škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

YENİ KASA OCTAVİA 1.4 Elegance Benzinlimi 1.6 TDI Dizelmi

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;75964
abi passat ile superb geliştirilmiş büyütülmiş mk v platformu iken octi jetta ile beraber direkt mk V.
 
bu konuda ise dergilerin hiç bir şey bilmediğide ortada hepsinin kafası karışık. mesela sahibinden de de hem jettaya hem octiye D sınfıı demiş ama ikiside D sınfıı değil.

 
Passat ile Süperb de aynı tam olarak platforma sahip değil hatta. Süperb Çin'de üretilmekte olan uzun dingil mesafeli Passat'ın alt yapısı üzerine şekillendirilmiş.
 
Tabii bir de yeni araçların boyutlarındaki büyük artışlar var. Örneğin bir C4 sedanın boyu gerçekten şaşırtıcı. İç hacmi ile de gerçekten D sınıfı standartlarını yakalıyor. Yalnız mesele yalıtım, kalite vb.'de ortaya çıkıyor işte.
 
Ama Octavia'nın bu tartışmaya girmesi gene de normal değil. Boyu zaten gayet C sınıfı standartlarında. İç hacim de öyle... Sırf heybetli Liftback tasarımı yüzünden göz yanılması yaratıyor. Octavia'ya kalana kadar Astra Sedan, CS Sedan, Fluance var D sınıfına girecek.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı drangelman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
kaba taslak şöyle bir hesap yaptım.
 
her ay 150 tl ye ceratomun depoyu full yapıyorum.1 ay içinde 225 tl lik eurodizel yetiyor.yani 1,5 depo ediyor buda.
ortalama tek depo 900-930 arası gidiyor bana.ortalama hızım 70-90
 
eğer octavi 1.4 tsı alsam depo 200 tl ye filan dolacak.tek depo yine yanı ortalama hız ile (düz vitesi için konuşuyorum) muhtelemen 600-650 km gider.hadi 700 diyelim.sonuçta ikinci deponunda 3/4'ünü kullanıcam yine 1 ayı çıkarmak için.buda benzin gideri olarak 150 tl demek.yani 1 ay içinde 200+150 = 350 tl eder.
 
dizel ile benzinli arasında aylık 125 tl fark yapıyor.
şimdi bu aracın dizeli türkiyeye geldiğinden elegance en az 50 bin tl eder.ancak benim yaklaşık 9-10 opsiyonumuda fiyata eklersen eder sana 60 milyar.açıkçasıda bu fiyata 1.6 dizele değmez.onun yerine hyundai sonata alırım 2.0 dizel 150 beygir.
 
aradaki 125 tl lik fark yılda 1500 tl eder.hadi benzim zamlarındaki oynama ile 1750 olsun.3 senede 5 yaklaşık 5 milyar eder.yani benzinli ile dizel arasındaki fark 3 sene içinde kendini eritir.
 
sonuçta benzinlinin bakımı sanırım kiada olduğu gibi skodada daha uygun.
benzinliye doğru kayıyorum sanki biraz daha ne dersiniz?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Sonata alırsanız işin içine vergi girer benzinliyi bile geçebilir maliyet. (hesaplamadım gerçi)


Az bindiğinizi söylemek mümkün aslında. ;) TSI olabilir. Ama dizelden sonra yakıta hem tüketimce hemde birim fiyatça fazla ödemek psikolojinizi etkilememeli. (maliyet hesabından bağımsız bir durumdan bahsediyorum, arabayı alırken verdiği insanın gözüne yakıt alırkenki kadar gelmiyor)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;76002
Sonata alırsanız işin içine vergi girer benzinliyi bile geçebilir maliyet. (hesaplamadım gerçi)
 
