westinghouse sistemi günümüzde motorlu araçların fren sisteminde kullanılan bir sistemdir..
en kaba tabirle, bir boru vasıtası ile egsoz manifoldundan ana fren merkezine sıcak hava akışı sağlanır, fren pedalı daha tesirli hale gelir.. motor stop halindeyken fren pedalının sertleşmesinin nedeni, bu sistemin sadece motor çalışırken görevini yapmasıdır..
westinghouse; fren sisteminde hidrolik borulara giden basıncı yükseltmek için tasarlanmış bir sistemdir .
buyuk bir pistonun oluşturduğu basıncı daha ufak pistonlara iletirken merkezdeki hidrolik basıncının falzalaştırarak küçük pistonlardaki tepkimeyi arttırması hedeflenmiştir .
günümüzdeki araçlarda fren pedalı yaklaşık 15-20 cm çapındaki ana pistona(westinghouse) bağlıdır . frene basıldığı anda piston sıvıyı yuksek basınçta 3-5 mm civarındaki bakır/alüminyum borulara iter. oluşan yüksek basınç fren balatalarının bağlı olduğu kaliperlere ulaşır oradan daha ufak çaplı (4-6 cm ) pistonlarda itme etkisi oluşturur basınçla birleşerek fren balatalatının disk' i kavramasına basınç yardımı ile de sürtünme arttırılıp aracın yavaşlamasını sağlar .
fizik derslerinde gördüğümüz pistonların yarı çapları ile alakalı sorulara benzetebilirsiniz
bu sistemde de problem olabilirmi ki ?