škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?

turker · 59 · 33593

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;75443
6-7 yıl öncesnden daha önce 102'lik yok muydu yani???

Alıntı yapılan: mayham85;75446
var ama şimdiki güncel versiyonlardan yazılımsal farklılıkları var. bildiğim kadarı ile mekanik aynı vars çok küçük farklılıklarla.

 
 
102'lik yoktu yani. Güç ve tork değerleri (elde edilen devirler dahil) farklı idi. Teknoloji konusunda çok da belirgin bir fark olmaz tabii. Zaten 102'likte ne teknoloji var ki.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75727
102'lik yoktu yani. Güç ve tork değerleri (elde edilen devirler dahil) farklı idi. Teknoloji konusunda çok da belirgin bir fark olmaz tabii. Zaten 102'likte ne teknoloji var ki.:++:
motor parça kodlarını iki sene önce vwturkte birisi etkadan kontrol ettiğnde manifolda kadar aynı olduğunu gördüğünü söylemişti :) mekanik aynı motor aynı yazılım farklı euro 4 ve 5 normları için yapılan geliştirmeler var.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;75728
motor parça kodlarını iki sene önce vwturkte birisi etkadan kontrol ettiğnde manifolda kadar aynı olduğunu gördüğünü söylemişti :) mekanik aynı motor aynı yazılım farklı euro 4 ve 5 normları için yapılan geliştirmeler var.

 
Aynen.:) Mesela bu bizim ünlü 102'lik son versiyon ilginç bir şekilde Euro 4 uyumlu. 8 valfli motordan beklemezsin normalde.:favo1:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75733
Aynen.:) Mesela bu bizim ünlü 102'lik son versiyon ilginç bir şekilde Euro 4 uyumlu. 8 valfli motordan beklemezsin normalde.:favo1:
golf 6 daki euro V :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;75736
golf 6 daki euro V :)

 
Obaa.:rock1: Nerden kısıyor bu adamlar bu kadar yahu.:hanz: Tork eğrisini çaktırmadan kırpıp duruyorlar herhalde.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75742
Obaa.:rock1: Nerden kısıyor bu adamlar bu kadar yahu.:hanz: Tork eğrisini çaktırmadan kırpıp duruyorlar herhalde.:++:
hem o var hemde aktarma farklılıkları. dsg ile 8v çok güzel uyum sağlamış incelemeni tavsiye edeirm.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;75744
hem o var hemde aktarma farklılıkları. dsg ile 8v çok güzel uyum sağlamış incelemeni tavsiye edeirm.

 
DSG'yi bilmiyorum da, şimdi aklıma geldi: Yeni Golf tıpkı yeni Polo gibi yeni teknolojisiyle hafifledi.:) Hem de az buz değil; 50 kg kadar.:rock1: Muhtemelen sebep odur.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75747
DSG'yi bilmiyorum da, şimdi aklıma geldi: Yeni Golf tıpkı yeni Polo gibi yeni teknolojisiyle hafifledi.:) Hem de az buz değil; 50 kg kadar.:rock1: Muhtemelen sebep odur.:ok:
hafiflemenin etkisi olacağını sanmam :)
bir kere kullanılan manuel şanzımanda farklı. hafifleme hızlanmaya etkiyecektir sadece. yani araba hafifleyeceği için daha uzun oranlı şanzıman kullanarak emisyonu düşürebilirler.
 
mesela eski polo classic ler ile golf ıv lerin tüketimi aynı ama arada ağırlık farkı var.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;75751
hafiflemenin etkisi olacağını sanmam :)
bir kere kullanılan manuel şanzımanda farklı. hafifleme hızlanmaya etkiyecektir sadece. yani araba hafifleyeceği için daha uzun oranlı şanzıman kullanarak emisyonu düşürebilirler.
 
mesela eski polo classic ler ile golf ıv lerin tüketimi aynı ama arada ağırlık farkı var.