 
Az bindiğinizi söylemek mümkün aslında. ;) TSI olabilir. Ama dizelden sonra yakıta hem tüketimce hemde birim fiyatça fazla ödemek psikolojinizi etkilememeli. (maliyet hesabından bağımsız bir durumdan bahsediyorum, arabayı alırken verdiği insanın gözüne yakıt alırkenki kadar gelmiyor)
+1985 katılıyorum.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
sakin kullanıyorsanız benzinli, zaman zaman gazlıyorsanız tdi derim, tdi da gazlasanda yaktıramıyorsunuz,
benzinli Astra ile Istanbul - Ankara arasında bir depo benzin bitirebiliyorsun,
dizelde simdiye kadar maximum, abant bulusmasına giderken 7,4 u görmüstüm, 100-110 arası 5 litre yakıyor, 140-150 ortalama 6 litre, 80-90 ortalama 4 litre yakıyor, tabi 1,4 tdi dan bahsediyorum, 1,6 tdi in sehirlerarasında pek fark edecegini düsünmüyorum, belki sehiricinde biraz daha fazla yakar,
dizelin torku ve dizelin sesli calısmasınıda düsünmek gerek tabi,
bakım masrafı konusunda sadece mazot filitresini eklemek gerek, onuda ister 30binde, ister 60binde bir degistiriyosun zaten, yani bakım masrafı konusunda pek bi masraf yok bence,


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;75964
abi passat ile superb geliştirilmiş büyütülmiş mk v platformu iken octi jetta ile beraber direkt mk V.
 
bu konuda ise dergilerin hiç bir şey bilmediğide ortada hepsinin kafası karışık. mesela sahibinden de de hem jettaya hem octiye D sınfıı demiş ama ikiside D sınfıı değil.
Evet sahibinden de benim de dikkatimi çekti d sınıfı yazmışlar,peki bu sınıflandırmayı yapanlar neye göre yaparlar ölçüleri nedir bunların.?Ayrıca audi a3 1245 a4 1295 octavia a4 1220 kg olarak geçiyor ve bana bunlarda şaşırtıcı/yanıltıcı geldi.Bana göre yanlışlık var gibi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


octaviaman

  • Ziyaretçi
Ben bugüne kadar dizel tercih etmediğime yanıyorum:(.Keşke daha önce bazı şeyleri görebilseydim.Ekonomi Benzinle yarı yarıya farkediyor:ok:.yani ya iki kat fazla km yapıyorum,ya da paramın yarısı cebime kalıyor.Tork desen harika.fişek gibi gidiyorsun.mpi la parmak ucuyla 120 km süratle tadında çıktığım tırmanma şeritlerini,150-160 km le çıkıyorum.Skoda diye seni küçümseyip dipleyenlere, toz yutturuyorsun,ya da üstlerinden atlıyorsun.Gerçi Ben bunu mpi la da yapabiliyordum:hanz: Ekonomisi harika.1,6 nın vergisi de makul olacağı için şiddetle tavsiye ederim.


Çevrimdışı emre2509

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Almanlar passatla octivia a 5 i aynı kategoriye koymus. sonucta bu aracları almanlar yapıyo! yeni octivia a5 elegance 1.4 tsi manuel aldım. aldıgımada hic pisman degilim! rodaj doneminden yeni cıkmak uzere 1 depoyla sehiricinde 800 - 850 km yol yapıyo... Rhatlık konfor guvenini anlatmama gerek yok heralde! hyundai ve kiayla hicbirsekilde kıyaslanamaz bence.


fabialife

  • Ziyaretçi
kesinlikle dizel tavsiye ederim.
aradaki farkı verebiliyorsanız önemi yok.
az yakmanın hazzını, torkun gücünü yaşar mutlu olursunuz. satarkende aradaki fark kadar yüksek fiyata ve daha çabuk satarsınız. 20 yıldır araba sahibiyim, elimden o kadar  araba geldi geçti.
ilk defa 2 yıldır dizel kullanıyorum ve yılda 7-8.000 km yapıyorum; diyorumki bu zamana kadar neden dizele binmedim, gerçekten salakmışım..


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
dizel az yakıyor diye cok biniyoruz, tabi km de artıyor, bu seferde yüksek km li dizeli satmak zorlasıyor, cogunluk yüksek km li benzinliden korkmuyor, yüksek km li dizel den korkuyor, kaliteli dizel yakıta gec kavustugumuz icin heralde :-)


