zorunda kaldım. Nerden bakılsa CD çalar ile birlikte 0.1 lt falan yükseltmiştir tüketimimi. Bu arada gidiş geliş boyunca 4 camda 4'er parmak açıktır.
Fakülteden çıkıp aynı rotadan geri yola koyuldum, fakat gece olduğu için hiç bir ışıkta durmadım, sadece bağlantı yollarında biraz yavaşlamak durumunda kaldım 3. vitese düşmem gerekti. Tekrar 4'e çıkmak için çok yakıt harcıyordum.
Otoparkta durulduğu an resmedilen veriler aşağıdaki gibidir;
Kat edilen mesafe (22 km'dir, sabah ki seyahatten 2 km eksiktir zira mazot almak için petrole gitmiştim)
Ortalama hız (sabahkinden yüksektir zira mazot almak için durmuştum sabah)
Geçen sürede haliyle düşüktür.
Sıcaklık 23 derecedir.
Ve varış ortalamamız, hiç elde edemediğim 2.9 litredir.
Depoda kalan yakıt göstergeden görülmektedir, sahibi olarak tahmini olarak 8-8.5 litre yakıtımız var. Menzilimiz ortada.
(Bu verdiği menzili sadece geliş ortalamamdan vermemektedir, son 50 km ortalamasından vermektedir. Yani hemen hemen rakım farksız olan seyahatimden, ki bu 46 km'dir 50'ye çok yakın, vermektedir.)
======================================================================================
Gelelim matematiğine işin. Yani biz asıl git-gelde, rakım farksızda ne yaktık Ankara'da.
Gidişin matematiği;
Toplam geçilen mesafe: 24 km
Toplam tüketilen yakıt: 24 km'lik ilk seyahatte yakılan yakıt miktarı 24.3,3/100=
0,792 lt.TL cinsinden ederi:0.792.3,09=
2.44 TLGelişin matematiği;
Geçilen mesafe: 22 km
Toplam tüketilen yakıt: 22.2,9/100=
0,638 ltTL Cinsinden ederi:0,638.3,09=
1,97 TLTOPLAM VERİLER;-46 kilometrede 1,43 litre motorin tüketilmiştir. Bunun 100 km'deki (yani yol bilgisayarı) hesabı;
143/46=3.108 lt/100 km'dir.Km başına kuruş hesabı ise
9,6 kuruştur.Yol bilgisayarı yanlıştır tarzı çamurluklar için lütfen geçmiş sayfaları kontrol ediniz, %99.9 doğru ölçtüğünü ispatlamıştım.
İster şehir içi deyin, ister dışı... Gidin uzay yolunda yapın gelin ispatlayın adil ölçümler kullanın, boynum kıldan ince. Kendim gibi ölçülmüşünü kabul ederim. Ne kibir yaptımsa :++::++::++::++:
Aracım sınıfının en panzer nitelikli, üst donanımlı (4 hava yastığı, ABS, TDI makine, tam boy stepne, sedan kasa vs...) bi çeşididir. Yüce oto'nun verdiği kantar ağırlığında 1206 kg gözükmektedir boş, benimle birlikte 1283 kg civarındadır.
Mühim Faktör: Paranın bu araç ölçülerinde satın alabileceği en düşük yuvarlanma dirençli Good Year Efficient Grip lastikler rol oynayabilir.