škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ilk çalışma & rolanti & fren komple sorun???

Ziyaretçi · 14 · 11160

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mertcankar

  • Ziyaretçi
1.) arkadaşlar yaw benim favoya bişey oldu. sabahları aracı çalıştırmak çok güç daha doğrusu sabah demiyim o gün içerisinde ilk çalıştırma çok zor oluyo.. marşa basıyorum ğınğınğın diye tekrarlıyo ama bi türlü ateşlemiyo..

2.) zor bela çalıştırdım diyelim ilk 5-10 dk rolanti yarımın üzerinde çıkmıyo (hatta destek vermezsem stop ediyo :D )

3.) rolanti yarımda olduğu zaman yani boşta ise frenler tutmuyo taş gibi pedal.. vitese atınca yani devir yükselince fren hafifleyip tutmaya başlıyo.. (hidrolikle ilgili bi sorun olabilirmi) bi süre sonra rolanti 1e çıkınca yani kendine gelince frende düzeliyo

not: araç lpg'li

1.ve2. sorunun nedeni gaz ayarı mıdır? 1ve2yi düzeltirsem 3.sorunda ortadan kalkar gibime geliyor..

ne yapmalıyım arkadaşlar? :(
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 01:25:38 Gönderen: mertcankar »


Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
çok garip ben arabamı 500 devire ayarlatım hiç bi problemim olmadı bugüne kadar iyi bir karbüratör ayarı yaptırın haa benzinliyse tabi tüplüyse bilemem
sabahları çalıştırmadan önce bir ii kere pompalayın öle deneyin bide
 
aracın hava alma durumu nedir tam ateşleme yapmıyor sanırım yeterli hava almıyodur belki
birde bujilere distürbitöre baktırın


mertcankar

  • Ziyaretçi
2hafta önce bilgisayarlı gaz ayarı yaptırmaya götürdüm yaptırdım.. adam ayar yaptım ama sen bu karbüratörü bi göstert dedi.. bende bizim ustaya gösterdim karbüratöre giden ince bi hortumu değiştirdi.. tam hatırlamıyorum ama ondan sonra böyle oldu galiba...

acaba adam gibi bi karbüratörcüye mi göstertsem? 500devirde çok kötü çalışıyo ya dolmuş gibi zıngır zıngır zaten 500devirde tutmak içinde gaza basıyorum çok hafiften yoksa 1-2sn sonra stop ediyo..
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 01:25:51 Gönderen: mertcankar »


mertcankar

  • Ziyaretçi
peki fren neden böyle olmuştur? rolantisi kötü olduğu için midir? hidrolik pompalamıyordur diye düşünüyorum..
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 01:26:06 Gönderen: mertcankar »


Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mertcankar;93823
peki fren neden böyle olmuştur? rolantisi kötü olduğu için midir? hidrolik pompalamıyordur diye düşünüyorum..

rölantiyle nasıl bir ilişkisi var anlamadım ne desem yanlış olur skodanın dilinden anlayan birine göstern derim ben


Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mertcankar;93819
2hafta önce bilgisayarlı gaz ayarı yaptırmaya götürdüm yaptırdım.. adam ayar yaptım ama sen bu karbüratörü bi göstert dedi.. bende bizim ustaya gösterdim karbüratöre giden ince bi hortumu değiştirdi.. tam hatırlamıyorum ama ondan sonra böyle oldu galiba...
 
acaba adam gibi bi karbüratörcüye mi göstertsem? 500devirde çok kötü çalışıyo ya dolmuş gibi zıngır zıngır zaten 500devirde tutmak içinde gaza basıyorum çok hafiften yoksa 1-2sn sonra stop ediyo..

karbüratör ince iş çok iyi ayar lazım bi aralar bende de stop ediyodu nesi bozulmuşsa anlamadım rölantiyi ayarlıyoruz 1 hafta içinde tekrar bozuluyo stop ediyodu
 
son ayarlamadan sonra daha yapmadı tekrar rölanti ayarı yaptır 1000 e getirin ayarı


mertcankar

  • Ziyaretçi
şöyle bi bağlantı kurabilirsin.. araç çalışmıyor iken frene bas taş gibidir basamazsın. çalıştırdığında boşalır birden.. işte bende de o rolantisi kötü olduğu anda fren taş gibi oluyo devirin yüksek olduğu anlarda fren gayet iyi durumda..
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 01:26:21 Gönderen: mertcankar »


mertcankar

  • Ziyaretçi
tamam ben tekrar gaz ayarı yaptırayım ondan sonra düzelir inşallah
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 01:26:48 Gönderen: mertcankar »


Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
westinghouse sistemi
 
günümüzde motorlu araçların fren sisteminde kullanılan bir sistemdir..

en kaba tabirle, bir boru vasıtası ile egsoz manifoldundan ana fren merkezine sıcak hava akışı sağlanır, fren pedalı daha tesirli hale gelir.. motor stop halindeyken fren pedalının sertleşmesinin nedeni, bu sistemin sadece motor çalışırken görevini yapmasıdır..

 
westinghouse; fren sisteminde hidrolik borulara giden basıncı yükseltmek için tasarlanmış bir sistemdir .

buyuk bir pistonun oluşturduğu basıncı daha ufak pistonlara iletirken merkezdeki hidrolik basıncının falzalaştırarak küçük pistonlardaki tepkimeyi arttırması hedeflenmiştir .

günümüzdeki araçlarda fren pedalı yaklaşık 15-20 cm çapındaki ana pistona(westinghouse) bağlıdır . frene basıldığı anda piston sıvıyı yuksek basınçta 3-5 mm civarındaki bakır/alüminyum borulara iter. oluşan yüksek basınç fren balatalarının bağlı olduğu kaliperlere ulaşır oradan daha ufak çaplı (4-6 cm ) pistonlarda itme etkisi oluşturur basınçla birleşerek fren balatalatının disk' i kavramasına basınç yardımı ile de sürtünme arttırılıp aracın yavaşlamasını sağlar .

fizik derslerinde gördüğümüz pistonların yarı çapları ile alakalı sorulara benzetebilirsiniz
 
bu sistemde de problem olabilirmi ki ?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bana kalırsa motordaki besleme sisteminde (karbüratör) bir sıkıntı var. Yakıt akışı, jikle, ...vs.


mertcankar

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;93944
Bana kalırsa motordaki besleme sisteminde (karbüratör) bir sıkıntı var. Yakıt akışı, jikle, ...vs.

evet işte gaz ayarı yaptırdığım adamda bunu demişti ama ben karbüratörcüye değil bizim ustaya götürdüm bi kablo değişti ama bişey değişmedi durumdan.. en kısa zamanda karbüratörcüye götürüp göstereyim ben vizelerden fırsat bulursam :hanz: sonra da gaz ayarı
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 01:27:19 Gönderen: mertcankar »


Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle
aynısının tıpkısı bizim formanda oluyordu bizim araçta lpgliydi tek fark sadece stop ettikten sonra her zaman zor çalışıyordu ve bazen lpgde çalıştıramıyor benzinde çalıştırıyorduk her neyse bizimkisinde sorun bu karbüratör kutusuna gelen hava hortumunun geçtiği yerin girişini bazı tamirciler ayar yaparken bantlıyorlar yani hava alamıyor araç oraya bir bakın derim bizde çok uğraştık ordan çıktı sorun bantı çıkarınca düzelmişti tabi başka bir yerdende olabilir sorun ancak çok fazla benzerlik var bizimkisiyle :)



mertcankar

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: teyo58;94539
aynısının tıpkısı bizim formanda oluyordu bizim araçta lpgliydi tek fark sadece stop ettikten sonra her zaman zor çalışıyordu ve bazen lpgde çalıştıramıyor benzinde çalıştırıyorduk her neyse bizimkisinde sorun bu karbüratör kutusuna gelen hava hortumunun geçtiği yerin girişini bazı tamirciler ayar yaparken bantlıyorlar yani hava alamıyor araç oraya bir bakın derim bizde çok uğraştık ordan çıktı sorun bantı çıkarınca düzelmişti tabi başka bir yerdende olabilir sorun ancak çok fazla benzerlik var bizimkisiyle :)

araca lpg taktırırken görmüştüm hortumun yarısı bantla kapalıydı.. ama o zamana kadar benzinle kullandım bu tip sorun olmamştı.
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 01:27:07 Gönderen: mertcankar »


Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle
bizimkisini Allah ne verdiyse kapatmışlardı hangi akla hizmet bilmiyorum artık yarımsa yapar mı bilmiyorum