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mustisahin;100717
dizel az yakıyor diye cok biniyoruz, tabi km de artıyor, bu seferde yüksek km li dizeli satmak zorlasıyor, cogunluk yüksek km li benzinliden korkmuyor, yüksek km li dizel den korkuyor, kaliteli dizel yakıta gec kavustugumuz icin heralde :-)

aslında çoğu şeyi kulaktan dolma ve birazda eskilerden kalan bilgileri hala güncel sandığımız için. Ülkemizde sürücülerin % kaçı benzinli ya da dizel bilinçli şekilde araba kullanıyorlar ki? bence en iyimser tahminle % 10 yoktur.
dizel motor benzinliden daha sağlamdır ve benzinli arabadan daha çok km yapar düzgün bindiğin müddetçe 500.000-1.000.000 km. rahat götürür.
1.500.000 km motor kapağı açmadan kullanılan Usuzu kamyonet vardı, otobüslerin en kötüsü 1.000.000 km yapıyor. adamlar nerde ise kontak kapatmıyorlar Türkiyeyi dolaşıyorlar.
500.000-600.000 km.de hala sorunsuz çalışan dizel taksiler var ülkede.
dizelin iki handikapı vardı turbo ve enjektör, turbo olayı artık bitti hem tamir ve bakımı artık yapılıyor hemde bazı markaların yenisi 300 lira civarlarına kadar düştü.
yakında benzinli arabalarında çoğu turbolu olacak aynı şey benzinli turbolar içinde geçerli.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
dizel binek araclar ülkemize gec geldigi icindir heralde, cogu insan dizel aracı kullanmayı bilmiyor, 50 km hızda 5 vitesi zorlayan, hatta yavasda olsa hızlanan, dizel sürücüleri var,


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Servise sorduğumda multijet motorların 150-200 binden sonra kesinlikle motor indirdiğini söyledi.Hadi biz bakımını falan eksiltmiyoruz ama nasıl olur bu iş anlamadım..Belkide dediğiniz gibi çoğu sürücü bilgisiz araç kullandığından bu hale geliyor.

Arabaya binipte telefonla konuşacağım diye vites değiştirmeden böğüre böğüre araba kullanan bir patronum var :D  Yazık günah ya Corsa'ya :(
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Burda insanlara kızmamak gerek diye düşünüyorum. Bunu hiç çekinmedende söylüyorum, 2006 model TDI Audisini 120 bin km de motor olarak mahvetmiş bir amcam var. Black smoke hat safhada. Araba kata küte çalışıyor, marş dişlisi sıyırıyor, 3. turbosu geçen değişti :D koltukları yarık yırtık, çamurluk, kapı bölgelerinde babalar gibi paslanma mevcut, ön tamponun yarısı yok nerdeyse, araç artık hızlanamıyor falan motor sesi giderken kulak tırmalıyor.... vs.... vs..... daha sayarım çakmağı yok kayıp, jantlarda kaldırım sürtmesinden halka deseni var giderken hoş oluyor :p daha neleeeer neler...

Bu araç 2006 Audi A6 3.0 TDI quattro. Birde 2.0 TDI Multitronic A4 var yine kendisine ait büroda işe güce koşar o daha beter. Marş falan alamıyor :D :D


Şimdi aslında bakılması ve bu hale gelmemesi gerekirdi. Ama patron araba sürerken telefonla konuşuyor ve vites değişemediği için böğürüyor diye kızmamak lazım. Veya insanlar bilemiyor binmeyi diye.

Aslında bende hep garipserdim neden böyleler nası böle olurlar salak mı bunlar falan diye. Yav önemi yokmuş anladım. Yani kimine göre benim çorabım gibi bişey, yırtılınca atıyorum ya, aynı o şekil. Ben titrerim bakımını erkene alırım en kıral sarfı bulurum vs... Zira biliyorum bir daha mümkün değil 0 km dizel araç sahibi olamam kısa bi süre zarfı içerisinde.


Örneğin adam gelir biner arabanın bakımı gelmiş, şehirler ötesi yola inatla gider, yav gittiği iş veya arabayı bağırtırken konuştuğu telefon arabadan zaten çok çok daha önemli çok çok daha değerli ve gerekli.

İşi biter gaz yerde eve döner akşam olmuştur sabah başka bi kongereye gider dinlenmeye aileye vakit bile kalmaz. O yüzden ben artık bunu anladım. Hiç kimse salak olmadığına göre (itlik piçlik için bu durumu ayıralım serseriliği ayrı mevzu direksiyonun) demek ki onlar için böyle olması gerekiyor.

Kızmamak lazım, bilmiyolar diye değerlendirmemek lazım bazen.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bende bu aralar pederi fena gazladım 1.6 TDI octavia ya takmış durumda :D