o da ne ki?
ANTI-ROLL BAR
Viraj esnasındaki dışa doğru artan basıncı dengeleyerek araca eşit miktarda yaymak, yana yatarak yan basmaya çalışan lastikleri düzgün tutarak düz basmalarını sağlayarak aracın daha iyi tutunmasını sağlar.Yani yana doğru yatan aracın düz durmasını sağlar.Süspansiyon (Yay)
sistemi ile mutlaka uyumlu olması gereklidir.
Virajlı yollarda bu değer yüksek tutulmalı.Virajların açısı azaldıkça da azaltılmalıdır.
*Anti roll bar’ı yüksek tutmak aracın dengede kalmasını
ve sertleşmesini sağlar ancak aşırı sertlikte iyi değildir.
*Virajlarda ön tekerlerde yük daha fazla olduğundan öne oranla sert bar seçilmelidir.
*İyi bir ayar arka tekerlerin çekişini kuvvetlendirebilir.
*Yine iyi bir ayar tekerleklerin herhangi bir nedenden dolayı askıda kalmasını önler.
*Aşırı yüksek bir anti roll bar ayarı bilhassa arka tekerlerin askıda kalarak boşta dönmesine sebep olabilir.