Aynı şey işte o yüzden yazıyorum ya:)
Eğer kalibrasyonda ayarları açarsan( tap tüpçü apzı yazıyorum D: ) benzinle aynı gücü ve torku yakalarsın. Yok eşit miktarda enerji vereceğim dersen LPGde performans ve tork kaybı yaşarsın ama bu standart bir kullanıcının anlayacağı gibi asla ama asla olamaz. Eğer 150-200 hp arabaya yapıyorsan, iyi bir pilotajın varsa hissedersin, ama 75 beygirlik arabada banamısın demez
Bir başka başlıkta yazmıştım yine yazıyorum, LPGciler için;
- LPG kitinizi iyi araştırın. Regülatörler hemen hemen aynıdır ama enjektörlerin akliteleri farklıdır. Matrix enjektörler en kralıdır ama ülkemiz LPGsine yenik düşmüştür. Şimdi çoğu marka enjektör niyetine bildiğimiz selonoid valflerden takıyor. Benim zavolide dahil. Enjektörlerinizin temiz ve bakımlı olması lazım, açıklıklarının doğru kalibre edilmiş olması lazım.
- LPG kalibrasyonundan önce aracın ECUsunu sıfırlatıp , bir süre öyle gezin. LTFT ve STFT değerleri otursun.
- LPG kalibrasyonunu mutlaka ve mutlaka LTFT ve STFT değerlerine göre yaptırın. Varsa wideband sensör süper olur
- Kalibrasyon sonrası mutlaka yol testi yaptırın.
- Buji tırnak açıklıklarını biraz düşürün.
E bunları yaparsak işimiz zor demeyin, araca başka bir besleme sistemi adapte ediyoruz, elbetteki zor olacak
Hakan bir ara senin için arabamı dynoya çıkartıp LPG-benzin sonuçlarını paylaşacağım. Angaraya gelincede dyno parasına hesabı sana ödeteceğim
:D
Good point!
Ben hiç bir zaman LPG takmayın asla demedim ki zaten. Benzinde fahiş fahiş zaten binilmez, ben 2 gün bile binemem gider LPG takarım.
Ama LPG kullanıcıları benzinle aynı şeymiş gibi gösteriyor performansını. Yav bi kere çeviremiyor ki :lol: