1. 1398 cm3 hacimli atmosferik LPG ile çalışan bir otomobil gaza asılmazsanız zaten kaçmaz.
2. Bu vites oranları ve motor torku ile alakalı bir şeydir. 101 bg Fabia makinesi alt devirlerde çok ölüdür, buna karşın üst devirleri abartı güçlüdür. Alt devirleri kağıt üzerindede komedi derece gülünçtür. Normal.
3. Yukarıda izah ettiğim motorun alt devir güçsüzlüğü ile alakalıdır. Birde üzerine LPG kullanıyorsunuz. Kim ne derse desin, size ne söylenirse söylensin, LPG benzin kadar iyi kaçırmıyor arabayı. Genelde arabasına LPG takıp yaptığı işe kaka sürdürmeyen insanlardır LPG kitinin benzinden hiç bir farkı olmadığını iddia eden.
Bizde gittik Jipimize LPG taktık, hatta LPG takılınca bakımada girdi manifoldları falan değiştik, tıkalı manifoldla benzindeyken daha güzel yürüyordu, homurduyordu, yan veriyordu, şimdi yanlamıyor LPG devrede iken. Hatta işin komedi yanı 6000 devirde tık tık kesiyor benzine atıyor. Kite dandik veya yapılan işe kötü bahaneleri türetilebilir. Ama sorunsuz çalışıyor, boşta ne istop ediyor ne dalgalanıyor, hiç sorunsuz bir kit, enjektörleri Keihin marka.
Bilmiyom yani, LPG takınca biraz dikenine katlanmalı, araba gitmiyor.
4. Bakın sizde teyit ettiniz, çok basınca uçuyor diye, dediğim üzere üst devirleri canlı alt devirleri ölü racing motor motoru gibi cihazdır 101
Tabi dokunur dokunmaz gaz yememesi kesin LPG ile alakalıdır.
5. LPG devrede iken bende teyit etmiştim daha uyuz cızıktılı sünepe bir sesi oluyordu motorun, benzinde daha tok daha erkesi bir homurtusu var. Ama bu segmentteki çoğu araçlarda içeri çok ses alma normal.
6. LPG ile ayarlamaların yapılması gerek. 101 de durum ne bilmiyorum tabi ama genelde kelebek-adaptasyon yüzünden oluyor bu tip sorunlar.