Rakım düşerken az yakma sebebi yer çekimidir ve ağırlık yer çekimi etkisinin bir çarpanıdır. Yani dezavantaj değil.
Neredeyse alayı bayır aşağı diyebileceğimiz bir seyahatte ne kadar az yakarsan, çıkarkende tam tersi o kadar çok yakarsınız.
Tabi şimdi şurdan şöyle bir hesaba sakın gitme,
Genel ortalama 3.1 lt/100 km. Hımmn giderken çıkmış dönerken inmiş. Dönüş 2.9 lt ise genel ortalamadan yaklaşık %7 az yakmış, giderken (çıkarken) de aynı şekilde %7 fazla yakmış (yani +- 0.2 lt) deme sakın...
Zira burada önemli etkenler öncelikle rakımın fark eşiği. Az olur çok olur... Bu değişim yüzdesini sabit bi şekilde doğru orantılı artırıp azaltacağı anlamına gelmez. Ağırlığın ve rakım farkının değişken olduğu durumlarda yer çekimi çarpanını zaten sabit değişkenlerle çarpmayacağımız aşikar.
Bir diğer konuda dizel ve benzinli farkı. Dizel ağırlığa veya tırmanmaya ya da her ikisine benzinli motorlardan daha az ölçüde reaksiyon verir