škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu

turker · 48 · 20336

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77503
Hocam çakın helezonu en kolayından, kasmaya ne hacet, alçalmak en garanti yol.
yaw Hakan'ım octi zaten yerlerde sürünüyor birde helezon çakacaksın hepten yerlerde buralarda kazılmıyan yol yok.Biraz önce arkadaş yanından geldim altını sert çamura sürttürdüm ona bile canlarım gitti.ortaca ş.i komple yollar berbat en azından ş.i de 10-15 cm çukurlar var yol delik deşik vaziyette emeği geçen herkese belediye başkanına sürekli dua :hanz:ediyorum her çukura girişte.kendisini bir görebilsem :sopa::sopa::sopa:uygun münasip bir yerde,yani o biçim.....:boks::boks::boks:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Bir forumdan alıntı :

Alıntı
Bende spor yay olduğundan koni amortisörün eksikliğini daha çok hissediyordum, daha doğrusu taktırdığımda neden daha önce taktırmadım diye kendime epeyce kızdım.Spor yay olup da spor amortisör olmayınca araba frenlerde önde doğru oldukça yaylanıyor, bu da hem duruşu kötü etkiliyor hem de arabaya arabaya binen yülkü artırıyor.Koni bunu tamamen kesti, frene basınca araba yaylanmadan zınk diye durabiliyor.Hatta koni amortisörlü bir arabanın standard bir arabaya göre daha rahat frenaj yaptığı da söylenir.Esas faydalarına gelince, bendeki ayarlanabilir spor tiplerde kullanış ve yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatabiliyorsun.Örneğin virajlı bir yolda serte alırken uzun yolda yumuşağa alabilirsin, böylece istediğin zaman konforlu, istediğin zaman spor olarak kullanabilirsin.En yumuşakta bile standard amortisöre oranla yol tutuş oldukça fark ediyor.Araba hafif virajlara sanki kendi girerken normalde 60Km ile girdiğin viraja 90km ile girebilip savrulmuyorsun bile... Zaten en çok farkedilen de bu oluyor, araba virajlarda savrulma ve kopma yapmıyor, yola yapışıyor sanki.Benim farkettiğim bir başka etkisi de aracın direksiyona verdiği tepkideki değişiklik oldu.Sanki araba artık ani hareketlere çok daha rahat tepki veriyor, bununla birlikte normal kullanımda da araba çok daha kolay idare ediliyor gibi...
 
Şimdi diyeceksin bir amortisör bu kadar mı farkettirir, valla ben de beklemezdim ama aldıklarım beklentilerimden çok daha fazla oldu.demek ki varmış Lamborgihini, Masarati vb. firmaların ki Koni'yi fabrika çıkışı amortisör olarak kullanıyorlar

Alıntı
Niçin Koni amortisör:
Günümüzde bir çok otomobil sahibi aracının yol tutuşunu iyileştirmek ve fren güvenliğini artırmak için daha sert ve sportif amortisörleri tercih etmektedir. Ancak standart amortisörlerin yerine takılan sportif amortisörlerin konforu olumsuz etkileyeceğini akıldan çıkarmamak gereklidir.

Otomobil firmaları için süspansiyon sertliğinin nasıl olacağı her zaman zor bir sorudur. Sert bir süspansiyon seçilmesi durumunda otomobilin yol tutusu iyileşir fakat araç bozuk zeminde daha fazla sarsılır. Bu durumda bir çok otomobil sahibi konforun azalmasından şikayet eder. Yumuşak bir süspansiyon halindeyse bozuk yol zeminlerindeki konfor artar ama otomobilin yol tutuşu viraj ve fren kabiliyeti azalır. Seri üretim otomobillerde sportif modellerin dışında genellikle konfor ön planda tutulduğu için yumuşak veya orta sert amortisörler kullanılır. Ancak sportif kullanım için yetersiz kalan amortisörle güvenli bir sürüş için daha sert olanlarla değiştirilebilir. Kullanıcıların yenileme pazarında tercih ettiği sportif amaçlı amortisörlerin başındaysa kuşkusuz Hollanda markası Koni gelmektedir.

1923 yılından beri süspansiyon üretimi yapan firma otomobiller dışında tank, tren, kamyon, TIR ve açılır kapanır köprü ayakları gibi bir çok sektörde hizmet vermektedir. QS 9000, ISO 9001 ve ISO 14001 sertifikalarına sahiptir. Koni ürün gruplarının önemli bir yüzdesi, yedek parça pazarında tüketilse de Lamborghini Murciélago, Lamborghini Diablo, Lamborghini Diablo GTR, Chrysler Viper, Chrysler Viper GTR, Chrysler Prowler, Clio Renault V6, Morgan Aero 8, Jensen S-V8, Lotus 340R, Lotus Elise, Spijker, Maserati Quattroporte gibi araç modellerinde standart fabrika çıkışı olarak Koni amortisörler kullanılmaktadır.

