Almanyada yollar temiz, güzel ve bize göre daha tozsuz olduğu için yağ çabuk kirlenmiyor.Böylelikle bakım aralığıda uzuyor.
Siz siz olun Tr'de dizeller için 7500, benzinli için 15.000'i geçmeyin..
Gökhan'ım avrupada yollar temiz de burası da afrika çölü değil. bu yağ işi skodanın kazığı diye bas bas bagırdık.
Türkiyedeki uygulamanın mantıkla alakası yok. diğer markaların çoğu 35-40 liralık 0-40 yarı sentetik yağ kullanıp 15.000 km süre veriyorken skoda 505.1 onay kodlu yağa zorlayıp 7.500 km süre veriyorken bir zahmet 10.000 km. yaptılar.
505.1 onay kondlu yağlar tam sentetik olup longlife dir.normalde bu yağın süresinin Türkiye şartlarında 20.000 km olması lazım.
ama araba satarken tatlı para kazanamayınca acısını bir yerlerden çıkarmaları lazım.
hep yağ hep yağ konuşuluyor, hava ve yağ filtresi yağdan bile önemli. öncelikle yağ ve hava filtrelerinin çok kaliteli olması lazım. yağ filtre si partikülleri geçirirse, hava ifltresinin özelliği çok çabuk bozulursa istersen 100.000 km.lik yağ kullan hikaye.
Türkiyede servisler ve ustalar dahil kaç kişi bunu biliyor ya da uyguluyor.
ülke şartlarında yağdan ziyade hava filtrelerinin daha sık değişmesi lazımki yağ görevini daha uzun süre yapsın.
filtre görevini eksiksiz yaptığı müddetçe yağın çalışma şartları açısından avrupa ile bir farkımız kalmaz biz de 20.000 km.de yağ değiştirebiliriz.
aradaki 10.000 km. lik farkı için avrupa ile aramızdaki yakıt kalitesini dikkate aldığımızı varsayalım.