 
Olur mu yahu, hafiflik otomatik olarak tüketime de etki eder. Zaten tüketim derken tek kıstas 90 km/s sabit hızlı tüketim değil. Hatta şehir dışı tüketimi bile hızlanıp yavaşlayarak elde ediliyor. Yani işte o belirttiğin "hızlanma" işin içinde olduğundan "tüketim" de devreye giriyor. (daha ağır olan daha zor hızlanır, daha çok yakıt harcar)
 
Ama aktarma farkını da göz ardı etmiyorum; yanlış anlaşılmasın. Mutlaka etkili olmuştur.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75756
Olur mu yahu, hafiflik otomatik olarak tüketime de etki eder. Zaten tüketim derken tek kıstas 90 km/s sabit hızlı tüketim değil. Hatta şehir dışı tüketimi bile hızlanıp yavaşlayarak elde ediliyor. Yani işte o belirttiğin "hızlanma" işin içinde olduğundan "tüketim" de devreye giriyor. (daha ağır olan daha zor hızlanır, daha çok yakıt harcar)
 
Ama aktarma farkını da göz ardı etmiyorum; yanlış anlaşılmasın. Mutlaka etkili olmuştur.:ok:

bak sana basit bir örnek. 1,8 20v passat ile 1,8 20v toledo arasında ciddi bir ağırlık farkı yok passat yanlışm yoksa 50 kg kadar daha ağır. ama arada minimum 2 lt kadar tüketim farkı var. bunun 2 sebebi var. 1. pasatın motor diklemesine toledo yanlamasına. 2. toledonun şanzıman çok daha uzun oranlı.
 
tamamen aktarma. o 50 kglık farklar tüketime 0,2 0,3 lt/100km kadar etkiler çok etkilemez :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;75765
bak sana basit bir örnek. 1,8 20v passat ile 1,8 20v toledo arasında ciddi bir ağırlık farkı yok passat yanlışm yoksa 50 kg kadar daha ağır. ama arada minimum 2 lt kadar tüketim farkı var. bunun 2 sebebi var. 1. pasatın motor diklemesine toledo yanlamasına. 2. toledonun şanzıman çok daha uzun oranlı.
 
tamamen aktarma. o 50 kglık farklar tüketime 0,2 0,3 lt/100km kadar etkiler çok etkilemez :)

 
İlk paragrafta belirtilen duruma itirazım yok zaten; ama o başka bir durum. Değişkenler çok farklı. Belirttiğin gibi aktarmadan kaynaklı güç kaybı, şanzıman oranı vb. etkin.
 
İkinci paragrafa da katılıyorum aslında. Ben de onu diyorum denilebilir. Ağırlık tüketimi mutlaka etkiler, ama 50 kg ile de tüketim çıldırmaz tabii.:D
 
Yalnız şu noktaya da dikkat çekmek isterim: Euro 4 ile Euro 5 arasında çok da uçurum olmayabilir. Daha doğrusu Golf 5'in MPI'sinin ulaştığı emisyon değeri zaten Euro 5'e yakındır; Golf 6'da küçük bir iyileşme bile Euro 6'yı sağlamıştır falan.:)
 
Sonuç olarak, ben asıl olayın aktarma farkından kaynaklanma ihtimalini kabul ediyorum. Asıl belirtmek istediğim ağırlığın tüketime, özellikle de şehir içi tüketime (hızlanma gerektiren şartlar), etki edeceği idi.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;75765
bak sana basit bir örnek. 1,8 20v passat ile 1,8 20v toledo arasında ciddi bir ağırlık farkı yok passat yanlışm yoksa 50 kg kadar daha ağır. ama arada minimum 2 lt kadar tüketim farkı var. bunun 2 sebebi var. 1. pasatın motor diklemesine toledo yanlamasına. 2. toledonun şanzıman çok daha uzun oranlı.

tamamen aktarma. o 50 kglık farklar tüketime 0,2 0,3 lt/100km kadar etkiler çok etkilemez :)
Motorun yan veya diklemesine olması tüketimi niye o kadar etkiliyor?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75808
Motorun yan veya diklemesine olması tüketimi niye o kadar etkiliyor?


Zannımca tekere güç iletilirken mesafe uzadığından güç kaybı oluyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;75867
Zannımca tekere güç iletilirken mesafe uzadığından güç kaybı oluyor.
İyi de ikisi de önden çekişli araç.:blm: Uzasın uzasın 10 cm. ya uzar ya uzamaz o mesafe.:blm:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75808
Motorun yan veya diklemesine olması tüketimi niye o kadar etkiliyor?

aktarma kaybı çok daha yüksek oluyor. cm olarak mesafeden değil aslnda araya giren dişli saysı dolayısı ile sürtünme kayıpları gibi etkenler artıyor.
 
en büyük yan etkiside yanlamasına yerleştirilen motor ileri geri yer değiştirebileceği için aracın önden kayma etkisini ciddi şekilde azaltabiliyor dikine yerleştirince bu etki ciddi derecede artıyor. eski kasa passatlarda önden kayma ciddi bir sorundur mesela.