Koni daha çok kırmızı ve sarı renklerle sınıflandırdığı amortisörleri ile ünlüdür. Türkiye’de OKTAYKANPOWER tarafından ithal edilen Koni, amortisörler için otomobilin ömrü kadar ömür biçer (hata oranı %0.2). Koni süspansiyon aksamlarının Türkiye Distribütörü olan OKTAYKANPOWER’ın sahibi olan Oktaykan Kardeşler ise standart amortisörleri çıkararak yerine KONI takan sürücülerin % 40 oranında daha iyi yol tutuş elde edebildiklerini iddia etmektedir. Tüm parçaları elde üreten KONI'nin başka özelliği de klasik olarak kabul edilen 1940, 196O yılları arasındaki otomobillere de uygulanabilmesidir.

2500 farklı çeşidi bulunan KONI amortisörlerinin tümü ayarlanabilme özelliğine sahiptir. Bu şekilde konfor ve performans da ayarlanabilmektedir.

OKTAYKANPOWER'da KONI yetkili bayisi olarak satılan amortisörler alıcıların gözü önünde araçlarına takılmaktadır. Koni amortisörlerin satış fiyatları OKTAYKANPOWER tarafından belirlenmektedir.
  • Ayarlanabilir, kişisel tercihlerinize göre süspansiyonların sertlikleri ayarlanabilir.
  • Tasarım, araca göre tasarlanmıştır. Hiç bir problemle karşılaşmadan kolayca aracınıza monte edilir.
  • Güvenlik, aracınızın yol tutuşuna olumlu yönde etkisi ile güvenli sürüş özelliklerine sahiptir.
  • Konsantrasyon, Koni test pilotları ile geliştirilmiş istek tespiti yapılır.
                                                                 
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;77514
yaw Hakan'ım octi zaten yerlerde sürünüyor birde helezon çakacaksın hepten yerlerde buralarda kazılmıyan yol yok.Biraz önce arkadaş yanından geldim altını sert çamura sürttürdüm ona bile canlarım gitti.ortaca ş.i komple yollar berbat en azından ş.i de 10-15 cm çukurlar var yol delik deşik vaziyette emeği geçen herkese belediye başkanına sürekli dua :hanz:ediyorum her çukura girişte.kendisini bir görebilsem :sopa::sopa::sopa:uygun münasip bir yerde,yani o biçim.....:boks::boks::boks:



Cuma günü öğlen anıver başkanı cemaatle :hanz:


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77519
Cuma günü öğlen anıver başkanı cemaatle :hanz:
:++::++::++::++::hanz::hanz:hiç aklıma gelmemişti iyi düşündün hakan.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Neymiş bu Koni!!! Tamamını okudum.

O zaman amortisör yenilerken mutlaka oni aramak lazım :D

Burada okuduklarımdan anladığım kadarıyla bahsettiğim salınımlar bu platformun karakteristik özelliği. Belki biraz daha sert amortisörlerle ya da Koni'lerle hissedilmeyecek...

Peki A5'te durum nasıl acaba? Golf 4'ün virajlarda yatma probleminin Golf 5'te giderildiği, hatta arka aksa baya yatırım yapıldığı biliniyor. Bu durumda Golf MK5 platformunda bahsettiğimiz sorun olmasa gerek...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;77484
Biraz araştırdım.ARB'nin maliyeti A4/roomster için aynı 450 TL civarı posta dahil..TR'de yok..Ama biraz bilgi aldım.Aracı çok sertleştiriyormuş.Araç esnemediği için ıslak zeminde kayma riski varmış.Ayrıca aracın dönüş çapı büyüyormuş..Açıkçası bizim gibi kuzu kuzu sürücülerin alması gereksizmiş :D

Önemli olan burçlarmış.Burç başları fabrikasyon olarak kalitesiz oluyormuş.Audi forumunda bile audininkileri kötülüyorlar.Bu işlerin uzmanın olan firmaların burç başları ile yol tutuş performansı artıyormuş.

Ayrıca koni amortisör değişimini tavsiye ediyorlar.Araç hem yumuşuyormuş.Hemde yol tutuş bariz iyileşiyormuş.

Sanırım ben bu şıkkı sevdim :)Araştırmaya devam..
Rotlarına müdahele edilmiyor ki dönüş çapı niye büyüsün?:blm:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;77564
Rotlarına müdahele edilmiyor ki dönüş çapı niye büyüsün?:blm:



Belki yatmadığı için biraz kastırır kanımca belli bi hız+ dönüşlerde.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77621
Belki yatmadığı için biraz kastırır kanımca belli bi hız+ dönüşlerde.
Zannetmiyorum.:blm:


Çevrimdışı oguz ziya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
koni amortisör konusu benim kafama hiç yatmadı. diğer forumda yazan  arkadaş sadece övmek için yazmış gibime geldi. zira araçta meydana gelen  değişiklikler yaylardan kaynaklanacak değişiklikler. mesela frenlerken  daha az yığılması filan anca sert yaylarla açıklanır. ayrıca audi a4 e  taktıran araba yumuşadı diyor diğeri amortisörler için sert diyor, bu ne  yaman çelişkidir?

Alıntı yapılan: hakanerdogan;77621
Belki yatmadığı için biraz kastırır kanımca  belli bi hız+ dönüşlerde.
hakana hak veriyorum ben burada. ıslak zeminde yol tutuş limitleri  düşeceğinden sert suspansiyon ayarlarına olan ihtiyaç bi nebze azalır.  genelde ıslak zemin ayarları kuru zemine oranla daha yumuşak olacak  şekilde yapılır. anti roll burulma direncinin de düşürülmesi mantıklı  görünüyor.

asıl konuya gelirsek şunları söyleyebilirim; tecrübe edinebilecek kadar  kullandığım 2 araç var, ikisinde de tümseklerde aynı şeyi  hissettim.vectra c kasa daha fazla konfora yönelik olanıydı ve bu  davranış onda daha barizdi. problem konfor kaygısıyla beraber artıyor gibi. ben bu problemi ufak ve sık tümseklerde aracın  tekerlerinin yerden ayrılmasına bağlıyorum. öndeki aracın tekerlerini  izlerseniz muhtemelen farkedersiniz bahsettiğim olayı. bi yerden okuduğum  kadarıyla üreticiler kapanma sönümlemesi az, açılma sönümlemesi fazla  amortisörlerle konfor ve yol tutuşu birleştirmeye çalışıyorlarmış. benim  teorime göre problemin kaynağı bu olabilir. çözüm olarak da kapanma  sönümlemesi daha fazla ve açılma sönümlemesi daha az (yani normale daha yakın) bi  amortisör işe yarayabilir. ancak daha konforsuz olacaktır muhtemelen... ve malum tüm yol şartları için tek bir suspansiyon konfigürasyonu yeterli gelmeyecektir


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77338
Lastiklerin üretim tarihi ve km'sini alalım :)

hakan bu soruyla yıktın beni 30dk.gülüyorum ermanla -şansala benzettim seni allahta seni güldürsün emi angora davşanı şey yaw olmadı angara davşanı.:++::++:
 
biri böyle bir soru veya arıza sorsa 40 yıl düşünsem böyle bir yanıt vermek ,soru sormak aklıma gelmez.
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: oguz ziya;80804

çözüm olarak da kapanma  sönümlemesi daha fazla ve açılma sönümlemesi daha az (yani normale daha yakın) bi  amortisör işe yarayabilir.

Güzel nokta :)

Alıntı yapılan: s.alkan;80841
hakan bu soruyla yıktın beni 30dk.gülüyorum ermanla -şansala benzettim seni allahta seni güldürsün emi angora davşanı şey yaw olmadı angara davşanı.:++::++:
 
biri böyle bir soru veya arıza sorsa 40 yıl düşünsem böyle bir yanıt vermek ,soru sormak aklıma gelmez.


Al beni servise sigortamı yap geliyom :hanz:


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
sen gel ya! seni alırım ama mygökan gelmesin onu istemem bir ara kaporta falan yaptık. yardım etti,sağolsun ama çoğunlukla bizi satıyor.
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: s.alkan;81240
sen gel ya! seni alırım ama mygökan gelmesin onu istemem bir ara kaporta falan yaptık. yardım etti,sağolsun ama çoğunlukla bizi satıyor.
Favorit gelirse tamire haber ver gelip halledelim.:hih::huh::hoh::hah::hh::hhh::bnn:
:++: :lol: :kiki: :favo1: :++: :lol: :kiki: :favo1: :++: :lol: :kiki: :favo1:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: s.alkan;81240
sen gel ya! seni alırım ama mygökan gelmesin onu istemem bir ara kaporta falan yaptık. yardım etti,sağolsun ama çoğunlukla bizi satıyor.


:++::++::++::++:

Ben o kaporta olayına nasıl girdim hayret ettim :D ÇEkiç mekiç girişecektim Yusufgilin mavişe :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar 2.el 2008 audi a3 den çıkma 215/55/16 yokohama ac01 c.drive 97w önler 6.5mm arkalarada 4.mm(derinlik)taktım contınatal'i söktüm önlere 30 arkalarada 28 hava bastık ciddi bir şekilde ses gitti ve araç yumuşadı gerçekten harikaymış.Bundan böyle lastiğim bu seriden olacak.bir yıl sonra komple değiştirmeyi düşnüyorum.4 adet sıfırından.arac gerçekten çok değişti ve yola tutunması harika.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