Aynı şey işte o yüzden yazıyorum ya:)
Eğer kalibrasyonda ayarları açarsan( tap tüpçü apzı yazıyorum D: ) benzinle aynı gücü ve torku yakalarsın. Yok eşit miktarda enerji vereceğim dersen LPGde performans ve tork kaybı yaşarsın ama bu standart bir kullanıcının anlayacağı gibi asla ama asla olamaz. Eğer 150-200 hp arabaya yapıyorsan, iyi bir pilotajın varsa hissedersin, ama 75 beygirlik arabada banamısın demez
Bir başka başlıkta yazmıştım yine yazıyorum, LPGciler için;
- LPG kitinizi iyi araştırın. Regülatörler hemen hemen aynıdır ama enjektörlerin akliteleri farklıdır. Matrix enjektörler en kralıdır ama ülkemiz LPGsine yenik düşmüştür. Şimdi çoğu marka enjektör niyetine bildiğimiz selonoid valflerden takıyor. Benim zavolide dahil. Enjektörlerinizin temiz ve bakımlı olması lazım, açıklıklarının doğru kalibre edilmiş olması lazım.
- LPG kalibrasyonundan önce aracın ECUsunu sıfırlatıp , bir süre öyle gezin. LTFT ve STFT değerleri otursun.
- LPG kalibrasyonunu mutlaka ve mutlaka LTFT ve STFT değerlerine göre yaptırın. Varsa wideband sensör süper olur
- Kalibrasyon sonrası mutlaka yol testi yaptırın.
- Buji tırnak açıklıklarını biraz düşürün.
E bunları yaparsak işimiz zor demeyin, araca başka bir besleme sistemi adapte ediyoruz, elbetteki zor olacak
Hakan bir ara senin için arabamı dynoya çıkartıp LPG-benzin sonuçlarını paylaşacağım. Angaraya gelincede dyno parasına hesabı sana ödeteceğim :D
Kesinlikle katılıyorum LPG de benzinin gücünü bulamıyorsunuz benzinde köpek gibi kaçıyordu şimdi ölü gibi geliyor bana o kadarda kalibrasyon yapılıyor zamanla aynı hale geri dönüyor..
Enjektör konusunda çok sıkıntımız var bu aralar babamın yol güzergahında aygaz olduğundan hep ordan alıyor ama gel gör ki lpg bakımına gidince enjektörler yağın içinde yüzüyor resmen bu katkılı otogazlar fazla yağlıymış bu da enjektörleri batırıyor. . Enjektörler temizlenip araç kalibre edilince bomba gibi oluyor ama zamanla gene aynı hale geliyor..
Birde depoda son 5-6 lt gaz kalınca yüklenmeye gelmiyo hafif dokununca küt benzine atıyo buda bi eksisi. .
100 bin km de kit değişikliği olduğu zaman vialle kiti düşünücez çok olumlu yorum var